EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στη «μέγγενη» των ευρωπαϊκών δασμών τα ηλεκτρικά MINI από την Κίνα!

sti-mengeni-ton-evropaikon-dasmon-ta-ilektrika-mini-apo-tin-kina-718134

Εμπίπτουν στην κατηγορία υψηλής δασμολόγησης των μέτρων της ΕΕ, μάθετε το γιατί και πόσο θα είναι το πρόσθετο «χαράτσι»

Παρά τις αρχικές πληροφορίες που διασφάλιζαν το «αλώβητο» στα οχήματα ευρωπαϊκών συμφερόντων, σύμφωνα με –ανώνυμες- πηγές του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα MINI της BMW που κατασκευάζονται στην Κίνα, θα υπαχθούν σε αυτά που θα επιβληθούν οι υψηλότεροι δασμοί της ΕΕ, όπως αυτοί προβλέπεται στα μέτρα που προσφάτως εξαγγέλθηκαν.

Η BMW, σε κοινοπραξία με την Great Wall, κατασκευάζει το πλήρως ηλεκτρικό Cooper και το μικρό ηλεκτρικό crossover Aceman στην Κίνα, με την παραγωγή να έχει ξεκινήσει στα τέλη του περασμένου έτους, λίγο μετά την έναρξη της έρευνας της ΕΕ για πιθανές κρατικές επιδοτήσεις σε εταιρείες σινικών συμφερόντων, προκειμένου να επιτευχθεί μια επιθετική διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το γεγονός αυτό συνιστά πρακτική αθέμιτου ανταγωνισμού και αυτός ήταν ο λόγος που οδήγησε στην απόφαση για εμπορικές κυρώσεις, με την επιβολή δασμών. Η ΕΕ θα εφαρμόσει μια κλιμακούμενη δασμολόγηση στα εισαγόμενα ηλεκτρικά από την Κίνα, με το ποσοστό της πρόσθετης επιβάρυνσης, να αποφασίζεται βάση της… συνεργασίας που είχαν οι σινικές εταιρείες με την Ευρώπη, κατά την διάρκεια της έρευνας, η οποία να σημειώσουμε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη.

MINI Aceman

Οι εταιρείες που θεωρούνται ότι συνεργάστηκαν και συνεργάζονται με την ΕΕ υπόκεινται σε χαμηλότερους δασμούς από 17,4% έως 21% και σε αυτές συμπεριλαμβάνεται η  BMW Brilliance Automotive, μια άλλη κοινοπραξία της BMW που παράγει το ηλεκτρικό iX3 στην Κίνα από το 2021. Ωστόσο, η κοινοπραξία της BMW με την Great Wall που αφορά την κατασκευή των ηλεκτρικών ΜINI χαρακτηρίστηκε ως «μη συνεργαζόμενη» και ως εκ τούτου, θα υπαχθεί στην ομάδα των εταιρειών όπου θα υποβληθούν υψηλότεροι δασμοί της τάξεως του 38,1%, από την 4η Ιουλίου 2024, όπου και θα ισχύσει το μέτρο.

Προφανώς, μια αύξηση της τιμής κατά 38,1% στα ηλεκτρικά MINI που κατασκευάζονται στην Κίνα αποτελεί πλήγμα για τις πωλήσεις στην Ευρώπη και μάλιστα αυτό συμβαίνει σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου, δοκιμάζεται σκληρά και προσπαθεί να συνδράμει τα μέγιστα για  την επίτευξη των στόχων που προβλέπονται την «Πράσινη Συμφωνία».

Η BMW αρνήθηκε να σχολιάσει επί του συγκεκριμένου θέματος, όμως νωρίτερα την εβδομάδα που μας πέρασε, ο CEO της εταιρείας, Όλιβερ Ζίπσε, τοποθετήθηκε γενικά και δήλωσε ότι οι δασμοί ήταν «λάθος», εκφράζοντας παράλληλα τις ανησυχίες του για την αποτελεσματικότητα του μέτρου. Προέβλεψε δε και την κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου, με αντίμετρα από την πλευρά της Κίνας και την επιβολή δασμών στα αυτοκίνητα που εξάγονται από τη Γερμανία στην Κίνα, ζημιώνοντας τον όμιλο σε πολλά επίπεδα.

Σε κάθε περίπτωση, αν δεν υπάρξει κάποια εξαίρεση ή η επίτευξη μιας συμφωνίας με χαμηλότερους δασμούς, η ΒΜW έχει έναν «άσσο στο μανίκι» ώστε να ξεπεράσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Συγκεκριμένα, από το 2026, μέρος της παραγωγής των ηλεκτρικών ΜΙΝΙ Cooper και Aceman, σε ποσοστό που θα καλύπτει την ζήτηση για τις ευρωπαϊκές αγορές, θα μεταφερθεί σε γραμμή παραγωγής της εταιρείας στην Οξφόρδη της Αγγλίας για την οικοδόμηση της οποίας η BMW, έχει επενδύσει  750 εκατομμύρια δολάρια.

Όλες οι ειδήσεις

Πάνω από 70 μοναδικά supercars στην Αθήνα: Υπερθέαμα σε τέσσερις τροχούς [εικόνες & βίντεο]

Αποκαλυπτήρια για το FIAT Grande Panda!

Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 1 στην Ελλάδα

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο