ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποκλειστικό: Οδηγήσαμε την Pagani Codalunga των 8.500.000€

apokleistiko-odigisame-tin-pagani-codalunga-ton-8-500-000e-704378

Όλες οι Pagani είναι εκθαμβωτικές, αλλά μερικές, έχουν και κάτι παραπάνω…

Από την ίδρυση της, η Pagani είναι ένας niche κατασκευαστής hypercar για τους αγοραστές με τις υψηλότερες απαιτήσεις. Πολλοί από αυτούς δεν θέλουν ένα επιπλέον αυτοκίνητο στη συλλογή τους, αλλά μια μοναδική δημιουργία κατασκευασμένη αποκλειστικά για αυτούς (στη χειρότερη, ίσως και για μερικούς φίλους τους). Έτσι, έχουμε δει ανά καιρούς μερικά one-off μοντέλα, με πιο γνωστή τη Zonda 760LH, η οποία φτιάχτηκε για τον Lewis Hamilton, ή η εξωφρενική Huayra NC. Το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη κατασκευή αυτών των αυτοκινήτων, αναλάμβανε το ειδικό τμήμα Pagani Special Projects.

Το 2018, δύο συλλέκτες Pagani ζήτησαν από τον Horacio να παράγει μια Longtail έκδοση (ή στα Ιταλικά: Codalunga) της Pagani Huayra Coupé, με την ιδέα να δημιουργήσουν ένα κομψό hypercar με καθαρό και αεροδυναμικό σχέδιο, ένα μοντέλο που θα αισθάνεται οικεία στους δρόμους καθώς αλλά και σε διεθνή καλλιστεία αυτοκινήτων. Οι πελάτες, οι οποίοι είχαν συμμετάσχει ενεργά στην ανάπτυξη του έργου, ήρθαν σε απευθείας επαφή με την “Pagani Grandi Complicazioni”, δηλαδή το τμήμα των ειδικών project, το οποίο πλέον πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις και άλλαξε το όνομα του. Το Grandi Complicazioni είναι ένας όρος που βλέπουμε συχνά στο κόσμο της ωρολογοποιίας και αντιπροσωπεύει την υπέρτατη απόδειξη της εμπειρίας του σχεδιαστή και της ικανότητας του ωρολογοποιού. Το ίδιο ακριβώς λοιπόν με τα Pagani αυτού του τμήματος, απλώς στο κόσμο της αυτοκίνησης.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Ακόμη και αν η παραγωγή του παραπάνω project θα περιοριζόταν αυστηρά στα 5 κομμάτια παγκοσμίως, χρειάστηκε πολύ μεγάλο κεφάλαιο, για τη δημιουργία ενός hypercar που θα συμμορφώνεται με τους παγκόσμιους κανονισμούς και θα είναι πλήρως πιστοποιημένο, ώστε να μπορεί να οδηγείται σε κάθε δρόμο, σε όλη τη γη. Ακολουθώντας με τη φιλοσοφία της Pagani, το Huayra Codalunga σχεδιάστηκε μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια, σύμφωνα με τις δημιουργικές αρχές του Leonardo da Vinci, μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης, σύμφωνα με την οποία η τέχνη και η τεχνολογία μπορούν να υπάρχουν σε τέλεια αρμονία.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Χρειάστηκαν δύο χρόνια στενής συνεργασίας με τον πελάτη για να οριστικοποιηθεί η ιδέα του styling. Κατασκευάστηκαν δύο μοντέλα, το ένα σε κλίμακα 1:4 και το άλλο πλήρους μεγέθους, που χρησιμοποιήθηκαν για τις τελευταίες σκέψεις με τους πελάτες και τις τελευταίες βελτιώσεις πριν από την έναρξη της παραγωγής όλων των απαραίτητων εξαρτημάτων. Όταν πλέον κυκλοφόρησε στο δρόμο, ήταν 2022, ενώ το 2023 βραβεύτηκε στα διεθνή καλλιστεία αυτοκινήτων Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Συνολικά κατασκευάστηκαν 5 αντίτυπα με λίγο διαφορετική διαμόρφωση και τιμή αφετηρίας τα 7 εκατομμύρια ευρώ! Το αυτοκίνητο που βλέπετε στο τεύχος μας φυσικά, δεν είναι ένα από τα πέντε, καθώς αυτά είχαν πουληθεί πριν καν αποκαλυφθούν στο κόσμο. Πρόκειται για το πρωτότυπο της Codalunga, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την εξέλιξη του μοντέλου και ανήκει στη Pagani. Όπως μας είπαν και οι υπεύθυνοι της εταιρείας, η συγκεκριμένη, είναι λίγο ακριβότερη.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Για τα καλλιστεία (και τους δρόμους)

Η εμφάνιση της, είναι καθηλωτική. Η σιλουέτα της είναι παρόμοια με αυτή της Huayra, μόνο που εδώ, οι γραμμές της είναι λίγο διαφορετικές, με σκοπό να θυμίζει τα θρυλικά αγωνιστικά του Le Mans από τη δεκαετία του 1960, τα οποία σε μια αδιάκοπη αναζήτηση για ταχύτητα και αεροδυναμική, δημιούργησαν μερικά από τα πιο εμβληματικά σχήματα στην ιστορία του αυτοκινήτου. Codalunga σημαίνει «μακριά ουρά» και έτσι, το πίσω μέρος είναι 360 χιλιοστά μακρύτερο από μια Huayra Coupe. Ένα νούμερο που μου έκανε εντύπωση είναι η επιφάνεια του καλύμματος του κινητήρα, με εμβαδό 3,7 τετραγωνικών μέτρων! Το συγκεκριμένο μοντέλο, είναι επίσης η πρώτη Pagani, που δεν έχει εκτεθειμένα ανθρακονήματα στο αμάξωμα της, ενώ το χρώμα της είναι μαγευτικό. Ονομάζεται Azzuro Sardinia και συνδυάζει το γυαλιστερό και το ματ εφέ με έναν μοναδικό τρόπο, που ειδικά όταν το φωτίζει ο ήλιος, είναι πολύ εντυπωσιακό.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Το εμπρός μέρος είναι αρκετά απλό και αφαιρετικό, με ένα μεγάλο άνοιγμα για αέρα χαμηλά στο προφυλακτήρα (το οποίο μάλιστα έχει το ίδιο σχήμα με το λογότυπο της μάρκας). Ενώ θυμίζει αρκετά τη Huayra, με μικρές λεπτομέρειες που τη διαφοροποιούν, όπως το γεγονός ότι έχει διπλά και όχι τετραπλά φώτα σε κάθε πλευρά και οι πολύ πιο διακριτικές εισαγωγές αέρα για τον κινητήρα, που μάλιστα ενισχύονται με δύο ακόμη εισαγωγές ψηλότερα. Στο πίσω μέρος, η απουσία της σχάρας γύρω από την εξάτμιση σου επιτρέπει να δεις εύκολα όλα τα μηχανικά της μέρη, ενώ και η ίδια η εξάτμιση, έχει αυτό το άσπρο χρώμα λόγω κεραμικής επίστρωσης, κάτι που βοηθά σημαντικά στη διαχείριση της θερμότητας και είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε σε αυτοκίνητο παραγωγής. Καθώς δεν υπάρχει η αυτή η σχάρα (στην οποία συνήθως τοποθετούνται τα εμβλήματα του μοντέλου), το όνομα της Codalunga γράφεται στο κάλυμμα του κινητήρα. Τα πίσω φώτα έχουν διαφορετική και πιο …ρετρό διαμόρφωση ενώ ακριβώς από πάνω τους, οι γραμμές του αμαξώματος είναι μαγευτικές. Οι ζάντες είναι επίσης ένα νέο στοιχείο για τη Codalunga, με σχεδιασμό που στέλνει περισσότερο αέρα μέσα στα φρένα. Φυσικά, ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει και το “rockstar effect”, καθώς όπου κι αν σταθείς, ακόμη και σε ένα φανάρι, θα δεις κόσμο να το τραβά φωτογραφίες.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Το εσωτερικό της δεν αλλάζει πολύ σχεδιαστικά από μια Huayra, αντίθετα με τις επενδύσεις της. Έτσι, έχουμε το κλασσικό σχεδιασμό της κονσόλας, που έχει έναν αρκετά αναλογικό χαρακτήρα και επιρροές από τον κόσμο της αεροπορίας, όπως π.χ. οι διακόπτες και οι μοχλοί για τους χειρισμούς. Όλα τα εξαρτήματα είναι φτιαγμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο ή ανθρακονήματα, αναδεικνύοντας τη δεξιοτεχνία της εταιρείας. Στη Codalunga, τα καθίσματα έχουν ένα μοτίβο σκακιέρας, χρησιμοποιώντας όμορφο δέρμα με μια vintage αίσθηση. Φυσικά, υπάρχει και το αντίστοιχο σετ αποσκευών που φτιάχνεται ειδικά για κάθε αυτοκίνητο, και σε αυτή τη περίπτωση, θυμίζουν τσάντες από το χώρο της μόδας και είναι πολύ στιλάτες.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Οι οθόνες και τα ψηφιακά όργανα έχουν διατηρηθεί στο ελάχιστο (ακόμη κι αν το σύστημα υποστηρίζει Apple CarPlay), με σκοπό το εσωτερικό να μείνει διαχρονικό και να μη δείχνει παλίο όταν κυκλοφορήσει κάποια νέα τεχνολογία οθόνης. Ακριβώς όπως και το εξωτερικό αμάξωμα δηλαδή, που δεν ακολουθεί κάποιο trend αλλά επικαλείται μια μεγαλειώδη εποχή από το κόσμο της αυτοκίνησης.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Τα τέλεια τεχνικά χαρακτηριστικά

Χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν τη τιμή αγοράς, τα νούμερα της Codalunga εντυπωσιάζουν: Εφοδιάζεται με τον εξελιγμένο twin-turbo V12 που χρησιμοποιεί και η Huayra BC, ο οποίος εδώ αποδίδει 840 ίππους και 1.100 Nm ροπής από τις 2 μέχρι τις 5,6 χιλιάδες στροφές ανά λεπτό. Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (ενός συμπλέκτη) της Xtrac, μιας εταιρείας που κατασκευάζει σχεδόν αποκλειστικά εξοπλισμό για αγωνιστικά αυτοκίνητα. Τα λάστιχα της είναι πολύ φαρδιά, για να διαχειριστούν όλη αυτή τη δύναμη, οι κεραμικοί δίσκοι στα εξαπίστονα φρένα της είναι τεράστιοι, ενώ χάρη στο άφθονο ανθρακόνημα, ζυγίζει μόλις 1.280 κιλά. Fun fact: έχει ακριβώς το ίδιο βάρος με ένα GR Yaris!

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Τα νούμερα όμως δεν εξηγούν πλήρως τη κατάσταση. Ένα χαρακτηριστικό που έκανε τη Huayra να ξεχωρίσει από τη πρώτη φορά που την είδαμε, είναι τα ενεργά αεροδυναμικά πάνελ στο καπό αλλά και στο πίσω μέρος της. Το κάθε ένα κινείται ανεξάρτητα, σε συνεργασία με τις προσθήκες του οδηγού στο τιμόνι και τα πετάλια, για να επιτρέψει το αυτοκίνητο όχι μόνο να στρίψει, αλλά και να φρενάρει πολύ καλύτερα. Για να εκτιμήσεις το πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν στην οδήγηση, σίγουρα πρέπει να το βιώσεις. Και αυτό ακριβώς ήταν στο πρόγραμμα της ημέρας μας. Μια Παρασκευή που θα μου μείνει αξέχαστη.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Unleash the beast

Ας είμαστε ρεαλιστές: όταν μπεις σε ένα σπάνιο και πανίσχυρο hypercar 8 εκατομμυρίων ευρώ, για να κινηθείς στους επαρχιακούς δρόμους της Modena, σίγουρα, δεν θα πηγαίνεις σαν τρελός. Αυτό ακριβώς έκανε πάντως, ο οδηγός της Pagani που με πήγε μια βόλτα το πρωί της μέρας του test drive, ως μια πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο. Στις 09:00 το πρωί λοιπόν, όσο οι υπόλοιποι οδηγούσαν για να πάνε στη δουλειά τους, εγώ έκανα τη πιο συγκλονιστική βόλτα της ζωής μου. Ως γνώστης της περιοχής γύρω από το εργοστάσιο, καθώς εκεί κάνει τις δοκιμές για όλα τα αυτοκίνητα, πριν παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους, η διαδρομή μας ήταν απίστευτη.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Ξεκίνησε εξηγώντας μου τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και το πόσο σημαντικά επηρεάζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με βασική παράμετρο τις αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης. Επέλεξε αργότερα, το πιο επιθετικό πρόγραμμα οδήγησης, άρχισε να πιέζει τη Codalunga και να εκμεταλλεύεται πλήρως τις ικανότητες της, πιάνοντας εξωφρενικές ταχύτητες, φρενάροντας πολύ δυνατά και στρίβοντας στα όρια της πρόσφυσής της.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει στη Codalunga, είναι η μελωδία του V12, ο οποίος μαζί με τα δυνατά swoosh από τα δύο turbo, είναι μεθυστικός. Αυτός ο ήχος, σε συνδυασμό με τις εκρηκτικές επιδόσεις και τις δυνάμεις G που σου ασκούνται μονίμως από όλες τις πλευρές, είναι κάτι που ευχαριστιέσαι και από τις δύο θέσεις μέσα σε αυτή τη Pagani! Αφού είδα τι μπορεί να κάνει αυτό το αυτοκίνητο στα χέρια ενός τόσο έμπειρου οδηγού, ήρθε η ώρα να οδηγήσω και εγώ, το πρώτο μου hypercar.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Αλλάξαμε θέσεις και ξεκίνησα να οδηγώ τη Codalunga στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort. Η γενικότερη αίσθηση ήταν αρκετά «παραδοσιακή» και αισθάνεσαι πως υπάρχει άμεση επικοινωνία με το αυτοκίνητο, με το τιμόνι του να είναι βαρύ και όλες οι λειτουργίες να έχουν μηχανική αίσθηση, ακόμη και αν χρησιμοποιούν τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Πράγματα που στα περισσότερα αυτοκίνητα περνούν αδιάφορα, στο συγκεκριμένο, γίνονται απολαυστικά: ο ήχος του λεβιέ όταν ανεβάζεις ταχύτητα, ακόμη και ο ήχος των φλας, είναι ιδιαίτεροι! Είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση, και με αυτό το πρόγραμμα, ξεχνάς ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα hypercar. Μπορείς να κάνεις αμέτρητα χιλιόμετρα με περίσσια άνεση, καθώς έχεις καλή ορατότητα και ηχομόνωση, αλλά και αναρτήσεις που αποσβένουν κραδασμούς και λακκούβες σαν να οδηγείς SUV! Χωρίς βέβαια την απόσταση από το έδαφος, η οποία στη Pagani αυξάνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, αν θέλεις να περάσεις κάποιο μεγάλο σαμαράκι. Καθώς και ο Horacio Pagani θέλει οι πελάτες του να οδηγούν τα αυτοκίνητα του κάθε μέρα του χρόνου, υπάρχει και το Wet Mode για οδήγηση στη βροχή, που περιορίζει τη δύναμη της Codalunga κατά 50%. Κάτι που μου έκανε εντύπωση, είναι πως όταν σταματάς, πρέπει να βάζεις το κιβώτιο ταχυτήτων σε νεκρά, για να μην υπερθερμανθεί (μην ξεχνάτε, πρόκειται για ένα αγωνιστικό κιβώτιο!).

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Μετά από λίγη χαλαρή οδήγηση στους δρόμους της Modena, πήγαμε σε ένα κοντινό βουνό με φαρδύ οδόστρωμα και λιγότερη κίνηση (που μας πρότειναν οι μηχανικοί της μάρκας), για να ευχαριστηθούμε οδήγηση. Εκεί, επιλέξαμε το Race Mode και πραγματικά, η Codalunga άλλαξε πλήρως το χαρακτήρα της και απέκτησε την αίσθηση ενός βάναυσου, αγωνιστικού αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις σκληραίνουν, ο κινητήρας γίνεται ακόμη πιο νευρικός, με το ESP σε αυτή τη ρύθμιση, να επιτρέπει και ένα μικρό γλίστρημα στους πίσω τροχούς: αρκετό για να χρειαστεί να διορθώσεις με το τιμόνι, αλλά όχι τόσο που θα σε τρομάξει). Βρίσκεσαι τόσο κοντά στην άσφαλτο που συχνά σε επαρχιακούς δρόμους τερματίζεις τις αναρτήσεις και ..ξύνεις το ανθρακόνημα στο κάτω μέρος, «ένα σημάδι πως κάνουν τη δουλειά τους!» όπως μου είπε ο Sebastian, ο PR της εταιρείας που καθόταν δίπλα μου.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Τα τεράστια ελαστικά της προσφέρουν ατελείωτη πρόσφυση, ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει τρομερή αίσθηση και ακρίβεια. Ευτυχώς, φρενάρει απίστευτα, χάρη στο αερόφρενο και τα τεράστια κεραμικά του φρένα, επειδή η αίσθηση που έχεις όταν επιταχύνεις είναι τόσο εθιστική, που συχνά καταλήγεις να φρενάρεις λίγο πιο αργά, για να …ακούσεις λίγο ακόμη το κινητήρα. Και όταν φτάσεις στις στροφές, καταλαβαίνεις στη πράξη τη τέχνη της αεροδυναμικής. Σε πολλά αυτοκίνητα με μεγάλα φτερά στο πίσω μέρος τους, ακούς πως παράγουν π.χ. 200 κιλά downforce, αλλά αυτό δεν είναι κάτι «χειροπιαστό» και δεν το αντιλαμβάνεσαι εύκολα. Η Codalunga, με τα ενεργά αεροδυναμικά της πάνελ, κάνει μάγια: Αισθάνεσαι ότι αψηφά τους νόμους της φυσικής, πως ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίβει με τόσα πολλά χιλιόμετρα και να διατηρεί τη πρόσφυσή του. Κι όμως, το καταφέρνει με μια απρόσμενη ευκολία.

PAGANI HUAYRA CODALUNGA

Μπορεί να ακούγεται προβλέψιμο, αλλά η Huayra Codalunga ήταν μια εντελώς διαφορετική εμπειρία σε σχέση με ό,τι έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα. Μέχρι να την οδηγήσεις, δεν μπορείς να συλλάβεις στο μυαλό σου το πόσο απέχει από την αίσθηση άλλων supercars. Ο συνδυασμός της τεράστιας δύναμης με το τόσο χαμηλό βάρος, σε ένα τόσο καλά στημένο αυτοκίνητο, είναι κάτι το μοναδικό.

 

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Δωδεκακύλινδρος σε διάταξη V

Twin-Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 5.980 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 840 ίπποι / 5.900 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 1.100 Nm ροπής / 2.000-5.600 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους πίσω τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο Xtrac 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 370 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 2.8”

Μέση Κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 20.5 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 470 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

85 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.965 Χ 2.036 Χ 1.169

Μεταξόνιο 2.795 χλστ.

Βάρος 1.280 κιλά

Τιμή Αγοράς

Από 7.000.000€ (sold out)

 

Όλες οι ειδήσεις

Αποστολή στην Πορτογαλία: Πρώτες εντυπώσεις από τη νέα BMW iX2

Έρευνα Autotypos.gr: 10% πιο ακριβή η βενζίνη με τις ίδιες διεθνείς τιμές πετρελαίου!

Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του νέου Tesla Model 3: Χωρίς ανταγωνισμό

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο