Q-ELECTRIC

Παρουσίαση Renault 5 E-Tech Electric: Έρωτας κεραυνοβόλος!

parousiasi-renault-5-e-tech-electric-erotas-keravnovolos-704477

Πανέμορφο, φινετσάτο και τρισχαριτωμένο, τα στοιχεία που συνθέτουν την αναβίωση του θρυλικού Renault 5 που έρχεται και μας βάζει στην… πρίζα: μεταφορικά και κυριολεκτικά!

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες: Renault

“Μερικά προϊόντα είναι μαγικά. Όταν μια εταιρεία αναβιώνει ένα αυτοκίνητο που συνδέεται με πολλές και υπέροχες αναμνήσεις, το κάνει με τεράστια αγάπη κι αυτό είναι πάντα ελπιδοφόρο για το μέλλον, που αναγνωρίζεται από τους πελάτες αφού μπορούν να δουν την αγάπη που μπήκε στο αυτοκίνητο”. Τάδε έφη Luca de Meo, CEO του Renault Group, ο οποίος μέσα σε πέντε αράδες έδωσε με εξαιρετική ακρίβεια το ιδιαίτερο στίγμα της αναβίωσης του φοβερού και τρομερού «5»!

Renault 5

Καλή αρχή Renault 5 E-Tech!

Το ολοκαίνουργιο, αμιγώς ηλεκτρικό, Renault 5 E-Tech που μόλις παρουσιάστηκε στην Έκθεση Γενεύης αποτελεί πρώτο δείγμα της Renaulution, όπως έχει βαφτίσει ο Ομιλος Renault τη στρατηγική ανανέωσης –ανάκαμψης σε βιομηχανικό επίπεδο, καθώς και τη μετάβαση του στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης αλλά και τα επερχόμενα καινούργια μοντέλα που θα προκύψουν στο εγγύς μέλλον. Η αναβίωση λοιπόν του θρυλικού Γαλλικού σούπερ μίνι στην έκδοση παραγωγής που θαυμάσαμε από κοντά στο Παρίσι μόλις πριν λίγες μέρες, θα συναρμολογείται στη Γαλλία και διαθέτει αυτούσια όλη τη μαγεία και τη γοητεία, τόσο του πρωτότυπου μοντέλου που παρουσιάστηκε πριν τρία χρόνια, όσο βεβαίως βεβαίως και του προγόνου που έλαμψε στις δεκαετίες ’70 και ’80. Άκρως εξελιγμένο ως προς το τεχνολογικό του προφίλ σε επίπεδο ηλεκτροκίνησης, εξοπλίζεται με τη crème de la crème σε ότι αφορά στα συστήματα, ασφάλειας/ άνεσης/ ψηφιακής τεχνολογίας και όλα αυτά, ενόσω οι τιμές πώλησης του στη Γαλλία ξεκινούν από τις 25.000 ευρώ περίπου. Μια χαρά δηλαδή!

Renault 5

Διαχρονική ομορφιά!

Από αισθητικής άποψης είναι πασιφανές πως, η πολυαναμενόμενη αναβίωση του «5» από αισθητικής άποψης πατάει 100% στα χνάρια των πρόγονων του, όντας ωστόσο πλήρως εναρμονισμένο στο σύγχρονο παρόν της Γαλλικής εταιρείας. Λόγου χάρη το πανέμορφο εμπρόσθιο τμήμα ή ακόμη πιο εμφατικά, η προκλητική οπίσθια όψη με τα χαρακτηριστικά όρθια πίσω φανάρια. Εδώ οι καλαίσθητες φόρμες του χθες υφίστανται αναλλοίωτες, ωστόσο η τεχνολογία LED στους προβολείς και τα πίσω φανάρια, τα περίτεχνα ορθογώνια φώτα ημέρας (στην ίδια θέση με τα φώτα ομίχλης του 5 Turbo), ή ακόμα και η ευμεγέθης φωτεινή ένδειξη «5» πάνω στο καπώ (που δείχνει το επίπεδο της ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια της φόρτισης), οι πιο οφθαλμοφανείς σύγχρονες προσθήκες. Επιπλέον ενώ οι θόλοι των τροχών είναι κυκλικοί, η δομή των φτερών απηχεί το χαρακτηριστικό σχήμα των τόξων των προγόνων, οι τοποθετημένοι στα άκρα του αμαξώματος τροχοί είναι 18 ιντσών και συνδυάζονται με φαρδιά μετατρόχια (1,55μέτρα και 1,53 μέτρα μπροστά και πίσω αντίστοιχα). Σε κάθε περίπτωση η έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα και οι απαράμιλλες φινέτσα και αισθητική, κυριαρχούν αναμφίβολα σε όλα ανεξαιρέτως τα σημεία του μήκους 3,92 μέτρων κόμπακτ αμαξώματος που βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Ampere, η οποία είναι ειδικά σχεδιασμένη για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας Β. Σύμφωνα με τη Renault η χρήση της απέφερε σημαντικά πλεονεκτήματα όπως, επίπεδο δάπεδο, μακρύ μεταξόνιο (2,54μ.),πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, μεγάλο χώρο αποσκευών (326 λίτρα), χαμηλότερο κέντρο βάρους και περιορισμένο συνολικό βάρος αμαξώματος (κάτω από 1.500 κιλά).

Renault 5

Τεχνολογία και άνεση

Ανάλογα θετικά συναισθήματα αποπνέει ασφαλώς και το καλαίσθητο σαλόνι του Renault 5 E-Tech electric, όπου ασφαλώς και δεσπόζει η ψηφιακή τεχνολογία. Αιχμές του δόρατος εδώ, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής πολυμέσων επίσης 10 ιντσών τεχνολογίας OpenR Link με φωτεινή ροή διεπαφής, η γραφική και ηχητική σχεδίαση της ακολουθίας καλωσορίσματος της οποίας αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το ινστιτούτο μουσικής και ήχου Ircam και το περίφημο Jean-Michel Jarre. Ο τελευταίος μάλιστα ανέπτυξε τα ηχητικά εφέ για τα τοπία και το VSP (Vehicle Sound for Pedestrians ήτοι εξωτερικός συναγερμός που εκπέμπεται σε ταχύτητες κάτω των 30χλμ./ώρα προειδοποιώντας τους πεζούς). Η δυνατότητα εξατομίκευσης των γραφικών απεικονίσεων εδώ, είναι όντως τεράστιες φθάνοντας τις 128 διαφορετικές παραλλαγές!

Η παρουσία της «ομπρέλας» συστημάτων ασφαλείας ADAS είναι ασφαλώς παρούσα, όπως δυναμικά δίνει το παρόν και η τεχνολογία πολυμέσων OpenR Link που ενσωματώνει υπηρεσίες της Google (Χάρτες Google, Google Assistant και μια σειρά από εφαρμογές μέσω του καταλόγου Google Play), ενώ είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay.

Renault 5

Εκτός από τη τεχνολογία αιχμής τις εντυπώσεις κερδίζει εδώ και η εντυπωσιακή εμφάνιση του σαλονιού και ειδικότερα των εμπρός καθισμάτων με την αυξημένη πλευρική στήριξη που έχει έντονες επιρροές από το εμβληματικό R5 Turbo. Μία ακόμη λεπτομέρεια αποτελεί εδώ η ταπετσαρία από τζιν ύφασμα (100% ανακυκλωμένο) που χρησιμοποιείται στα καθίσματα, στο ταμπλό και στα εσωτερικά πάνελ των θυρών, πλημμυρίζοντας με χρώμα τη καμπίνα σε καλαίσθητους vintage τόνους.

Renault 5

Άνετο και γρήγορο

Σε επίπεδο μηχανικών μερών και ειδικότερα ισχύος των ηλεκτροκινητήρων το Renault 5 E-Tech electric διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: 110 kW (150 ίππων και 245 Nm ροπής), 90 kW (120 ίππων και 225 Nm ροπής) και 70 kW (95 ίππων και 215 Nm ροπής). Η μεγάλη έκδοση των 150 ίππων που αποτελεί και τη μοναδική προς το παρόν διαθέσιμη επιλογή συνδυάζεται με μπαταρία 52 kWh, ενώ οι μικρότεροι κινητήρες 90 kW και 70 kW συνδυάζονται με την μπαταρία 40 kWh.

Σύμφωνα με την εταιρεία η μεγάλη έκδοση των 150 ίππων, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δευτ., έχει αυτονομία 400 χλμ. κατά WLTP, ενώ προσφέρει και ικανότητα ρυμούλκησης 500 κιλών!

Επίσης διαθέτει νέο αμφίδρομο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατό με τεχνολογίες V2L (όχημα προς φόρτωση) και V2G (από όχημα σε δίκτυο), που μέσω των υπηρεσιών του Mobilize, επιτρέπει τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας του αυτοκινήτου για οικιακή χρήση. Η τοποθέτηση ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω άξονα συνιστά ένα χαρακτηριστικό καλοδεχούμενο που βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και την άνεση, τόσο εκτός όσο και εντός πόλης, ενώ στη τελευταία περίπτωση προστίθεται και ο μικρός κύκλος στροφής (μόλις 10,3 μέτρα).

Renault 5

Σύστημα φρένων One Box

Το νέο σύστημα One Box ομαδοποιεί τις λειτουργίες πέδησης και ESP στην ίδια μονάδα περιορίζοντας τον απαιτούμενο χώρο, ενώ παράλληλα μειώνει στο μισό τον χρόνο απόκρισης του αυτόματου συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης. Το πεντάλ του φρένου δεν συνδέεται με τις δαγκάνες, αλλά με μια μονάδα ECU που δίνει προτεραιότητα στην ανάκτηση ενέργειας πριν από τη μετάβαση στο υδραυλικό σύστημα πέδησης ενώ παράλληλα προσφέρει και τη λειτουργία «B» που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας.

Άκρως θετικές οι πρώτες εντυπώσεις από την ηλεκτρική αναβίωση του Renault 5 και υπομονή μέχρι το φθινόπωρο οπότε και αναμένεται στη χώρα μας.

Όλες οι ειδήσεις

Αποκλειστικό: Οδηγήσαμε την Pagani Codalunga των 8.500.000€

Τα 10 φθηνότερα καινούργια SUV και Crossover στην Ελλάδα

Δοκιμή Volvo EX30 RWD Extended Range: Η Tesla απέκτησε σοβαρό ανταγωνισμό!

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο