Q-ELECTRIC

Tesla Model 3 ή Volvo EX30: Ποιο έφτασε στη Ναύπακτο με περισσότερη μπαταρία;

tesla-model-3-i-volvo-ex30-poio-eftase-sti-nafpakto-me-perissoteri-bataria-706489

Tesla Model 3 ή Volvo EX30: Ποιο νέο ηλεκτρικό μοντέλο είχε καλύτερη κατανάλωση ενέργειας σε ταξίδι;

Η αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το παν. Μπορεί όλα τα μοντέλα να εξελίσσονται με ραγδαίο ρυθμό, όσον αφορά τις τεχνολογίες διαχείρισης ενέργειας αλλά και την σύσταση των μπαταριών, ωστόσο υπάρχει ακόμα το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας». Έχοντας στα χέρια μας το ανανεωμένο Tesla Model 3 και το νεοσύστατο Volvo EX30, αμφότερα προσιτά μοντέλα για την κατηγορία στην οποία ανήκουν, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα μικρό ταξίδι ώστε να δούμε πως τα πάνε σε συνθήκες ταξιδιού με τα όρια κυκλοφορίας.

Επιλέξαμε ως προορισμό την Ναύπακτο, μια γραφική πόλη στη Στερεά Ελλάδα. Απέχει 217 χιλιόμετρα από την Αθήνα και θα χρειαστείτε περίπου δύο ώρες και τριάντα λεπτά για να πάτε.

Κόστος διοδίων:

Για Ι.Χ. αυτοκίνητα:

  • Μέσω Ολυμπίας Οδού: 25,50€
  • Μέσω Παλιάς Εθνικής Οδού: 0€

Για μοτοσικλέτες:

  • Μέσω Ολυμπίας Οδού: 12,75€
  • Μέσω Παλιάς Εθνικής Οδού: 0€

Αξιοθέατα:

  • Το εντυπωσιακό Ενετικό Κάστρο, χτισμένο τον 15ο αιώνα, με πανοραμική θέα στην πόλη και τον Κορινθιακό κόλπο.
  • Το Πλατανιά, μια πεζοδρομημένη πλατεία με αιωνόβια πλατάνια, ιδανική για χαλάρωση και καφέ.
  • Το Αρχαιολογικό Μουσείο, με εκθέματα από την πλούσια ιστορία της περιοχής.
  • Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο, που συνδέει την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα.

Δραστηριότητες:

  • Κολύμπι στις πανέμορφες παραλίες της περιοχής, όπως η Γρίμποβα, ο Άγιος Θωμάς και η Μαραθονήσι.
  • Πεζοπορία στα μονοπάτια του Parnassos, με θέα στην πόλη και τον κόλπο.
  • Ιππασία στην παραλία.
  • Rafting στον ποταμό Μόρνο.
  • Γευσιγνωσία των τοπικών προϊόντων, όπως κρασί, ελιές και τυριά.

Γιατί να πάτε:

  • Για να γνωρίσετε μια γραφική ελληνική πόλη με πλούσια ιστορία.
  • Για να χαλαρώσετε σε πανέμορφες παραλίες.
  • Για να απολαύσετε την ελληνική φύση και τα δροσερά βουνά.
  • Για να δοκιμάσετε την αυθεντική τοπική κουζίνα.

Κατ’ αρχάς να πούμε πως και τα δύο αυτοκίνητα αποδείχθηκαν πολύ χαλαρωτικά και άνετα στο ταξίδι, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους και αναπαυτικά καθίσματα. Για να μην σας κουράσουμε με πολλές λεπτομέρειες σε αυτό το άρθρο, μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική δοκιμή του Tesla Model 3 RWD SR κάνοντας κλικ εδώ και του Volvo EX30 Single Motor Extended Range κάνοντας κλικ εδώ. Τα στοιχεία που μας ενδιαφέρουν είναι πως το βασικό Tesla Model 3 είναι πισωκίνητο και διαθέτει μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 57,5 kWh και το Volvo EX30 με τη μεγάλη αυτονομία είναι επίσης πισωκίνητο και έχει μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 64 kWh. Το Model 3 σύμφωνα με το WLTP μπορεί να διανύσει 513 χιλιόμετρα ενώ το EX30 480 χιλιόμετρα. Πρώτη παρατήρηση εδώ, πως η αυτονομία που ανακοινώνεται από την Tesla για το Model 3 με τη μικρή μπαταρία είναι αρκετά αισιόδοξη, ακόμη και αν γνωρίζουμε πως σε ρεαλιστικές συνθήκες τα μοντέλα της αμερικάνικης μάρκας έχουν την καλύτερη διαχείριση ενέργειας.

Για το ταξίδι αυτό τα αυτοκίνητα οδηγήθηκαν με τις λειτουργίες ημι-αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 «κλειδωμένες» στα όρια κυκλοφορίας ουτοσώστε οι μετρήσεις να είναι όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικές. Η αφετηρία ορίστηκε λίγο έξω από τα Μέγαρα, αν και τα δύο μοντέλα ξεκίνησαν από την Αθήνα με 98-99% μπαταρία. Ο τελικός μας προορισμός ήταν λίγο πριν από την Ναύπακτο, και συγκεκριμένα στα ΣΕΑ Ψαθόπυργου στο Olympus Plaza, καθώς εκεί υπάρχει και ταχυφορτιστής 50 kW αλλά και ο σταθμός φόρτισης Superchargers της Tesla. Στην αφετηρία μας το Volvo EX30 είχε 87% μπαταρία με 418 χιλιόμετρα υπολειπόμενης αυτονομίας, σε αντίθεση με το Tesla που είχε 84% και 355 χιλιόμετρα υπολειπόμενης αυτονομίας. Εδώ να πούμε ότι σύμφωνα με τον ενσωματωμένο υπολογιστή αυτονομίας στα Google Maps του Model 3, στα ΣΕΑ Ψαθόπυργου θα έφτανε με 29% μπαταρία. Το EX30 από την άλλη, σύμφωνα με την ίδια ενσωματωμένη εφαρμογή, θα έφτανε με 36% μπαταρία. Μια ώρα και 20 λεπτά αργότερα, βρισκόμασταν στον προορισμό μας και με μεγάλη μας έκπληξη είδαμε το εξής: Το EX30 έφτασε με 35% και το Tesla Model 3 με 40%. Πώς δικαιολογείται αυτό;

Πολύ απλά το Tesla Model 3 «έλαμψε» στο ταξίδι αφού κατανάλωσε κατά μέσο όρο μόλις 16 kWh/100 χλμ., όταν το Volvo για την ίδια διαδρομή ζήτησε 19 kWh/100 χλμ. Προς δικαιολόγηση του «μικρού» Volvo, είχε ακόμα διανύσει λίγα χιλιόμετρα και οι πρώτοι κύκλοι φόρτισης για το στρώσιμο της μπαταρίας πιθανά να μην είχαν ολοκληρωθεί. Σε κάθε περίπτωση όμως το συμπέρασμα παραμένει το ίδιο και η Tesla σε ρεαλιστικές συνθήκες είναι ασυναγώνιστη.

 

Όλες οι ειδήσεις

Άγιο είχε: Να πως γίνεται μία Toyota Corolla άμα «σκάσει» πάνω της ρόδα από Boeing

Οδηγούμε το BYD ATTO 3 λίγο πριν παρουσιαστεί επίσημα από τη Σφακιανάκης

Μπορεί να γίνει η Rivian το «αντίπαλον δέος» της Tesla;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο