EDITOR'S PICK

Mercedes EQB – VW ID.4 GTX: Θέμα προτιμήσεων

mercedes-eqb-vw-id-4-gtx-thema-protimiseon-621402

Tου Andrea Stassano

Η κατηγορία των μεσαίων SUV εμπλουτίζεται συνεχώς με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Οι νέες αφίξεις αφορούν την Mercedes-Benz EQB και το VW ID.4 GTX, δύο οχήματα που διαφέρουν σε χαρακτήρα και target group.

Τα σύγχρονα, ηλεκτρικά SUV δεν έχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ τους. Και, καθώς οι λίστες στους τιμοκαταλόγους ολοένα και αυξάνονται σε ποσότητα, οι διαφορές που έχουν γίνονται ολοένα και πιο ορατές. Μεταξύ των νέων προτάσεων στα μοντέλα μηδενικών εκπομπών που αναμένουμε μέσα στο 2021, ξεχωριστή θέση έχουν τα Mercedes-Benz EQB και VW ID.4 GTX. Ας δούμε λοιπόν που διαχωρίζονται τα δύο άκρως ενδιαφέροντα οχήματα.

ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΑΣΤΕΡΩΝ

Το νέο όχημα ελευθέρου χρόνου της Mercedes που αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του 2021, αποτελεί ουσιαστικά την ηλεκτρική έκδοση της γνώριμης GLB. Τα δύο αυτά μοντέλα μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,83 μέτρα. Σε σχέση με την τελευταία, η EQB διαθέτει μεγαλύτερο κατά 5 εκατοστά μήκος (4,68 μ.) και ξεχωρίζει από την γυαλιστερή μαύρη κλειστή μάσκα στο εμπρός μέρος με τα ενσωματωμένα LED φωτιστικά σώματα. Η ευρυχωρία του εσωτερικού είναι χαρακτηριστική, καθώς υπάρχει συρόμενο πίσω κάθισμα, όπως και μία 3η σειρά καθισμάτων, όπου μπορούν να φιλοξενηθούν δύο επιβάτες, αρκεί το ανάστημα τους να μην υπερβαίνει τα 1,65 μ. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών προσφέρει 495 λίτρα, τα οποία μπορούν να φθάσουν τα 1.710, με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (5θέσια έκδοση), που στην 7θέσια μειώνεται στα 465-1.620 λίτρα.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι επίσης το έξυπνο σύστημα πλοήγησης, που διαθέτει τεχνολογία Electric Intelligence και υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή, συμπεριλαμβανομένων οποιωνδήποτε στάσεων για φόρτιση. Μιλώντας για αυτή, χάρη στον ενσωματωμένο on-board φορτιστή των 11 kW και στη δυνατότητα σύνδεσης με ταχυφορτιστές έως 100 kW, για το 80% της ενεργειακής χωρητικότητας της μπαταρίας αρκούν μόλις 30 λεπτά φόρτισης. Σύμφωνα με την εταιρεία, η EQB θα προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, σε διαφορετικές ιπποδυνάμεις, που θα φτάνουν έως και τους 272 ίππους. Η μπαταρία, στη βασική έκδοση θα έχει χωρητικότητα 66,5 kWh. Όσον αφορά την αυτονομία, η Mercedes-Benz ανακοινώνει 419 χλμ. (κύκλος WLTP) για την έκδοση 350 4Matic.

ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΜΑΡΙ ΤΟΥ ΒΟΛΦΣΜΠΟΥΡΓΚ

Η κορυφαία έκδοση της γκάμας ID.4 GTX (βασίζεται στην πλατφόρμα MEB), γνωστή μας από το ID.3, διαθέτει σε κάθε άξονα ένα ηλεκτρικό μοτέρ, που προσφέρει μία έξυπνη τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ 299 ίππων. Αντίστοιχες της κατασκευής είναι και οι επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. To συνολικού μήκους 4,58 μ. και 2,77 μ. μεταξονίου γερμανικό SUV, έχει να επιδείξει ένα σύστημα τετρακίνησης, το οποίοι ελέγχεται από υπολογιστή και καθορίζει τον τρόπο χρήσης της διαθέσιμης ροπής για την εξισορρόπηση της δύναμης και της σταθερότητας. Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα, με τον εμπρός ασύγχρονο κινητήρα να χρησιμοποιείται μόνο όταν απαιτείται αυξημένη πρόσφυση και απόδοση. Σε ότι αφορά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, με τον επιλογέα στη θέση D (Drive), το αυτοκίνητο θα ρολάρει όσο οι ηλεκτροκινητήρες περιστρέφονται με μηδενικό φορτίο. Στη θέση Β (Brake), οι τελευταίοι λειτουργούν ως γεννήτριες, τροφοδοτώντας ξανά με ενέργεια την μπαταρία ιόντων-λιθίου και σημειώνοντας τιμές επιβράδυνσης έως και 0,3 g. Μιλώντας για την τελευταία, έχει ενεργειακή χωρητικότητα 77,0 kWh και σε πλήρη φόρτιση προσφέρει αυτονομία έως και 480 χλμ. (WLTP). Για τη φόρτισή της μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε το καλώδιο Mode 3, είτε το wallbox, αμφότερα με ισχύ έως 11 kW, ενώ μπορεί να φορτίζεται και σε συνεχές δίκτυο (DC) με ισχύ έως 125 kW. Στην προκειμένη περίπτωση, σε 30 λεπτά προσφέρεται αυτονομία έως και 320 χλμ.

Το ID.4 GTX διαθέτει ένα ευρύχωρο για πέντε επιβάτες εσωτερικό, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 543 λίτρα (1.575 με αναδιπλωμένη την πλάτη των πίσω καθισμάτων). Ωστόσο, δεν διαθέτει συρόμενο κάθισμα. Χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17 εκατοστά), έχει τη δυνατότητα κίνησης και σε ομαλούς χωματόδρομους. Τα προγράμματα οδήγησης είναι πέντε (Eco, Comfort, Sport, Individual, Traction) και διαφοροποιούν τη λειτουργία των μοτέρ, την απόσβεση των ρυθμιζόμενων αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης. Τέλος, το (προαιρετικό) πακέτο Sport περιλαμβάνει σπορ ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (DCC), που μειώνει το ύψος κατά 15 χιλ. και τιμόνι μεταβλητού βήματος (progressive steering).

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο