ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το αγωνιστικό Skoda 1100 OHC του 1957 δεν έτρεξε στο Le Mans εξαιτίας του Ψυχρού Πολέμου

to-agonistiko-skoda-1100-ohc-tou-1957-den-etrexe-sto-le-mans-exaitias-tou-psychrou-polemou-621545

Στα τέλη του 1957, η Skoda είχε μπει στην τελική φάση της κατασκευής του 1100 OHC, ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με σκοπό να τρέξει στον 24ωρο αγώνα του Le Mans, αλλά αυτό δεν ολοκληρώθηκε ποτέ εξαιτίας του Ψυχρού Πολέμου. Ωστόσο, το αγωνιστικό έλαβε μέρος με μεγάλη επιτυχία σε διάφορους αγώνες που διεξήχθησαν σε κομμουνιστικές χώρες.

Η εξέλιξη του αγωνιστικού είχε ξεκινήσει την άνοιξη του 1956, με το 1100 OHC να βασίζεται πάνω σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, με την Skoda να αναφέρει ότι για να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός χειρισμός, τα φορτία είχαν κατανεμηθεί στον βέλτιστο βαθμό και στους δύο άξονες. Ο συμπλέκτης, το πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και το transfer case τοποθετήθηκαν στο πίσω μέρος, όπου σχημάτισαν μια συνεκτική μονάδα συναρμολόγησης.

Μηχανικά, το αγωνιστικό φέρει έναν 1.089 κ.εκ τετρακύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 92 ίππων στις 7.700 σ.α.λ., με όριο περιστροφής τις 8.500 σ.α.λ.. Αρχικά, ο κινητήρας χρησιμοποιούσε καύσιμο αεροσκαφών υψηλών οκτανίων, το οποίο τροφοδοτούσε δύο δίδυμα καρμπυρατέρ της τσεχοσλοβακικής Jikov, αλλά αργότερα αντικαταστάθηκαν με τα ιταλικά Weber.

Το μήκος του Skoda 1100 OHC αγγίζει τα 3.380 χλστ., το πλάτος τα 1.430 χλστ., και το ύψος τα μόλις 964 χλστ., με το αμάξωμα να ήταν κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με πολυεστέρα (GRP). Το βάρους του ήταν μόλις 583 κιλά, ενώ χάρη στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του, η τελική ταχύτητα του άγγιζε τα 200 χλμ/ώρα.

Η Skoda κατασκεύασε δύο roadster 1100 OHC, ενώ το 1959 κατασκεύασε και δύο coupe μοντέλα, τα οποία όμως είχαν αλουμινένιο σώμα, γι’αυτό και το βάρος τους ήταν μειωμένο στα 555 κιλά. Δυστυχώς και τα δύο coupe αγωνιστικά καταστράφηκαν σε ατυχήματα, με την Skoda να έχει ξεκινήσει την επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία της ανακατασκευής ενός coupe, χρησιμοποιώντας όσα μέρη έχουν σωθεί, όπως το πλαίσιο και ο κινητήρας.

Οι ανοιχτές εκδόσεις του αγωνιστικού αυτοκινήτου διασώζονται, και το ένα βρίσκεται στο μουσείο της Skoda, ενώ συμμετέχει τακτικά σε εκδηλώσεις κλασικών αυτοκινήτων. Το δεύτερο όχημα ανήκει στην Skoda Μεγάλης Βρετανίας και χρησιμοποιείται για διαφημιστικούς σκοπούς, κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο