ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Πως λειτουργεί ο δείκτης καυσίμου στα αυτοκίνητα;

pos-leitourgei-o-deiktis-kafsimou-sta-aftokinita-718508

Η απλή, αναλογική τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε μια από τις πιο σημαντικές ενδείξεις σε ένα αυτοκίνητο

Οι σύγχρονοι δείκτες βενζίνης είναι ακριβείς και αξιόπιστοι και σε συνδυασμό με τους υπολογιστές ταξιδιού προσφέρουν μια αναλυτική εικόνα για τον αριθμό των χιλιομέτρων που μπορούμε να διανύσουμε βάση των αποθεμάτων καυσίμου και της κατανάλωσης.

Πως όμως λειτουργεί αυτός ο μηχανισμός; Η βασική αρχή είναι πολύ απλή και θυμίζει κάτι που έχουμε όλοι στα σπίτια μας, στο μέρος που και ο βασιλιάς πάει μόνος του. Πρόκειται για ένα φλοτέρ, δηλαδή ένα αντικείμενο που επιπλέει στα υγρά, το οποίο στην μια του άκρη είναι στερεωμένο στο εσωτερικό του ρεζερβουάρ, μέσω αρθρωτού σκέλους.

Το φλοτέρ ακολουθεί την στάθμη του καυσίμου και αναλόγως των μεταβολών,  μεταβάλλεται και η θέση του βραχίονα στην άρθρωση όπου είναι στερεωμένο. Σε αυτό το σημείο, βρίσκεται επίσης ένα ποντεσιόμετρο, δηλαδή μια απλή ηλεκτρονική συσκευή που αποτελείται από στάτορα και από ρότορα.

Όταν ο ρότορας αλλάζει θέση πάνω στον στάτορα, μεταβάλλονται οι τιμές αντίστασης σε ένα κύκλωμα. Φανταστείτε κάτι σαν το παροδοσιακό «volume» στις αναλογικές συσκευές αναπαραγωγής ήχου, που είναι επίσης και αυτό, ποντεσιόμετρο.

Με βάση αυτή την διάταξη, όταν το φλοτέρ βρίσκεται στην ανώτερη θέση του, το ποντεσιόμετρο στην άρθρωση του «διαβάζει» και μεταβιβάζει ως πληροφορία μια συγκεκριμένη τιμή αντίστασης, η οποία μεταβάλλεται σταδιακά όσο το καύσιμο καταναλώνεται και η στάθμη του εντός του ρεζερβουάρ πέφτει.

Το σήμα αυτό, το «διαβάζει» ο μετρητής στάθμης καύσιμου στο ταμπλό και αναλόγως  των τιμών του, το «μεταφράζει» ως ένδειξη. Αυτό μπορεί να αφορά αναλογική προβολή με κινούμενο δείκτη ή ψηφιακή προβολή με «νταμάκια».

Ένα πρόβλημα που προκύπτει σε αυτή την διάταξη, είναι ότι το καύσιμο στο ρεζερβουάρ δεν είναι στατικό και λιμνάζων αλλά αναταράσσεται από την κίνηση του αυτοκινήτου. Για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο του «χορευτικού» δείκτη, οι κατασκευαστές έχουν φροντίσει ώστε οι πληροφορίες της στάθμης να μην μεταφέρονται σε πραγματικό χρόνο αλλά με μια μικρή καθυστέρηση, ως ένα σύνολο μέσων τιμών.

Σε ορισμένες επίσης περιπτώσεις, τα ρεζερβουάρ φέρουν εσωτερικά παρεμβύσματα που διαχωρίζουν το εσωτερικό σε επικοινωνούντα τμήματα, μετριάζοντας τις αναταράξεις του καυσίμου.

Μια άλλη, πιο σπάνια διάταξη για τον μετρητή της στάθμης καυσίμων στα αυτοκίνητα, είναι η μαγνητική στήλη. Πρόκειται ουσιαστικά για μια ράβδο που τοποθετείται κάθετα μέσα στο ρεζερβουάρ, η οποία φέρει ένα φλοτέρ – δαχτυλίδι, με μαγνήτες. Ανάλογα της θέσης (ουσιαστικά του ύψους) που οι μαγνήτες δημιουργούν πεδίο στην στήλη αυτή, προκύπτει και η τιμή που αφορά στην στάθμη του καυσίμου.

Όλες οι ειδήσεις

Audi RS e-tron GT Performance: Αυτό είναι το ισχυρότερο Audi παραγωγής!

Οι τιμές του νέου Suzuki Vitara στην Ελλάδα

Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 136 Hybrid e-DCT6

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο