ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Renault Arkana: Πρώτες εντυπώσεις

renault-arkana-protes-entyposeis-619138

Tου Carlo Bellati Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

Το γαλλικό SUV που αρχικά προοριζόταν αποκλειστικά για τη Ρωσία, τελικά προσγειώθηκε στη Δύση. Δοκιμάσαμε την έκδοση με το ήπια υβριδικό σύνολο των 1.300 κ.εκ., εν αναμονή του υβριδικού συνόλου των 1.600 κ.εκ.

Πριν από δύο περίπου χρόνια, όταν πρωτοκυκλοφόρησε, το Arkana (ή Mégane Conquest για ορισμένες αγορές) έδειχνε να προορίζεται αποκλειστικά για την αγορά της Ρωσίας. Τώρα όμως, η γαλλική εταιρεία δημιούργησε μια έκδοση για την ευρωπαϊκή αγορά. Η έκδοση αυτή βασίζεται σε μια μικρότερη πλατφόρμα, η οποία κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Samsung-Renault στη Μπουσάν της Νότιας Κορέας. Το Arkana τοποθετείται πάνω από το Kadjar από απόψη τιμής και μεγέθους. Ξεχωρίζει από τα λοιπά SUV της κατηγορίας χάρη στην κουπέ γραμμή του. Μια γραμμή, που προσδίδει πιο δυναμική εικόνα στο πίσω μέρος και έχουμε δει επίσης στα Audi Q3 Sportback και Kia XCeed. Μήπως αυτή η κεκλιμένη «ουρά» επιφέρει μείωση του διαθέσιμου χώρου για τους επιβάτες και τις αποσκευές;

ΙΔΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΕΣΣΕΡΙΣ

Την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δίνει το πίσω μέρος, οπότε θα ξεκινήσουμε από εκεί και θα επιστρέψουμε αργότερα στο εμπρός. Η οροφή με την έντονη κλίση προς τον προφυλακτήρα περιορίζει συνήθως το διαθέσιμο ύψος των πίσω θέσεων. Μόνο που στο Arkana το μειονέκτημα αυτό ισχύει μόνο για την μεσαία πίσω θέση, η οποία είναι ελαφρώς ανυψωμένη σε σχέση με τις δύο πλευρικές (ένας επιβάτης ύψους 1,75 μ. αγγίζει την οροφή με το κεφάλι του). Παρόλα αυτά, τα δύο ακριανά καθίσματα είναι ελαφρώς ψηλότερα τοποθετημένα σε σχέση με τα μπροστινά. Μόνο η πρόσβαση πίσω είναι ελαφρώς επίπονη, εξαιτίας του τοξωτού σχήματος των θυρών.

Προχωρώντας προς τα εμπρός, μπορείτε να απολαύσετε την ελευθερία κινήσεων και ρυθμίσεων που προσφέρουν τα καθίσματα της σειράς R.S., επενδεδυμένα με μικρο-διάτρητο σουέτ φυσικό δέρμα και κόκκινες ραφές που ταιριάζουν με τις ζώνες ασφαλείας. Είναι σωστά σχεδιασμένα, σκληρά (όσο πρέπει όμως, όχι υπερβολικά) και καταφέρνουν να συγκρατούν αποτελεσματικά το σώμα σε επαρχιακές διαδρομές. Το σημείο Η (ισχίο του οδηγού) απέχει 62 εκ. από το έδαφος, σύμφωνα με τις μετρήσεις του Κέντρου Δοκιμών μας. Ακριβώς όσο και στο Captur. Αυτό σημαίνει ότι το Arkana είναι λίγο ψηλότερο σε σύγκριση με ένα κανονικό sedan, αλλά λίγο πιο χαμηλό από το Kadjar ώστε να δίνει μια πιο σπορ αίσθηση. Η έκδοση R.S. που είχαμε στη διάθεσή μας περιλαμβάνει μια πληθώρα αισθητικών λεπτομερειών, όπως την απομίμηση ανθρακονημάτων στο εσωτερικό, που συνδυάζονται με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και τους τροχούς των 18 ιντσών (215/55) εξωτερικά.

Η έκδοση του Arkana που δοκιμάσαμε διέθετε το ήπια υβριδικό σύνολο που συνδυάζει έναν 1.300αρη turbo βενζινοκινητήρα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας 12V και μια μικρή μπαταρία (0,13 kWh) που χρησιμοποιείται για την επανεκκίνηση. Η λειτουργία του συστήματος stop/start περνά σχεδόν απαρατήρητη, καθώς δεν φαίνεται να συμβάλλει ιδιαίτερα στη μείωση της κατανάλωσης. Σύμφωνα με τον υπολογιστή του αυτοκινήτου, κάψαμε 9,1 λίτρα/100 χλμ. σε μικτή διαδρομή. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 135 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Είναι προφανές ότι η μετωπική επιφάνεια και η μάζα επηρεάζουν τις δύο αυτές τιμές. Ωστόσο, σύντομα αναμένεται μια άλλη έκδοση του Arkana, περισσότερο προσανατολισμένη προς την οικονομία. Είναι η πλήρως υβριδική E-Tech με διάταξη όμοια μ’ εκείνη στα Clio και Captur. Με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, 143 ίππους, δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και αυτόματο κιβώτιο.

ΤΡΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η έκδοση 1.3 που οδηγήσαμε, διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις που διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του. Ωστόσο, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι όταν ο οδηγός βυθίζει το πόδι του στο γκάζι, το κατέβασμα 1-2 σχέσεων επιφέρει σημαντική αύξηση του θορύβου, παρά την πολύ καλή ηχομόνωση στο χώρο του κινητήρα. Οι πρώτες σχέσεις είναι κοντές (για καλύτερες επιταχύνσεις) και μετά γίνονται πιο μακριές (για μεγαλύτερη οικονομια). Με 7η, τα 100 χλμ./ώρα αντιστοιχούν σε μόλις 1.800 σ.α.λ.

Η επιθυμητή σχέση μπορεί να επιλεγεί επίσης με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης είναι τρία: Eco, Sport και My sense (το προσαρμοζόμενο από τον οδηγό). Επιλέγοντας το σπορ πρόγραμμα, μπορείτε να απολαύσετε έναν δρόμο με στροφές, αρκεί να είστε διατεθειμένοι να υπομείνετε τις κλίσεις και μια δόση πλεύσης του αμαξώματος. Ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός, αλλάζει η απόκριση του γκαζιού και του κιβωτίου και μεταβάλλεται το βάρος του συστήματος διεύθυνσης. Ακολουθώντας κανονικό ρυθμό οδήγησης, το τιμόνι είναι ελαφρύ, αν και όχι ιδιαίτερα γρήγορο, με σωστή βαθμονόμηση ώστε να συμβάλλει στην οδηγική άνεση. Η επιλογή του πιο δυναμικού προγράμματος επιφέρει μείωση της υποβοήθησης στο τιμόνι, μεγαλύτερη αμεσότητα στην αλλαγή των σχέσεων και γενικότερη βελτίωση της αίσθησης. Στην έκδοση R.S., τα πεντάλ διαθέτουν φινίρισμα αλουμινίου και το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει τέσσερα δισκόφρενα, αποτελεσματικά στη λειτουργία. Το μόνο που θα μπορούσε να προσάψει κανείς στο Arkana, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, είναι μια κάποια βύθιση του εμπρός μέρους στο φρενάρισμα. Μη σας ξεγελά η coupé γραμμή του, το Arkana είναι ένα SUV, οπότε είναι απόλυτα φυσιολογική αυτή η αντίδραση. Παρεμπιπτόντως, δίχως να προσποιείται ότι είναι για ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές, αυτό το Renault μπορεί να βασίζεται στην απόσταση των 20 εκ. από το έδαφος, τον σχετικά κοντό εμπρός πρόβολο και την ικανοποιητική λειτουργία της ανάρτησής του για να κινηθεί εκτός ασφάλτου. Οι λασπωτήρες εμπρός και πίσω είναι καθαρά διακοσμητικοί. Το δάπεδό του είναι προστατευμένο από ειδικές ποδιές και βερνίκι ανθεκτικό στα μικρο-χτυπήματα από πέτρες ώστε να πατήσει άφοβα σε ένα βατό χωματόδρομο.

ΙΣΧΥΡΟ ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ

Το ταμπλό του Arkana είναι κατ’ ουσία αυτό της τελευταίας γενιάς του Captur. Διαθέτει επίσης μια κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 9,3 ιντσών, μέσω της οποίας ελέγχεται το σύστημα πολυμέσων EasyLink. Είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διαθέτει ακόμα λειτουργία αναζήτησης της Google και ειδοποιήσεις για την κίνηση από την TomTom. Εφόσον το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, μπορείτε να δείτε και βίντεο. Αυτό που θα θέλαμε να υπάρχει είναι ένας εύχρηστος φυσικός διακόπτης για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου (μπορεί να ρυθμιστεί μόνο μέσω της οθόνης αφής και των κουμπιών στο τιμόνι). Άξιο αναφοράς το ηχοσύστημα της Bose, κυρίως για την ισχύ του, καθώς δεν διακρίνεται για το φάσμα του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά (στοιχεία κατασκευαστή)

Έκδοση 1.3 ΤCE 140 PS

  • Κινητήρας
  • Εμπρός, εγκάρσιος
  • 4κυλινδρος, turbo, βενζίνης
  • Χωρητικότητα 1.333 κ.εκ.
  • Μέγιστη ισχύς 140 ίπποι στις 4.500 σ.α.λ.
  • Μέγιστη ροπή 260 Nm στις 1.750-3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

  • Εμπρός κίνηση
  • Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

  • Μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ./ώρα
  • 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ.
  • Μέση κατανάλωση 5,8 λίτρα/100 χλμ.

Διαστάσεις και βάρη

  • Μεταξόνιο 2.720 χλστ.
  • Μήκος 4.570 χλστ.
  • Πλάτος 1.820 χλστ.
  • Ύψος 1.570 χλστ.
  • Βάρος 1.336 κιλά

Τιμή

  • από €35.000 (κατ’ εκτίμηση)
car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο