ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Legend Car: De Tomaso Mangusta

legend-car-de-tomaso-mangusta-620468

Φώτης Ραΐσης

Παρότι φλερτάρει την ιταλική υπηκότητα, το De Tomaso Mangusta ήταν ένα πολυεθνικό μοντέλο με πολυμορφικό χαρακτήρα.

Το πρόθεμα «πολύ» επιτρέπεται σε όλους του επιθετικούς προσδιορισμούς που συνόδευαν τα συνολικά 401 Mangusta που κατασκευάστηκαν και κυκλοφόρησαν μεταξύ 1967 και 1971.

Το όνομα De Tomaso είναι συνδεδεμένο με σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων κυρίως στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Με ιταλική καταγωγή τα μοντέλα De Tomaso δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από τις Ferrari, Lamborghini και Maserati της εποχής που αποτελούσαν το βασικό πυρήνα της «υψηλής ραπτικής στους τέσσερις τροχούς» της ευρωπαϊκής αγοράς. Στη δεκαετία του ’80 το όνομα De Tomaso «συνετρίβη» κάτω από το βάρος των συγχωνεύσεων και των εξαγορών του ομίλου Fiat.

Το μοντέλο Mangusta αποτέλεσε τον αντικαταστάτη του μοντέλου Vallelunga από το οποίο χρησιμοποιούσε το πάτωμα και επιμέρους μηχανικά τμήματα. Από την συνολική παραγωγή των 401 αντιτύπων που παρήχθησαν σε διάστημα 4 ετών μόλις 150 αυτοκίνητα κύλησαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους και τα υπόλοιπα εξήχθησαν στην αγορά της Β. Αμερικής. Το αμάξωμα είχε σχεδιαστεί από τον Giorgetto Giugiaro με αιχμηρές γραμμές, περίεργα φωτιστικά σώματα και σφηνοειδές σχήμα, ενώ ο κινητήρας προερχόταν από την Ford. Ήταν ένας V8 με απόδοση 306 ίππων και συνοδευόταν από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων της ZF. Παρά το χαμηλό κέντρο βάρους, η κατανομή του μεταξύ των δύο αξόνων τροχών ήταν σε ποσοστό 44/56 (μπροστά/πίσω), δομική αρχιτεκτονική που του στέρησε τα χαρακτηριστικά ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο και σε υψηλές ταχύτητες - η τελική ταχύτητα προσέγγιζε τα 250 χλμ./ώρα - όπως θα άρμοζε σε ένα supercar. Παράλληλα και το σασί παρουσίαζε στρεβλώσεις επιτείνοντας το πρόβλημα με την ασταθή συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

car-prices
google-news
Tags
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο