TOP NEWS

Bigster: Μία νέα εποχή για τη Dacia

bigster-mia-nea-epochi-gia-ti-dacia-627035

Συμπαγείς διαστάσεις, όμορφη σχεδίαση και γκάμα κινητήρων με υβριδική τεχνολογία. Το νέο SUV της Dacia, το Bigster, αναμένεται το 2025 και θα αποτελέσει το σημείο εκκίνησης της νέας εποχής της ρουμανικής φίρμας

Του Andrea Stassano Σκίτσα: Marcelo Poblete

Στη Dacia έχουν σκοπό να ξαναγράψουν το μέλλον. Μια διαδικασία που περιλαμβάνει την ανανέωση της γκάμας των μοντέλων, τους ορίζοντες της αγοράς αυτοκινήτου, τις συνέργειες εντός του Ομίλου, καθώς και το νέο λογότυπο της εταιρείας. Μιλώντας για ανανέωση των μοντέλων, εξέχοντα ρόλο θα παίξει φυσικά το νέο μεσαίου μεγέθους SUV, το Bigster, που πρωταγωνιστεί σε αυτές τις σελίδες. Στόχος του είναι να πάει εκεί που δεν μπορούσε να φτάσει το εμβληματικό Duster. Αυτό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ένα μικρό επίτευγμα για την μάρκα, που έχει ως «mantra» τις σούπερ χαμηλές τιμές κτήσης στα μοντέλα της. Πρέπει να παραδεχτούμε, ότι η φιλοσοφία του Ρουμάνου κατασκευαστή δεν πρόκειται να αλλάξει. Αν μη τι άλλο, θα προσπαθήσει να μας δώσει νέους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Με ποιον τρόπο; Κυρίως χάρη στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, η οποία θα στηρίζεται πάνω σε δύο πυλώνες, τον νεωτερισμό και την ελκυστικότητα. Όπως αναφέρει περί αυτού, ο νέος διευθύνων σύμβουλος των DaciaLada, Denis Le Vot «…όταν πετύχει σχεδιαστικά ένα μοντέλο, τότε το κόστος κατασκευής του μπαίνει σε δεύτερη μοίρα». Επίσης, τα μελλοντικά μοντέλα θα πρέπει να προσελκύουν νέους πελάτες, έχοντας στην φαρέτρα τους καινούργιες τεχνολογίες και αρχιτεκτονική πλαισίου. Σε αυτό θα βοηθήσει τα μέγιστα και η συνεργασία της Dacia με τη Lada. Και όλα αυτά, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη μία ουσιαστική ανανέωση της γκάμας. H οποία ξεκινά από το προσφάτως ανανεωμένο Duster, συνεχίζεται με το ηλεκτρικό Spring, ενώ αναμένουμε με ανυπομονησία και το Jogger (άνοιξη 2022).

ΥΨΗΛΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Στην παραπάνω λίστα θα προστεθεί και το Bigster, ως μέρος ενός προγράμματος που προβλέπει την εισαγωγή τριών νέων μοντέλων έως το 2025. Θυμίζουμε, είχε παρουσιαστεί σε πρωτότυπη μορφή στις αρχές του 2021, στο περιθώριο της εκδήλωσης για τα νέα επιχειρηματικά πλάνα του Ομίλου Renault με τον ευφάνταστο τίτλο «Renaulution». Θέλοντας λοιπόν να σας δώσουμε μία πιο ρεαλιστική εικόνα για το πώς θα είναι το μοντέλο παραγωγής, αναθέσαμε στον υπεύθυνο σχεδιαστή μας τη δημιουργία αυτών των ψηφιακών απεικονίσεων. Το Dacia Bigster αναμένεται να διαθέτει έναν περιπετειώδη χαρακτήρα. Κάτι που φαίνεται από τις λεπτομέρειες, όπως τα φουσκωμένα φτερά των τροχών, τα πολλά πλαστικά προστατευτικά, αλλά και οι ράγες οροφής. Αυτά με τη σειρά τους, θα δίνουν την ευκαιρία στον οδηγό του Bigster να μπορεί να κινηθεί και σε χωμάτινες διαδρομές ή ακόμα και σε μεσαίου βαθμού δυσκολίας μονοπάτια. Με το Bigster η Dacia φιλοδοξεί να αποκτήσει νέους πελάτες, κυρίως νεαρούς οικογενειάρχες που αρέσκονται σε διάφορα σπορ. Αυτό είναι ήδη εμφανές από το μέγεθος του αμαξώματος, το οποίο δεν αναμένεται να διαφέρει πολύ από αυτό του πρωτότυπου μοντέλου (μήκος 4,60 μέτρα, 26 εκατοστά επιπλέον συγκριτικά με το Duster). Σίγουρα, όπως και το Jogger, θα διαθέτει μεγάλο μεταξόνιο, που εικάζουμε ότι θ’ αγγίζει τα 2,80 μέτρα. Επομένως, θα εξασφαλίζεται ένα ευρύχωρο εσωτερικό για τους αποκλειστικά πέντε επιβάτες. Αυτοί θα φιλοξενούνται σε δύο σειρές καθισμάτων, λαμβάνοντας υπόψη ότι τον ρόλο του επταθέσιου μοντέλου θα έχει το Jogger.

ΜΕ ΚΟΙΝΗ ΒΑΣΗ

Εν ολίγοις, στην κατηγορία C τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα θα έχουν το καθένα τον δικό του ρόλο, «κλείνοντας το μάτι» σε ένα σχετικά διαφορετικό αγοραστικό κοινό. Σίγουρα, το κοινό τους στοιχείο θα είναι η πλατφόρμα CMF-B, που έχει εξελιχθεί από τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi. Μας είναι γνωστή από άλλα αυτοκίνητα, όπως τα Renault Clio και Captur, καθώς και από τη νέα γενιά του Nissan Juke. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα αποτελέσει τη βάση για όλα τα μελλοντικά αυτοκίνητα της Dacia, εξαιρουμένων των Lodgy (του οποίου η παραγωγή αναμένεται να σταματήσει) και Duster. Η επιλογή της δημιουργίας ενός μοντέλου με διαστάσεις αντίστοιχες των CSUV, βασισμένου σε μία πλατφόρμα ουσιαστικά εξελιγμένη για μοντέλα της μικρότερης κατηγορίας (Β-SUV) αποκαλύπτει τον «άσσο που έχουν κρυμμένο στο μανίκι» οι άνθρωποι της Dacia. Και αυτός είναι απλά, ότι θα προσφέρουν ένα αυτοκίνητο με αξιόλογες διαστάσεις σε τιμή ανάλογη πιο συμπαγών οχημάτων. Σε ότι αφορά στο τελευταίο, η τιμή του νέου SUV (μιλώντας πάντα υποθετικά) θα κυμαίνεται από 20.000 έως 25.000 ευρώ. Τέλος, να αναφέρουμε ότι η υιοθέτηση της πλατφόρμας CMFB φέρνει και άλλα πλεονεκτήματα. Όπως, για παράδειγμα, το πλουσιότερο επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και την πιθανότητα δημιουργίας μίας έκδοσης με ηλεκτρικό κινητήρα. Κάτι που μας οδηγεί απευθείας στη γκάμα των κινητήρων του Bigster, οι οποίοι θα πρέπει εν μέρει να ακολουθούν τους αντίστοιχους του Jogger. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 TCe, με άμεσο ψεκασμό και απόδοση 110 ίππους, θα μπορούσε να είναι η μία επιλογή. Βέβαια, είναι πολύ πιθανό να υπάρχει και μία ακόμα πιο ισχυρή έκδοση, επίσης με κινητήρα βενζίνης. Η έκδοση αυτή θα μπορούσε να βασίζεται στον τετρακύλινδρο των 1,3 λίτρων, με απόδοση 131 ή 150 ίππους. Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιείται ήδη σε άλλα μοντέλα του ομίλου. Επιπλέον, δεν θα λείπει η έκδοση 1.0 ECO-G των 100 ίππων, η οποία συνδυάζει κινητήρα βενζίνης με σύστημα υγραερίου. Είναι ένας από τους πυλώνες της πολιτικής της Dacia σε ορισμένες αγορές, όπως η ελληνική. Από την άλλη, ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων κατά πάσα πιθανότητα θα συνταξιοδοτηθεί – όπως αποδεικνύεται από την απουσία του από τα πιο πρόσφατα μοντέλα. Σε ότι αφορά στην υβριδική τεχνολογία, όπως και το Jogger, έτσι και το Bigster θα διαθέτει το πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης ETech. Το τελευταίο, προέρχεται από το Renault Clio, αλλά στα μοντέλα της Dacia θα είναι διαθέσιμο σε μία πιο απλή (φθηνότερη) μορφή. Από την άλλη πλευρά, η πιθανότητα να δούμε μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, τουλάχιστον για αυτήν τη γενιά είναι μηδενική. Κάτι που οφείλεται καθαρά στο υψηλό κόστος κατασκευής. Η ισχύς θα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, ενώ μπορεί στο μέλλον να παρουσιαστεί και τετρακίνητη έκδοση.

ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Από τα παραπάνω, αναμένουμε ένα ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό. Με την έντονη βελτίωση της ποιότητας κατασκευής και των υλικών, θα το κάνει να ξεχωρίζει σε μεγάλο βαθμό από τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της Dacia. Πάντως, τα στελέχη και οι υπεύθυνοι προϊοντικής στρατηγικής της εταιρείας, αναμένεται να λάβουν μέτρα ούτως ώστε η τιμή του Bigster να μην πάρει την ανιούσα. Σε ότι αφορά στα εξοπλιστικά πακέτα, ο κάτοχος του νέου SUV θα έχει τη δυνατότητα επιλογής για ορισμένα από τα σημαντικότερα στοιχεία. Όπως την διαγώνιο της κεντρικής οθόνης πολυμέσων, τα εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα, τον αυτόματο κλιματισμό, το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless). Επιπλέον, την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών και την κάμερα οπισθοπορείας. Έτσι, θα είναι δυνατό να υπάρχει ένα ακόμα μεγαλύτερο επίπεδο άνεσης, χωρίς να παρεκκλίνει από τον αυστηρό νόμο της Dacia. Εκείνον, που στοχεύει ακόμα και στο γεγονός ότι η τελική τιμή θα πρέπει να είναι υπό έλεγχο.

ΜΙΝΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ DENIS LE VOT: ΕΛΚΥΣΤΙΚΑ ΧΑΡΗ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥΣ

Ο 55χρονος Γάλλος Denis Le Vot κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου των Dacia και Lada. Μας εκμυστηρεύεται το πώς οι εταιρείες που διοικεί, αναμένεται να κινηθούν στο μέλλον.

Τι σημαίνει η συμμαχία ανάμεσα στις Dacia και Lada;

Υπάρχει ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο οι δύο εταιρείες συνεργάζονται στενά. Αυτός είναι η προσφορά οικονομικών μοντέλων, τόσο για την εταιρεία όσο και για τον αγοραστή. Η συνεργασία έχει ως στόχο την προσφορά ακόμα καλύτερων προϊόντων. Επίσης, όπως αρχικά θα κάνει η Dacia, πρόκειται να παρουσιάσουμε ένα SUV με χορταστικές διαστάσεις. Αυτό σημαίνει ότι ξεκινάμε ένα νέο και μακρύ ταξίδι, με συνοδοιπόρο μας το ολοκαίνουργιο λογότυπο.

Αυτό θα οδηγήσει σε μία διαφορετική τοποθέτηση της μάρκας;

Και ναι και όχι. Η τωρινή γενιά του Sandero έχει μία τιμή που ξεκινά από τα 11.980 ευρώ. Αλλά το 75% των συνολικών πωλήσεων κατέχει η πλούσια έκδοση Stepway, που ξεκινά από τις 14.380 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι προσφέρουμε πάντα την καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής, αλλά δεν είμαστε μία εταιρεία με μοντέλα χαμηλού κόστους. Αποτυπώνουμε την κοινή αίσθηση και την εφαρμόζουμε με τον προχωρημένο σχεδιασμό, όχι αποκλειστικά με το επίπεδο εξοπλισμού. Έχουμε στον στόλο μας αυτοκίνητα με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, αλλά θέλουμε το «βασικό» να μην εξελιχθεί σε «βαρετό». Οι επόμενες κινήσεις της εταιρείας θα εστιάζονται όχι τόσο σε μοντέλα της κατηγορίας B, αλλά σε αυτά της C. Παραμένοντας όμως πιστή στην αισθητική προσέγγιση, που γνωρίζετε την τελευταία διετία. Και για να εδραιωθεί κάποιος σε αυτή την κατηγορία θα πρέπει να είναι πιο ελκυστικός, εκμεταλλευόμενος απόλυτα τον σχεδιασμό. Τέλος, θα πρέπει να προετοιμάσουμε ανάλογα τους πελάτες, για την άφιξη ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Η νέα στρατηγική θα φέρει και οικολογικότερα μοντέλα;

Για να σεβαστούμε τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς έχουμε τρεις λύσεις. Η πρώτη έχει να κάνει με την υιοθέτηση σύνθετων υλικών για να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα το βάρος του αμαξώματος. Η δεύτερη, αφορά στην υγραεριοκίνηση, που σε κάποιες αγορές είναι πολύ δημοφιλής. Τέλος η τρίτη, εστιάζεται στην ηλεκτροκίνηση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο Spring. Το ενθαρρυντικό είναι ότι και οι τρεις τεχνολογίες μας είναι ιδιαίτερα γνώριμες.

Έχετε σκεφτεί την πιθανότητα λανσαρίσματος ενός μεγάλου ηλεκτρικού SUV;

Ίσως να το θέσουμε προς συζήτηση μέσα στην επόμενη διετία, που θα καταστρώσουμε την στρατηγική της επόμενης γενιάς μοντέλων. Να αναφέρω ότι το Sandero χρησιμοποιεί ήδη μία νέα πλατφόρμα. Πάνω σ’ αυτή θα αναπτύξουμε ολόκληρη τη μελλοντική γκάμα των Dacia, συμπεριλαμβανομένων των Duster και Bigster. Αυτό θα μας δώσει το πράσινο φως για να εξελίξουμε την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο