ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Γινόμαστε πιλότοι με τη Superior Air! Δείτε εντυπωσιακές εικόνες

ginomaste-pilotoi-me-ti-superior-air-deite-entyposiakes-eikones-697870

«Superior air 1, Ready for take off»! Το μήνυμα από το Πύργο Ελέγχου δίνει το πράσινο φως για την κορύφωση μίας ξεχωριστής εμπειρίας.

Όντως η γη από ψηλά, πάνω ή κάτω από τα σύννεφα, μοιάζει σαν ζωγραφιά, κάθε ώρα πτήσης στον αέρα μία μονοδιάστατη στιγμή, όπου ψυχή και αισθήσεις γαληνεύουν από το απέραντο γαλάζιο του ορίζοντα, και μεταξύ μας τώρα, ποιος δεν θα ήθελε να εργάζεται σ’ αυτό το ειδυλλιακό περιβάλλον; Πώς είπατε, ανέφικτο και απρόσιτο; Λάθος, απόλυτα εφικτό χάρη στη Superior Air!

-«Superior air 1, Ready for take off»!

Το μήνυμα από το Πύργο Ελέγχου δίνει το πράσινο φως για την κορύφωση μίας ξεχωριστής εμπειρίας που δεν έχει καμία απολύτως σχέση, ακόμα και με όσα ιδιαίτερα εντυπωσιακά ή ακραία έχω ζήσει κατά καιρούς. Αρχές Δεκεμβρίου αργά το απόγευμα, δεμένοι στο αριστερό κάθισμα ενός πενταθέσιου ελικοπτέρου Robinson 66 που πιλοτάρει ένας από τους καλύτερους αεροπόρους της Ελλάδας, ο κύριος Ηλίας Σοφιανός, και όλα είναι έτοιμα για απογείωση από το αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων.

Ο πιλότος μας έχει ήδη ολοκληρώσει το προ της πτήσης σχολαστικό check list του ελικοπτέρου, έχει τσεκάρει πως η τριμελής ομάδα του περιοδικού μας, ένας προς ένας, έχουμε δέσει τις ζώνες ασφαλείας μας και φύγαμε.

Στο δάπεδο και αριστερά του καθίσματος του οικοδεσπότη μας, η μανέτα του γκαζιού σε θέση φουλ, με ένα ανάλαφρο πάτημα στο δεξί ποδωστήριο, στρέφει 180 μοίρες προς τα δεξιά τη μύτη του ελικοπτέρου και μέχρι να πούμε R 66 είμαστε ήδη στα 1.430 πόδια. Σε ύψος απ’ όπου η περιοχή των Μεγάρων όντως μοιάζει σαν ζωγραφιά!

Μαγευτική η εικόνα του ουρανού αλλά και του Κορινθιακού Κόλπου κάτω από τα πόδια μας, έτσι όπως λούζονταν από τις πορτοκαλί αχτίνες του ήλιου που σιγά σιγά έδυε, καθώς πετάγαμε με κατεύθυνση προς Αλεποχώρι όπως προέβλεπε το σχέδιο πτήσης. Το θέαμα σε αφήνει κυριολεκτικά αποσβολωμένο, όπως άλλωστε και η πρωτόγνωρη αίσθηση της απόλυτης εμπιστοσύνης που εμπνέουν οι σίγουρες και επιδέξιες κινήσεις του πολύπειρου Captain παραπλεύρως. Ο οποίος μας δείχνει στην πράξη όλα όσα μάθαμε λίγες ώρες πριν, παίρνοντας τη θέση του εκπαιδευομένου στον προσομοιωτή ελικοπτέρου FNPT II της Superior Air, στην ακαδημία εκπαίδευσης πιλότων που διαθέτει. Παρά τους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν στη περιοχή και τις αναταράξεις που προκαλούσαν στο ελαφρύ ελικόπτερο, ο Η.Σ. με τη γαλήνια ηρεμία που διακρίνει κάθε βαθύ γνώστη κάνει τις απαραίτητες μικροδιορθώσεις στο πηδάλιο και τα ποδωστήρια, κρατώντας το ακλόνητο στην πορεία του, εξηγώντας τες ταυτόχρονα.

«Δες, η μύτη πρέπει να παραμένει λίγο πιο χαμηλά στον ορίζοντα για να μη χάσουμε ταχύτητα», μας επεξηγεί χαμογελώντας, δείχνοντάς μας την ένδειξη στο αντίστοιχο όργανο στο ταμπλό.

– «Πόσα χρόνια είστε αεροπόρος»; Η αντανακλαστική ερώτηση του γράφοντος λίγο αργότερα (σ.σ.: με το χαμόγελο αλλά και το στομάχι μέχρι τ’ αυτιά είναι η αλήθεια), αφότου ολοκλήρωσε με μαεστρία ένα εντυπωσιακό δεξί roll (περιστροφή) πάνω από την… πίστα των Μεγάρων.

«Πενήντα χρόνια, όλη τη ζωή μου είμαι αεροπόρος», η απάντηση που συνοδευόταν από μία ιδιαίτερη λάμψη στο πρόσωπό του. Ξέρετε, εκείνη ακριβώς τη λάμψη που φωτίζει το πρόσωπο του ανθρώπου που πορεύεται επαγγελματικά στη ζωή του κάνοντας αυτό που αγαπά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο! Επιπλέον βάζω στοίχημα το μισό μου μηνιάτικο πως δεν είχε ανεβάσει ούτε έναν καρδιακό παλμό μετά από το «παντηλίκι» στον αέρα. Τι να πει εξάλλου αυτή η μανούβρα σ’ έναν άνθρωπο που έχει αναλώσει μεγάλο μέρος της καριέρας και της ζωής του στα φοβερά και τρομερά F-104 Starfighter;

 

Αεροπόρος μία ζωή

Πασίγνωστος στον κόσμο της Αεροπορίας ο Ηλίας Σοφιανός, ιδρυτής και ψυχή της πρωτόγνωρης για τα ελληνικά δεδομένα, πολυσχιδούς δραστηριότητας της Superior Air. Πρώην πιλότος μαχητικών και υπεύθυνος εκπαίδευσης στη Σχολή Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας, ο οποίος μετά το τέλος της λαμπρής στρατιωτικής του καριέρας αφοσιώθηκε στο κομμάτι της εκπαίδευσης νέων πιλότων μεταλαμπαδεύοντας τις πολύτιμες γνώσεις του εδώ και 33 ολόκληρα χρόνια. Αρχικά από τη θέση του ιδρυτή της «Αερολέσχης Δεκελείας», της πρώτης σχολής Σχολής Χειριστών Ελικοπτέρων στην Ελλάδα με δικαίωμα χορήγησης ερασιτεχνικού πτητικού πτυχίου και σήμερα, ως ιδρυτής, διευθυντής σπουδών και εκπαιδευτής στη Superior Air, όπου πλέον, μέσω του αυστηρά πιστοποιημένου προγράμματος σπουδών, παρέχει τη δυνατότητα χορήγησης επαγγελματικού πτυχίου πιλότου. Παράλληλα είναι εξεταστής της Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με ανακατασκευές αεροσκαφών, καθώς διαθέτει και πτυχίο μηχανικού.

Η λατρεία του για ό,τι πετάει, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ζήτηση πιλότων στην Πολιτική Αεροπορία, τη χρονική στιγμή της αποστράτευσής του, το 1990, αποτέλεσαν τα κίνητρά του για να δραστηριοποιηθεί στον σημαντικό τομέα της εκπαίδευσης. Οι σοβαρές επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί όσον αφορά στην υλικοτεχνική υποδομή (βλ. αεροπλάνα, ελικόπτερα, εγκαταστάσεις, προσομοιωτές πτήσης), αλλά και στο έμψυχο δυναμικό που απαρτίζει αυτή τη στιγμή την εταιρία του (πιλότοι, εκπαιδευτές, μηχανικοί) είναι πρωτόγνωρες για τα ελληνικά δεδομένα, εφάμιλλες αντίστοιχων σχολών του εξωτερικού. Παρ’ όλα αυτά, όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο κύριος Σοφιανός: «Εκτός από την υλικοτεχνική υποδομή, τους έμπειρους και ικανούς εκπαιδευτές, δίνουμε βαρύτητα και στην επιλογή των μαθητών. Εάν δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να γίνουν πιλότοι, δεν θα πάρουν ποτέ πτυχίο από εμάς. Ο ρόλος μας δεν είναι μόνο να μάθουμε κάποιον απλά να πετάει, καθώς δίνουμε εξίσου μεγάλη βαρύτητα στη διαμόρφωση της σκέψης του, ούτως ώστε να μπορεί να διακρίνει το σωστό και το λάθος την ώρα της πτήσης. Γιατί, όπως έχει δείξει η εμπειρία, το ατύχημα δεν σχετίζεται μόνο με την ικανότητα του πιλότου. Σχετίζεται και με τον λανθασμένο τρόπο σκέψης».

Ο ορισμός του success story!

Η Superior Air αποτελεί μία αμιγώς ελληνική εταιρία που επί πολλά χρόνια δραστηριοποιείται επιτυχώς, κατ’ αρχάς, στον τομέα των ιδιωτικών αερομεταφορών VIP προσώπων και στη μεταφορά εμπορευμάτων. Ο στόλος της απαρτίζεται από επτά διαφορετικούς τύπους ελικοπτέρων (AIRBUS ACH 135, AIRBUS ACH 130, Agusta 109C, Bell 407, ACH125, EC120B, Robinson R66), καθώς και τέσσερις διαφορετικούς τύπους εκπαιδευτικών αεροπλάνων (Tecnam P2010, Tecnam P2008, Cessna C-172 και Tecnam P-2006T). Η συντήρηση όλων ανεξαιρέτως των αεροσκαφών γίνεται στις εγκαταστάσεις της, στο κέντρο συντήρησης Part 145, από εξειδικευμένο προσωπικό, βάσει του διεθνούς προτύπου ISO 9001 και έχει πιστοποίηση φορέα διαχείρισης διαρκούς αξιοπλοΐας (CAMO).

Παράλληλα, όμως, δραστηριοποιείται με εξίσου μεγάλη επιτυχία και στον τομέα της εκπαίδευσης πιλότων, καθώς στην εγκεκριμένη από τον EASA ακαδημία της προσφέρει εκπαίδευση ανώτατου επιπέδου σε όσους επιθυμούν να γίνουν επαγγελματίες πιλότοι αεροπλάνων και ελικοπτέρων. Εδώ ο κύριος Σοφιανός πλαισιώνεται από καταρτισμένους εκπαιδευτές, με πολυετή πτητική εμπειρία και πλούσιο ακαδημαϊκό υπόβαθρο, οι οποίοι από κοινού μαζί του αναλαμβάνουν την εκπαίδευση όσων επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν σ’ έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους και καλά αμειβόμενους επαγγελματικούς κλάδους (αρχικός μισθός συγκυβερνήτη 2.500 ευρώ).

Εκπαίδευση υψηλού επιπέδου!

Η Superior Air αυτή τη στιγμή είναι η μοναδική εγκεκριμένη από τον EASA ακαδημία πιλότων στην Ελλάδα που διαθέτει πιστοποιημένο με ευρωπαϊκά πρότυπα προσομοιωτή πτήσης ελικοπτέρου FNPT II για εκπαίδευση σε όργανα (IR). Ο προσομοιωτής λειτουργεί σύμφωνα με τους κανονισμούς της EASA για μαθήματα σχετικά, με την ικανότητα πτήσης διά μέσω οργάνων (Instrument Rating – IR), αλλά και τις τεχνικές και τα δεδομένα που αφορούν στην απόδοση του αεροσκάφους (Performance-Based Navigation – PBN).

Κατασκευάστηκε στην εταιρία από το εξειδικευμένο προσωπικό της και μετά από εκτεταμένους ελέγχους πιστοποιήθηκε σύμφωνα με τα πρότυπα EASA. Επιπλέον, η Superior Air παρέχει τον υπερσύγχρονο προσομοιωτή αεροπλάνου πλήρους κίνησης Redbird FMX, που έχει σχεδιασθεί για να υπερκαλύπτει τις πλέον απαιτητικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Φυσικά, πέραν των προηγμένων τεχνολογικά προσομοιωτών πτήσης, η εκπαίδευση περιλαμβάνει ασφαλώς και πτήσεις με τα εκπαιδευτικά ελικόπτερα και αεροπλάνα της εταιρίας. Ενδεικτικά ένας αρχάριος σπουδαστής, αφότου ολοκληρώσει το πρόγραμμα σπουδών διάρκειας 18 μηνών, κατόπιν εξετάσεων υπό την αιγίδα της ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας), μπορεί να λάβει το πτυχίο πιλότου Πολιτικής Αεροπορίας. Και όλα αυτά επί ελληνικού εδάφους, άρα με πολύ χαμηλότερο κόστος σπουδών, με δυνατότητα εκπαιδευτικών πτήσεων -λόγω καλών καιρικών συνθηκών- 350 ημερών το χρόνο, πάντα υπό την επίβλεψη και την καθοδήγηση των καλύτερων.

Ξέχωρα ωστόσο από την κορυφαία υλικοτεχνική υποδομή, η κεντρική φιλοσοφία που διέπει την ακαδημία πιλότων εκφράζεται σε μία και μόνο πρόταση του Η.Σ.: «Δεν υπάρχει κακός μαθητής, υπάρχει μόνο κακός εκπαιδευτής». Άκρως ενδεικτική της σημασίας που έχει δοθεί στην επιλογή με όσο το δυνατόν πιο αυστηρά κριτήρια των εκπαιδευτών της, καθώς η πολυετής εμπειρία τού έχει διδάξει πως «ο εκπαιδευτής πρέπει να επιμείνει, να σε πιέσει για να μάθεις σωστά, ειδάλλως θα μείνεις στη μετριότητα και αυτό θα το βρεις μπροστά σου σε βάθος χρόνου. Στη δουλειά μας έχει τεράστια σημασία ποιος σε έμαθε και πώς».

Γνώση σε βάθος

Και όντως κυριολεκτεί ο Η.Σ. όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, παίρνοντας τα πηδάλια στον προσομοιωτή ελικοπτέρου FNPT II ως εκπαιδευόμενοι υπό τις οδηγίες του εκπαιδευτή πιλότου Νίκου Γεωργάκη. Ενός συμπαθέστατου, νέου σε ηλικία πιλότου – μηχανικού αεροσκαφών και ιθύνοντα νου του συγκεκριμένου άκρως εξελιγμένου προσομοιωτή πτήσης. Ευγενέστατος, υπομονετικός όσο δεν περιγράφεται απέναντι στον πλήρως αδαή περί τα αεροπορικά υποφαινόμενο, κατάφερε πολύ γρήγορα με απλές και άκρως μεταδοτικές περιγραφές να με βοηθήσει να απογειωθώ από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με προορισμό το αεροδρόμιο της… Μυκόνου. «Με τα ποδωστήρια στρέφεις το ρύγχος αριστερά ή δεξιά για την απογείωση, πάτα με απαλές κινήσεις, δες πως αποκρίνεται άμεσα. Τράβα τώρα σιγά το πηδάλιο προς τα πίσω» και πριν το καταλάβω είμαστε ήδη πάνω από τα Σπάτα και πετάμε με πλώρη προς τη Μύκονο. «Κράτα το ρύγχος λίγο πιο χαμηλά από τον ορίζοντα για να αυξήσεις ταχύτητα και φρόντισε με μικρές διορθώσεις να είσαι σε οριζόντια θέση πλεύσης για να παραμείνεις στο επιθυμητό ύψος».

Και κάπως έτσι βρέθηκα να πετώ ελικόπτερο προς την Ψαρού, ενώ στην πορεία πραγματοποίησα και ανάγλυφη πτήση, παρακαλώ, πάνω από βραχονησίδα, για να προσγειωθώ τελικώς με αρκετή δυσκολία νύχτα και υπό βροχή στον προορισμό μας. Εδώ αξίζει να αναφερθεί πως ο βαθμός προσομοίωσης που έχει δοθεί στα χειριστήρια είναι 100% ρεαλιστικός ως προς την απόκριση και την αίσθησή τους, με αποτέλεσμα οι αντιδράσεις να μην παρεκκλίνουν ούτε στο ελάχιστο σε σχέση με τη πραγματικότητα, γεγονός που σίγουρα βοηθά τον σπουδαστή όταν έρθει η ώρα της πραγματικής εκπαιδευτικής πτήσης.

Μετά από όλα αυτά, όπως αντιλαμβάνεσθε, προέκυψε άκρατος ενθουσιασμός στα όρια του θράσους του αδαούς υποφαινόμενου, σε τέτοιον βαθμό ώστε να θέλω να προσγειωθώ και σε παρακείμενο του αεροδρομίου της Μυκόνου κήπο μιας υπερπολυτελούς βίλας! Eκεί βεβαίως βεβαίως το κάρφωσα με περίσσεια χάρη και «συγγνώμη, κύριε εκπαιδευτά, δεν θα το ξανακάνω»…

Captain,

Ευγνώμων για την ανεπανάληπτη εμπειρία,

Over and out!

 

 

Robinson R66

Το Robinson R66 σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από τη Robinson Helicopter Company. Διαθέτει πενταθέσια καμπίνα, ξεχωριστό χώρο αποσκευών και χρησιμοποιεί έναν κινητήρα Rolls-Royce RR300 turboshaft. Έλαβε πιστοποιητικά τύπου και παραγωγής από τη Federal Aviation Administration (FAA) των ΗΠΑ στις 25 Οκτωβρίου 2010. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 2011 και αποτελεί το πρώτο μοντέλο της εταιρίας με τουρμπίνα που σχεδιάστηκε για να αποτελέσει το αντίπαλον δέος μεγαλύτερων ελικόπτερων που κατασκευάζονται από την Bell Helicopter και τη Eurocopter.

Η καμπίνα του είναι κατασκευασμένη από προηγμένα συνθετικά υλικά, κράμα αλουμινίου και χρωμολικό χάλυβα.

Το R66 είναι το πρώτο ελικόπτερο Robinson με χώρο αποσκευών με μεταφορική ικανότητα 80 κιλών.

Ο κινητήρας RR300 διαθέτει έναν απλοποιημένο μονοβάθμιο φυγοκεντρικό συμπιεστή που καθιστά χαμηλότερο το κόστος συντήρησής του, χρησιμοποιεί καύσιμο Jet-A με κατανάλωση 87 λίτρα/ανά ώρα πτήσης, ενώ η ταχύτητα πλεύσης του είναι 110 κόμβοι.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ROBINSON 66

Πλήρωμα: 1

Χωρητικότητα: 4 επιβάτες ή 540 κιλά

Μήκος: 8,99 μέτρα

Πλάτος: 1,47 μέτρα

Ύψος: 3,48 μέτρα

Βάρος (κενό): 585 κιλά

Μικτό βάρος: 1.225 κιλά

Κινητήρας: μονοκινητήριος Rolls-Royce RR300 turboshaft, 224 shp (167 kW) συνεχής, 270 shp (200 kW)

Διάμετρος κύριου ρότορα: 10 μέτρα

Διάμετρος ουραίο ρότορα: 1,52 μέτρα

 

Επιδόσεις

Μέγιστη ταχύτητα: 110 κόμβοι (200 χλμ./ώρα)

Χωρητικότητα καυσίμου: 279 λίτρα

Αυτονομία: 650 χλμ.

Ανώτατο όριο πλεύσης: 14.000 πόδια (4.300 μέτρα)

Ρυθμός ανάβασης: 1.000 πόδια/λεπτό (5,1 m/s)

Κατανάλωση καυσίμου: 87 λίτρα/ ανά ώρα

 

Όλες οι ειδήσεις

Στο μικροσκόπιο της Porsche η αμιγώς ηλεκτρική Macan

Abarth και Stellantis συμμαχούν για τον πιο ισχυρό «σκορπιό» ever!

Ανανεώθηκε το Toyota Yaris GR – Τώρα και με αυτόματο κιβώτιο

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο