TOP NEWS

Nissan Qashqai: Ψηφιακή Επανάσταση

nissan-qashqai-psifiaki-epanastasi-622784

Του Simonluca Pini Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

Ο πρόδρομος των crossover, στην τρίτη πλέον γενιά του, διαθέτει 1.300αρη βενζίνης με ήπιο υβριδικό σύστημα συνολικής απόδοσης 140 ή 158 ίππων. Καλή η ισορροπία μεταξύ δυναμισμού και άνεσης, έχει κάνει πολλά βήματα προς τα εμπρός σε τεχνολογία

Αυτή τη φορά, δεν προσφέρει κάτι το πρωτόγνωρο. Σήμερα, τα crossover είναι οι πρωταγωνιστές της αγοράς. Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές διαθέτουν τουλάχιστον ένα στη γκάμα τους. Όμως, όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί το Nissan Qashqai το 2007, η κατηγορία αυτή δεν υπήρχε καν. Η ιαπωνική εταιρεία τόλμησε, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία. Η τρίτη γενιά του Qashqai, 14 χρόνια μετά την αρχική, καινοτομεί εκ νέου, δίχως να λησμονεί τον αστικό του χαρακτήρα.

Όταν το πλησιάσεις, από την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις ότι οι διαστάσεις παραμένουν παρόμοιες. Το μήκος αυξήθηκε κατά 3,5 εκ. στα 4,43 μέτρα, σε αντίθεση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα που αυξάνουν αρκετά τις διαστάσεις τους σε κάθε νέα γενιά τους. Το νέο Qashqai υιοθέτησε την τάση του εξηλεκτρισμού. Αρχικά, είναι διαθέσιμο με ένα ήπιο υβριδικό σύνολο βενζίνης 1.332 κ.εκ., με 140 ή 158 ίππους.

Πριν πατήσουμε το κουμπί της εκκίνησης του κινητήρα, ας υπενθυμίσουμε τι κρύβεται κάτω από το αμάξωμα. Το νέο Qashqai βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-C της Renault-Nissan-Mitsubishi. Η πλατφόρμα αυτή είναι που συνέβαλλε στη μείωση του βάρους κατά 60 κιλά, με ταυτόχρονη αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 48%. Στις καθημερινές μετακινήσεις, αυτό συνεπάγεται χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, μειωμένες εκπομπές ρύπων και μεγαλύτερη απόλαυση στην οδήγηση.

Ο καλύτερος τρόπος για να επιβεβαιώσω (ή να διαψεύσω) τα παραπάνω, είναι η οδήγηση της ισχυρότερης διαθέσιμης έκδοσης του Qashqai, αυτής των 158 ίππων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT και σύστημα μετάδοσης της κίνησης αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Παρά τους τροχούς των 20 ιντσών της έκδοσης Τechna, το αυτοκίνητο φιλτράρει παραπάνω από ικανοποιητικά την τραχύτητα της ασφάλτου. Από τις πρώτες ενδείξεις, το ποιοτικό άλμα σε σχέση με το παρελθόν είναι αξιοσημείωτο και στον τομέα της ηχομόνωσης. Καλά είναι τα νέα και από το κιβώτιο. Αρκετά ομαλό σε λειτουργία στις χαμηλές ταχύτητες, με καλή απόκριση όταν ο ρυθμός αυξάνει. Επιπλέον, τα υλικά στην καμπίνα είναι ικανοποιητικά, τόσο στην όψη όσο και στην αφή.

Όσον αφορά στη λειτουργικότητα και την ευρυχωρία, όπως αναφέραμε, το Qashqai είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, σε αντίθεση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα που «παίρνουν» αρκετά εκατοστά σε κάθε νέα γενιά τους. Η Nissan επέλεξε να διατηρήσει τη φιλοσοφία του αστικού crossover. Πράγμα που σημαίνει ότι δέκα εκατοστά κάνουν τη διαφορά, όταν ψάχνεις για θέση στάθμευσης. Γι' αυτό δεν αυξήθηκε σημαντικά το μήκος, ούτε το μεταξόνιο (κατά μόλις δύο εκατοστά, στα 267 εκ.). Ωστόσο, η διαβίωση στην καμπίνα έχει βελτιωθεί σημαντικά. Όταν κάθεσαι μπροστά, αντιλαμβάνεσαι αμέσως την αύξηση του διαθέσιμου χώρου, παρόλο που αισθάνεσαι την έλλειψη κάποιων επιπλέον αποθηκευτικών χώρων. Οι πίσω επιβάτες επωφελούνται από την αύξηση του ύψους και του πλάτους, αλλά και από τη μεγαλύτερη γωνία ανοίγματος των θυρών (σχεδόν 90ο). Επιπλέον, τώρα υπάρχουν πίσω δύο θύρες USB για τη σύνδεση κινητού ή tablet. Η μεγαλύτερη αύξηση έχει γίνει στο χώρο αποσκευών, κατά 74 λίτρα (πλέον 504 λίτρα). Το δάπεδο ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα, οι πλάτες των καθισμάτων αναδιπλώνονται σε αναλογία 60/40, ενώ και το έδρανό τους είναι συρόμενο.

Ανάλογα με την έκδοση και τον κινητήρα, αλλάζει η διάταξη της πίσω ανάρτησης (ημιάκαμπτος ή άξονας πολλαπλών συνδέσμων). Δίχως όμως μεγάλες επιπτώσεις στην άνεση και τη δυναμική συμπεριφορά. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Είναι πλέον πιο ακριβές και πιο άμεσο. Ίσως και υπερβολικά άμεσο σε ορισμένες περιπτώσεις, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ακόμα και η βασική, από πλευράς ισχύος, έκδοση των 140 ίππων με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, επωφελείται από την πρόσθετη ροπή των 6 Νm που εξασφαλίζει το ήπιο υβριδικό σύστημα. Αυτή η μικρή ενεργειακή ώθηση είναι δυνατή χάρη στην ενέργεια που ανακτάται στην αναγεννητική φάση. Η απροσεξία ενός οδηγού που πετάχτηκε από ένα «STOP», μου έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσω την αποτελεσματικότητα του πακέτου ADAS ProPilot. Είναι πιο ολοκληρωμένο σε σχέση με το παρελθόν και πέρασε με επιτυχία την άτυπη «δοκιμασία».

Σε ένα οικογενειακό crossover σαν το Qashqai, είμαστε υποχρεωμένοι να δοκιμάσουμε την αποτελεσματικότητά του στον τομέα της συνδεσιμότητας και των τεχνολογικών συστημάτων. Αυτή ήταν η Αχίλλειος φτέρνα της προηγούμενης γενιάς, το κυριότερο σημείο στο οποίο υστερούσε έναντι των νεότερων ανταγωνιστών του. Πλέον, ο τομέας αυτός αποτελεί πλεονέκτημα του Qashqai. Διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, κεντρική οθόνη αφής 9,2” και έγχρωμο head-up display 10”. Το σύστημα πολυμέσων, σε διαρκή σύνδεση στο διαδίκτυο, από το 2022 θα είναι συμβατό με το Amazon Alexa.

Για το τέλος αφήσαμε τις τιμές, το πεδίο της έντονης ανταλλαγής σχολίων από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων. Η βασική έκδοση του νέου Qashqai ξεκινάει από τα 24.490 ευρώ. Ακριβότερη έκδοση, η Techna των 158 ίππων με τετρακίνηση, κιβώτιο CVT και τιμή εκκίνησης τα 37.990 ευρώ.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο