TOP NEWS

Lamborghini Countach LPI 800-4: Η Μεγάλη Επιστροφή

lamborghini-countach-lpi-800-4-i-megali-epistrofi-625354

Tου Andrea Stassano  Aπόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

Μισό αιώνα μετά το ντεμπούτο της Countach, η Lamborghini θέλησε ν' αποτίσει φόρο τιμής στο θρυλικό μοντέλο, με μία επετειακή έκδοση περιορισμένης παραγωγής (112 μονάδες). Βασίζεται στο υβριδικό V12 σύνολο της Sián με τους 814 ίππους.

Ως παιδιά, πριν το YouTube, το Facebook και το Instagram, οι περισσότεροι από εμάς περνούσαμε το χρόνο μας ξεφυλλίζοντας τις σελίδες των περιοδικών αυτοκινήτου, αναζητώντας το ταχύτερο αυτοκίνητο. Για πολλά χρόνια, η απάντηση ήταν δεδομένη. H Lamborghini Countach των 315 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ιταλικής εταιρείας. Σήμερα, ακούγοντας αυτό το νούμερο, δεν τρέμει το φυλλοκάρδι σου, καθώς ορισμένα supercars ξεπερνούν τα 400 χλμ./ώρα. Πριν από 50 χρόνια, όμως, η Countach ξεχώριζε σαν τη μύγα μες στο γάλα. Το αντίπαλον δέος, η Ferrari 365 GT/4BB, «απλά» ξεπερνούσε τα 300 χλμ./ώρα. Βέβαια, οι ταχύτητες αυτές ήταν σχεδόν διπλάσιες ενός μέσου, σβέλτου αυτοκινήτου. Με λίγα λόγια, η Countach φάνταζε σαν διαστημόπλοιο λόγω επιδόσεων και έδειχνε σαν UFO λόγω σχεδίασης. Εξάλλου, ήταν σχεδόν εξίσου γρήγορη με μια F1.

Σήμερα, 50 χρόνια μετά την παρουσίαση του πρωτοτύπου LP 500 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η ιταλική εταιρεία δημιούργησε μία επετειακή έκδοση της Countach. Την LPI 800-4, δηλαδή με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω (από τον οδηγό, ουσιαστικά στο κέντρο του αυτοκινήτου), κατά το διαμήκη άξονα, με υβριδικό σύνολο, που αποδίδει 800 ίππους και συνδυάζεται με τετρακίνηση.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΟΣ

Πρόκειται για μία Lamborghini που κόβει την ανάσα. Είναι βασισμένη στη Sián και θα παραχθεί σε μόλις 112 μονάδες. Πώς προέκυψε αυτός ο αριθμός; Η κωδική ονομασία της αρχικής Countach ήταν LP 112. Για την απόκτηση κάποιας εκ των 112 μονάδων θα χρειαστεί να εκταμιεύσει κανείς 2.010.000 ευρώ, συν τους φόρους. Ένα πρόβλημα για τους κοινούς θνητούς, ψίχουλα ωστόσο για τους πολυεκατομμυριούχους στους οποίους απευθύνεται.

Για την πλήρη κατανόηση του θρύλου της Countach, θα χρειαστεί να επιστρέψουμε στη δεκαετία του '70. Κάτι που έκαναν και οι τεχνικοί της Lamborghini. Αρχής γενομένης από το πρωτότυπο LP 500 του 1971, το οποίο εξελίχθηκε στην LP 400 παραγωγής του 1974.

ΔΙΠΛΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Το «έργο» της Countach ήταν, κάθε άλλο παρά εύκολο. Έπρεπε να αντικαταστήσει τη Miura, τo μοντέλο που «δημιούργησε» την κατηγορία των supercars και να ξεκινήσει μια νέα τάση. Δεν το λες και λίγο. Μετά τη Miura, η Lamborghini ήθελε να εντυπωσιάσει ξανά τον αυτοκινητιστικό κόσμο, να κάνει ένα ακόμα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Με την Countach κατάφερε να κάνει μια διπλή επανάσταση, στα μηχανικά μέρη και τη σχεδίαση.

Η πρώτη, πιστώνεται στον αρχιμηχανικό Paolo Stanzani. Ο Stanzani θέλησε να διατηρήσει τον V12 κινητήρα της Miura, αλλάζοντας τη διάταξή του – από εγκάρσια σε διαμήκη. Επιπλέον, προκειμένου να βελτιώσει την κατανομή και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, ο Stanzani σκέφτηκε να τοποθετήσει το κιβώτιο μπροστά από τον V12. Σχεδόν κάτω από τα καθίσματα, με τον άξονα της μετάδοσης να περνά μέσα από το μπλοκ του κινητήρα. Ως αποτέλεσμα, πέρα από τη μετατόπιση του κέντρου βάρους χαμηλότερα, οι διαδρομές του επιλογέα (του κιβωτίου) έγιναν πολύ μικρότερες και οι αλλαγές (σχέσεων) πιο γρήγορες. Τη διάταξη αυτή υιοθέτησαν και τα επόμενα supercars από τη Σαντ' Αγκάτα Μπολονιέζε.

Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η επανάσταση στη σχεδίαση, διά χειρός Μarcello Gandini (διευθυντής σχεδίασης στον οίκο Βertone). Οι αλλαγές στη διάταξη των μηχανικών μερών επέτρεψαν στον Gandini να δώσει στην Countach αυτή την υπερβολική (χαμηλή και φαρδιά) σιλουέτα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις πόρτες της (ανοίγουν προς τα επάνω, κάνοντας μια κίνηση σαν του ψαλιδιού), οι οποίες αποτελούν έως σήμερα, σήμα κατατεθέν των 12κύλινδρων μοντέλων της ιταλικής εταιρείας.

ΚΑΘΑΡΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Σχετικά με τη σχεδίαση της Countach, δεν υπάρχει πιο αρμόδιος να εκφέρει άποψη επί του θέματος, από τον Μitja Borkert – επικεφαλής σχεδιασμού της Lamborghini. «Η Countach άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού και ουσιαστικά δημιούργησε την εικόνα που έχουμε για τη μάρκα. Η ομάδα μας, προκειμένου να σχεδιάσει την επετειακή έκδοση, βασίστηκε σε τρία μοντέλα αναφοράς. Την LP 500, την LP 400 και την Quattrovalvole του 1985. Επιλέξαμε την πρώτη για τις καθαρές γραμμές της, τη δεύτερη επειδή ήταν η πρώτη έκδοση παραγωγής και την τρίτη για τα φαρδιά και μυώδη φτερά της».

Η σημερινή Countach LPI 800-4, διαθέτει αρκετές επικαιροποιημένες αναφορές στην πρώτη έκδοση παραγωγής. Ταυτόχρονα όμως, επιδεικνύει το αποτέλεσμα της εξέλιξης μετά από τόσα χρόνια. Το ίδιο ισχύει και όσον αφορά στην τεχνολογία, όπως θα δούμε παρακάτω. Για την ώρα, ας επιστρέψουμε στον Borkert. «Με την LPI 800-4, το ζητούμενο ήταν ένα αυτοκίνητο με πολύ καθαρές γραμμές. Πηγή έμπνευσης για τη λεπτή εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος αποτέλεσε η LP 500. Ωστόσο, προσθέσαμε το όνομα του μοντέλου σε αυτή, κάτι που συνήθως δεν κάνουμε. Στο εμπρός μέρος, διατηρήσαμε τις δύο διαγώνιες γραμμές στο καπό, οι οποίες αποτελούν παράδοση για τη μάρκα. Επιπλέον, η Countach ήταν διάσημη για το «περισκόπιο», τo μικρό άνοιγμα στην οροφή που σου επέτρεπε να βλέπεις προς τα πίσω. Η επετειακή έκδοση διαθέτει φωτοχρωματικό κρύσταλλο, χάρη στο οποίο ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει τη φωτεινότητα της καμπίνας».

Ένα άλλο σήμα κατατεθέν της Countach που εκσυγχρονίστηκε, είναι οι μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα. Ο επικεφαλής σχεδίασης εξηγεί ότι «ο V12 χρειάζεται πολύ αέρα για την ομαλή λειτουργία του, γι' αυτό και δημιουργήσαμε μεγάλες εισαγωγές σε στιλ Naca, αναθεωρημένες με βάση τις σύγχρονες επιταγές. Το αγαπημένο μου μέρος του αυτοκινήτου είναι το πίσω, καθώς η Countach μοιάζει με ιπτάμενο δίσκο. Το εξάγωνο σχήμα είναι αυτό που πρωταγωνιστεί (στις λεπτομέρειες). Είναι στοιχείο υιοθετημένο από τις Countach του παρελθόντος και μπορείτε να το παρατηρήσετε στα φωτιστικά σώματα, καθένα από τα οποία αποτελείται από τρία στοιχεία. Εν συνεχεία έχουμε τον V12 κινητήρα, ο ήχος του οποίου είναι πολύ σημαντικός. Το σύστημα εξαγωγής θυμίζει γλυπτό, με τις (παραδοσιακά) τέσσερις απολήξεις να «βγαίνουν» από τον διαχύτη».

O ΥΠΕΡΠΥΚΝΩΤΗΣ

Φυσικά, η επετειακή έκδοση της Countach δεν είναι μια απλή σχεδιαστική άσκηση. Κάτω από το αμάξωμά της υπάρχουν πολλά εντυπωσιακά τεχνικά στοιχεία. Όπως προείπαμε, βασίζεται στα μηχανικά μέρη της Sián. Μιας Lamborghini, η παραγωγή της οποίας περιορίστηκε στις 63 μονάδες για την coupé και 19 μονάδες για την έκδοση roadster. Διαθέτει πλαίσιο από ανθρακονήματα και έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6,5 λίτρων, προερχόμενο από την Aventador SVJ. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του εξηλεκτρισμένου κινητήρα είναι ο καινοτόμος υπερπυκνωτής που διαθέτει. Πρόκειται για μια μονάδα αποθήκευσης ενέργειας, με πυκνότητα τρεις φορές μεγαλύτερη σε σχέση με μια μπαταρία λιθίου ίδιου βάρους. Ο υπερπυκνωτής παρέχει ισχύ σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα 48 V συμπαγών διαστάσεων, τοποθετημένο στο κιβώτιο επτά σχέσεων και συνδεδεμένο με τους τροχούς. Το σύστημα αυτό ζυγίζει μόλις 34 κιλά και, εκτός από την άμεση απόκριση στο γκάζι και την ακόμα πιο ομαλή λειτουργία του κινητήρα, εξασφαλίζει επιπλέον 34 ίππους. Ως αποτέλεσμα, προστιθέμενοι στους 780 ίππους του V12, ανεβάζουν τη συνολική απόδοση στους 814 ίππους. Η ισχύς μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, υπό την μουσική υπόκρουση του κινητήρα που «τραγουδάει» έως τις 8.700 σ.α.λ.

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Οι επιδόσεις δεν θα μπορούσαν παρά να είναι εξαιρετικές. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα. Από στάση για τα 200 χλμ./ώρα απαιτούνται 8,6 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 355 χλμ./ώρα. Το σημαντικό είναι ότι στην επετειακή Countach, όπως σε όλα τα σύγχρονα hypercars, οι επιδόσεις αυτές συνδυάζονται με την ευκολία στην οδήγηση. Καθώς και ότι ο εξηλεκτρισμός έδωσε παράταση στη ζωή του V12 κινητήρα.

Το μονοκόκ πλαίσιο και το αμάξωμα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Είναι το ιδανικό υλικό για τη μείωση του βάρους και τη διατήρηση της στρεπτικής ακαμψίας. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.595 κιλά (δίχως υγρά). Η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι 1,95. Όσον αφορά στην ανάρτηση, η LPI 800-4 διαθέτει διπλά ψαλίδια και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης είναι υδραυλική και συνδυάζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης στον πίσω άξονα. Πλήρως εκσυγχρονισμένο και το σύστημα πέδησης, με δίσκους από ανθρακονήματα.

MΙΝΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ STEPHAN WINKELMANN

ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΛΕΓΗ Η COUNTACH

«Εάν έπρεπε να επιλέξουμε ένα μόνο αυτοκίνητο για τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης, αυτό είναι η Countach. Επειδή είναι ακόμα πιο σημαντική από τη Miura». Αυτή είναι η άποψη του Stephan Winkelmann, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ιταλικής εταιρείας.

Τι είναι αυτό που καθιστά την Countach τόσο ξεχωριστή;

Η Miura είναι αυτή που μας έβαλε στο χάρτη, μας έκανε διάσημους αν προτιμάτε. Ωστόσο η Countach είναι αυτή που πριν από μισό αιώνα άλλαξε όλους τους κανόνες στην κατηγορία των supercars, όχι μόνο όσον αφορά στη δική μας μάρκα.

Ποιοι είναι αυτοί οι κανόνες;

Αισθητικοί και μηχανολογικοί. Οι πρώτοι, συνοψίζονται στην ιδέα ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να σχεδιαστεί με βάση μια ενιαία συνεχή πλευρική γραμμή, δίχως τονισμένες γωνίες και με τετραγωνισμένη οροφή. Οι μηχανολογικοί κανόνες αφορούν τη διάταξη του κινητήρα που είναι τοποθετημένος στο κέντρο, κατά το διαμήκη άξονα και του κιβωτίου που είναι τοποθετημένο μπροστά από τον κινητήρα (περίπου ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό).

Σας ικανοποιεί η επετειακή έκδοση;

Μου αρέσει το γεγονός ότι διαθέτει σχεδιαστικά στοιχεία που παραπέμπουν άμεσα στην αρχική Countach. Δίχως όμως να είναι ρετρό η σχεδίασή της, κάτι που δεν θα μου άρεσε. Θεωρώ ότι μια μάρκα, ειδικά εάν είναι μικρή σαν τη δική μας, πρέπει να κοιτάζει πάντα προς το μέλλον.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο