ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο Peugeot 3008

ola-osa-prepei-na-gnorizete-gia-to-neo-peugeot-3008-691098

Το 3ης γενιάς Peugeot 3008 αλλάζει σχεδίαση, μοιάζοντας περισσότερο σε SUV-coupé μοντέλο. Στο εσωτερικό, παρά τις επικρίσεις, κυριαρχεί το ανανεωμένο ριζικά i-Cockpit, ενώ μηχανολογικά ξεχωρίζει η νέα πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis

Του Fabio Sciarra

Σκεπτόμενοι το ένδοξο παρελθόν του, το Peugeot 3008 δεν ήταν ποτέ ένα αυτοκίνητο των ημιμέτρων. Όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του, οδήγησε τον Γάλλο κατασκευαστή σε μια κατηγορία που δεν είχε βρεθεί ποτέ πριν. Για να είμαστε ειλικρινείς, βασιζόμενο στα ελαφρώς περίεργα σχήματά του, μισό MPV μισό SUV, βοήθησε στον ορισμό της κατηγορίας των crossover που θα ήταν τόσο επιτυχημένη τα επόμενα χρόνια. Μετά ήρθε η σειρά της δεύτερης γενιάς και ήταν σαν να μην είχε υπάρξει ποτέ η πρώτη. Με σαφέστατα πιο σπορ προσανατολισμό, χάρη στη σχεδίαση του αμαξώματος, δεν είχε καμία επαφή και σύνδεση με το παρελθόν. Τώρα, έρχεται στο προσκήνιο η τρίτη γενιά. Και μαντέψτε, αυτή τη φορά η αλλαγή στην εικόνα του είναι ουσιαστική. Το σχήμα του το τοποθετεί στα coupé SUV μοντέλα, ενώ το εσωτερικό μεταμορφώνεται ριζικά με την άφιξη μιας κυρτής οθόνης 21 ιντσών. Αν και εδώ υπάρχουν κάποιοι εννοιολογικοί δεσμοί με το παρελθόν, όπως θα δούμε παρακάτω. Όμως, ακόμη και η αρχιτεκτονική είναι εντελώς νέα. Πρόκειται για την πλατφόρμα STLA Medium, την πρώτη από τη νέα γενιά των «electric first» πλατφορμών που θα υποστηρίξει τα μελλοντικά προϊοντικά σχέδια του Ομίλου Stellantis.

Σχεδίαση σημείο αναφοράς

Η προαναφερθείσα συγκυρία ότι το νέο 3008 θα είναι κατά κύριο λόγο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (δεν είναι τυχαίο ότι η πλήρης πρώτη ονομασία του, τουλάχιστον στο λανσάρισμα, είναι e-3008) είχε επίσης συνέπειες στις στιλιστικές επιλογές. Η νέα fastback ουρά -όπως την ονομάζει η Peugeot- ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στις τάσεις της εποχής, αλλά συνέβαλε επίσης στη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή. Η τιμή του οποίου (Cx: 0,28) αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο για την αυτονομία ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Αυτό δεν σημαίνει ότι η αναζήτηση της αποδοτικότητας αποτέλεσε τον μοναδικό άξονα για την υλοποίηση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Αντίθετα, οι σχεδιαστές έλαβαν υπόψη τους -επίσης σε μεγάλο βαθμό- την εξέλιξη της στιλιστικής γλώσσας της εταιρίας. Η οποία εδώ παίρνει μια σαφή στροφή προς το μέλλον με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αυτό που ξεχωρίζει ιδιαίτερα είναι η νέα διάταξη του εμπρόσθιου τμήματος, με τις κλασικές τρεις «νυχιές» που δημιουργούνται από τα φώτα ημέρας, τα οποία συνδυάζονται ιδανικά με τα κυρίως φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι πλέον πολύ λεπτά και βρίσκονται τοποθετημένα σε μια λεπτή λωρίδα.

Αυτά τα νέα φωτιστικά στοιχεία LED ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό σε ολόκληρη την γκάμα του e-3008 και συνδυάζονται με μια μάσκα χωρίς «πλαίσια», στην οποία το «παρών» δίνει το νέο λογότυπο της εταιρίας. Στην έκδοση e-3008 GT, δε, διαθέτουν τη νέα τεχνολογία Pixel LED, η οποία προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη των προβολέων στις συνθήκες κυκλοφορίας, διατηρώντας τον βέλτιστο φωτισμό χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου. Αυτή είναι η υπογραφή της νέας στιλιστικής πορείας που εγκαινιάστηκε από τον διευθυντή σχεδιασμού της Peugeot, Matthias Hossann. Μάλιστα, προορίζεται να χαρακτηρίσει, τουλάχιστον στις εννοιολογικές κύριες γραμμές της, το ρύγχος των μελλοντικών μοντέλων της εταιρίας με έδρα το Σοσό.

Θεαματικό εσωτερικό

Το Peugeot 3008 χάραξε πρωτοποριακό ρόλο για τον εαυτό του με την πάροδο των ετών, χάρη στη σημαντική θέση του ανάμεσα στους όγκους πωλήσεων και στα κέρδη. Πλέον σηματοδοτεί και την εξέλιξη της σχεδίασης της εταιρίας σε ό,τι αφορά το εσωτερικό. Εδώ εμφανίζεται για πρώτη φορά η νέα ενσάρκωση του i-Cockpit, που τώρα αποκτά το πρόθεμα «Panoramic», λόγω της μεγάλης κυρτής οθόνης 21 ιντσών που φιλοξενεί μεγάλο μέρος της διεπαφής με το όχημα. Αυτή η νέα ενοποιημένη οθόνη διακρίνεται επίσης από μερικές πρωτότυπες λεπτομέρειες. Όπως η ελαφριά «στροφή» προς τα αριστερά, η οποία την προσανατολίζει προς τα μάτια του οδηγού.

Επιπλέον, εξαιτίας της αιωρούμενης εμφάνισής της, η οποία τονίζεται ιδιαίτερα από τα χρώματα των φωτεινών ενδείξεων περιβάλλοντος που είναι τοποθετημένες στο κάτω άκρο της. Μια έξυπνη και γραφική λύση που μεταφράζει οπτικά τη διττή φύση αυτής της HD οθόνης. Από τη μία πλευρά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που παραμένει ορατός πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού. Από την άλλη, το βασικό κέντρο λειτουργιών από το οποίο γίνεται η διαχείριση του συστήματος κλιματισμού, των πολυμέσων, της συνδεσιμότητας και της πλοήγησης. Τόσο μέσω της οθόνης αφής όσο και μέσω φυσικών φωνητικών εντολών. Ο τρίτος πυλώνας της σχεδόν πλήρως ψηφιακής διεπαφής μεταξύ ανθρώπου και μηχανής βρίσκεται ακριβώς από κάτω. Αντιπροσωπεύεται από μια δεύτερη οθόνη που φιλοξενεί τα λεγόμενα i-Toggles, που αποτελούν εικονικά αντίγραφα των προηγούμενων φυσικών χειριστηρίων.

Τώρα έχουν μετατραπεί σε μια σειρά από μικρά εικονίδια που είναι τοποθετημένα σε μια προσαρμόσιμη οθόνη που μπορεί να φιλοξενήσει έως και δέκα από αυτά. Ο ρόλος τους είναι να έχουν το ρόλο ενός μενού γρήγορης πρόσβασης, όπου μπορεί να τοποθετηθεί, για παράδειγμα, ο πιο συχνά χρησιμοποιούμενος αριθμός στον τηλεφωνικό κατάλογο ή ο πιο συνηθισμένος προορισμός του οδηγού.

Όχι μόνο ηλεκτρικό

Το πιο σημαντικό στοιχείο του νέου Peugeot 3008, ωστόσο, είναι αυτό που συνδέεται με την πλατφόρμα. Το γαλλικό SUV ήταν αυτό που επιλέχθηκε για το ντεμπούτο της αρχιτεκτονικής STLA, της πρώτης από τις τέσσερις λεγόμενες «BEV By Design» που θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά του ηλεκτρικού μετασχηματισμού της Stellantis. Ο ορισμός βέβαια που επέλεξε ο όμιλος χρήζει διευκρίνισης σε αυτό το σημείο. Αυτό, διότι δεν υποδηλώνει μια βάση αφιερωμένη αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα. Αλλά μάλλον ένα σχέδιο που έχει θέσει αυτό το είδος ενέργειας στο επίκεντρο, διατηρώντας παράλληλα ένα είδος συμβατότητας προς τα πίσω, με τα θερμικά συστήματα κίνησης. Τα οποία, σε κάθε περίπτωση, δεν θα πρωταγωνιστήσουν στο λανσάρισμα του μοντέλου. Προς το παρόν, οι μόνες εκδόσεις που έχουν ανακοινωθεί είναι οι τρεις ηλεκτρικές.

H πρώτη παραλλαγή αποτελείται από μια μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) 73 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος εμπρός. Ο τελευταίος αποδίδει 214 ίππους και 343 Nm ροπής, ενώ η εκτιμώμενη αυτονομία είναι 525 χλμ. Ακολουθεί μια έκδοση μεγάλης εμβέλειας (Long Range) με μεγαλύτερη μπαταρία (98 kWh) και έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο εμπρός που αποδίδει 231 ίππους και 343 Nm ροπής, επιτρέποντας μέγιστη αυτονομία 700 χιλιομέτρων. Τέλος, η κορυφαία έκδοση GT διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, χρησιμοποιεί μπαταρία 73 kWh και τον ίδιο εμπρός κινητήρα με τη βασική έκδοση. Προσθέτει όμως έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων στον πίσω άξονα για μια συνδυασμένη ισχύ 326 ίππων. Η εκτιμώμενη αυτονομία οδήγησης για αυτή την έκδοση είναι επίσης 525 χλμ. Όλες οι εκδόσεις μοιράζονται το σύστημα 400V και τη δυνατότητα φόρτισης στα 22 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα (με προαιρετικό on-board φορτιστή). Εναλλακτικά, έως 160 kW σε συνεχές ρεύμα, με το 20-80% της μπαταρίας να φορτίζει σε 30 λεπτά.

Η στρατηγική της Peugeot, όπως προκύπτει από τον οργανικό χαρακτήρα της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης, έχει αποφασιστεί. Οι υβριδικές εκδόσεις του νέου 3008, όπως και οι αντίστοιχες plug-in, δεν θα έχουν την ίδια δυναμική με την αμιγώς ηλεκτρική. Η στρατηγική κατεύθυνση είναι ήδη ειλημμένη και θα φέρει ραγδαίες εξελίξεις, ξεκινώντας από το ηλεκτρικό e-5008, που αναμένεται στις αρχές του 2024.

Η medium και οι υπόλοιπες

Τα ηλεκτρικά σχέδια του Ομίλου Stellantis δεν αφορούν αποκλειστικά το Peugeot e-3008 και την πλατφόρμα STLA Medium. Αυτή η αρχιτεκτονική, όπως ανακοινώθηκε το 2021, αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής που προβλέπει άλλες τρεις. Τη Small, αφιερωμένη στα μικρότερα μοντέλα, και τη Large, για την κορυφή της γκάμας. Ταυτόχρονα τη Frame, που προορίζεται για τα pick-up και τα επαγγελματικά φορτηγά των αμερικανικών εμπορικών σημάτων. Τα χαρακτηριστικά τους τις φέρνουν στο ίδιο επίπεδο με τις πιο σύγχρονες προτάσεις του κλάδου, τόσο όσον αφορά την αυτονομία (έως 800 χλμ.) όσο και την επιλογή νέου τρόπου κατασκευής (με τουλάχιστον μία λύση διαφορετική από τις κλασικές μπαταρίες ιόντων λιθίου). Επίσης, υπάρχουν δύο ακόμη πλεονεκτήματα της STLA Medium, όπως η έξυπνη φόρτιση σε διαφορετικές ώρες της ημέρας και η τεχνολογία V2L. Η τελευταία επιτρέπει σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να λειτουργεί ως πηγή ηλεκτρικής ενέργειας για την τροφοδοσία οικιακών ή άλλων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, όπως για παράδειγμα τα e-bikes.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο