ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Έχεις diesel αυτοκίνητο; Δες σε ποιες περιοχές κινδυνεύεις με υποχρεωτική απόσυρση

echeis-diesel-aftokinito-des-se-poies-perioches-kindyneveis-me-ypochreotiki-aposyrsi-651520

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δείξει επανειλημμένα την προτίμηση της στα οχήματα μηδενικών ρύπων, προωθώντας και επιδοτώντας έντονα την ηλεκτροκίνηση. Ταυτόχρονα όμως, έχει στραφεί ενάντια στους ρυπογόνους diesel κινητήρες, ειδικά στα μοντέλα παλαιότερης τεχνολογίας.

Έτσι λοιπόν, παρά τις επενδύσεις των κατασκευαστών για εξέλιξη diesel κινητήρων χαμηλών ρύπων, η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να επιταχύνει την υποχρεωτική τους απόσυρση. Καθώς όμως τα νέα μοντέλα καταφέρνουν να συμμορφωθούν στα αυστηρά πρότυπα ρύπων, τα diesel προηγούμενης τεχνολογίας πλέον «κινδυνεύουν» με εξαφάνιση.

Πιο συγκεκριμένα, στο στόχαστρο βρίσκονται τα diesel αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 4 και Euro 5, με έτος πρώτης κυκλοφορίας από το 2011 μέχρι και το 2015. Αυτά τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν φίλτρα σωματιδίων DPF, τα οποία πολλοί ιδιοκτήτες έχουν αφαιρέσει ή «απενεργοποιήσει», καθώς η αντικατάσταση τους μπορεί να είναι απαραίτητη αλλά είναι και ιδιαίτερα ακριβή, ξεκινώντας από τα 200€ για ένα φίλτρο «ιμιτασιόν» και φτάνοντας τα 1.000€-1.500€  στα γνήσια ανταλλακτικά, καθώς συχνά πωλείται μονάχα σαν «πακέτο» μαζί με τον καταλύτη.

πράσινα αυτοκίνητα

Μέχρι σήμερα, ο μόνος τρόπος να εντοπιστεί η «κατάργηση» του DPF είναι στους τεχνικούς ελέγχους των ΚΤΕΟ αλλά δεν είναι εύκολη διαδικασία και συχνά οι παραβάτες «τη γλιτώνουν». Για αυτό, η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να βρει νέους τρόπους για να ελέγχει τόσο τη παρουσία του φίλτρου, όσο και το κατά πόσο αυτό είναι αποτελεσματικό στη λειτουργία του. Η λύση που έχει βρεθεί μέχρι στιγμής αφορά τον έλεγχο των καυσαερίων αλλά δεν θεωρείται ιδανική καθώς έχει κριθεί αναξιόπιστη. Ακόμη και έτσι όμως, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη ξεκινήσει τους ελέγχους σε diesel μοντέλα Euro 4 με αυτή τη διαδικασία,  ενώ για τα Euro 5, ο έλεγχος γίνεται με μετρητή σωματιδίων, υπολογίζοντας τα μικροσωματίδια ανά κυβικό εκατοστό όσο το αυτοκίνητο βρίσκεται στο ρελαντί.

περιβάλλον

Αυτός ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται ήδη σε Βέλγιο, Γερμανία, Ελβετία και Ολλανδία. Τα αποτελέσματα στη Γερμανία είναι σοκαριστικά, καθώς εκεί περισσότερα από μισό εκατομμύριο diesel αυτοκίνητα έχουν ήδη αποσυρθεί λόγω δυσλειτουργίας στο φίλτρο DPF. Οι έλεγχοι αναμένεται να επεκταθούν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με τις σχετικές δοκιμές να αναμένεται να ενταχθούν στους ελέγχους των εθνικών ΚΤΕΟ.

Σε κάθε χώρα βέβαια, διαφέρουν ανά χώρα και για αυτό είδαμε τόσα diesel να αποσύρονται στη Γερμανία. Εάν όμως οδηγείτε ένα diesel αυτοκίνητο εκείνων των χρονολογιών, είναι μια καλή στιγμή να ελέγξετε το φίλτρο σωματιδίων σας, για να μην αναγκαστείτε να αποσύρετε το αγαπημένο σας όχημα.

 

Όλες οι ειδήσεις

Επιτέλους – Η συχνή παράβαση των Ελλήνων που με τον νέο ΚΟΚ δεν γλιτώνεις τη φυλακή!

Γιατί κινδυνεύεις περισσότερο να τρακάρεις το καλοκαίρι – Επίσημα στοιχεία

Ποια premium γερμανική μάρκα ακυρώνει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της για τουλάχιστον 10 χρόνια;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο