ECO CARS

Hopium Machina: Από το Le Mans στις κυψέλες καυσίμου

hopium-machina-apo-to-le-mans-stis-kypseles-kafsimou-619785

Ο Γάλλος Olivier Lombard άφησε το τιμόνι των αγωνιστικών αυτοκινήτων του Le Mans, προκειμένου να οδηγήσει και να εξελίξει την έκδοση παραγωγής του υδρογονοκίνητου Hopium Machina.

Το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο με υδρογόνο θα είναι ένα πολυτελές sedan, με το όνομα Machina. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας Hopium, τον αυτοκινητιστικό κλάδο της Hydrogen Motive Company. Της εταιρείας που ίδρυσε ο τριαντάχρονος Γάλλος επιχειρηματίας και πρώην πιλότος αγωνιστικών αυτοκινήτων Olivier Lombard. Της έκδοσης παραγωγής του μοντέλου θα προηγηθούν ορισμένα πρωτότυπα, το πρώτο εκ των οποίων αναμένεται εντός του καλοκαιριού. Η οριστική έκδοση παραγωγής αναμένεται το 2026. Αρκετός καιρός, ώστε οι πραγματικά ενδιαφερόμενοι να μπορέσουν να συγκεντρώσουν τα περισσότερα από 120.000 ευρώ που θ’ απαιτούνται για την αγορά του.

Hopium – Māchina – Home from Olivier Lombard on Vimeo.

Η νεοσύστατη εταιρεία έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της. Είναι ωστόσο ενδιαφέρον, το γεγονός ότι – αυτό το ιδιαίτερα φιλόδοξο σχέδιο – έχει εκπονηθεί από τον νεότερο σε ηλικία πιλότο που έχει κερδίσει την κατηγορία (LMP2) στις 24 Ώρες του Le Mans. Θα μπορούσαμε και ν’ αποκαλέσουμε τον Lombard, Γάλλο Elon Musk. Μόνο που αντί ν’ ασχοληθεί με τον εξηλεκτρισμό, συμμετέχει από το 2013 στην κούρσα για τη διάδοση του υδρογόνου (ως καυσίμου κίνησης). Σήμερα έχει στην κατοχή του το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, η οποία πρόσφατα έλαβε μια ένεση ρευστότητας – της τάξεως των πέντε εκατομμυρίων ευρώ – από ιδιώτες επενδυτές. Στις πρώτες τρεις εβδομάδες από την εισαγωγή των μετοχών της HMC στο γαλλικό χρηματιστήριο, η αξία τους εκτοξεύθηκε κατά 700%. «Δεν έχω κάποιον συγκεκριμένο τίτλο σπουδών, είμαι αυτοδίδακτος με οξύ πνεύμα παρατηρητικότητας» παραδέχεται ο Lombard. Στη συνέχεια παρομοιάζει τους αγώνες με την επιχειρηματικότητα. «Εκπαιδεύτηκα μέσω των εμπειριών που αποκόμισα από την πολυετή συμμετοχή μου στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Έμαθα να εκμεταλλεύομαι τις ευκαιρίες που μου παρουσιάζονται. Στη ζωή, ισχύει ότι και στις προσπεράσεις στους αγώνες. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια του δισταγμού».

ΜΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 500 ΙΠΠΟΥΣ

Το Hopium Machina αποτελεί γνήσιο τέκνο της νέας εποχής της αυτοκίνησης, στην οποία αναμένεται να κυριαρχήσουν τα μοντέλα μηδενικών ρύπων. Η κυψέλη καυσίμου είναι τοποθετημένη κάτω από το εμπρός καπό. Τροφοδοτείται από τρεις δεξαμενές καυσίμου που βρίσκονται στο κέντρο του δαπέδου. Για την επίτευξη της μέγιστης τιμής της ισχύος, «ντοπάρεται» από την εφεδρική μπαταρία. Αυτή είναι πιο συμπαγής σε διαστάσεις και βρίσκεται εμπρός από τον πίσω άξονα. Η θεωρητική αυτονομία του είναι 1.000 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ταξιδέψει από το Παρίσι στη Μασσαλία (776 χλμ. σύμφωνα με τους χάρτες της Google) εκπέμποντας μόνο υδρατμούς. Ο δε χρόνος ανεφοδιασμού του ακούγεται αστείος, συγκριτικά με ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μόλις τρία λεπτά.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέγιστη ισχύς του ξεπερνά τους 500 ίππους και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα. Πέρα από τις υψηλές επιδόσεις, το Machina θα διακρίνεται για την προσφερόμενη ασφάλεια, την εργονομία και την άνεση στο σπορ σαλόνι του. Χάρη στα δίκτυα 5G, θα μπορείτε να πραγματοποιήσετε μια τηλεδιάσκεψη δίχως να χρειαστεί να πάρετε τα χέρια σας από το τιμόνι, υπόσχεται ο Lombard. Αυτό δε συνάδει με την ασφάλεια, θα σημειώσουμε εμείς.

Σύμφωνα με τα πλάνα της εταιρείας, η Hopium θα προσθέσει στον κύκλο εργασιών της HMC κοντά στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ, από το 2030. Αν και ακόμα δεν έχει εισπράξει προκαταβολές από πελάτες, ο πρώην οδηγός αγώνων εξηγεί ότι σκοπός της Hopium είναι να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία στην υδρογονοκίνηση. «Είμαι πεπεισμένος ότι θα δημιουργηθούν συνέργειες με τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πρώτη και καλύτερη τη Γαλλία».

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο