ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Τα 8 πράγματα που αγαπάμε να παραμελούμε στο αυτοκίνητο το καλοκαίρι

ta-8-pragmata-pou-agapame-na-parameloume-sto-aftokinito-to-kalokairi-716194

Οι πιο προφανείς έλεγχοι, η φροντίδα και η προετοιμασία που όλοι γνωρίζουμε αλλά τα αφήνουμε για… Οκτώβριο  

Καλοκαίρι! Για μερικούς η καλύτερη περίοδος του χρόνου και για άλλους ένα μαρτύριο και μια κόλαση. Σε όποια κατηγορία και αν ανήκουμε, η τροχιά του πλανήτη γύρω από του Ήλιο παραμένει σταθερή και δεν νοιάζεται και πολύ για την γνώμη μας,  έτσι, από 1η Ιουνίου μπαίνουμε επίσημα και ημερομηνιακά  σε αυτή την εποχή, μας αρέσει δεν μας αρέσει.

Για την χώρα μας, αυτό σημαίνει σταθερά υψηλές θερμοκρασίες και ανομβρία / ξηρασία, που συνδυαστικά δημιουργούν ακραίες συνθήκες, φαινόμενα που δυστυχώς έχουν αυξηθεί σε συχνότητα και ένταση λόγω της κλιματικής αλλαγής. Δεν δοκιμαζόμαστε μόνο εμείς όμως, αλλά και τα αυτοκίνητα μας και στο θέμα που ακολουθεί παρουσιάζουμε κάποιες απλές ενέργειες και ελέγχους που μπορείτε να κάνετε ώστε να είστε προετοιμασμένοι.

Δουλεύει το air condition;

Το Α και το Ω για την καλοκαιρινή «επιβίωση» εντός του αυτοκινήτου, το air condition δοκιμάζεται σκληρά και δουλεύει υπερωρίες το καλοκαίρι, θα πρέπει λοιπόν να είστε σίγουροι ότι είναι έτοιμο και προετοιμασμένο για την φετινή σεζόν. Το πρώτο που πρέπει να κάνετε μετά από την πολύμηνη απραξία του, είναι το προφανές, να διαπιστώσετε  αν δουλεύει και πως δουλεύει και αυτό πρέπει να γίνει πριν το χρειαστείτε πραγματικά. Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που μπορεί να βγάλει ένα air condition είναι να μην παράγει καθόλου ψύξη ή να έχει μειωμένη απόδοση και συνήθως οι αιτίες κρύβονται στον συμπιεστή (το κομπρεσέρ στην καθομιλουμένη) ή στην χαμηλή στάθμη φρέον στο κύκλωμα του. Αν διαπιστώσετε κάποιου είδους υπολειτουργία ή… καθόλου λειτουργία, το συνεργείο και οι εξειδικευμένοι ψυκτικοί, είναι μονόδρομος. Περισσότερα για την συντήρηση και την ορθή χρήση του air condition, μπορείτε να βρείτε εδώ.

Tι μυρίζει έτσι;… και από πού ξεφύτρωσε αυτή η αράχνη;

Πέραν του ελέγχου για την σωστή λειτουργία, το air condition και οι αεραγωγοί  του χρειάζονται καθαρισμό. Λόγω άνοιξης, η θερμοκρασία ρυθμιζόταν με το άνοιγμα και κλείσιμο των παραθύρων, οπότε τους αεραγωγούς έχει να τους διατρέξει αέρας πολύ καιρό. Λόγω άνοιξης και πάλι, εκεί μέσα σίγουρα θα υπάρχει σκόνη, γύρες και ενδεχομένως και διάφορα εντομάκια. Ο πιο απλός τρόπος καθαρισμού –των αεραγωγών τουλάχιστον- είναι να θέσετε σε λειτουργία το air codition, να ανοίξετε όλα τα παράθυρα και να βάλετε τον ανεμιστήρα του στο φουλ. Σε στάση αυτά. Για πιο αποτελεσματικό καθαρισμό, στο εμπόριο κυκλοφορούν διάφορα προϊόντα όπως αφροί που ψεκάζονται μέσα στους αεραγωγούς και οι λεγόμενες «μπόμπες», που δημιουργούν ένα απολυμαντικό εκνέφωμα το οποίο καθαρίζει όλο το κύκλωμα του air condition. Μπορείτε να τα βρείτε σε καταστήματα αξεσουάρ αυτοκινήτων. Έλεγχο επίσης χρειάζεται και το φίλτρο καμπίνας, που όπως μαρτυρά και το όνομα του, φιλτράρει τον αέρα που εισέρχεται ή ανακυκλώνεται στην καμπίνα του αυτοκινήτου.

Να αλλάξω λάστιχα ή να το αφήσω για το φθινόπωρο;

Nα τα αλλάξετε.- Δεν ξέρουμε που στηρίζετε όλος αυτός ο μύθος του «δεν έχει νόημα / δεν κάνει να αλλάζεις λάστιχα το καλοκαίρι» αλλά οι «στραβές» στον δρόμο δεν πάνε διακοπές το καλοκαίρι. Η πρόσφυση και η καλή δυναμική συμπεριφορά των ελαστικών που θα χρειαστείτε σε ένα δύσκολο οδηγικό σενάριο είναι all season ζήτημα, οπότε αν έχει έρθει η ώρα για αλλαγή, κάντε το χωρίς δεύτερη σκέψη!

Που να κατεβαίνω στο λιοπύρι να τσεκάρω τον αέρα;

Μπορείτε και πρωί ή βράδυ. Οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν το καλοκαίρι διαστέλλουν τα πάντα και αυτό περιλαμβάνει την απροθυμία μας για απλούς ελέγχους στο αυτοκίνητο αλλά και τον αέρα που υπάρχει μέσα στα ελαστικά. Λόγω του φαινομένου αυτού, ενδέχεται να χρειάζεται μείωση της πίεσης στα ελαστικά προκειμένου αυτά να έρθουν στις τιμές που ορίζει ο κατασκευαστής. Όπως έχουμε επισημάνει και άλλες φορές, ακολουθούμε τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου και όχι ο κατασκευαστής των ελαστικών.

Γιατί δεν βλέπω;

Γιατί μάλλον το παρμπρίζ έχει καλυφθεί από ένα φιλμ σκόνης, γύρης, στίγματα από εκκρίσεις δέντρων και «σπλατεριές» άτυχων εντόμων. Σε συνδυασμό με το δυνατό φως του ηλίου που διαχέεται επάνω σε αυτά, δημιουργεί ένα ημιδιαπερατό προπέτασμα που δυσχεραίνει την οπτική επαφή με τον δρόμο. Ένα καλό πλύσιμο αποτελεί μια καλή αρχή αλλά για να είστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσετε τις μελλοντικές επικαθήσεις αυτού του φιλμ, φροντίστε το δοχείο υγρών για τους καθαριστήρες να είναι πάντα γεμάτο. Σκοπίμως γράψαμε «υγρών» και όχι «νερού», γιατί το νερό από μόνο του δεν είναι ιδιαιτέρα αποτελεσματικό ως μέσο καθαρισμού. Στην αγορά κυκλοφορούν προϊόντα που προστίθενται σε ποσόστωση μέσα στο δοχεία και μάλιστα είναι τόσο εξειδικευμένα που χωρίζονται σε χειμερινά και καλοκαιρινά. Το καλοκαιρινό υγρό, εκτός από τις γενικές ιδιότητες καθαρισμού, έχει επίσης σύσταση που αφαιρεί με ευκολία τα… σωθικά εντόμων από το παρμπρίζ και εμποδίζει την εξάτμιση του από τις υψηλές θερμοκρασίες. Έλεγχο θέλουν και οι υαλοκαθαριστήρες επίσης. Αν ήταν στα τελευταία τους τον χειμώνα, το καλοκαίρι το λάστιχο τους θα «καει» εντελώς και όταν τους χρειαστείτε, το αποτέλεσμα θα είναι σαν πίνακας μοντέρνας τέχνης.

Γιατί αισθάνομαι σαν κοτόπουλο;

Θυμάστε εκείνη την ηλιοπροστασία που χρησιμοποιήσατε ως «χαλάκι» για να βάλετε αλυσίδες τον χειμώνα; Ζει (μπορεί και όχι) κάπου στο πορτ-μπαγκάζ μπλεγμένη με το τρίγωνο και τον πυροσβεστήρα. Ρίξτε της ένα τσεκάρισμα και αν τα έχει φάει τα ψωμιά της αντικαταστήστε την. Κοστίζει πολύ λίγα αλλά προφέρει πάρα πολλά, δεδομένου του ότι μπλοκάρει τον ήλιο στο σημείο που το εσωτερικού του αυτοκινήτου σας είναι περισσότερο εκτεθειμένο σε αυτόν, δηλαδή στο μπροστινό παρμπρίζ. Με την χρήση της ηλιοπροστασίας το αυτοκίνητο δεν θα έχει την αίσθηση κλίβανου όταν μπαίνετε σε αυτό μετά από στάση και το τιμόνι δεν θα το αισθάνεστε σαν σίδερο  μαρκαρίσματος για αγελάδες. Παράλληλα, προφυλάσσει το ταμπλό και τα υλικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου από το ηλιακό φως, που έχει την κακή συνήθεια να τα πολυμερίζει και να τα αποχρωματίζει.

Γιατί ανέβασε θερμοκρασία;

Είναι πραγματικά αστείο να γράφεται ότι το καλοκαίρι πρέπει να τσεκάρουμε την στάθμη στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα, αλλά πρώτοι εμείς χρειαζόμαστε την υπενθύμιση, καθότι  όπως περιγράφεται και στον συνοδευτικό τίτλο του θέματος, τα πιο προφανή είναι αυτά που αναβάλλουμε συνεχώς στους ελέγχους και κάπως έτσι φτάνουμε Οκτώβριο, χωρίς να έχουμε κάνει τίποτα. Έλεγχος λοιπόν και συμπλήρωμα αν χρειάζεται. Προφανώς! Να το σημειώσουμε και εμείς να μην το ξεχάσουμε…

Γιατί ζαλίζομαι;

Η αφυδάτωση είναι πολύ ύπουλη και τα συμπτώματα της δεν τα καταλαβαίνεις πριν αυτά κάνουν την εμφάνιση τους με ανησυχητικό τρόπο. Το καλοκαίρι πρέπει να πίνουμε πολύ νερό ούτως η άλλως αλλά με την χρήση του αυτοκινήτου ενδέχεται να αυξήσουμε της έκθεση μας σε παράγοντες που επιταχύνουν την αφυδάτωση. Τα ανοικτά παράθυρα που θεωρούμε ότι μας δροσίζουν, μας «στεγνώνουν» με πολύ γρήγορο ρυθμό, ενώ ακόμα και όταν έχουμε το air condition σε λειτουργία δεν καταλαβαίνουμε ότι ο ήλιος που πέφτει πάνω σε εκτεθειμένα μέρη του σώματος μας, μπορεί να μην μας καίει, αλλά κάνει την βρώμικη δουλειά του και αυτό μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε εγκαύματα. Γενικά, ένα τουλάχιστον μπουκάλι με πόσιμο νερό, πρέπει να βρίσκεται σε κάποιο σκιερό σημείο του αυτοκινήτου μας, μόνιμα αποθηκευμένο το καλοκαίρι.

Όλες οι ειδήσεις

Renault και VW πετάνε «καρφιά», άκυρη η συνεργασία για προσιτό ηλεκτρικό

Fjordluft: Το απόλυτο… αερόψυκτο Porsche party!

Αυτή είναι η νέα BMW Σειρά 3 Sedan και Touring

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο