Ποια μικρά αυτοκίνητα πόλης ξεπέρασαν το Toyota Aygo X στις πωλήσεις του 2025 και γιατί κερδίζουν το ελληνικό κοινό;
Η ελληνική αγορά δείχνει ξεκάθαρα τις προτιμήσεις της στο A-Segment για το πρώτο πεντάμηνο του 2025, με δύο μοντέλα να κάνουν την ανατροπή και να αφήνουν πίσω τους το Aygo X της Toyota, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Ο λόγος; Ο έξυπνος συνδυασμός τιμής, τεχνολογίας και πρακτικότητας. Ακολουθούν οι πωλήσεις στο A‑Segment (Ιαν–Μάι 2025):
Μοντέλο | Πωλήσεις | Μερίδιο |
---|---|---|
FIAT Panda | 1.881 | 28,34% |
KIA Picanto | 1.767 | 26,62% |
Toyota Aygo X | 1.341 | 20,20% |
Το μυστικό της επιτυχίας του Panda
Το FIAT Panda συνεχίζει να είναι σταθερή αξία για το ελληνικό κοινό – και όχι άδικα. Πλέον, με νέα προωθητική ενέργεια, το δημοφιλές ιταλικό μοντέλο διατίθεται:
-
από 15.800 ευρώ στην έκδοση Urban
-
από 16.990 ευρώ στην περιπετειώδη έκδοση Cross
Μιλάμε για ένα υβριδικό αυτοκίνητο πόλης που συνδυάζει τεχνολογία, εξοπλισμό και τιμή σε ένα πακέτο πραγματικά ασυναγώνιστο. Κάθε έκδοση του Panda εφοδιάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα που συνδυάζει ένα 1.000άρι μοτέρ βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα BSG 3,6 kW. Αυτός με τη σειρά του παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία λιθίου τάσης 12 V, η οποία κάνει το υβριδικό πακέτο αρκετά compact, τόσο σε διαστάσεις, αλλά και σε βάρος. Η συνολική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 70 PS με 92 Nm ροπής, ενώ το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων.
Συγκριτικά με έναν συμβατικό θερμικό κινητήρα η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων μπορεί να αγγίξει το 30%, ενώ πολύ σημαντική παράμετρος είναι επίσης η αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία που ταιριάζει στις αστικές συνθήκες. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, η μέση τιμή κατανάλωσης βρίσκεται στα 4,8 lt/100km, ενώ τα 109 g/km CO2 που εκπέμπει το απαλλάσσουν από το χαράτσι των Τελών Κυκλοφορίας.
Πλούσιος εξοπλισμός από βασική έκδοση
Όσον αφορά τον εξοπλισμό τώρα, το Panda έρχεται με ενισχυμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που περιλαμβάνει λειτουργίες όπως η αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και κόπωσης οδηγού, ενώ δεν λείπουν και οι τεχνολογικές πινελιές. Για παράδειγμα, πλέον έχουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, ένα αναβαθμισμένο πολυλειτουργικό τιμόνι και μία κεντρική οθόνη για το infotainment 5 ή 7 ιντσών. Από τη λίστα επίσης δεν λείπουν οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, το cruise control, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες και ο κλιματισμός.
Δείτε επίσης: Τα 10 φθηνότερα καινούργια αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Τέλος, όσον αφορά την έκδοση Cross, αυτή διαφέρει χάρη στους νέους προφυλακτήρες, τα προστατευτικά στα φτερά, τις προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, τα φώτα ημέρας LED, τους τροχούς 15” και τα φιμέ πίσω τζάμια. Στο εσωτερικό υπάρχει infotainment με οθόνη αφής 7”, συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, ενώ το παρόν δίνουν ο αισθητήρας φωτός/βροχής και οι αυτόματοι προβολείς.
Και κάπου εδώ να πούμε ότι όλα αυτά αφορούν το Panda που ξέρουμε εδώ και χρόνια. Ταυτόχρονα, μόλις έχει μπει και στην ελληνική αγορά, το ολοκαίνουργιο και εξαιρετικά στιλάτο Grande Panda, το οποίο ανήκει στην B-SUV κατηγορία και συνδυάζεται είτε με ήπια υβριδικό σύνολο, το οποίο όμως δίνει και τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου, αλλά και με αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύνολο. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του εδώ.
Δείτε επίσης: Οδηγούμε το υβριδικό Fiat Grande Panda των 20.000 €