ΙΣΤΟΡΙΑ

Μισός αιώνας ζωής για το θρυλικό Skoda 130 RS

misos-aionas-zois-gia-to-thryliko-skoda-130-rs-758776

Συμπληρώνεται μισός αιώνας από τότε που το Skoda 130 RS έκανε το ντεμπούτο του στο κοινό, στην πίστα του Most.

Καθώς η Skoda Auto γιορτάζει φέτος την 130η επέτειό της, συμπληρώνεται παράλληλα μισός αιώνας από τότε που το Skoda 130 RS έκανε το ντεμπούτο του στο κοινό, στην πίστα του Most. Με μια σειρά από διεθνείς επιτυχίες σε ειδικές διαδρομές σε ράλλυ και αγωνιστικές πίστες, αυτό το θρυλικό αγωνιστικό αυτοκίνητο έχει κερδίσει μια μόνιμη θέση στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η κληρονομιά του ζει σήμερα, με το σήμα RS να εμφανίζεται στα πιο δυναμικά μοντέλα της τρέχουσας γκάμας της Skoda, όπως το νέο ηλεκτρικό compact SUV Elroq RS και το ανανεωμένο Enyaq RS.

Το Skoda 130 RS είναι ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία της μάρκας με έδρα το Mladá Boleslav. Στην εποχή του, κέρδισε πολλούς τίτλους τόσο σε διεθνή ράλλυ όσο και σε αγώνες σε πίστα. Βασισμένο στα πλεονεκτήματα και δυνατά τεχνικά χαρακτηριστικά των προκατόχων του, των Skoda 180 RS και 200 RS, το Skoda 130 RS έγινε γρήγορα ένας σημαντικός αντίπαλος των καθιερωμένων ανταγωνιστών του χάρη στην εξαιρετικά δυναμικά του οδηγικά χαρακτηριστικά. Οι πολλές νίκες του σε διοργανώσεις με μεγάλο κύρος του προσέδωσαν τη φήμη ενός πολύ ισχυρού μοντέλου του τσεχοσλοβακικού μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ένα αστέρι στη διεθνή σκηνή ράλλυ και αγώνων πίστας

Μόλις ένα μήνα μετά το δημόσιο ντεμπούτο του στην πίστα του Most τον Απρίλιο του 1975, το πρόσφατα εξελιγμένο κουπέ Skoda 130 RS – με το όνομα Type 735 – πέτυχε ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα στην πρώτη του αγωνιστική παρουσία. Στον αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού στο Μπρνο, δύο Skoda 130 RS τερμάτισαν στην τρίτη και τέταρτη θέση στην κατηγορία κάτω των 2000 cm³. Αυτό το πρώτο επίτευγμα έθεσε τις βάσεις για μια άκρως επιτυχημένη καριέρα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό για το 130 RS. Κέρδισε τρόπαια τόσο στο – τότε – ανατολικό μπλοκ όσο και σε διεθνές επίπεδο, όπου αντιμετώπισε σκληρό ανταγωνισμό από κορυφαίες δυτικές μάρκες.

Μεταξύ των θριάμβων του, το Skoda 130 RS εξασφάλισε μια νίκη στην κατηγορία του στο θρυλικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο το 1977, τερματίζοντας στη 12η θέση γενικής. Άλλες επιδόσεις που ξεχώρισαν περιλαμβάνουν την όγδοη θέση στη γενική κατάταξη στο Ράλλυ Ακρόπολις το 1979. Το 1981, επανέλαβε αυτή την αξιοσημείωτη επιτυχία, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά την ικανότητά του να επικρατεί απέναντι σε σημαντικά ισχυρότερους αντιπάλους.

Το Skoda 130 RS άφησε επίσης το στίγμα του στη σκηνή των αγώνων σε πίστα, κατακτώντας τον τίτλο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού του 1981 – τη μεγαλύτερη επιτυχία του σε πίστα – έχοντας τερματίσει σταθερά μεταξύ των τριών κορυφαίων τις προηγούμενες σεζόν.

Το κλειδί της επιτυχίας: χαμηλό βάρος και εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά

Το Skoda 130 RS έπαιρνε κίνηση από έναν υγρόψυκτο, τοποθετημένο πίσω τετρακύλινδρο κινητήρα OHV, 1,3 λίτρων. Με την πάροδο του χρόνου, η ισχύς του αυξήθηκε από τους αρχικούς 113 ίππους στους 142 ίππους στην έκδοση για πίστα. Χάρη στη χρήση πάνελ από κράμα αλουμινίου και εξαρτημάτων από υαλοβάμβακα, το αγωνιστικό αυτοκίνητο ζύγιζε μόλις 720 κιλά, επιτρέποντάς του να φτάνει τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.

Ωστόσο, η πραγματική δύναμη του αγωνιστικού αυτοκινήτου από το Mladá Boleslav ήταν ο ακριβής και εύκολος χειρισμός του και η ευελιξία του. Ο καλά ισορροπημένος σχεδιασμός του ενέπνεε εμπιστοσύνη σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, επιτρέποντάς του να ανταποκρίνεται αξιόπιστα υπό πίεση. Στις αρχικές εργοστασιακές του προδιαγραφές, κατασκευάστηκαν σχεδόν 200 μονάδες του Skoda 130 RS, με δεκάδες άλλες να κατασκευάζονται ιδιωτικά χρησιμοποιώντας εξαρτήματα που παρέχονταν από το εργοστάσιο.

Όλες οι ειδήσεις

Βίντεο-δοκιμή Ferrari 296 GTS: Η νέα εποχή στα supercars

Αναλογική τελειότητα: Αυτή είναι η νέα De Tomaso P72

Στον ουρανό τον έψαχνε, στη Γη τον βρήκε: Θα πάρει ο Έλον Μασκ τον Άρη;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο