Q-ELECTRIC

Αποστολή στο Παρίσι: Το Renault Scenic επιστρέφει ως ένα τολμηρό EV

apostoli-sto-parisi-to-renault-scenic-epistrefei-os-ena-tolmiro-ev-645202

Το Renault Scenic Vision είναι ριζικά διαφορετικό από όλους τους προκατόχους του και πρόκειται να παρουσιαστεί το 2024.

Η Renault αποκάλυψε την πολυαναμενόμενο concept «υδρογονοκίνησης» που ταιριάζει γάντι στο Scenic. Είναι εξοπλισμένο με ένα μη συμβατικό υβριδικό κινητήρα που συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου.

Το αποκορύφωμα της ιδέας είναι η τεχνολογία H2-Tech, που στοχεύει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά και του χρόνου φόρτισης. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 215 ίππων, μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου με επέκταση εμβέλειας που παράγει 21 ίππους και μια μπαταρία 40 kWh. Αυτή η υβριδική διάταξη επιτρέπει στο όχημα τη χρήση μπαταρίας μόλις του μισού βάρους, χωρίς περιορισμό στην αυτονομία. Σύμφωνα με τη Renault, το Scenic Vision έχει 75% μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία.

Μετά το 2030, όταν το δίκτυο σταθμών υδρογόνου (ελπίζουμε) θα έχει επεκταθεί, η εταιρεία στοχεύει σε εμβέλεια έως και 800 χλμ. με χρόνο εφοδιασμού υδρογόνου περίπου πέντε λεπτών.

Το σχέδιο του Renault Scenic Vision, που βασίζεται σε μια πειραματική πλατφόρμα, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από το Mégane E-Tech, με μήκος 4.490 χλστ., πλάτος 1.900 χλστ. και ύψος 1.590 χλστ., με μεταξόνιο 2.835 χλστ. Σύμφωνα με τη Renault, το βάρος είναι 1.700 κιλά, το οποίο είναι κοντά στο υψηλότερο βάρος οποιουδήποτε Mégane, παρά την προσθήκη της κυψέλης καυσίμου υδρογόνου.

Όσον αφορά το στυλ, το πρωτότυπο υιοθετεί την τελευταία σχεδιαστική τάση της Renault, με ένα έντονα σμιλεμένο σώμα, έντονες γραμμές και φουτουριστικές λεπτομέρειες. Μπροστά, οι λεπτοί προβολείς LED έχουν επιθετική εμφάνιση, με πρόσθετες μονάδες LED τοποθετημένες χαμηλότερα και νέα είδη υλικών για τη μάσκα και τον προφυλακτήρα.

Το προφίλ είναι αρκετά δυναμικό χάρη στον ασυνήθιστο σχεδιασμό στις επιφάνειες των θυρών και στους φουτουριστικούς τροχούς 21 ιντσών. Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι πιο προσγειωμένα, με πίσω φώτα LED σε σχήμα μπούμερανγκ, ένα φωτεινό σήμα και μια ενσωματωμένη πίσω αεροτομή. Ο Gilles Vidal, Chief designer, λέει ότι το concept είναι κατά 90% έτοιμο για παραγωγή, ενώ δήλωσε ότι ο εξωτερικός σχεδιασμός του θα εξελιχθεί.

Μπαίνοντας μέσα στην καμπίνα από τις πόρτες χωρίς πλαίσιο, συναντάμε ένα εσωτερικό σε στυλ concept. Τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν φαρδιά αιωρούμενα καθίσματα, μια σειρά από μικρές οθόνες σε σχήμα ορθογωνίου, μια οθόνη στο επάνω μέρος του ταμπλό, ένα τιμόνι τύπου Yoke και ένα φανταχτερό φωτισμό εσωτερικού.

Η ευρεία οθόνη μπορεί να μεταδίδει βίντεο ζωντανής ροής από μια εξωτερική κάμερα, διευρύνοντας το οπτικό πεδίο του οδηγού κατά 24%. Ένα σύστημα αναγνώρισης προσώπου ανοίγει αυτόματα τις πόρτες και προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του οχήματος στο προφίλ του οδηγού, ενώ κάθε κάθισμα είναι εξοπλισμένο με μικρόφωνα και ηχεία για ακρόαση μουσικής και επικοινωνία μεταξύ των επιβατών. Υπάρχει επίσης ένα Safety Coach που διασφαλίζει ότι ο οδηγός είναι υγιής και προσέχει το δρόμο ενώ τον βοηθά να βελτιώσει τις οδηγικές του συνήθειες.

Όσον αφορά τα υλικά, το Renault Scenic Vision αποτελεί απόδειξη της φιλικής προς το περιβάλλον νοοτροπίας της Renault και της εστίασης στη βιωσιμότητα. Πάνω από το 70% των υλικών που χρησιμοποιούνται στο όχημα είναι ανακυκλωμένα, ενώ το 95% είναι ανακυκλώσιμα. Στο εσωτερικό δεν συναντάμε πουθενά δέρμα, με ανακυκλωμένο πολυεστέρα χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την ταπετσαρία, ενώ το 30% του πλαστικού προέρχεται από βιολογικές πηγές.

Όπως αναφέραμε προηγουμένως, το συγκεκριμένο πρωτότυπο μας δίνει μια πρώτη γεύση ενός μοντέλου παραγωγής που θα παρουσιαστεί το 2024 – πιθανότατα την πέμπτη γενιά Scénic. Αυτό θα ανταλλάξει το σύστημα μετάδοσης κίνησης ηλεκτρισμού-υδρογόνου με ένα πιο συμβατικό ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία, ενώ θα βασίζεται σε μια εκτεταμένη έκδοση της αρχιτεκτονικής CMF-EV, που η συμμαχία Renault-NissanMitsubishi θα χρησιμοποιεί ευρέως τα επόμενα χρόνια.

Όσον αφορά τη χρήση υδρογόνου, η Renault προσφέρει ήδη εμπορικά οχήματα παραγωγής με κυψέλες καυσίμου με τη μάρκα HYVIA και θα συνεχίσει την ανάπτυξη της πειραματικής αρχιτεκτονικής υδρογόνου-ηλεκτρισμού για πιθανή χρήση σε μελλοντικά μοντέλα.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο