ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Dacia Duster MK3: Αναβαθμισμένο στα πάντα!

dacia-duster-mk3-anavathmismeno-sta-panta-697385

Η τρίτη γενιά του Dacia Duster εγκαινιάζει τη νέα κατεύθυνση του Ρουμάνου κατασκευαστή. Πιστό στο χαρακτήρα του, ακόμη και στις εξωτερικές του διαστάσεις, το νέο Dacia Duster έχει εξελιχθεί, τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε ουσία. Πλέον οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ανήκουν στο παρελθόν, ενώ στη γκάμα προστίθενται οι ήπιες και πλήρως υβριδικές εκδόσεις.

Του Alessio Frassinetti

Ένα νέο κεφάλαιο σε μια επιτυχημένη ιστορία. Ναι, αυτό θα μπορούσε να είναι αρκετό για να περιγράψει την τρίτη γενιά του Duster, αλλά δεν αρκεί. Κι αυτό επειδή το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί το πρώτο βήμα, σε μια πορεία που έχει ως στόχο να αναβαθμίσει το κύρος και την εικόνα της Dacia. Μια εταιρεία που δεν θέλει να είναι απλώς ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων χαμηλού κόστους, αλλά να διαθέτει σαφώς μία αντιληπτή αξία για κάθε ευρώ που δαπανάται. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, όμως, χρειάζονται προϊόντα που να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Θα είναι το Dacia Duster; Είχαμε τη δυνατότητα να δούμε από κοντά τη νέα γενιά, η οποία διαθέτει πιο μυώδεις γραμμές και λιγότερες στιλιστικές ιδιορρυθμίες, περιορισμένες στο αναγκαίο. Το νέο Dacia Duster συνεχίζει να φαίνεται συμπαγές και στιβαρό, αλλά ταυτόχρονα είναι ριζικά πιο μοντέρνο και, κατά κάποιο τρόπο, ακόμη και κομψό.

ΔΕΙΧΝΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ

Το εμπρός μέρος αναδεικνύει το νέο λογότυπο που κοσμείται από λευκές λωρίδες που εκτείνονται μέχρι τους νέας σχεδίασης LED προβολείς. Μια οριζόντια ανάπτυξη των γραμμών που, χάρη και στο επίπεδο καπό που διαμορφώνεται από δύο ξεχωριστά νεύρα, το κάνει να φαίνεται πιο φαρδύ. Μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει στη συνέχεια τη χρήση ενός υλικού που η εταιρεία ονομάζει “Starkle”. Αποτελεί ένωση ανακυκλωμένων πλαστικών και χρησιμοποιείται σε ορισμένα στοιχεία του αμαξώματος. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας, το νέο Dacia Duster διαθέτει σχεδόν αμετάβλητες εξωτερικές διαστάσεις, όπως για παράδειγμα το πλάτος, που έχει αυξηθεί μόλις κατά ένα εκατοστό. Η πλαϊνή όψη είναι αυτή που δείχνει τη στιλιστική αλλαγή, καθώς το SUV μοντέλο φαίνεται μακρύτερο από τον προκάτοχό του. Πρόκειται όμως για ένα σχεδιαστικό τρικ, καθώς το συνολικό μήκος εξακολουθεί να είναι 4,34 μέτρα.

Το ύψος, από την άλλη πλευρά, έχει μειωθεί κατά τρία εκατοστά, χωρίς όμως να υπάρχουν εμφανείς επιπτώσεις στην ευρυχωρία. Η υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B έχει ωφελήσει το νέο Dacia Duster, το οποίο είναι πιο ευρύχωρο, ειδικά στο χώρο αποσκευών, που διαθέτει χωρητικότητα 472 λίτρων, έναντι 445 του απερχόμενου μοντέλου. Η Dacia ισχυρίζεται επίσης ότι και η άνεση των επιβατών έχει βελτιωθεί, ειδικά στον ωφέλιμο χώρο για τις πλάτες των εμπρός επιβατών και για τα γόνατα σε όσους φιλοξενούνται στην πίσω σειρά καθισμάτων. Εάν όντως συμβαίνει αυτό, για να σας δώσουμε μία οριστική απάντηση, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να κάνουμε τις δικές μας μετρήσεις. Η πρώτη εντύπωση, σε αυτό το σημείο, είναι σίγουρα θετική.

ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΟΘΟΝΗ

Στο εσωτερικό, οι έξι προεξοχές (μία στο ταμπλό, μία στην κονσόλα από την πλευρά του συνοδηγού, μία πίσω από την κεντρική κονσόλα, δύο σε κάθε πλευρά του χώρου αποσκευών, και μία στην πόρτα του χώρου αποσκευών) τραβούν την προσοχή μας. Η Dacia ονομάζει το σύστημα αυτό “YouClip”. Πρόκειται για είναι ένα απλό και πρακτικό σύστημα. Στις προεξοχές αυτές, κουμπώνουν αξεσουάρ σε συγκεκριμένες θέσεις, στο χώρο των επιβατών, όπως ένας μικρός φακός, μία τσάντα, ένα μπουκάλι ή μια βάση για smartphone. Ειδικά η τελευταία που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, κοντά στην οθόνη του νέου συστήματος πολυμέσων, είναι και η πιο ουσιαστική. Η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών (από 8,1” του απερχόμενου μοντέλου) και είναι στραμμένη προς τον οδηγό για καλύτερη εργονομία και ορατότητα των λειτουργιών.

Η διεπαφή του χρήστη είναι νέα, πολύ πιο σύγχρονη και τα εικονίδια είναι πιο εύκολα αναγνωρίσιμα. Αυτό μεταφράζεται ως περισσότερη ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Ο χώρος των επιβατών, με ένα οριζόντια αναπτυγμένο ταμπλό, δίνει μία πιο συμπαγή εικόνα, σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς Dacia Duster. Το ίδιο κι ο πιο μοντέρνος σχεδιασμός και η βελτιωμένη εργονομία. Η Dacia παραμένει πιστή στη συνταγή της χρήσης ανθεκτικών και όχι εκλεπτυσμένων υλικών. Δεν λείπει η προσοχή στη συναρμολόγηση, η οποία δίνει μια αίσθηση ποιότητας όταν προσπαθείς να πιέσεις τους συνδέσμους, αλλά αυτό δεν κρύβει το γεγονός ότι το πλαστικό που χρησιμοποιείται είναι άκαμπτο.

ΣΤΑ ΥΨΗ ΟΙ ΤΙΜΕΣ;

Δεδομένου ότι εξακολουθούμε να μιλάμε για ένα Dacia, ερχόμαστε στο θεμελιώδες ερώτημα – πόσο κοστίζουν αυτές οι καινοτομίες. Προς το παρόν, ο τιμοκατάλογος είναι άγνωστος. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην υπόλοιπη Ευρώπη, η βασική έκδοση αναμένεται να κοστίζει οριακά πάνω από τις 20.000 ευρώ, από 18.000 (κατά μέσο όρο) σήμερα. Αυτό είναι κάτι το οποίο διέρρευσε τους τελευταίους μήνες από τον ίδιο τον κατασκευαστή. Στην Ελλάδα, όμως, η βασική έκδοση του Dacia Duster ξεκινάει από τα 22.580 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η νέα γενιά του αναμένεται να κοστίζει περί τα 25.000 ευρώ ή 30.000 ευρώ για τη βασική τετρακίνητη έκδοση. Και αυτό δεν έπρεπε να θεωρείται «σιγουράκι», δεδομένων των καιρών.

Μια άλλη σημαντική καινοτομία κρύβεται κάτω από το καπό, όπου αποχαιρετάμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση και υποδεχόμαστε την υβριδική. Η νέα γενιά του Duster θα διατίθεται με τον νέο τρικύλινδρο 1.2 TCe κινητήρα των 130 ίππων που διαθέτει σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης 48V, ενώ η κορυφαία έκδοση θα φιλοξενεί –για πρώτη φορά στο μοντέλο– τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1,6 λίτρων που γνωρίζουμε στο Jogger, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Η μέγιστη απόδοση του υβριδικού συνόλου είναι 140 ίπποι. Τέλος, επιβεβαιώνεται η παρουσία της έκδοσης 1.0 Eco-G διπλού καυσίμου (βενζίνη, υγραέριο κίνησης) μέγιστης ισχύος 100 ίππων. Για αυτό το σύστημα κίνησης, υπάρχουν δύο δεξαμενές με συνολική αυτονομία 1.300 χιλιομέτρων. Η πρώτη (50 λίτρα) είναι το ρεζερβουάρ βενζίνης. Η δεύτερη, αφορά στην δεξαμενή υγραερίου (50 λίτρα), που είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Μια λύση που καθιστά αναγκαία την κατάργηση της ρεζέρβας, ενώ παράλληλα διατηρεί χρήσιμο χώρο φόρτωσης. Μετά από περισσότερα από 2,2 εκατομμύρια Duster, η νέα γενιά επιβεβαιώνει τα δυνατά σημεία του μοντέλου. Παράλληλα, αυξάνει την έμφαση στη σχεδίαση και τις τεχνολογικές προσφορές, για να προσαρμοστεί σε έναν κόσμο που τρέχει πολύ γρήγορα από το 2017, όταν και παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά. Εν ολίγοις, ένα καθαρά ορθολογικό αντικείμενο γίνεται τώρα πλέον πιο σικάτο. Και ένα Duster με αυτά τα χαρακτηριστικά φαίνεται να έχει αυτό που χρειάζεται για να έχει τον λόγο του στην επανατοποθέτηση της εταιρείας από άποψη εικόνας. Σε αυτή την παράσταση δεν θα είναι μόνο του, δεδομένου του ντεμπούτου, κατά τη διάρκεια του 2024, ενός (τουλάχιστον) νέου μοντέλου SUV. Θα έχει μήκος κοντά στα 4,60 μέτρα, και θα βασίζεται πάνω στο πρωτότυπο Bigster.

 

Όλες οι ειδήσεις

Renault Clio 1.0 TCe LPG vs Hyundai i20 1.0T: Στο νήμα ο νικητής

Πρώτη «γεύση» από το νέο Volkswagen Golf GTI

Sony Afeela: Στη σκηνή του Λας Βέγκας με παρέα το PlayStation

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο