EDITOR'S PICK

Αποστολή στη Στουτγάρδη: Οδηγώντας τη γκάμα GTS της Porsche

apostoli-sti-stoutgardi-odigontas-ti-gkama-gts-tis-porsche-649686

Στις αρχές του μήνα, βρεθήκαμε στο «σπίτι» της Porsche στην Στουτγάρδη, για να γνωρίσουμε από κοντά τις εκδόσεις GTS των μοντέλων 911 και Taycan.

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου

Ο σκοπός του ταξιδιού, απλός: να οδηγήσουμε την γκάμα των GTS μοντέλων της Porsche, να δούμε την γραμμή παραγωγής των σπορ μοντέλων της, αλλά και να ανακαλύψουμε την μεγάλη ιστορία της μάρκας, μέσα από μία εκτενή περιήγηση στο μουσείο της σε ένα, τρόπον τινά, «Porsche Day».

Φτάνοντας στην «Porscheplatz», την περίφημη πλατεία με το γλυπτό που στην κορυφή του έχει τρεις Porsche 911, μας υποδέχθηκε μία σειρά από χρωματιστά -και πολύ εντυπωσιακά- αυτοκίνητα, έτοιμα για ένα πρωινό γεμάτο οδήγηση: δύο Taycan (Turbo S και Sport Turismo GTS), δύο Macan (GTS και Τ), η Cayenne Coupe GTS και η απίθανη, 911 4 GTS. Μπορεί να έλειπαν οι 718 GTS για να έχουμε την πλήρη εικόνα των συγκεκριμένων εκδόσεων, αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να παραπονεθούμε με το lineup που ήταν διαθέσιμο. Καθώς τα αυτοκίνητα ήταν πολλά και ο χρόνος περιορισμένος, επέλεξα να οδηγήσω την Taycan Sport Turismo και την 911, καθώς στα μάτια μου, ξεχώρισαν ως τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα του διαθέσιμου στόλου.

Επιστρέφοντας από την οδήγηση είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε τη sport γραμμή παραγωγή της Porsche, εκεί δηλαδή, που συναρμολογούνται οι 911 και οι 718. Ήταν εντυπωσιακή η μεθοδικότητα των εργαζόμενων, με τα αυτοκίνητα να κινούνται ακατάπαυστα από σταθμό σε σταθμό, με έναν αξιοθαύμαστο ρυθμό. Στο εργοστάσιο όλα κινούταν με αυτοματοποιημένους ρυθμούς, με μικρά ρομπότ «τρενάκια» να μεταφέρουν εξαρτήματα σε κάθε σταθμό, αλλά παραδόξως, χωρίς τη χρήση μηχανημάτων σε κανένα σημείο της συναρμολόγησης! Μόνο μερικές συσκευές υδραυλικής υποβοήθησης, για την ευκολότερη μετακίνηση και τοποθέτηση βαριών εξαρτημάτων, όπως οι οροφές των cabriolet μοντέλων.

Δυστυχώς, η φωτογραφίες δεν επιτρέπονταν στη γραμμή παραγωγής και έτσι δεν μπορούμε να σας δείξουμε πολλά, αλλά μετά από τη γραμμή παραγωγής, πήγαμε στο μουσείο της Porsche, για να δούμε τις καλύτερες Porsche όλων των εποχών, από τα πρώτα μοντέλα -και το τρακτέρ- της μάρκας, μέχρι τα πιο πρόσφατα αγωνιστικά της. Περισσότερα για την επίσκεψή μας στο μουσείο, μπορείτε να διαβάσετε στο επόμενο τεύχος μας!

Porsche 911 4 GTS

Η θρυλική 911, αναπτύσσει και εξελίσσει την ιδέα του κινητήρα στον πίσω άξονα εδώ και 60 σχεδόν χρόνια, ανεβάζοντας τον πήχη ψηλότερα με κάθε νέα γενιά της, στον τομέα των επιδόσεων αλλά και της άνεσης. Η έκδοση 4 GTS «γεφυρώνει» την απλή γκάμα της 911 (Carrera, Carrera S) με τις σκληροπυρηνικές GT3 και GT3RS, προσφέροντας τρομερές επιδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση, χωρίς όμως να θυσιάζει την πρακτικότητα… σε τόσο μεγάλο βαθμό. Για παράδειγμα, μπορεί να μην υπάρχουν πίσω καθίσματα, αλλά τουλάχιστον δεν διαθέτει κάποιο μεγάλο roll-cage στη θέση τους, ή υπερβολικά σκληρές αναρτήσεις και αεροδυναμικές υπερβολές στο αμάξωμα. Φαρδύτερη και μακρύτερη από την προηγούμενη γενιά, η 911(κωδική ονομασία 992), ειδικά με τους προφυλακτήρες τις έκδοσης GTS και το διακριτικό γκρι χρώμα του αμαξώματος, είναι χάρμα οφθαλμών.

Όπως και σε κάθε έκδοση GTS, το εσωτερικό έχει πολλές επενδύσεις από alcantara, δίνοντας έναν «αγωνιστικό» χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Τα bucket καθίσματα από ανθρακόνηματα, σε «βιδώνουν» στην αρκετά χαμηλή θέση οδήγησης, προσφέροντας εξαιρετική στήριξη, ενώ παραδόξως, δεν είναι τόσο άβολα όσο δείχνουν. Το κερασάκι στην τούρτα: το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε το μηχανικό κιβώτιο 7 ταχυτήτων της Porsche! Ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα χειροκίνητη 911 και η εμπειρία ήταν απίστευτη. Πολύ καλή κλιμάκωση μεταξύ των σχέσεων, και μία απολαυστική οδηγική εμπειρία, που βελτιωνόταν ακόμη περισσότερο με τον τρομερό ήχο, τον «κόφτη» στις 7.500 σ.α.λ. και τη λειτουργία «auto blip» η οποία κάνει το περίφημο rev-matching για εμάς.

Η ακρίβεια στο τιμόνι και το feedback που δίνει στον οδηγό είναι κορυφαία. Η ελαφριά αίσθηση του αυτοκινήτου και η ζωηράδα του κινητήρα, χαρίζουν ένα τεράστιο χαμόγελο στον οδηγό, που ενισχύεται με την σιγουριά και την αίσθηση ασφάλειας που εξασφαλίζει το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης της 4 GTS. Ακόμη και τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, λειτουργούν με διακριτικό τρόπο, χωρίς να γίνονται παρεμβατικά, διατηρώντας έτσι μία «αγνή» οδηγική εμπειρία.

Porsche Taycan Sport Turismo GTS

Λίγα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τόσο ποθητά και οδηγοκεντρικά όσο μία Taycan. Η έκδοση αμαξώματος Sport Turismo κυκλοφόρησε νωρίτερα μέσα στο έτος, δίνοντας μία πιο πρακτική, shooting brake χροιά στη συγκλονιστική ηλεκτροκίνητη δημιουργία της Porsche. Το ανασχεδιασμένο πίσω μέρος είναι ακόμη πιο φουτουριστικό ενώ το κόκκινο χρώμα του αμαξώματος και των φρένων την κάνουν να ξεχωρίζει στο δρόμο. Το εσωτερικό δεν έχει πολλές αλλαγές, πέρα από τον αυξημένο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ενώ ως GTS, έχουμε πολλά κομμάτια της καμπίνας, συμπεριλαμβανομένου και του τιμονιού, «τυλιγμένα» με alcantara.

Όλες οι Taycan σε κάνουν να νιώθεις παραπάνω πως οδηγείς μία Porsche, και λιγότερο ότι οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την GTS να το καταφέρνει με τον καλύτερο τρόπο. Η επιτάχυνση της GTS είναι πιο κοντά στις εκδόσεις Turbo, παρά στις βασικές Taycan, κάτι που «μαρτυρά» και η ισχύς της, στους 590 ίππους. Ο GTS χαρακτήρας ωστόσο δεν αφορά το 0-100, αλλά τη σύνδεση του οδηγού με τον δρόμο, δηλαδή στην ποιότητα του πλαισίου και στην ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, το οποίο είναι από τα κορυφαία που υπάρχουν σήμερα.

Σε ένα αυτοκίνητο που ελέγχεται με διακριτικό τρόπο από ένα πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας, το τιμόνι είναι το πιο αναλογικό εξάρτημα. Χάρη σε όλα τα παραπάνω, η Taycan Sport Turismo GTS αποδεικνύεται απολαυστική στον δρόμο.

Κατά τ’ άλλα, η συγκεκριμένη Taycan δείχνει την χάρη της μέσα από την υπερστροφή που εξασφαλίζει το κινητήριο σύνολο. Στον πίσω άξονα τοποθετείται ο κινητήρας της Turbo, με αποτέλεσμα ένα ολοζώντανο πίσω μέρος που καθιστά τη συγκεκριμένη Porsche ιδανικό αυτοκίνητο για θεαματικές πλαγιολισθήσεις. Ενώ στο πρόγραμμα οδήγησης Normal είναι αρκετά ουδέτερη, στα Sport και Sport Plus μεταμορφώνεται. Όμως, δεν σταματά να… τιμά το «GT» στον τίτλο «GTS», καθώς πρόκειται για ένα γνήσιο grand tourer: η απόλαυση της οδήγησης συνδυάζεται αρμονικά με κορυφαία άνεση. Η GTS είναι πολύ άνετη -όσο οι απλές Taycan- και απολαυστική όσο οι Τurbo. Θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε ως το «sweet spot» στην γκάμα της ηλεκτρικής Porsche.

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο