EDITOR'S PICK

Maserati Grecale: Άλλα κόλπα

maserati-grecale-alla-kolpa-635706

Δεν είναι απλά το δεύτερο SUV της Maserati, αλλά το μοντέλο που θα κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος των πωλήσεων της ιταλικής εταιρείας. Παρουσιάζουμε τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του τόσο σημαντικού (για την εταιρεία) μοντέλου.

του Roberto Lo Vecchio, Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

Επιτέλους, αποκαλύφθηκε. Η παρουσίαση της Grecale είχε οριστεί για τον Νοέμβριο, μόνο που λόγω της αδυναμίας άμεσης έναρξης της παραγωγής (λόγω της γνωστής έλλειψης στα μικροτσίπ), η Maserati αποφάσισε να συνεχίσει την εξέλιξή της για μερικούς μήνες ακόμα. Από το Νοέμβριο έως τις 22 Μαρτίου που παρουσιάστηκε επίσημα το δεύτερο (μικρότερο) SUV της Maserati, πολλά ήταν τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα που κυκλοφορούσαν στους δρόμους. Ένα από αυτά το οδηγήσαμε και σας μεταφέραμε τις πρώτες (θετικές) εντυπώσεις μας στο Quattroruote Ιανουαρίου 2022.

Γνωρίζετε λοιπόν ότι, αν και βασίζεται στην πλατφόρμα της Alfa Romeo Stelvio, η Grecale είναι μεγαλύτερη κατά 15 εκατοστά (4,85 μέτρα) και έχει οκτώ εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,90 μέτρα). Διαθέτει διπλά ψαλίδια στην εμπρός ανάρτηση, πολλαπλούς συνδέσμους στην πίσω, ενεργά αμορτισέρ και πνευματικά ελατήρια (βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Trofeo, προαιρετικός στη βασική έκδοση GT και την ενδιάμεση έκδοση Modena). Όπως γράψαμε στο τεύχος Ιανουαρίου, όλα τα παραπάνω εξασφαλίζουν μια πολύ θετική εμπειρία οδήγησης.

Η κορυφαία έκδοση Trofeo της Grecale είναι εξοπλισμένη με τον V6 κινητήρα της MC20 (ονομάζεται Nettuno – Ποσειδώνας), με την ισχύ του περιορισμένη στους 530 ίππους. Οι άλλες δύο εκδόσεις, η GT και η Modena, είναι εξοπλισμένες με ένα πιο «φιλικό» για τα ελληνικά δεδομένα ήπια υβριδικό σύνολο. Έχει ως βάση του έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ο οποίος συνδυάζεται με έναν εναλλάκτη-γεννήτρια, μια μπαταρία 48 V και το αποκαλούμενο e-Booster. Δηλαδή έναν ηλεκτρικό συμπιεστή που λειτουργεί παράλληλα με το turbo προκειμένου να εξασφαλίσει μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές στροφές. Στην έκδοση GT, η ισχύς του συστήματος είναι 300 ίπποι και στην έκδοση Modena 330. Η έκδοση GT, στην Ιταλία, κοστίζει από 74.470 ευρώ, η έκδοση Modena από 85.200 ευρώ και η έκδοση Trofeo από 114.950 ευρώ. Στο μέλλον, η Grecale θα αποκτήσει και μια ηλεκτρική έκδοση με την ονομασία Folgore (διαβάστε περισσότερα στο σχετικό πλαίσιο).

ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΟΡΑΜΑ

Κύρια σημεία που πρέπει να σας υπενθυμίσουμε είναι ότι όλες οι εκδόσεις της Grecale είναι τετρακίνητες, με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα για την Trofeo και μηχανικό στις άλλες δύο εκδόσεις. Το νέο SUV της Maserati, από πλευράς μεγέθους, τοποθετείται ανάμεσα στην Alfa Romeo Stelvio και τη Levante. Είναι 15 εκατοστά μεγαλύτερη από τη Stelvio και 16 εκατοστά μικρότερη από τη Levante. Αυτή η διαφορά στις διαστάσεις, δίνει στη Grecale τον απαιτούμενο «αέρα» για να αναπνεύσει εμπορικά, δίχως να θεωρηθεί ανανεωμένη Alfa ή μικρή Levante. Η αλήθεια είναι ότι η Grecale παίζει σε ένα δικό της γήπεδο, δεν θα την κρίνει κανείς με βάση τα παραδοσιακά κριτήρια αγοράς ενός SUV. Είναι πάνω απ’ όλα μια Maserati, άρα απευθύνεται στα ανώτερα οικονομικά στρώματα, παρόλο που προορίζεται για καθημερινή χρήση. Οι σχεδιαστές της αντιμετώπισαν μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόκληση. Να σεβαστούν την παράδοση της μάρκας, αναζητώντας ταυτόχρονα μια μοντέρνα και νεανική προσέγγιση. Εξωτερικά, ο στόχος της συμφιλίωσης των δύο φαινομενικά αντίθετων προσεγγίσεων, επιτυγχάνεται μέσω της λεγόμενης «οπτικής μακροζωΐας». Ο Dario Tosetti, υπεύθυνος εξωτερικής σχεδίασης, περιγράφει ότι ο στόχος της διαχρονικής ομορφιάς έχει επιτευχθεί μέσα από απλές γραμμές που περιβάλλουν έναν κεντρικό όγκο, εμπνευσμένο από την άτρακτο ενός αεροπλάνου. Τον δυναμισμό της σχεδίασης τονίζουν οι μεγάλοι τροχοί (19-21 ίντσες).

Στο εσωτερικό, το άλμα σε σχέση με τη Levante είναι σημαντικό. Οι δερμάτινες επενδύσεις, τα υλικά και τα φινιρίσματα θυμίζουν την παραδοσιακή πολυτέλεια. Ωστόσο, η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής γίνεται με απόλυτα σύγχρονο τρόπο. «Στην κεντρική κονσόλα, κάτω από μία γυάλινη επιφάνεια, ενσωματώσαμε δύο μεγάλες οθόνες. Από αυτές γίνεται η διαχείριση των λειτουργιών του οχήματος και, ανάμεσά τους, κατά μήκος μιας οριζόντιας λωρίδας, βρίσκονται τα απτικά πλήκτρα για τον έλεγχο του κιβωτίου ταχυτήτων. Το γεγονός αυτό μας επέτρεψε να ελευθερώσουμε χώρο στο κεντρικό τούνελ για θήκες μικροαντικειμένων και ποτηροθήκες» περιγράφει ο Carlo Terzo Santacroce, υπεύθυνος σχεδίασης εσωτερικών χώρων.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ SUV

Ο υπεύθυνος σχεδιασμού προϊόντων Francesco Tonon επαινεί επίσης τις αρετές της Grecale. «Έχει τις τέλειες διαστάσεις για SUV για όλες τις χώρες του κόσμου», γεγονός που εξηγεί τη μεγάλη σημασία του συγκεκριμένου μοντέλου. «Απευθύνεται στο τμήμα της αγοράς με τη μεγαλύτερη άνοδο στις πωλήσεις στον τομέα της πολυτέλειας, όπου αναμένεται αύξηση κατά 60-70%”, διευκρινίζει ο Tonon. Συνεχίζει, αναφέροντας ότι «για εμάς θα αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεων της μάρκας. Φυσικά, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και υψηλού επιπέδου. Όμως εμείς, σε μεγαλύτερο βαθμό από τους ανταγωνιστές μας, αναπτύξαμε τη Grecale βάζοντας τις ανάγκες του πελάτη στο επίκεντρο. Προσπαθήσαμε να δώσουμε απαντήσεις σε τέσσερα καίρια ερωτήματα. Της λειτουργικότητας, της πολυτέλειας, της καινοτομίας και των επιδόσεων». Στο πρώτο ερώτημα, στη Μόντενα θεωρούν ότι η Grecale διαθέτει τον μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών, όπως και χώρο αποσκευών (570 λίτρα στην έκδοση Trofeo), αλλά και χώρους για αντικείμενα στην καμπίνα (13 λίτρα). Αυτά όμως είναι δευτερευούσης σημασίας. Η επιτυχία θα κριθεί στην καινοτομία και τις επιδόσεις. Διαβάστε πώς προετοιμάστηκε η Maserati γι’ αυτές τις προκλήσεις.

ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗΣ

Ο οδηγός δεν έχει στη διάθεσή του φυσικά πλήκτρα για τις διάφορες ρυθμίσεις, αλλά τη Mia, την ψηφιακή βοηθό της Maserati. Με τη φράση «Hey Maserati» ενεργοποιείται το σύστημα φωνητικών εντολών και «ζωντανεύουν» τα γραφικά των διαφόρων συστημάτων. Μεταξύ αυτών, και το σήμα κατατεθέν της Maserati, το ρολόι, το οποίο πλέον είναι αναλογικής σχεδίασης, αλλά ψηφιακό. «Η Grecale είναι πλήρως συνδεδεμένη με το διαδίκτυο και μπορεί να ενημερωθεί over-the-air σε όλα τα επίπεδα (λογισμικό, εφαρμογές και χάρτες συστήματος πλοήγησης)» εξηγεί ο Nunzio Arena, υπεύθυνος για τα προγράμματα συνδεσιμότητας. Κατόπιν, διευκρινίζει ότι η Grecale «διαθέτει νέες δυνατότητες, όπως η ενσωμάτωση του Ημερολογίου της Google. Μέσω αυτού και σε συνεργασία με το Google Street View, μπορεί να προγραμματίσει κανείς καλύτερα τα ραντεβού του, βλέποντας στην οθόνη το μέρος που έχει οριστεί ως τελικός προορισμός μιας διαδρομής».

Σίγουρα επιθυμητός ο εκσυγχρονισμός της καμπίνας, αλλά η Grecale είναι μια Maserati και η οδική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τις επιδόσεις, είναι τα σημεία με τη μεγαλύτερη βαρύτητα. «Ως σημείο εκκίνησης, είχαμε το καλύτερο δυνατό πλαίσιο» αναφέρει ο Ettore Maria Dezza, υπεύθυνος για τη δυναμική συμπεριφορά των σπορ αυτοκινήτων της εταιρείας. Για όσους δεν γνωρίζουν, αναφερόταν στην πλατφόρμα «Giorgio» της Alfa Romeo, μια ευγενική προσφορά της εταιρείας προς τη Maserati. Στην εξέλιξη της πλατφόρμας αυτής (για τη Giulia και τη Stelvio) είχαν βοηθήσει και οι τεχνικοί της Maserati. Συχνά λέμε ότι «εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο», γι’ αυτό και οι τεχνικοί της Maserati εργάστηκαν εντατικά ώστε να βελτιώσουν ορισμένα σημεία. «Έχουμε επιμηκύνει το πάτωμα, επειδή ασκήθηκε κριτική στη Giulia για το διαθέσιμο χώρο στις πίσω θέσεις» εξηγεί ο Dezza. «Επιπλέον, η Giorgio δεν διέθετε αερανάρτηση, την οποία προσθέσαμε». Ως αποτέλεσμα, «το ύψος του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί αντίστοιχα κατά 3,5 και 3,0 εκατοστά. Το σύστημα ελέγχου του πλαισίου της Stelvio έχει εξελιχθεί και πλέον είναι ικανό να επεξεργάζεται περισσότερα δεδομένα και παραμέτρους. Στόχος ήταν η ακόμα πιο αρμονική απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου, του διαφορικού, της ανάρτησης, του τιμονιού και των φρένων». Αρκετές αλλαγές έχουν γίνει και στον κινητήρα, όπως εξηγεί ο Andrea Varrocchi, υπεύθυνος για τις ρυθμίσεις του κινητήρα. «Ο V6 βασίζεται στον Nettuno της MC20, αλλά έχει σημαντικές διαφορές. Μία από τις σημαντικότερες είναι το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, με σημαντική βελτίωση στην κατανάλωση». Με λίγα λόγια, η Grecale είναι ένα ακόμα πολυτελές και γρήγορο SUV. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα SUV σαν όλα τα άλλα.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο