EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Όλα τα λεφτά στην αποθήκευση δεδομένων

ola-ta-lefta-stin-apothikefsi-dedomenon-619133

Manuela Piscini

Η βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της οδηγικής εμπειρίας. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της ψηφιοποίησης και της συνδεσιμότητας. Μοιάζει με θαύμα, τόσο για τους κατασκευαστές, όσο και για τους καταναλωτές. Μόνο που ότι λάμπει δεν είναι πάντα χρυσός.

Επτά κόμμα επτά εξάκις εκατομμύρια. Εάν προτιμάτε, 7,7 εκατομμύρια τρισεκατομμύρια ή απλούστερα, ο αριθμός «77» ακολουθούμενος από 20 μηδενικά. Τόσα είναι τα νέα δεδομένα που συλλέγονται καθημερινά σε ολόκληρο τον κόσμο, σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής εταιρείας τεχνολογίας Lucidworks. Τουλάχιστον το 90% από αυτά δεν χρησιμοποιούνται για κάποιον σκοπό. Σίγουρα μπόλικα από αυτά αφορούν τον κλάδο του αυτοκινήτου, κανείς όμως δεν γνωρίζει τον ακριβή αριθμό. Ένα μόνο πράγμα είναι σίγουρο: ο αριθμός αυτός ολοένα θα μεγαλώνει. Σύμφωνα με υπολογισμούς, η αξία των δεδομένων που θα έχουν σχέση με τα αυτοκίνητα θα ισούται με 400 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Η εκτίμηση αυτή περιλαμβάνεται σε μια μελέτη της εταιρείας McKinsey. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα 250 δισεκατομμύρια θα αντιπροσωπεύουν επιπλέον κέρδη και τα 150 δισεκατομμύρια περιορισμό του κόστους. Από τη μία, λοιπόν, έχουμε την συνδεσιμότητα που καλπάζει. Οι ίδιοι αναλυτές προβλέπουν ότι στο τέλος αυτής της δεκαετίας, το 95% των νέων αυτοκινήτων θα είναι με κάποιον τρόπο συνδεδεμένα, έναντι 50% σήμερα. Τη συνδεσιμότητα «συμπληρώνει» η εντατικοποίηση της ψηφιοποίησης. Από τον σχεδιασμό νέων προϊόντων έως τις πωλήσεις, τη διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας έως την προληπτική συντήρηση, καθίσταται ολοένα και αυξανόμενη η ανάγκη για υπολογιστική ισχύ. Η οποία είναι εικονική μόνο στα λόγια.

Η συλλογή, η επεξεργασία και η αποθήκευση δεδομένων γίνονται πράξη χάρη σε διακομιστές, κέντρα δεδομένων και κβαντικούς υπολογιστές που απορροφούν τεράστιες ποσότητες ενέργειας. Κάτι που έχει συνέπειες ακόμα και στην υγεία μας. Το 2040, αυτή θα μπορούσε να είναι η αιτία για το 14% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι κατασκευαστές, για να είμαστε ειλικρινείς, γνωρίζουν τόσο τις δυνατότητες όσο και τα μειονεκτήματα που σχετίζονται με την αποθήκευση τόσο μεγάλου όγκου δεδομένων. Γι’ αυτό καταφεύγουν σε συνεργασίες. Το δίκτυο Catena X, μεταξύ άλλων, σκοπεύει να δημιουργήσει ένα πρότυπο για την ανταλλαγή εμπιστευτικών πληροφοριών. BMW, Mercedes, πολλοί προμηθευτές και αρκετές γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν ήδη ενταχθεί. Οι κατασκευαστές δεσμεύονται επιπλέον να μετριάσουν τις επιπτώσεις από τη λειτουργία των κέντρων δεδομένων για το περιβάλλον. Προς αυτόν τον σκοπό, η Volkswagen ανοίγει δύο τέτοια κέντρα σε σκανδιναβικές χώρες, όπου το κλίμα βοηθά στην ψύξη τους και η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται κατά κανόνα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Συγκριτικά με τα εργοστάσια που τροφοδοτούνται με ηλεκτρισμό που παράγεται με τον παραδοσιακό τρόπο, τα εργοστάσια αυτά θα εκπέμπουν 12 χιλιάδες λιγότερους τόνους διοξειδίου του άνθρακα σε ετήσια βάση. Αυτό δεν αρκεί ώστε η λειτουργία τους να έχει ουδέτερο ισοζύγιο προς τον άνθρακα, αλλά δεν παύει να είναι μια αρχή προς το σωστό δρόμο.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο