EDITOR'S PICK

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις ασφάλειες αυτοκινήτων

ola-osa-prepei-na-gnorizete-gia-tis-asfaleies-aftokiniton-650153

Η ασφάλεια αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική και απαραίτητη για παλιούς και νέους οδηγούς. Η βασική ασφάλεια καλύπτει την αστική ευθύνη έναντι τρίτων του ιδιοκτήτη και οδηγού, σε περίπτωση πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος με υπαιτιότητά τους. Στον κλάδο δραστηριοποιούνται πολλές εταιρείες που προσφέρουν ανταγωνιστικά πακέτα ασφάλισης

Η ασφάλιση ενός οχήματος στις μέρες μας έχει γίνει απλή διαδικασία κυρίως με τις online πλατφόρμες που προσφέρουν συγκριτικά ασφαλιστικά πακέτα από διάφορες εταιρείες. Τα μεγαλύτερα online ασφαλιστικά γραφεία της χώρας διαθέτουν 24ωρη τηλεφωνική υποστήριξη. Η σύναψη ενός ασφαλιστικού συμβολαίου από τις συγκεκριμένες πλατφόρμες απαιτούν μικρότερο κόστος έκδοσης οπότε ο ασφαλιζόμενος σίγουρα κερδίζει. Στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται ανώνυμες εταιρείες με έδρα την Ελλάδα και υποκαταστήματα αλλοδαπών ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Οι υπηρεσίες που προσφέρουν είναι λίγο έως πολύ συγκεκριμένες και περιλαμβάνουν διάφορα πακέτα υπηρεσιών ανάλογα με τις παροχές και το κόστος.

Βασική ασφάλεια

H βασική ασφάλεια αυτοκινήτου είναι η ελάχιστη ασφάλεια που επιβάλλει ο Νόμος και απευθύνεται σε κατόχους και οδηγούς ΙΧ ή επαγγελματικών αυτοκινήτων. Περιλαμβάνει την κάλυψη αστικής ευθύνης έναντι τρίτων του ιδιοκτήτη και οδηγού, σε περίπτωση πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος με υπαιτιότητά τους. Η κάλυψη ενεργοποιείται σε περίπτωση σωματικών βλαβών ή και υλικών ζημιών τρίτων και επιπρόσθετα περιλαμβάνει: υλικές ζημιές από ανασφάλιστο όχημα και φροντίδα ατυχήματος. Παράλληλα μπορούν να προστεθούν επιπλέον προαιρετικές καλύψεις στο συμβόλαιό όπως η οδική βοήθεια, η νομική προστασία, η θραύση κρυστάλλων, η φροντίδα ατυχήματος κ.α.

Τα ασφάλιστρα στην βασική ασφάλεια, δεν επηρεάζονται από το κεφάλαιο ασφάλισης του αυτοκινήτου, δηλαδή την τρέχουσα αξία του οχήματος. Επηρεάζονται από παράγοντες όπως η χρήση του οχήματος (ΙΧ, αγροτικό, φορτηγό κλπ.), η ηλικία του οδηγού, η μάρκα και το μοντέλο καθώς και τα κυβικά του αυτοκινήτου, η διάρκεια ασφάλισης κ.α. Η ηλικία του οδηγού καθώς και η εμπειρία του, επηρεάζουν το τελικό κόστος της βασικής ασφάλειας αυτοκινήτου. Οι νέοι οδηγοί, τείνουν να πληρώνουν ακριβότερα ασφάλιστρα από τους οδηγούς που οδηγούν πολλά χρόνια. Οι ασφαλιστικές εταιρείες, ασφαλίζουν με ακριβότερα συμβόλαια του νέους οδηγούς αλλά και τους πιο μεγάλους σε ηλικία, γιατί θεωρούν ότι στατιστικά υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα εμπλοκής τους σε κάποιο ατύχημα λόγω ηλικίας και απειρίας.

Η διάρκεια του συμβολαίου, αποτελεί παράγοντα διαμόρφωσης της τιμής της βασικής ασφάλειας αυτοκινήτου. Οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν 3μηνη, 6μηνη και ετήσια ασφάλιση ενώ αυτό που ισχύει είναι πως όσο μεγαλύτερο είναι το χρονικό διάστημα της ασφάλισης, τόσο καλύτερο είναι το συνολικό ασφάλιστρο που θα καταβληθεί.

Τι ισχύει για τους νέους οδηγούς

Oι ασφαλιστικές εταιρείες χρεώνουν αυξημένα ασφάλιστρα στην περίπτωση που η ασφάλεια αυτοκινήτου αφορά νέους οδηγούς, λόγω στατιστικών στοιχείων που δείχνουν ότι η απειρία οδηγεί σε μεγαλύτερη συχνότητα ζημιών. Η αύξηση μπορεί να φτάσει σε ποσοστό 30% επί των ασφαλίστρων αστικής ευθύνης (ή και της μικτής κάλυψης, εάν υπάρχει).

Νέοι οδηγοί θεωρούνται αυτοί που δεν έχουν συμπληρώσει το 23ο έτος της ηλικίας τους, καθώς και αυτοί που πήραν πρόσφατα το δίπλωμά τους (σε χρονικό διάστημα μικρότερο του ενός έτους από σήμερα). Τα ασφάλιστρα επανέρχονται σε κανονικά επίπεδα όταν σταματήσουν να ισχύουν αυτοί οι χρονικοί περιορισμοί, συνήθως με αυτόματη διαδικασία των ασφαλιστικών εταιρειών.

Εάν θέλετε να ασφαλίσετε το αυτοκίνητό σας το οποίο οδηγεί και νέος οδηγός, θα πρέπει να δηλώσετε στην ασφαλιστική εταιρεία τη χρήση του οχήματος από το νέο οδηγό. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι σε περίπτωση ατυχήματος γίνεται έλεγχος του διπλώματος του υπαίτιου και εφόσον αυτός είναι – μη δηλωμένος – νέος οδηγός, επιβάλλονται πρόστιμα προς τον ιδιοκτήτη του οχήματος που φθάνουν έως το 60% των ετησίων ασφαλίστρων.

Στην περίπτωση, που στο τιμόνι βρεθεί οδηγός, ηλικίας από 18 έως 23 ετών, τα ασφάλιστρα αυξάνονται κατά περίπου 30%. Υπενθυμίζεται ότι, με βάση το σχέδιο νόμου, ο νεαρός υποψήφιος θα πρέπει να κάνει θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα και να περάσει την θεωρητική εξέταση. Μετά θα μπορεί να πάρει χορήγηση βεβαίωσης για οδήγηση με συνοδεία ενήλικα – έμπειρου οδηγού, που δεν έχει κανένα βαθμό ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μοτοποδηλάτων (Σ.Ε.Σ.Ο.), για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών και επιβεβαιωμένο χρόνο συνοδευόμενης οδήγησης τουλάχιστον 100 ωρών, εκ των οποίων οι 10 θα αφορούν σε οδήγηση μία ώρα μετά τη δύση του ηλίου.

Ασφάλεια πυρός-κλοπής

Η ασφάλεια πυρός – κλοπής απευθύνεται σε όσους θέλουν να εξασφαλίσουν το αυτοκίνητό τους από πρόσθετους κινδύνους, πέρα από τα περιστατικά σύγκρουσης. Είναι η πιο κοινή προσθήκη στα συμβόλαια ασφάλειας αυτοκινήτου. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι, παρόλο που στο παρελθόν τα περισσότερα κρούσματα κλοπής αυτοκινήτων αφορούσαν αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού και εμπορικής αξίας, τα κρούσματα κλοπής μικρών και μεσαίων οχημάτων έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, λόγω της ευκολότερης μεταπώλησής τους.

Στην συγκεκριμένη ασφάλεια, σημαντικό ρόλο παίζει η αξία του αυτοκινήτου που έχει δηλωθεί, διότι με βάση αυτή θα καθοριστεί και το ύψος της αποζημίωσης. Η ασφαλιστική εταιρεία θα καταβάλει αποζημίωση με βάση την τρέχουσα αξία του αυτοκινήτου.

Με την κάλυψη μερικής κλοπής καλύπτονται οι ζημιές που προκλήθηκαν στο αυτοκίνητό σου κατά την απόπειρα κλοπής (μίζα, κλειδαριές, ταμπλό κ.α.) Επίσης, καλύπτονται και τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου που είναι σταθερά προσδεμένα και απαραίτητα για την κίνησή του (πχ. οι ζάντες). Από την άλλη, η  κάλυψη πυρός αφορά τις αποζημιώσεις φθορές που θα προκληθούν στο όχημά από πυρκαγιά, πτώση κεραυνού ή έκρηξη.

Στην ασφάλεια κλοπής αυτοκινήτου, το κόστος στα ασφάλιστρα μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί, ανάλογα με την ηλικία καθώς και την εμπειρία του οδηγού. Οι νέοι οδηγοί καθώς και όσοι οδηγοί είναι άνω των 70 ετών, πληρώνουν επασφάλιστρο. Η συγκεκριμένη επιβάρυνση, αυξάνει το τελικό κόστος της ασφάλειας κλοπής αλλά υπάρχει στα συμβόλαια όλων των ασφαλιστικών εταιρειών, καθώς θεωρούν ότι οι παραπάνω ομάδες οδηγών, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα.

Μικτή ασφάλεια

Η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου ή αλλιώς η ασφάλιση ιδίων ζημιών περιλαμβάνει την αποκατάσταση από την ασφαλιστική εταιρεία των υλικών ζημιών του οχήματος σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμα και αν υπεύθυνος για το ατύχημα είναι ο οδηγός του. Πρόκειται για το ακριβότερο πακέτο ασφάλισης και παρέχει το μέγιστο δυνατό εύρος κάλυψης. Ένα ασφαλιστήριο μικτής ασφάλισης περιλαμβάνει όλες τις καλύψεις που υπάρχουν στην ασφάλεια πυρός-κλοπής και επιπλέον: Την κάλυψη Ιδίων Ζημιών που θα προκληθούν στο ασφαλισμένο όχημα από πρόσκρουση, σύγκρουση, ανατροπή, εκτροπή, ακόμα και στην περίπτωση που προκλήθηκε ατύχημα με υπαιτιότητα του οδηγού του ασφαλισμένου οχήματος. Παράλληλα καλύπτονται οι ζημιές που θα προκληθούν στο ασφαλισμένο όχημα συνεπεία κακόβουλων ενεργειών τρίτων. Ως προαιρετικές καλύψεις και σε αυτό το συμβόλαιο λογίζονται η Οδική βοήθεια και Νομική προστασία.

Τι ισχύ για τα ηλεκτροκίνητα

Μπορεί πριν από μερικά χρόνια οι τιμές ασφάλισης ενός ηλεκτρικού οχήματος να διέφεραν από τις αντίστοιχες ενός οχήματος με συμβατική τεχνολογία όμως αυτή η συνθήκη δεν ισχύει σήμερα. Το κόστος της ασφάλισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από την αντικειμενική αξία του μοντέλου, την ηλικία του οδηγού και τα χρόνια που έχει δίπλωμα οδήγησης αλλά και από την περιοχή διαμονής. Ότι δηλαδή ισχύει και για την ασφάλιση ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

«Παγίδες» στα συμβόλαια

Στη δυσάρεστη θέση να διαπιστώσουν πως αν και ασφαλισμένοι εντούτοις παραμένουν ακάλυπτοι σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν βρεθεί πολλοί οδηγοί. Κι αυτό διότι είτε δεν γνώριζαν είτε δεν προνόησαν είτε απλά δεν ήθελαν να αυξήσουν το κόστος του συμβολαίου τους και έτσι, δεν επέλεξαν μία επιπλέον κάλυψη, που αποδείχτηκε εκ των υστέρων ότι τους χρειαζόταν.

Για παράδειγμα, εάν δεν έχει επιλεγεί η κάλυψη της Νομικής Προστασίας τότε ο ασφαλισμένος ενδέχεται να πληρώσει από την τσέπη του τα έξοδα δικηγόρου, στην περίπτωση, που η άλλη πλευρά διαφωνεί ως προς την υπαιτιότητα και στραφεί στη δικαιοσύνη. Το επιπλέον κόστος της συγκεκριμένης κάλυψης είναι πολύ μικρό και οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν – εκτός από τις αμοιβές του δικηγόρου – τις αποζημιώσεις των μαρτύρων και τα έξοδα δικαστικών επιμελητών.

Επίσης, εάν προβλέπεται κάλυψη κλοπής, η επιλογή μεταξύ ολικής ή μερικής κάνει τη… διαφορά. Στην πρώτη περίπτωση, αφού το όχημα έχει δηλωθεί στις αρμόδιες αρχές και δεν έχει βρεθεί εντός μίας εύλογης περιόδου, η ασφαλιστική εταιρεία αποζημιώνει βάσει της τρέχουσας αντικειμενικής αξίας, ενώ στη δεύτερη καλύπτονται μόνο επιμέρους τμήματα του οχήματος. Τέλος, για συγκεκριμένες καλύψεις πολλές εταιρείες ορίζουν ποσά απαλλαγής. Έστω, δηλαδή, ότι η απαλλαγή είναι 150 ευρώ και η ζημιά 200 ευρώ. Τα πρώτα 150 ευρώ τα βάζει ο ασφαλισμένος, με την εταιρεία να συνδράμει με μόλις 50 ευρώ.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο