ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Ασφαλείς Διαδρομές: Κάθεσαι αναπαυτικά ή με ασφάλεια;

asfaleis-diadromes-kathesai-anapaftika-i-me-asfaleia-638382

Ποια είναι η σωστή θέση οδήγησης και πώς μπορούμε να καθόμαστε άνετα και με ασφάλεια;

Οι περισσότεροι οδηγοί πιστεύουν ότι το να κάθονται σωστά στο αυτοκίνητο είναι απλό. Αλλά δεν είναι. Η σωστή τοποθέτηση του σώματος είναι απαραίτητη για την ασφάλεια μας. Πρέπει να μπορούμε να φτάσουμε όλα τα χειριστήρια χωρίς να χρειάζεται να τεντώσουμε τα χέρια ή τα πόδια μας, αλλά ταυτόχρονα να μην είμαστε πολύ κοντά στο τιμόνι. Είναι σημαντικό να καθόμαστε όσο πιο όρθια γίνεται. Όταν οδηγούμε κάνουμε μια πολύ σοβαρή δουλειά, δεν χαλαρώνουμε στον καναπέ μας.

Ούτε κοντά ούτε μακριά

Υπάρχουν τρεις λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να οδηγούμε «ξαπλωμένοι». Εκτός από την καλή ορατότητα και τον έλεγχο του αυτοκινήτου, η ζώνη ασφαλείας δεν μπορεί να μας συγκρατήσει στη θέση μας όταν υπάρχει κενό μεταξύ του σώματός μας και της ζώνης, γιατί το σώμα τείνει να γλιστρά από κάτω. Μάλιστα ο Robert Šťastný, μέλος της ομάδας έρευνας για την Οδική Ασφάλεια της Skoda, τονίζει πως όταν σε κάποιο ατύχημα καθόμαστε έτσι, η ζώνη ασφαλείας πιέζει το λαιμό μέχρι ακόμα και το σημείο του στραγγαλισμού!

Ο βασικός κανόνας για την απόσταση του καθίσματος από τα χειριστήρια είναι να μην χρειάζεται ποτέ να τεντώσουν τα πόδια, ακόμα και με το πεντάλ πατημένο μέχρι το πάτωμα. Πρέπει πάντα να παραμένουν έστω και ελαφρώς λυγισμένα. Το ίδιο ισχύει και για να χέρια που επίσης δεν πρέπει ποτέ να τεντώνουν και πρέπει να τοποθετούνται στις θέσεις 9 και 3 (με βάση τους αριθμούς πάνω στο καντράν ενός ρολογιού). Τα σύγχρονα τιμόνια μας θυμίζουν τη σωστή τοποθέτηση των χεριών με εσοχές στο στεφάνι του τιμονιού.

Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να μην είμαστε πολύ κοντά στο τιμόνι, άρα και στον αερόσακο, γιατί δεν πρέπει να έρθει σε επαφή με το σώμα μας όσο γεμίζει ή τη στιγμή της μέγιστης σκληρότητας του, αλλά ακριβώς τη στιγμή που αρχίζει να ξεφουσκώνει ώστε να συγκρατήσει το σώμα μας.

Ένας τρόπος να βρούμε την ιδανική απόσταση από το τιμόνι είναι με την πλάτη μας να ακουμπά ολόκληρη στο κάθισμα, να τεντώσουμε το χέρι μας και ο καρπός μας να ακουμπάει στο πάνω μέρος του τιμονιού. Έτσι όταν τοποθετήσουμε τα χέρια μας στη σωστή θέση (9 και 3) θα έιναι λυγισμένα στους αγκώνες. Ακριβώς με αυτούς τους κανόνες τοποθετούνται να ανδρείκελα στα crash test.

Τουλάχιστον στο ύψος των αυτιών μας

Η ρύθμιση του προσκέφαλου είναι επίσης πολύ σημαντική. Εάν το μέγεθος του προσκέφαλου και το ύψος του ατόμου το επιτρέπουν, ιδανικά το πάνω μέρος του προσκέφαλου πρέπει να φτάνει στο πάνω μέρος του κεφαλιού. Δεν πειράζει αν το προσκέφαλο είναι λίγο χαμηλότερα, όταν ο επιβάτης είναι πολύ ψηλός, αλλά το πάνω μέρος του προσκέφαλου δεν πρέπει ποτέ να είναι χαμηλότερα από το πάνω μέρος του αυτιού, σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα ασφάλειας. Αυτό φυσικά ισχύει για όλους τους επιβάτες του οχήματος.

Το τελευταίο στοιχείο είναι η ρύθμιση ύψους του καθίσματος. Εδώ ως μέτρο χρησιμοποιούμε το χέρι μας. Η γροθιά μας πρέπει να χωράει ανάμεσα στο κεφάλι μας και την οροφή του αυτοκινήτου. Αν δεν υπάρχει τουλάχιστον αυτή η απόσταση από την οροφή του αυτοκινήτου, υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού στο κεφάλι και στο πάνω μέρος της σπονδυλικής στήλης εάν το αυτοκίνητο τουμπάρει.

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο