ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση: Smart SUV

parousiasi-smart-suv-622305

Tου Roberto Lo VecchioΦωτογραφίες: Marcelo Poblete

Χάρη στην υιοθέτηση της πλατφόρμας SEA (Sustainable Experience Architecture), το γνωστό σε όλους λιλιπούτειο Smart αλλάζει χαρακτήρα, διαστάσεις και ύφος, όντας για πρώτη φορά ένα μοντέλο SUV. Αναμένεται στα τέλη του 2022.

Η είδηση μίας έκδοσης SUV με τα σήματα της Smart, έχει ειπωθεί εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Αλλά όπως γνωρίζουμε όλοι, ποτέ δεν είδε τα φώτα της δημοσιότητας. Πλέον, το θεάρεστο έργο το έχουν αναλάβει οι Κινέζοι, μέσω της Geely. Υπόσχονται ότι το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, θα κατασκευάζεται στην Κίνα και όχι στην Αλσατία. Θα είναι δε κατασκευασμένο πάνω σε μία νέα πλατφόρμα. Επίσης, έχει οριστεί το πότε θα παρουσιαστεί, πιθανότατα μετά το πρώτο εξάμηνο του 2022. Το νέο μοντέλο αποτελεί και το πρώτο όχημα της νέας εποχής για τον κατασκευαστή. Να υπενθυμίσουμε ότι η Geely έχει αποκτήσει μερίδιο της τάξεως του 55% στη Smart, με την Daimler να έχει το υπόλοιπο 45%. Να αναφέρουμε ότι ο κινέζικος όμιλος κατέχει και το 15% της γερμανικής εταιρείας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η ίδια η Geely να αποφασίσει την μεταφορά της έδρας της Smart από την Ευρώπη στην Ασία, όπως και της αλλαγής της μονάδας συναρμολόγησης. Μπορεί όμως όλα τα παραπάνω να έδειχναν την «γέννηση» ενός μοντέλου ελεύθερου χρόνου; Πώς μετατράπηκε η ιδέα δημιουργίας του σε πραγματικότητα; Κάτι που στο παρελθόν θα ήταν αδιανόητο να συμβεί.

Η Smart ποτέ δεν είχε τους οικονομικούς πόρους για να λανσάρει ένα εντελώς διαφορετικού χαρακτήρα και κατηγορίας μοντέλο. Από αυτήν την ανάγκη, ή καλύτερα δυσκολία, προέκυψαν οι συνεργασίες αρχικά με την Mitsubishi (από το 2004 έως το 2006) και στη συνέχεια με τη Renault (από το 2014 έως σήμερα). Οι οποίες δημιούργησαν δύο διαφορετικές εκδόσεις, ενός τετράθυρου, τετραθέσιου μοντέλου. Αναφερόμαστε στο πρώτης γενιάς Forfour, που βασίστηκε στην πλατφόρμα του προσθιοκίνητου Colt, με το οποίο είχε κοινή γραμμή παραγωγής στο ολλανδικό εργοστάσιο του Μπορν. Ενώ η δεύτερη γενιά μοιραζόταν την αρχιτεκτονική του Renault Twingo (κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς). Κανένα όμως από τα δύο δεν σημείωσε ανάλογη εμπορική επιτυχία.

ΜΗΚΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 4 ΜΕΤΡΑ

Σήμερα, η διαθεσιμότητα μιας κοινής πλατφόρμας με τη μητρική εταιρεία Geely και τις θυγατρικές Lynk & Co και Volvo (με την τελευταία να εξελίσσει το μικρό XC20) αποτελεί το εφαλτήριο που περίμενε τόσο καιρό η Smart. Της δίνει τη δυνατότητα επέκτασης της γκάμας, πέρα από τα στενά όρια στα οποία έμενε εγκλωβισμένη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα της Geely, Sustainable Experience Architecture (SEA), πάνω στην οποία θα κατασκευάζεται, θα μπορεί να τοποθετηθεί σε μία μεγάλη γκάμα μοντέλων (από αυτοκίνητα πόλης έως και premium sedan). Θα φιλοξενεί μπαταρίες με ενεργειακή απόδοση έως και 110 kWh που θα προσφέρουν αυτονομία μέχρι και 700 χλμ.

Χάρη σ’ αυτή, οι σχεδιαστές θα έχουν την ευχέρεια να δημιουργήσουν ένα σημαντικά μεγαλύτερο σε μήκος αμάξωμα. Όπως μας δείχνουν και οι πρώτες επίσημες απεικονίσεις, κατά πάσα πιθανότητα το μήκος του θα ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα. Κάτι εντελώς καινοτόμο, για την εταιρεία που ιδρύθηκε το 1997 από την Daimler και τον πρώην ιδιοκτήτη της Swatch (γνωστή για τα μοδάτα ρολόγια της), Nicholas Hayek. Το νέο μοντέλο θα είναι λοιπόν μεγαλύτερο από το μοντέλο Forfour του 2004, το οποίο είχε μήκος 3,75 μέτρα. Διάφορα δημοσιεύματα αναφέρουν δε, ότι θα είναι ελάχιστα μικρότερο από το Mini Countryman.

Τίποτα δεν είναι επίσημο ακόμα. Αλλά, όταν στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου θα κάνει την εμφάνισή του το πρωτότυπο μοντέλο, σίγουρα δεν θα μοιάζει με κανένα από τα Smart που έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια. Η ίδια πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα των Geely, Zeekr, Lynk & Co και Volvo, με τη δυνατότητα να φιλοξενεί έναν, δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες. Για την εξέλιξη της, η κινεζική εταιρεία έχει επενδύσει ένα ποσό που ανέρχεται στα 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ για την κατασκευή της, έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς το αλουμίνιο για να κάνει τα οχήματα ελαφρύτερα.

car-prices
google-news
Tags
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο