EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μικρότερη ταχύτητα = Περισσότερη αιθαλομίχλη στην πόλη λέει το MIT

mikroteri-tachytita-perissoteri-aithalomichli-stin-poli-leei-to-mit-721963

Η μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 σε 30 χλμ./ώρα οδηγεί σε μεγαλύτερη ρύπανση και περισσότερη αιθαλομίχλη στο Μιλάνο.

του Alessandro Ascione, απόδοση: Autotypos team

Έτσι ισχυρίζεται ο Carlo Ratti, μέλος της συντονιστικής επιτροπής The Urban Mobility Council, ο οποίος παρέθεσε μια έρευνα από το MIT Senseable City Lab (του οποίου είναι διευθυντής), σε συνεργασία με την UnipolTech. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αυξάνονται κατά 1,5% και οι εκπομπές σωματιδίων (PM) κατά 2,7, ειδικά τις πιο πολυσύχναστες ώρες της ημέρας, οδηγώντας σε περισσότερη αιθαλομίχλη, επειδή οι θερμικοί κινητήρες έχουν σχεδιαστεί για να έχουν την καλύτερη απόδοση κατανάλωσης μεταξύ 70-80 km/h.

Επιστημονικά κριτήρια

Για τη διεξαγωγή της έρευνας, το MIT χρησιμοποίησε τα δεδομένα που συλλέχθηκαν ανώνυμα από τα μαύρα κουτιά των αυτοκινήτων που καλύπτονται από την RC Auto Unipol, με στόχο να βοηθήσει τις διοικήσεις να λάβουν καλύτερες αποφάσεις για τη διαχείριση της αστικής κινητικότητας. Οι πληροφορίες αφορούν 3,4 εκατομμύρια διαδρομές που πραγματοποιήθηκαν με οχήματα στο Μιλάνο κατά τη διάρκεια επτά εβδομάδων το 2023, οι οποίες έδειξαν επίσης ότι η μέση ταχύτητα στο κέντρο είναι 28 χλμ./ώρα.

Για την εκτίμηση των εκπομπών ακολουθήθηκε το μοντέλο Copert της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανάλογα με τον τύπο των διερχόμενων οχημάτων, την ταχύτητα και τον μέσο όγκο κυκλοφορίας. Στη συνέχεια, η βάση δεδομένων χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία «προφίλ αναμενόμενης ταχύτητας» κατάλληλων για κάθε δρόμο και σε κάθε χρονική περίοδο, προκειμένου να ληφθεί υπόψη η επίδραση της αυξημένης κίνησης στους δρόμους. Εξετάζονται 12 σενάρια για τη μείωση του ορίου ταχύτητας από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα, με βάση 2 βασικά κριτήρια: Το πρώτο είναι το πόσο κοντά στο (τουριστικό) κέντρο της πόλης θα οριοθετηθούν οι νέες ζώνες των 30 χλμ./ώρα και το δεύτερο έχει να κάνει με το «μέγεθος» του δρόμου. Οι κεντρικές λεωφόροι και γενικότερα οι μεγάλοι δρόμοι θα εξαιρεθούν από το χαμηλό όριο ταχύτητας, το οποίο θα εφαρμοστεί σε μικρότερους δρόμους με λιγότερη κυκλοφορία και βέβαια στις γειτονιές.

Όλες οι ειδήσεις

Βουλή: Αυτά είναι τα καινούργια αυτοκίνητα των αρχηγών και των βουλευτών – Ποιες ήταν οι προτιμήσεις τους

BMW S 1000 XR – Η τρέλα που πάει στα βουνά και στην πίστα

Η εντυπωσιακή γκάμα της Lamborghini σε 10 υπέροχα «κλικ»

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο