ECO CARS

Citroen C5 Aircross: Οδηγούμε την Plug-in υβριδική έκδοσή του

citroen-c5-aircross-odigoume-tin-plug-in-yvridiki-ekdosi-tou-618074

Του Πάνου Ντάνου - Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η Citroen προσθέτει μια «κρίσιμη» υβριδική έκδοση στη γκάμα του C5 Aircross και αθροίζει χαρίσματα.

Η παρουσίαση του υβριδικού C5 Aircross, ήταν αναμενόμενη. Για την ακρίβεια, οποιοδήποτε υβριδικό «πρίζας» ή/και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, οποιασδήποτε μάρκας, έχει πάψει να αποτελεί έκπληξη. Ωστόσο, συνεχίζει να είναι είδηση, κυρίως όταν πρόκειται για ένα μοντέλο όπως το C5, που ανεμίζει τη σημαία της πρακτικότητας από την ημέρα του λανσαρίσματός του. Στο μπόλικο, άνετο, ευθυτενές και γενναιόδωρο σε χώρους κορυφαίο αυτοκίνητο της Citroen, «προστέθηκε» ένας ηλεκτροκινητήρας και μια μπαταρία που αρκούν για τα -στατιστικώς- καθημερινά χιλιόμετρα και, τώρα πια, η ευχρηστία συναγωνίζεται την οικονομία στην κατανάλωση.

ΣΕ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΨΗ

Έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια από το εμπορικό ντεμπούτο του C5 Aircross, αλλά ο χρόνος μοιάζει να μην έχει περάσει από το αμάξωμά του, που παραμένει διακριτό σχήμα στο δρόμο. Με έναν ιδιαίτερο τρόπο, η επιβλητικότητα από το μέγεθος και την χαρακτηριστική «διπλή» μάσκα, συναντά την κομψότητα σε ένα αισθητικά ισορροπημένο «μέσο». Το C5 δείχνει το μέγεθός του και η καθετότητα στο εμπρός μέρος μαζί με την απόσταση από το έδαφος το υπερτονίζουν. Και αυτό είναι το μείζον στην εμφάνισή του, το γεγονός ότι η σχεδιαστική μανιέρα καλωσορίζει τον όγκο και δεν αποπειράθηκε να τον κρύψει αδέξια. Αν ψάξετε για διαφορές της υβριδικής έκδοσης σε σχέση με τις «συμβατικές», θα είναι επί ματαίω, αφού αυτές περιορίζονται σε λογότυπα και χρωματικές λεπτομέρειες, πλην της μίας και σημαντικής που είναι η θυρίδα φόρτισης της μπαταρίας, που βρίσκεται στο πίσω αριστερό φτερό. Από την άλλη, υπάρχουν αρκετές ιδιοτυπίες, όπως το σήμα που αποτελεί σχεδιαστική συνέχεια των φώτων, οι αεραγωγοί, οι ψευδοαπολήξεις της εξάτμισης (που καλό θα ήταν να καταργηθούν σε όλα τα μοντέλα με προεδρικό διάταγμα) και, φυσικά, τα Airbumps στα πλαϊνά.

Το εσωτερικό είναι από τα πιο πρακτικά περιβάλλοντα που μπορεί να βρεθεί ένας εποχούμενος. Πολυάριθμες θήκες, ευρυχωρία, εργονομία, ποιοτικά υλικά και καλή συναρμολόγηση, συνθέτουν ένα σύνολο που εκτός από εξαιρετικά λειτουργικό είναι και ευχάριστο. Πάρτε για παράδειγμα το υποβραχιόνιο: Είναι τοποθετημένο ακριβώς στο σημείο που πρέπει ώστε να εξυπηρετεί σωστά στις τεμπέλικες διαδρομές σε εθνικούς οδούς, να μην ενοχλεί στις αστικές, το δίφυλλο άνοιγμά του είναι εύχρηστο και ο χώρος αποθήκευσης του ψυχόμενος. Τα πίσω καθίσματα είναι τρεις ανεξάρτητες θέσεις, ρυθμιζόμενες ως προς την απόσταση από τις πλάτες των εμπρός και ο χώρος των αποσκευών, παρά το γεγονός πρόκειται για την υβριδική έκδοση, ανέρχεται σε 460 λίτρα. Τα γραφικά του πίνακα οργάνων (με διαγώνιο 12,3 ίντσες) είναι ευδιάκριτα και οι πληροφορίες που παρέχει υπερεπαρκείς, ανάλογα είναι και τα χαρακτηριστικά της οθόνης των 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού είναι πληρέστατο, ήδη από την έκδοση «Feel».

ΚΑΘΕ ΠΡΑΓΜΑ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ

Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και για τη Citroen, που μετά τις άλλες μάρκες του όμιλου PSA, αποκτά και αυτή μια PHEV (Plug-in Hybrid Electic Vehicle) έκδοση, την πρώτη από αυτές που θα ακολουθήσουν σε μια διαδικασία σταδιακού εξηλεκτρισμού. Σύμφωνα με τα σχέδια της εταιρίας, έως το 2025, κάθε γκάμα μοντέλου θα περιλαμβάνει ένα τέτοιο μοντέλο. Και αυτή η χρονολογία, στον κόσμο της αυτοκίνησης λογίζεται ως «άμεσα».

Την αυλαία άνοιξε το C5 Aircross, που συνδυάζει τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων και 180 ίππων, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 109 ίππους και τροφοδοτείται από μια μπαταρία 13,2 kWh. H «συνδυασμένη» ισχύς (που βεβαίως δεν είναι αθροιστική) φτάνει τους 225 ίππους και η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του θαυμάσιου αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων. Τα ενδιαφέροντα αριθμητικά στοιχεία, μας λένε ότι για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας μέσω μιας οικιακής πρίζας, απαιτούνται περίπου 7 ώρες, χρόνος που περιορίζεται σε λιγότερες από δύο, με τη χρήση wallbox (32A), ενώ η ενέργειά της επαρκεί για να κινήσει το υβριδικό C5 Aircross για απόσταση 55 χιλιομέτρων. Ξεκινώντας από το τελευταίο, πρέπει να επισημάνουμε ότι ναι μεν είναι αισιόδοξο, αλλά η πραγματικότητα των 45, περίπου, χιλιομέτρων της ηλεκτρικής αυτονομίας, είναι αρκετή για την αστική καθημερινότητα. Κι αν ακόμη αυτό αποκλίνει από τη στατιστική, ο θερμικός κινητήρας είναι εκεί για να στείλει το range anxiety αδιάβαστο. Διότι, αυτό είναι το θαυμαστό στην περίπτωση των υβριδικών PHEV. Αν φροντίζεις να διατηρείς τη μπαταρία φορτισμένη (μιλάμε για φόρτιση μέσω πρίζας ή wallbox και όχι κατά την κίνηση του αυτοκινήτου), έχεις την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Ήτοι, ένα μοντέλο που μπορείς άφοβα να χρησιμοποιήσεις μακριά από το -ούτως ή άλλως περιορισμένο προς το παρόν- δίκτυο φόρτισης και ταυτόχρονα ένα όχημα «μηδενικών» ρύπων και ελάχιστης κατανάλωσης που περιορίζεται στο κόστος του ρεύματος.

Το C5  Aircross, συνδυάζει τα καλύτερα των δύο κόσμων, που με τη σειρά τους συμπράττουν με την πρακτικότητα ενός αυτοκινήτου που μπορεί να μεταφέρει τους πάντες και τα πάντα, με περίσσεια άνεσης. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, η συνδυαστική απόδοση των κινητήρων ομαλότατη και η οι τρεις επιλογές (Electric, Hybrid, Sport) επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί κατά το δοκούν. Είτε αθόρυβα και απολύτως οικονομικά, είτε εκμεταλλευόμενος την μέγιστη ισχύ, ή «ενδιάμεσα» με την επιλογή της υβριδικής κίνησης. Στην περίπτωση της επιλογής «Sport» και αν οι διαθέσεις του οδηγού είναι σύντονες, το σύστημα διεύθυνσης θα είναι η μεγαλύτερή του οδηγική τροχοπέδη. Ενώ συμβάλει στην ευχρηστία εντός πόλης, είναι υπερβολικά ελαφρύ οπουδήποτε αλλού και αποκομμένο σε αίσθηση. Επίσης, οι κλίσεις είναι σημαντικές, παρεπόμενο του υψηλού επιπέδου της άνεσης, αν και πρέπει να επισημάνουμε ότι είναι περιορισμένες σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου (αποτέλεσμα της «ρύθμισης» της ανάρτησης στην υβριδική έκδοση, που καλείται να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος της μπαταρίας και του ηλεκτρικού μοτέρ). Αλλά, το C5 Aircross, αυτά που «οφείλει» να κάνει, τα κάνει με τον καλύτερο τρόπο, δεν τα διεκπεραιώνει απλώς. Η δε υβριδική έκδοση, με τις τιμές της να ξεκινούν από τις 43.500 ευρώ, έχει βρει τη θέση και το έρεισμά της, όχι μόνο μέσα στη γκάμα της Citroen, αλλά και στο σύνολο των μοντέλων του γκρουπ PSA.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο