ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Σχέδια για το νέο Dacia Duster

schedia-gia-to-neo-dacia-duster-633336

Το πρωτότυπο Bigster, από το οποίο θα προέλθει το μεγάλο SUV μοντέλο της Dacia, θα αποτελέσει επίσης πηγή έμπνευσης και για την 3η γενιά του Duster. Ενός μοντέλου που αναμένεται να συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική του πορεία

Tου Omar Abu Eideh • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Οι καιροί αλλάζουν τάχιστα και αυτό φαίνεται, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σε κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Dacia. Πάνω σε αυτό, σας παραθέτουμε ένα χαριτωμένο τηλεοπτικό σποτ της ρουμανικής εταιρείας, που είδε το φως της δημοσιότητας 11 χρόνια πριν. Εκεί λοιπόν πρωταγωνιστεί ένα ζευγάρι που επισκέπτεται μία έκθεση Dacia. Η κυρία με τον δικό της καυστικό τρόπο σχολιάζει την άκρως ανταγωνιστική τιμή του πρώτης γενιάς Duster, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Μα θέλουμε να ξοδέψουμε πολλά περισσότερα χρήματα». Από εκείνα τα χρόνια το Duster εξελίχθηκε ως to best-seller αυτοκίνητο της Dacia, καθώς έχει καταφέρει να πουλήσει σχεδόν δύο εκατομμύρια μονάδες. Μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να δούμε την 3η γενιά, η οποία θα είναι ριζικά ανανεωμένη, αλλά διατηρώντας τον ίδιο χαρακτήρα. Με άλλα λόγια, θα συνεχίσει να είναι ένα προσιτό τιμολογιακά μοντέλο, αποτελώντας παράλληλα προάγγελο της μεταμόρφωσης ολόκληρης της μάρκας. Με σημείο εκκίνησης της μεταμόρφωσης να είναι η σχεδίαση.

Όμως, τα παραπάνω ίσως να θέσουν υπό αμφισβήτηση την ουσία που διακατέχει τη στρατηγική της εταιρείας, που είναι το «best value for money» που την έκανε τόσο επιτυχημένη. Δεν φαίνεται τυχαίο, υπό το πρίσμα αυτό, ότι το νέο λογότυπο της Dacia, που εμφανίστηκε στο πρωτότυπο Bigster έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στο Jogger. Μάλιστα, φαίνεται να έχει μια ιδιαίτερη σχεδιαστική ταυτότητα, που μας φέρνει στο μυαλό το αντίστοιχο της Cupra. Κοινός παρονομαστής μεταξύ των δύο τόσο διαφορετικών «σχολών», της ισπανικής και της ρουμανικής, είναι φυσικά ο Luca De Meo. Ο άνθρωπος που ανέστησε από τις στάχτες της την Abarth και δημιούργησε από την αρχή την Cupra. Τώρα έχει υπό την ευθύνη του ολόκληρο τον όμιλο της Renault, στην οποία ανήκει και η Dacia.

ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΑΞΙΕΣ

Η διαδικασία της ανανέωσης της Dacia ξεκίνησε με τον ερχομό του De Meo στο γαλλικό όμιλο, όπως μας αναφέρουν τα στελέχη της. Μια αλλαγή που συνίσταται αφενός στην επιβεβαίωση του Ρουμάνου κατασκευαστή ως ενός εκ των κορυφαίων στη σχέση ποιότητας/τιμής. Αφετέρου, στο να προβάλει τη Dacia ως μια ελκυστική μάρκα με βάση τη σχέση της αξίας των μοντέλων και της αξιοπιστίας τους. Ο διευθύνων σύμβουλος Denis Le Vot τονίζει ότι όσο αυξάνεται η μέση τιμή του αυτοκινήτου, τόσο περισσότεροι πελάτες που αναζητούν κάτι διαφορετικό προσελκύονται από μάρκες όπως η Dacia. Το πρώτο παράδειγμα της νέας πορείας θα είναι το νέο Duster, που κατά πάσα πιθανότητα θα λανσαριστεί το 2024. Ένα χρόνο πριν από το μεγαλύτερων διαστάσεων SUV (Bigster), με το οποίο θα μοιράζεται ουσιαστικά το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο. Αμφότερα, θα διαθέτουν στοιχεία που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών. Για να το θέσουμε με τα λόγια του Le Vot «είναι απαραίτητο να προσφέρουμε στους πελάτες αυτό που πραγματικά χρειάζονται και τίποτα περισσότερο».

ΙΣΧΥΡΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ 

Παράλληλα διακυβεύεται η νέα ταυτότητα, η οποία περνά –εκτός από το λογότυπο– και σε ένα διαφορετικό στυλ, το οποίο αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2021 με το Bigster. Πιστεύουμε στην οπτική δύναμη της απλότητας, εξηγεί ο επικεφαλής σχεδιαστής Miles Nürnberger, ο οποίος διευκρινίζει ότι «θέλουμε τα αυτοκίνητά μας να θεωρούνται όχι μία από τις πιθανές επιλογές, αλλά η προτιμώμενη. Ότι είναι επιθυμητά». Από το Bigster, θα προκύψει επίσης, για όλη τη μελλοντική γκάμα, η γυαλιστερή μαύρη μάσκα με αρκετά χρωμιωμένα στοιχεία και ονοματολογία γραμμένη με έντονα κεφαλαία γράμματα.

Κάτι που θα αποτελεί επίσης ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία αναγνώρισης. Αλλά πως μπορεί να συνδυαστούν όλα τα παραπάνω, που θα επηρεάσουν επίσης την αλλαγή της εικόνας του δικτύου πωλήσεων, με το σημαντικό σλόγκαν της «σωστής τιμής» που αποτελεί μια από τις ιδρυτικές αρχές της μάρκας; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα σίγουρα βρίσκεται βαθιά χαραγμένη στο μυαλό του De Meo. Ένα από τα στοιχεία που θα επιτρέψουν στην Dacia να μην διαφοροποιήσει δραματικά τις τιμές των μελλοντικών μοντέλων της (αν και φημολογείται, ωστόσο, ότι το φθηνότερο θα ξεπερνά τις 15.000 ευρώ) θα αποτελέσουν τα κοινά μηχανικά μέρη με άλλα μοντέλα του ομίλου.

Για παράδειγμα, το επόμενο Duster θα βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, όπως και το Bigster. Θα εξοπλίζεται με πλήρως υβριδικό κινητήρα, κάτι που γνωρίζουμε ήδη από μοντέλα της Renault. Μετά λοιπόν το Jogger, το νέο Duster θα δανειστεί τον προερχόμενο από το Captur τετρακύλινδρο TCe των 1,3 λίτρων. Ο τελευταίος εφοδιάζεται με 12βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, με την απόδοσή του να φτάνει τους 140 ίππους και 260 Nm ροπής. Για να λυθεί η όποια αμφιβολία σχετικά με αυτό, ο επικεφαλής προϊοντικής στρατηγικής της εταιρείας, Lionel Jaillet, αναφέρει: «Το ερώτημα δεν ήταν εάν θα τοποθετηθεί υβριδικής τεχνολογίας κινητήρας στο νέο Duster, αλλά πότε θα γίνει αυτό. Έως το 2023 ο Όμιλος Renault θα έχει ήδη αποσβέσει το κόστος σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μπορεί να το προσφέρει και στο Dacia».

ΠΛΗΡΗΣ ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ

Πέραν του προαναφερθέντος κινητήρα που θα τροφοδοτεί το νέο Duster, σημαντικό νέο είναι η ύπαρξη μίας αμιγούς υβριδικής έκδοσης στη γκάμα των μηχανικών συνόλων. Αυτή, μάλλον θα χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα με αυτό του Renault Clio E-Tech. Με τον 1.600άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων και 92 ίππων, σε συνδυασμό με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που βρίσκονται ενσωματωμένοι στο ρομποτικό κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων και αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία 1,2 kWh. Ο βασικός (μεγαλύτερος) ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 49 ίππων/205 Nm ροπής και συμβάλλει κυρίως στην κίνηση του αυτοκινήτου. Ο δεύτερος (μικρότερος) των 20 ίππων/50 Nm λειτουργεί κυρίως ως start/stop και ως συγχρονιζέ για τις στροφές του κιβωτίου. Η είσοδος του συγκεκριμένου κινητήρα θα ωθήσει την Dacia στο να θέσει εκτός παραγωγής τον πετρελαιοκινητήρα 1,5 dCi των 115 ίππων, κάτι που θα συμβεί και στο σύνολο των υπόλοιπων μοντέλων του γαλλικού ομίλου. Ο diesel κινητήρας, πέραν της οικολογικής υπόστασης, είναι πιο ακριβός στην κατασκευή προκειμένου να είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές ρύπων, ενώ η πορεία των πωλήσεών του είναι πτωτική.

Το κενό που θα προκύψει θα το καλύψει ο τρικύλινδρος του 1,0 λίτρου, όπως και ο τετρακύλινδρος 1,3 TCe. O Jaillet μας εκμυστηρεύεται ότι από το μενού δεν θα λείπει και η τεχνολογία διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG). «Οι εκδόσεις bifuel αντιπροσωπεύουν το 30% των συνολικών πωλήσεών μας. Εργαζόμαστε εντατικά ώστε να είναι σύμφωνες με τα νέα πρότυπα Euro 7». Όμως η παραγωγή αυτοκινήτων πράσινης τεχνολογίας (ηλεκτρικών ή LPG), φυσικά αυξάνει το κόστος παραγωγής τους και κατά συνέπεια αυξάνει την τιμή τους. Ένα πρόβλημα που η Dacia αντιμετωπίζει στωϊκά: «Είναι η αναλογία βάρους/ισχύος που κάνει τη διαφορά, ακόμα και όταν πρόκειται για περιβαλλοντική απόδοση. Η κατασκευή μοντέλων κόμπακτ διαστάσεων, μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε μικρότερα κινητήρια σύνολα», λέει ο Jaillet. Αυτό είναι επίσης ένα από τα στοιχεία της διαφορετικότητας της ρουμανικής φίρμας, ακόμα και όταν ετοιμάζεται για μια από τις σημαντικότερες αλλαγές της ιστορίας της.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο