ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Οδηγός αγοράς νέου αυτοκινήτου: Τι κινητήρα να επιλέξω;

odigos-agoras-neou-aftokinitou-ti-kinitira-na-epilexo-743662

Τι κινητήρα να επιλέξω για το νέο αυτοκίνητό μου και γιατί; – Οι απαντήσεις στον αναλυτικό οδηγό αγοράς μας!

βενζίνη

ΒΕΝΖΙΝΗΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ ✅

Έχουν μέλλον

Οι κινητήρες βενζίνης θα συνεχίσουν να εξελίσσονται σύμφωνα με τις τάσεις των τελευταίων χρόνων, δηλαδή με περιορισμένο αριθμό κυλίνδρων και χωρητικότητα, με υπερτροφοδότηση και «ηλεκτρική υποβοήθηση». Η τελευταία τάση είναι και η πιο σημαντική. Όπως μπορούμε να δούμε ξεφυλλίζοντας τον οδηγό αγοράς, τα ήπια (mild) υβριδικά, έχουν πλέον επεκταθεί και είναι διαθέσιμα σε κάθε νέο μοντέλο. Με την τεχνολογία αυτή μάλιστα, να έχει εξελιχθεί σε σημείο που μερικά mild hybrid, παρά την μικρή σε χωρητικότητα μπαταρία και την αρχιτεκτονική 48V, να μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά στο παρκάρισμα ή στο ρολάρισμα εντός αστικού ιστού.

Ιδανικά για την πόλη

Δεδομένων των λιγότερων περιορισμών κυκλοφορίας, τα ήπια υβριδικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ενδείκνυνται ιδιαίτερα για αστική χρήση.

Εύκολη μεταπώληση

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι οι καλές τιμές μεταπώλησης, ειδικά των mild υβριδικών στις μεγάλες πόλεις.

 

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ❎

Για όποιους γράφουν χιλιόμετρα…

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα δεν ενδείκνυνται για όσους διανύουν περισσότερα από 20.000 χιλιόμετρα ετησίως. Από αυτό το όριο και πάνω οι κινητήρες diesel συμφέρουν  περισσότερο, καθώς είναι συνολικότερα πιο οικονομικοί, δηλαδή έχουν χαμηλότερη κατανάλωση και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ώστε να αντιπαρέρχονται το αρχικά μεγαλύτερο κόστος τους. Ελάχιστες όμως είναι οι επιλογές πλέον.

…κυρίως στον αυτοκινητόδρομο

Ο ίδιος ακριβώς συλλογισμός που προαναφέραμε ισχύει και στην περίπτωση συχνής χρήσης του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο.

πωλήσεις ηλεκτρικών

DIESEL

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ ✅

Για μεγάλα ταξίδια

Η αυξημένη θερμοδυναμική απόδοση σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης καθιστά τους diesel κινητήρες ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα λύση για όποιους καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις.

Συμφέρει παρά την τιμή του καυσίμου

Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου, το οποίο πλέον είναι ακριβότερο από τη βενζίνη στις περισσότερες χώρες, δεν ανατρέπει την υπεροχή του στα πολλά χιλιόμετρα ετησίως. Ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο έχει κατά μέσο όρο 20% χαμηλότερη κατανάλωση από ένα βενζινοκίνητο.

Ελπίδα για τα υβριδικά

Περισσότερο ακόμη και από τους κινητήρες βενζίνης, οι diesel ωφελούνται από τα ελαφριά υβριδικά συστήματα, ακόμη και στη διατήρηση της τιμής μεταπώλησης.

 

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ❎

Αναπόφευκτη παρακμή

Η εχθρική στάση των κυβερνήσεων και της Ε.Ε. απέναντι στους κινητήρες diesel και μάλιστα χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση τους έχει εξοβελίσει από τις πόλεις μέσω περιορισμών στην κυκλοφορία τους. Ακόμη χειρότερα, οι νομοθέτες ανακόπτουν την τεχνολογική εξέλιξη των κινητήρων και, κατά συνέπεια, πολλοί κατασκευαστές έχουν αποφασίσει να τους εγκαταλείψουν.

Οι επιπτώσεις των κανονισμών

Είναι λογικό, σε γενικές γραμμές, οι τιμές μεταπώλησης να πέφτουν δραματικά σε περιοχές όπου η κυκλοφορία των diesel έχει περιοριστεί, όμως, όπως όλοι οι κανόνες, έχει και αυτός τις εξαιρέσεις του.

BIFUEL

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Το υγραέριο αντέχει

Το υγραέριο κίνησης (LPG) εξακολουθεί να συμφέρει οικονομικά σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ το δίκτυο διανομής του είναι αξιόλογο και στην Ελλάδα.

Προϋπόθεση η σωστή εγκατάσταση

Σε αντίθεση με το παρελθόν, η εγκατάσταση συστήματος GPL στο αυτοκίνητο μετά την αγορά του είναι πλέον απλή υπόθεση. Αρκεί να γίνεται σε εξουσιοδοτημένες μονάδες, οι οποίες αναλαμβάνουν την πιστοποίηση για το ΚΤΕΟ, η οποία απαιτείται για τη μετατροπή της άδειας.

Οι επιδόσεις δεν επηρεάζονται

Σε αντίθεση με το παρελθόν, οι επιδόσεις ενός αυτοκινήτου δεν επηρεάζονται από τη χρήση υγραερίου ή φυσικού αερίου, σε μερικά μοντέλα διπλού-καυσίμου μάλιστα οι επιδόσεις είναι καλύτερες με τη χρήση υγραερίου κίνησης.

 

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ❎

Αυξημένη κατανάλωση

Λόγω της χαμηλότερης θερμοδυναμικής απόδοσης του υγραερίου (5.500 kcal/λίτρο αντί 7.700 της βενζίνης), η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 30% περίπου.

Ελάχιστα πρατήρια CNG

Το CNG δεν πρόλαβε ποτέ να ευδοκιμήσει στην Ελλάδα ως καύσιμο κίνησης, κυρίως λόγω του ανύπαρκτου δικτύου διανομής, αλλά και των περιορισμών που έθετε το δοχείο καυσίμου στα αυτοκίνητα. Ακόμα και σήμερα, πολλοί νομοί δεν έχουν κανένα πρατήριο που να ανεφοδιάζει με φυσικό αέριο κίνησης. Ενώ πλέον, δεν υπάρχουν και νέα μοντέλα με τέτοια επιλογή καυσίμου.

ΠΛΗΡΩΣ ΥΒΡΙΔΙΚΑ

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ ✅

Για την πόλη και το σταμάτα-ξεκίνα

Τα Full Hybrid ή πλήρως υβριδικά μοντέλα είναι όσα διαθέτουν δύο τύπους κινητήρα (εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό). Αυτά, χάρη σε έναν συσσωρευτή και σε μία ή περισσότερες γεννήτριες, έχουν τη δυνατότητα να καλύπτουν αρκετά χιλιόμετρα αποκλειστικά με ρεύμα, άρα και μηδενικούς ρύπους. Θεωρούνται έτσι ιδανικά για αστική ή και υπεραστική χρήση, με πολλή κίνηση και συνεχή «σταμάτα-ξεκίνα». Η μπαταρία φορτίζεται στην επιβράδυνση ανακτώντας ενέργεια, η οποία ειδάλλως θα χανόταν στο φρενάρισμα.

Χαμηλοί ρύποι CO2

Παρότι είναι περιορισμένα, τα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει ένα υβριδικό με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης απενεργοποιημένο συμβάλλουν σημαντικά στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων. Στα περισσότερα μοντέλα ξεπερνούν το 50% των χιλιομέτρων στον αστικό ιστό.

Χαμηλή φορολογία

Στην Ελλάδα, όλα τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η/11/2010 και εκπέμπουν έως 90 γρ./χλμ CO2, απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Το ίδιο ισχύει για τα αυτοκίνητα με ταξινόμηση από 1ης/1/2021 και εκπομπές 0-122 γρ./χλμ CO2.

 

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ❎

Υστερούν στον αυτοκινητόδρομο

Τα full υβριδικά συστήματα δεν φορτίζονται στις σταθερές -και σχετικά υψηλές- ταχύτητες του αυτοκινητοδρόμου, με αποτέλεσμα η ηλεκτρική αυτονομία τους να εκμηδενίζεται σε αυτές τις συνθήκες. Το αποτέλεσμα είναι η περίπλοκη και ακριβή τεχνολογία τους να μην εξασφαλίζει πλεονεκτήματα για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Για να λέμε όλη την αλήθεια όμως, τα σύγχρονα πλήρως υβριδικά συστήματα κίνησης φροντίζουν να ανακτούν ενέργεια ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες όταν ο δρόμος είναι κατηφορικός ή ακόμα και να σβήνουν τον κινητήρα διατηρώντας το ελεύθερο ρολλάρισμα.

Αυξημένη τιμή αγοράς

Τα full hybrid είναι αυτοκίνητα με περίπλοκη τεχνολογία, εφοδιασμένα με προηγμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης και συστήματα μετάδοσης, με αποτέλεσμα να έχουν υψηλό κόστος κτήσης.

ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ ✅

Η χρυσή τομή

Σε σχέση με τα πλήρως υβριδικά, τα επαναφορτιζόμενα διαθέτουν αρκετά μεγαλύτερες μπαταρίες, οι οποίες φορτίζονται και από το δίκτυο. Αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, η οποία συχνά ισοδυναμεί με δεκάδες χιλιόμετρα. Γι’ αυτό και η τεχνολογία των plug-in υβριδικών θεωρείται μεταβατική ανάμεσα στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης και τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Ιδανικά για την πόλη

Με ηλεκτρική αυτονομία που στα περισσότερα πλέον ξεπερνάει τα 50 χιλιόμετρα, τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά είναι ιδανικά για καθημερινή χρήση στην πόλη, ειδικά όπου εφαρμόζονται περιορισμοί στην κυκλοφορία συμβατικών μοντέλων. Πρακτικά, μετατρέπονται σε ηλεκτρικά στις περισσότερες διαδρομές από το σπίτι στη δουλειά. Αυτό με την προϋπόθεση ότι ο ιδιοκτήτης φορτίζει καθημερινά την μπαταρία, κατά προτίμηση σε οικιακό ρεύμα, ώστε να επωφελείται από τις προνομιακές τιμές, ειδικά σε σχέση με τους κοινόχρηστους σταθμούς φόρτισης.

Δεν είναι πάντα απαραίτητη η φόρτιση

Όπως και τα πλήρως υβριδικά, που στην ουσία είναι αυτοφορτιζόμενα, έτσι και τα plug-in έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν με τη χρήση του θερμικού κινητήρα ή του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας, χωρίς το αυτοκίνητο να συνδεθεί με πρίζα. Επίσης, αν η μπαταρία αποφορτιστεί, διατηρεί ένα ποσοστό πάντα για να υποβοηθά με την ισχύ του τον θερμικό. Σε περίπτωση που η μπαταρία αποφορτιστεί τελείως, τότε ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί χωρίς πρόβλημα, απλά με ανεβασμένη την κατανάλωση.

 

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ❎

Μεγαλύτερες ταχύτητες, μικρότερη οικονομία

Με την μπαταρία αποφορτισμένη, τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά λειτουργούν ακριβώς όπως και τα full υβριδικά. Κατά συνέπεια, δεν ενδείκνυνται για όσους κάνουν μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Αλήθεια είναι πάντως ότι τα προηγμένα συστήματα διαχείρισης βελτιστοποιούν τη χρήση της μπαταρίας με βάση τα χαρακτηριστικά της διαδρομής στο σύστημα πλοήγησης.

Προϋπόθεση η πρίζα ή ο φορτιστής

Τα plug-in υβριδικά αποτελούν μία ενδιαφέρουσα -αν και ακριβή- εναλλακτική πρόταση, αλλά κυρίως για όσους έχουν δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι ή στο γραφείο. Κατά προτίμηση μάλιστα, με ειδική εγκατάσταση (wallbox), η οποία μειώνει το χρόνο φόρτισης. Διαφορετικά, δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι για την απόκτησή τους.

Renault

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ ✅

Χαμηλό κόστος χρήσης

Το «φουλάρισμα» σε ένα ηλεκτρικό κοστίζει πολύ λιγότερο απ’ ό,τι σε ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό, τουλάχιστον όταν η φόρτιση γίνεται σε οικιακή πρίζα, παρά τις αυξημένες τιμές ηλεκτρικού ρεύματος των τελευταίων ετών. Σημαντικά χαμηλότερο είναι και το κόστος περιοδικής συντήρησης.

Φορολογικά οφέλη

Παρότι τους τελευταίους μήνες υπήρξε αναστάτωση όσον αφορά το πρόγραμμα

«Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», πλέον διατίθενται 4,6 εκατ. ευρώ για υποβολή νέων αιτήσεων ένταξης. Προ των πυλών όμως είναι και το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το οποίο η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήδη σχεδιάζουν και κατά πάσα πιθανότητα το ποσό θα προ-χρηματοδοτείται κατά την αγορά, οπότε θα έχει την μορφή έκπτωσης.

Ασύγκριτη άνεση και ευκολία

Λόγω της φύσης των ηλεκτρικών κινητήρων, που λειτουργούν χωρίς κραδασμούς ή απώλειες, με άμεσο και ομαλό τρόπο ή ακαριαία δύναμη αν αυτό είναι επιθυμητό, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν ασύγκριτη άνεση και ευκολία στην οδήγηση. Ταυτόχρονα, είναι αθόρυβα, οπότε δεν κουράζουν στις μεγάλες διαδρομές. Τέλος, τα περισσότερα προσφέρουν συστήματα ισχυρής αναγεννητικής πέδησης ή λειτουργία One Pedal, που επιβραδύνουν σχεδόν ή μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση, αντίστοιχα, κατά το άφημα του γκαζιού.

Και πρακτικά οφέλη

Τα αμιγώς ηλεκτρικά κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο της Αθήνας, ενώ επωφελούνται από ελεύθερο πάρκινγκ σε αρκετά σημεία που είναι επί πληρωμή εντός των πόλεων.

 

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ❎

Υψηλή τιμή αγοράς

Παρά τις μεγάλες επιδοτήσεις και τις σημαντικές μειώσεις των τιμών σε πολλά νέα ηλεκτρικά μοντέλα, η αγορά ενός ηλεκτρικού παραμένει σήμερα μία μεγάλη επένδυση, καθώς υπάρχουν ελάχιστα προσιτά μοντέλα στην αγορά. Την χρονιά

Το άγχος της αυτονομίας

Μπορεί το δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα να βελτιώνεται μέρα με τη μέρα, ωστόσο τα μεγάλα ταξίδια στην επαρχία με ένα ηλεκτρικό χρειάζονται τον ανάλογο προγραμματισμό ή εγκράτεια. Και συχνά οι χρόνοι φόρτισης παραμένουν μεγάλοι, ελλείψει ισχυρών φορτιστών συνεχούς ρεύματος (DC).

Εκπομπές ρύπων στον κύκλο ζωής

Αν και σε τοπικό επίπεδο η περιβαλλοντική επιβάρυνση από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μηδενική, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την παραγωγή του -ιδίως της μπαταρίας- είναι μεγαλύτερες από ενός συμβατικού μοντέλου. Επιπλέον, στον κύκλο ζωής ενός BEV, οι εκπομπές ρύπων συναρτώνται με τις πηγές ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα όπου κυκλοφορεί. Σε χώρες όπου αυτή εξαρτάται κυρίως από ορυκτά καύσιμα, η πραγματική βιωσιμότητα ενός ηλεκτρικού είναι σημαντικά περιορισμένη.

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμάζουμε το MG3: Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Πήγαμε στο Άμπου Ντάμπι για το τελευταίο GP της Φόρμουλα 1!

Κλάπηκε το αντίγραφο της Jaguar XKSS του Steve McQueen

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο