ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το Autotypos.gr στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Kia EV9

to-autotypos-gr-stin-panevropaiki-parousiasi-tou-kia-ev9-690683

Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική SUV ναυαρχίδα της KIA ξεχωρίζει έντονα χάρη στην άκρως τολμηρή εξωτερική της σχεδίαση, προσφέροντας παράλληλα, αυξημένη αυτονομία (έως και 563 χιλιόμετρα), αχανείς εσωτερικούς χώρους, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και πολυδιάστατη συνδεσιμότητα. Την οδηγούμε στη Γαλλία και ευπειθώς αναφέρουμε!

Αποστολή στη Γαλλία

Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Α.Β., ΚΙΑ

 

 

Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) της KIA, το EV9 εισέρχεται δυναμικά στη μεγάλη κατηγορία των E-SUV με όπλα του, τη φουτουριστική εξωτερική σχεδίαση και το ιδιαίτερα προχωρημένο τεχνολογικό υπόβαθρο.

Όπως και το βραβευμένο EV6, έτσι και EV9 υιοθετεί πλήρως την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United». Με τη πρώτη ματιά, το βλέμμα θα εστιάσει, κατ’ αρχήν, στο εμπρόσθιο εμφατικό τμήμα που αποτελεί τη τελευταία εκδοχή του Digital Tiger Face. Εδώ δεσπόζουν ασφαλώς, οι εντυπωσιακοί κάθετοι προβολείς τεχνολογίας LED σε μοτίβο λεπτής δέσμης, οι οποίοι στη κορυφαία εξοπλιστική έκδοση GT-line έχουν διαμόρφωση μικρών κύβων. Η ίδια ακριβώς φιλοσοφία, του ανέλπιστα άκρατου εντυπωσιασμού δηλαδή, χαρακτηρίζει ωστόσο και τα υπόλοιπα τμήματα του τεράστιου αμαξώματος. Όπως λόγου χάρη τα φουτουριστικά πίσω φανάρια LED με το μοναδικό αποτύπωμα φωτεινότητας, οι αυτόματες τύπου pop-up χειρολαβές των θυρών, τα ενεργά πτερύγια αέρα με Air Curtain που βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση ή οι ζάντες αλουμινίου των τροχών 19 ή 21 ιντσών με το ορθογώνιο σχεδιαστικό μοτίβο συνιστούν λεπτομέρειες που του προσδίδουν έντονη προσωπικότητα.

Από εκεί και πέρα οι διαστάσεις – επιπέδου Γολιάθ – του αμαξώματος (μήκος 5.010 χιλιοστά, πλάτος 1.980 χλστ., ύψος 1.755 χλστ.) του EV9, μα κυρίως, το μεταξόνιο των 3.100 χλστ και η εντελώς επίπεδη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας το καθιστούν αναμφίβολα αυτή τη στιγμή, όχι μόνο το πιο ευρύχωρο επιβατικό μοντέλο στη γκάμα της Κορεάτικης φίρμας, αλλά και ένα από τα πλέον ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Και αυτό ισχύει τόσο για την εξαθέσια όσο και για την επταθέσια έκδοση όπου άπαντες οι επιβάτες έχουν στη διάθεση τους άπλετους χώρους, ενώ αντίστοιχα αχανής και ο χώρος αποσκευών(828 λίτρα).

Υψηλών απαιτήσεων

Εντυπωσιακό εκτός, σε εξίσου υψηλό επίπεδο όμως και το μινιμαλιστικό μα και αρκούντως εύχρηστο το σαλόνι του όπου κυριαρχούν, η κορυφαία ποιότητα κατασκευής-υλικών, ο πολυτελής διάκοσμος, η έντονη παρουσία υψηλής τεχνολογίας και οι έξυπνες σχεδιαστικές λεπτομέρειες (π.χ. στη εξαθέσια διάταξη η δεύτερη σειρά περιστρέφεται κατά 180 μοίρες επιτρέποντας στους επιβάτες να κοιτούν αντικριστά τους συνεπιβάτες της τρίτης σειράς).

Από την ιδιαίτερα αναπαυτική θέση οδήγησης, ο οδηγός έχει στο οπτικό του πεδίο το Panoramic Wide Display που αποτελείται από, ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών και ενδιάμεσα ένα πάνελ χειρισμού του κλιματισμού 5,3 ιντσών διαμορφώνοντας μία εικόνα πολύ όμορφη, ενώ την ίδια στιγμή, η παρουσία φυσικών διακοπτών στη βάση του infotainment καθιστούν τη περιήγηση στο μενού πανεύκολη. Εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας για Android Auto και Apple CarPlay (που υποστηρίζουν φωνητικές εντολές), οι υπηρεσίες Kia Connect Live Services (online πλοήγηση καθώς και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κυκλοφορία, τη διαθεσιμότητα και το κόστος στάθμευσης, τις τοποθεσίες και τις τιμές των σημείων φόρτισης EV κ.α.), αλλά και η δυνατότητα αναβάθμισης λογισμικού Over The Air (για πρώτη φορά σε μοντέλο της ΚΙΑ), μερικά από τα πολυπληθή στοιχεία που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του EV9 σ’ αυτό επίπεδο. Αξίζει να σημειώσουμε πως, οι αναβαθμίσεις δεν περιορίζονται μόνο στο κομμάτι των τεχνολογιών ή των προσφερόμενων υπηρεσιών, αλλά επεκτείνονται και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αυτοκινήτου.

 

Λόγου χάρη προσφέρεται δυνατότητα αναβάθμισης, της λειτουργίας αυτόματου παρκαρίσματος Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2), αλλά και αύξησης της μέγιστης ροπής του εμπρόσθιου ηλεκτροκινητήρα της τετρακίνητης έκδοσης Baseline AWD (αρχικά στη Γερμανική αγορά και σε δεύτερο χρόνο στην υπόλοιπη Ευρώπη). Επιπλέον των προαναφερομένων εξοπλίζεται με πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού που μεγιστοποιούν την άνεση και την ασφάλεια στο δρόμο. Μεταξύ άλλων στο στάνταρ εξοπλισμό διαθέτει τη τελευταία γενιά του Highway Driving Assist 2 το οποίο περιλαμβάνει τα συστήματα, Lane Following Assist 2 (LFA 2) (για διατήρηση καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα), Lane Following Assist 2.0 (για ασφαλή απόσταση πλευρικής προσπέρασης, προσαρμόζοντας τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα του), υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), Blind View Monitor( που προσφέρει οπίσθια πλευρική θέα στο πίνακα οργάνων όταν ενεργοποιείται το φλας) κ.α.

Ταυτόχρονα το σύστημα Surround View Monitor (SVM) εμφανίζει στο κεντρικό πίνακα του infotainment μεταβαλλόμενη θέα 360 μοιρών κατά το παρκάρισμα ή την οδήγηση. Επιπλέον διαθέτει στάνταρ δύο ακόμη χαρακτηριστικά ασφαλείας, ειδικά σχεδιασμένα για την προστασία των πίσω επιβατών: την προειδοποίηση ασφαλούς εξόδου (SEW) και την υποβοήθηση ασφαλούς εξόδου (SEA). Αμφότερα τα συστήματα, όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο και ένα άλλο όχημα πλησιάζει από πίσω επεμβαίνουν, είτε με ηχητική προειδοποίηση, είτε ενεργοποιώντας αυτόματα το πίσω κλείδωμα για να αποτρέψουν τη μη ασφαλή αποβίβαση. Προαιρετικά προσφέρεται επίσης η δυνατότητα αναβάθμισης της λειτουργίας της έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης RSPA 2 (η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παρκάρει μόνο του σε κάθετες, διαγώνιες, ακόμη και παράλληλες θέσεις στάθμευσης, είτε ο οδηγός βρίσκεται μέσα στο EV9, είτε όχι).

Eπιδόσεις και αυξημένη αυτονομία

Στα μηχανικά μέρη τώρα, το EV9 διατίθεται σε δύο εκδόσεις, ως πισωκίνητο και ως τετρακίνητο, αμφότερες δε εφοδιάζονται με μεγάλη μπαταρία 99,8 kWh με τεχνολογία μπαταριών τέταρτης γενιάς της Kia. Η έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα κινητήρα 204 ίππων (149,5 kW) με μέγιστη ροπή 350 Nm. η οποία επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα και προσφέρει αυτονομία έως και 563 χιλιόμετρα κατά WLTP. Η τετρακίνητη βασική έκδοση Baseline εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 192 ίππων (141 kW) έκαστος, με μέγιστη ροπή 250 Nm και 350 Nm (εμπρός και πίσω αντίστοιχα). Οι ηλεκτροκινητήρες της κορυφαίας τετρακίνητης έκδοσης  GT-line αποδίδουν ακριβώς την ίδια συνδυαστική ισχύ των 384 ίππων, ωστόσο ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας έχει αυξημένη μέγιστη ροπή που φθάνει τα 350 Nm (ο πίσω  ηλεκτροκινητήρας έχει την ίδια μέγιστη ροπή των 350 Nm). Η βασική τετρακίνητη έκδοση καλύπτει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα (5,3 δευτ. GT-line), η τελική ταχύτητα και στις δύο εκδόσεις σταματά στα 200χλμ. /ώρα, ενώ η αυτονομία κατά WLTP είναι 512 χλμ. για την έκδοση Baseline και έως 505 χλμ. για την GT-Line. Σημαντική καινοτομία στο σημείο αυτό η υποστήριξη υπερταχείας φόρτισης 800V που ελαχιστοποιεί το χρόνο φόρτισης. Έτσι με 15 λεπτά φόρτισης κερδίζει έως 249 χλμ. αυτονομίας στη δικίνητη έκδοση και έως 226 χλμ. για την έκδοση τετρακίνητη AWD., παράλληλα δε προσφέρει τεχνολογία επιστροφής ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο ηλεκτρισμού Vehicle-to-Grid (V2G), καθώς επίσης και τεχνολογία φόρτισης Vehicle-to-Load (V2L) που επιτρέπει στους χρήστες από το αυτοκίνητο να φορτίζουν φορητούς υπολογιστές ή να χρησιμοποιούν εξοπλισμό κατασκήνωσης έως και 3,68 kW.

Μαγικό χαλί

Βρεθήκαμε στο Saint Tropez προσκεκλημένοι στη Πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του EV9 και οι πρώτες εντυπώσεις είναι ιδιαίτερα θετικές. Το στοιχείο που μας κέρδισε σ’ αυτή τη πρώτη επαφή με τη μεγάλη τετρακίνητη έκδοση των 384 ίππων στους δρόμους της περίφημης Γαλλικής Ριβιέρας είναι δίχως δεύτερη σκέψη η κορυφαία ποιότητα κύλισης! Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω με αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ) σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα, μετατρέπουν σε απόλαυση τη μετακίνηση, ενώ την ίδια ώρα η δύναμη των δύο κινητήρων αρκεί για να μετακινήσει ανέλπιστα γρήγορα το βαρύ αμάξωμα (2.664 κιλά). Στις υψηλές ταχύτητες ταξιδεύει με αξιοσημείωτη σταθερότητα, ενώ αν παρασυρθείς από τη δύναμη των ηλεκτροκινητήρων ανταποκρίνεται με ευκολία καταφέρνοντας επιμελώς να κρύψει το τεράστιο όγκο του. Εδώ η παρουσία των δύο paddles στο τιμόνι (που αυξάνουν το βαθμό ανάκτησης ενέργειας), μεγιστοποιούν το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού που βρίσκεται να κινείται σε ρυθμούς GT με το πελώριο Κορεάτικο SUV. Oι τιμές πώλησης του ΚIA EV9 στην Ελλάδα ξεκινούν από τις 76.000 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση, ενώ οι τιμές της τετρακίνητης έκδοσης ξεκινούν από τις 85.000 ευρώ. Περισσότερα όμως μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού Quattroruote.

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο