EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πώς και κάθε πότε αλλάζω υαλοκαθαριστήρες; – Δείτε εδώ τις απαντήσεις

pos-kai-kathe-pote-allazo-yalokatharistires-deite-edo-tis-apantiseis-686421

Οι υαλοκαθαριστήρες του αυτοκινήτου, παρ’ όλο που αποτελούν ένα μικρό και για πολλούς όχι ιδιαίτερα σημαντικό τμήμα του αυτοκινήτου, είναι στην ουσία κρίσιμοι για την ασφάλεια του οδηγού.

Οι υαλοκαθαριστήρες είναι σημαντικοί, καθώς μας εξασφαλίζουν την ορατότητά μας προς τα έξω. Ειδικά τους χειμερινούς μήνες που οι βροχές είναι πιο συχνό φαινόμενο ή όπως φέτος το καλοκαίρι που δεν σταματάει να βρέχει.  Η λειτουργία τους, διασφαλίζει την απομάκρυνση από το παρμπρίζ του νερού της βροχής, του χιονιού, αλλά και των ρύπων, της γύρης και του πάγου.

Για να λειτουργήσουν, πέρα από τα τμήματα του βραχίονα και το μάκτρο τα οποία βλέπουμε, απαιτείται το μοτέρ των υαλοκαθαριστήρων και το δοχείο του υγρού των υαλοκαθαριστήρων τα οποία δεν βλέπουμε.

Ενεργοποιώντας τους, μπορούμε να ψεκάσουμε με καθαριστικό υγρό το παρμπρίζ κατ’ επιλογήν και να ενεργοποιήσουμε το μοτέρ των υαλοκαθαριστήρων που θα δώσει κίνηση στους βραχίονες και κατά συνέπεια, στα λάστιχα που ακουμπούν στην επιφάνειά του, καθαρίζοντάς το.

Καθώς περνά ο καιρός όμως, τα ελαστικά τμήματα των υαλοκαθαριστήρων φθείρονται και σκληραίνουν, οπότε δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Παράλληλα, φθείρονται και από την επιρροή του περιβάλλοντος. Ειδικά στην Ελλάδα με τις διαφορές στη θερμοκρασία ανά εποχή, υπό του μηδενός το χειμώνα και συχνά πάνω από 35 βαθμούς κελσίου το καλοκαίρι, ακόμα και αν δεν χρησιμοποιηθούν καθόλου, θα χρειαστούν αλλαγή.

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε υαλοκαθαριστήρες; 

Η απάντηση είναι πως πρέπει να αλλάζουμε υαλοκαθαριστήρες ανάλογα με τα διαστήματα που ορίζει ο κατασκευαστής τους. Επειδή όμως οι εξωτερικοί παράγοντες ασκούν μεγάλη επιρροή, θα πρέπει να έχει κανείς πάντα στο μυαλό του τα πιο κάτω συμπτώματα βλάβης:

  1. Τρίξιμο ή γενικότερα περίεργοι ήχοι κατά τη χρήση τους.
  2. Γραμμές, κηλίδες ή ακαθάριστα σημεία στο παρμπρίζ.
  3. Μείωση της ορατότητας του οδηγού, με τους υαλοκαθαριστήρες ενεργούς.
  4. Ραγίσματα, σκισίματα ή απώλεια τμημάτων του ελαστικού τμήματος των μάκτρων των υαλοκαθαριστήρων.

Στις πιο πάνω περιπτώσεις, άσχετα από το διάστημα χρήσης τους, οι υαλοκαθαριστήρες θα πρέπει να αντικατασταθούν. Στην αντίθετη περίπτωση, ενδέχεται να γδάρουν το παρμπρίζ ή να του προκαλέσουν άλλες μηχανικές βλάβες.

Αν ο οδηγός επιθυμεί να κάνει οικονομία, μπορεί να κάνει μόνος του την αντικατάσταση.

Η διαδικασία είναι η εξής:

  1. Αρχικά, θα πρέπει να προμηθευτεί κανείς τους κατάλληλους υαλοκαθαριστήρες.
  2. Στη συνέχεια, θα πρέπει να τραβηχτούν οι βραχίονες προς τα πάνω και να ασφαλίσουν σε θέση αντικατάστασης.
  3. Ακολούθως, θα πρέπει να αφαιρεθούν οι παλιοί υαλοκαθαριστήρες. Υπάρχει μια ποικιλία μηχανισμών στήριξης των μάκτρων στον βραχίονα. Ανάλογα με τον μηχανισμό, θα πρέπει να τραβηχτεί το μάκτρο προς τα κάτω, επάνω ή μέσα για να βγει.
  4. Φυσικά, έφτασε η στιγμή να τοποθετηθούν τα καινούρια μάκτρα με τον αντίθετο τρόπο από αυτόν που αφαιρέθηκαν τα παλιά.
  5. Σειρά έχει το καλό καθάρισμα του παρμπρίζ και η δοκιμή των υαλοκαθαριστήρων.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο