TOP NEWS

Γυναίκες: Oι εφευρέτες πολλών στοιχείων του εξοπλισμού των αυτοκινήτων (Μέρος 1ο)

gynaikes-oi-efevretes-pollon-stoicheion-tou-exoplismou-ton-aftokiniton-meros-1o-628889

Εσείς το ξέρετε ότι πολλές από τις ανέσεις που απολαμβάνουμε σήμερα οδηγώντας το αυτοκίνητό μας έχουν ανακαλυφθεί από γυναίκες; Μάλλον όχι.

Οι πιο πολλοί είμαστε πιο εξοικειωμένοι/ες με εκείνους που συνδέονται με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως τον Karl Benz, τον Henry Ford, τον Gottlieb Daimler, τον Andre Citroen, ή τον Rudolf Diesel μου ανακάλυψε και έδωσε το όνομά του στον κινητήρα ντίζελ που χρησιμοποιούμε σήμερα. Κι όμως πολλές ήταν οι κυρίες που σε δύσκολες εποχές, που οι γυναίκες δεν είχαν καν ακόμη δικαίωμα ψήφου και άλλα σήμερα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα, πρωτοπορούσαν σε ένα καθαρά ανδροκρατούμενο χώρο. Ας τιμήσουμε λοιπόν μερικές από αυτές.

Καταρχάς, η Bertha Benz, η γυναίκα του Karl Benz και όχι ο Karl Benz ήταν εκείνη που κατασκεύασε και οδήγησε το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο το 1888, στην πρώτη μεγάλη διαδρομή. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα, όπως το μπούκωμα της γραμμής καυσίμου, το οποίο διόρθωσε καθαρίζοντάς τη δίοδο με το …κοκκαλάκι που έπιανε τα μαλλιά της. Επίσης, είδε ότι τα φρένα δεν ανταποκρίνονταν όπως έπρεπε. Βρήκε λοιπόν έναν σιδερά και έφτιαξε αυτά που σήμερα όλοι ξέρουμε ώς «τακάκια» των φρένων μας.

Margaret Wilcox

Η Margaret Wilcox, тоν Νοέμβριο του 1893 δημιούργησε το πρώτο καλοριφέρ για αυτοκίνητα. Στην αρχή δυσκολεύτηκε να πείσει για τη χρησιμότητά του και η ανακάλυψή της θεωρήθηκε πολυτέλεια αλλά τελικά το 1929, η Ford με το Model A ήταν η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε αυτοκίνητο με ενσωματωμένο σύστημα θέρμανσης στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Ηταν μάλιστα και η πρώτη φορά που το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την εφεύρεσή της κατοχυρώθηκε στο δικό της όνομα και όχι στου συζύγου της και η αφορμή γι ανα αλλάξει ο σχετικός νόμος στις ΗΠΑ, το 1809.

Mary Anderson

Η Mary Anderson μας χάρισε τον υαλοκαθαριστήρα, το 1903 και έδωσε λύση σε ένα μεγάλο πρόβλημα ορατότητας, ειδικά σε περιοχές με συχνές βροχοπτώσεις. Και εκείνη δυσκολεύτηκε να κάνει αποδεχτή την εφεύρεσή της στην κοινωνία και κυρίως στις αυτοκινητοβιομηχανίες της εποχής, καθώς πίστευαν ότι η κίνηση του υαλοκαθαριστήρα θα αποσπούσε τους οδηγούς.

Florence Lawrence

Η Florence Lawrence ανακάλυψε τα φλας και τα φώτα των φρένων, το 1913. Είναι αναμφισβήτητα μία από τις πιο σημαντικές και χρήσιμες για την ασφάλειά μας ανακαλύψεις σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Η Florence Lawrence ήταν σταρ του βωβού κινηματογράφου και έκανε αυτή τη σπουδαία για την εποχή καινοτομία, μετά την αγορά του πρώτου της αυτοκινήτου. Έτσι, δημιούργησε το “Auto Signaling Arm“, ένα σύστημα το οποίο θα σήκωνε ή θα κατέβαζε έναν βραχίονα συνδεδεμένο με μία ένδειξη που έδειχνε την κατεύθυνση μιας επερχόμενης στροφής και παράλληλα ένα σύμβολο «stop» κατά το φρενάρισμα. Δυστυχώς, η Florence δεν απέκτησε διπλώματα ευρεσιτεχνίας για καμία από τις ιδέες της και επομένως δεν έλαβε καμία αποζημίωση όταν η αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να εφαρμόζει τις εφευρέσεις της ως τυπικό χαρακτηριστικό στα αυτοκίνητα.

Και αφού η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν βρήκε την ευκαιρία να τους δώσει τη θέση που τους αξίζουν, ας το κάνουμε εμείς σήμερα.

Στο επόμενο τεύχος του Quattroruote, θα μιλήσουμε για μερικές ακόμα σπουδαίες γυναίκες εφευρέτες στον χώρο του αυτοκινήτου.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο