AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Ford Puma [εικόνες & βίντεο]

odigoume-stin-ispania-to-neo-ford-puma-eikones-vinteo-516459

Έχουν περάσει περίπου 18 χρόνια από τότε που η Ford κατήργησε από την γκάμα της το μοντέλο Puma για να το επαναφέρει προσφάτως σε μία άλλη κατηγορία. Τότε ήταν ένα σπορ-κουπέ μοντέλο 2+2 θέσεων ενώ τώρα είναι ένα SUV με καμπύλες και ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης. Κοινός παρανομαστής και στις δύο προσπάθειες Puma, οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και η δομική συγγένεια με το Fiesta.

Αν και καθυστερημένα, το νέο Puma ήρθε για να διεκδικήσει τις επιλογές από την δημοφιλή δεξαμενή αγοραστών των μικρών SUV που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ιδιαίτερη άνθηση. Αποτελεί τον μοντέλο-σύνδεσμο στην γκάμα SUV της Ford μεταξύ του ελάχιστα μικρότερου Ecosport και του σαφώς μεγαλύτερου Kuga. Το τελευταίο θα ανανεωθεί εντός της χρονιάς και σχεδιαστικά θα κινηθεί πλησίον του μοτίβου Puma, το οποίο με τη σειρά του φαίνεται πως δεν έχει δεσμούς με το family look μοντέλων όπως το Fiesta και το Focus. Είναι σίγουρα κάτι διαφορετικό, που μένει να δούμε αν θα ορίσει και την σχεδιαστική οδό που θα ακολουθήσει η εταιρεία στο μέλλον.

Ψηλό προφίλ, ρέουσες γραμμές και ογκώδης πρόσοψη είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το 5θυρο αμάξωμα του νέου Puma. Το συνολικό μήκος προσεγγίζει τα 4,2 μ. με το μεταξόνιο να φθάνει τα 2,588 μ. Διευρυμένα είναι τα μετατρόχια σε σχέση με το πάτωμα του Fiesta, κάτι που αποτυπώνεται και στην συμπεριφορά καθώς αλλάζει το ίχνος του αυτοκινήτου. Γενικώς το Puma είναι κατά 54 χιλ. πιο ψηλό, κατά 146 χιλ. πιο μακρύ και κατά 71 χιλ. πιο πλατύ από το Fiesta ενώ προσφέρει και χώρο αποσκευών κατά 164 λίτρα (συνολικά 456 λίτρα) πιο ευρύχωρο από εκείνον του δημοφιλούς supermini.

Το αμάξωμα βρίσκεται στα 16,5 εκατ. πάνω από το έδαφος, συνθήκη που του εξασφαλίζει την απρόσκοπτη κίνηση σε χωμάτινα τερέν χωρίς όμως έντονο ανάγλυφο. Τετρακίνητη έκδοση δεν θα υπάρξει όμως τα μπροσθιοκίνητα Puma εξοπλίζονται με ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας με 5 προκαθορισμένα προγράμματα (Sport, Eco, Slippery, Trail και Normal) που μεταβάλλουν τη λειτουργία του κινητήρα, την απόδοση των ηλεκτρονικών συστημάτων και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης ανά περίσταση.

Νεωτερισμοί

Η έλευση του Puma στην αγορά συνοδεύεται και από κάποιους νεωτερισμούς. Για πρώτη φορά στην κατηγορία B-SUV προσφέρονται καθίσματα με μασάζ οσφυϊκής χώρας. Παραλλήλως, εντός της γκάμας Ford για πρώτη φορά παρουσιάζονται οι αφαιρούμενες επενδύσεις καθισμάτων με φερμουάρ για καθαρισμό και επανατοποθέτηση. Τέλος για πρώτη φορά σε μικρό Ford διατίθεται το σύστημα επαγωγικής φόρτισης smartphones αλλά και ο digital πίνακας ενδείξεων 12,3 ιντσών που βρίσκεται στη θέση του κλασικού αναλογικού καντράν. Μάλιστα ο τελευταίος διαθέτει μοντέρνο lay out που αλλάζει χρώματα και υπόβαθρο ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο χρήστης.

Τεχνολογία

H νέα σειρά Puma διαθέτει το τεχνολογικό υπόβαθρο του Fiesta συν κάποια έξτρα συστήματα όπως το Local Hazard Imformation, ένα έξυπνο και αυτόματα αναπροσαρμοζόμενο cruise control και την αυτόματη πέδηση ανάγκης. Κατά τα λοιπά η αρχιτεκτονική διάταξη των αναρτήσεων παραμένει με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα, όμως η ρύθμιση έχει προσαρμοστεί διαφορετικά για το Puma.

Άλλη μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη που δοκιμάζεται για πρώτη φορά στο Puma είναι η τοποθέτηση υβριδικών συστημάτων ήπιας λειτουργίας. Μία εξέλιξη που ανοίγει το δρόμο και για άλλα μοντέλα της Ford (14 μοντέλα θα παρουσιαστούν φέτος με αυτό το σύστημα). To σύστημα Mild Hybrid αποτελείται από μία πρόσθετη και ενισχυμένη αερόψυκτη μπαταρία 48V και από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 11,5 kW.

Τα οφέλη είναι πολλαπλά καθώς οι συγκεκριμένες εκδόσεις παρουσιάζουν βελτιωμένη κατανάλωση έως και 9%, προσφέρουν περαιτέρω ροπή 50 Nm κατά τις επιταχύνσεις ενώ καθιστούν πιο εύκολο το έργο του θερμικού κινητήρα σε υψηλά φορτία. Συνδυάζονται δε, με τον γνώριμο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα Ecoboost 1,0 λίτρου σε δύο εκδόσεις απόδοσης: 125 και 155 ίππων. Σύμφωνα με την εταιρεία οι καταναλώσεις των βενζινοκινητήρων με την αρωγή του υβριδικού συστήματος, παραπέμπουν σε επίπεδα καταναλώσεων κινητήρων diesel, μεθερμηνευόμενο σε τιμή επιπέδου 5,5 λίτρων ανά 100 χλμ.

Τον ερχόμενο Μάιο αναμένεται η έκδοση diesel ενώ την ίδια εποχή θα είναι διαθέσιμα και τα μοντέλα με το αυτόματο κιβώτιο DCT διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Puma στην Ισπανία είχαμε την δυνατότητα να δούμε δια ζώσης και την κορυφαία έκδοση ST που θα κυκλοφορήσει αργότερα εντός του τρέχοντος έτους. Βεβαίως, smartphones και φωτογραφικές μηχανές ήταν κλειστές καθώς η εταιρεία δεν ήθελε να διαρρεύσουν σχετικές φωτογραφίες και video στην παρούσα φάση.

Το νέο Puma διατίθεται ήδη στο δίκτυο αντιπροσώπων της Ford ανά την Ελλάδα σε 10 χρώματα αμαξώματος και δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Titanium και ST-Line X. Μεταξύ τους υπάρχουν μικρές διαφορές στο φινίρισμα αλλά και σε διακοσμητικά στοιχεία της εμφάνισης με την έκδοσης ST-Line X να εξυπηρετεί περισσότερο τα δυναμικά στοιχεία εμφάνισης και την έκδοση Titanium τα πιο χρηστικά.

Αναφορικά με την χρηστικότητα, αξίζει να τονίσουμε πως το πορτμπαγκάζ του Puma διαθέτει έναν πλήρως εκμεταλλεύσιμο ειδικό χώρο 80 λίτρων (φέρει την ονομασία MegaBox)  κάτω από την εταζέρα δαπέδου που έχει πλαστική επένδυση και μπορεί να πλυθεί εύκολα καθώς διαθέτει τάπα απορροής υδάτων στο κάτω τμήμα του. Άλλος ένας νεωτερισμός στην κατηγορία για το νέο Ford Puma.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο