EDITOR'S PICK

DS9: Με γνώμονα την άνεση

ds9-me-gnomona-tin-anesi-623011

Του Andrea Rapelli

Το νέο μοντέλο-ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας διαθέτει μοναδικό σχεδιαστικό στιλ, θυμίζοντας αρκετά το ένδοξο παρελθόν, ενώ τροφοδοτείται από ένα υβριδικής τεχνολογίας σύνολο. Δοκιμάζουμε την προσθιοκίνητη έκδοση των 225 ίππων.

Η κληρονομιά είναι βαριά. Στην προκειμένη περίπτωση παίρνει τη μορφή ενός μοντέλου που έχει γράψει τη δική του ιστορία. Όχι μόνο στη Γαλλία, αλλά και παγκοσμίως, όπως η DS του 1955. Μετά τον φημισμένο «Βάτραχο» ακολούθησαν οι CX (1974), XM (1989) και C6 (2005), με βασικά χαρακτηριστικά τον πρωτότυπο σχεδιασμό του αμαξώματος και το απαράμιλλο στιλ. Κάτι που έπρεπε να διαθέτει και το νέο μοντέλο, που φέρει τον κωδικό DS 9.

Φυσικά, οι καιροί έχουν αλλάξει. Πλέον, η DS Automobiles βρίσκεται υπό την ομπρέλα ενός νέου κολοσσού, όπως είναι η Stellantis. Το συγκεκριμένο sedan θα κατασκευάζεται στην Κίνα, στο εργοστάσιο της Σενζέν, πάνω σε μία γνωστή μας από άλλα μοντέλα αρθρωτή αρχιτεκτονική, την EMP2. Για την περίσταση, το μήκος του DS 9 έχει αυξηθεί στα 4,93 μέτρα, όπως και το μεταξόνιο που φτάνει αισίως τα 2,9 μ. Αφού βρήκαν τις ιδανικές αναλογίες, οι υπεύθυνοι σχεδιασμού είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα αμάξωμα, στο οποίο υπάρχουν αρκετές αναφορές από το παρελθόν. Όπως οι φωτεινές ενδείξεις στο επάνω μέρος του πίσω παραθύρου. Μία λεπτομέρεια, που αποτίνει φόρο τιμής στο αρχέτυπο μοντέλο του 1955 και πιο συγκεκριμένα στα πλαϊνά φλας. Υπάρχουν επίσης, μία εντυπωσιακή μεγάλη χρωμιωμένη γρίλια, μία διακοσμητική λωρίδα με φίνα χαρακτική στο καπό, καθώς και εμπρός LED φωτιστικά σώματα.

ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΗΝ ΑΝΕΣΗ

Το ίδιο, φρέσκο μοτίβο υπάρχει και στο εσωτερικό της καμπίνας, με το πρωτότυπο στιλ και την εκτενή χρήση ποιοτικών υλικών, όπως τα δέρματα Nappa. Με μια πιο ενδελεχή ματιά, δεν είναι δύσκολο να βρούμε κοινές λεπτομέρειες από άλλα μοντέλα του Ομίλου, αλλά η σχεδίαση σίγουρα θα ικανοποιήσει αυτούς που αναζητούν κάτι διαφορετικό. Επίσης, από άποψη εργονομίας, υπάρχουν κάποια σημεία κριτικής, όπως η ανορθόδοξη θέση των διακοπτών για τα παράθυρα, που βρίσκονται εκατέρωθεν του επιλογέα των ταχυτήτων. Το ειδικό βάρος ενός νέου αυτοκινήτου, μετριέται επίσης και σε ότι αφορά στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το γνωστό μας infotainment.

Σε αυτό το πλαίσιο, ακόμη και με γραφικά που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις αντίστοιχα premium γερμανικά μοντέλα, το DS 9 περνάει τις εξετάσεις. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,3 ίντσες και δυνατότητες παραμετροποίησης. Στο κέντρο του ταμπλό, κυριαρχεί η οθόνη αφής με διαγώνιο 12 ίντσες, μέσω της οποίας, ο οδηγός διαχειρίζεται το σύστημα πολυμέσων και τον αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών. Στην περίπτωση που διαθέτετε προσωπικό οδηγό, ας γνωρίζετε ότι η πίσω σειρά καθισμάτων προσφέρει αντίστοιχη άνεση με τον καναπέ του σπιτιού σας. Μόνο που διαθέτει επιπλέον λειτουργίες όπως μασάζ, συν τη θέρμανση ή αερισμό των καθισμάτων. Πέραν τούτου, ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών είναι αξιοσημείωτος, με αρκετά επιπλέον εκατοστά. Κάτι που δίνει έξτρα πόντους στο θέμα της άνεσης, χωρίς όμως να εισάγει κάτι διαφορετικό για μοντέλο της κατηγορίας.

Μιλώντας για αυτή, εάν η πρώτη DS ήταν σε θέση να φιλτράρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος (απόρροια της διάσημης υδρο-πνευματικής ανάρτησης), το νέο DS 9 υιοθετεί το εξελιγμένο σύστημα Active Scan Suspension. Μια αυτόματα ρυθμιζόμενη ανάρτηση, που λαμβάνει πληροφορίες από μια κάμερα που αναλύει και εντοπίζει τις ανωμαλίες του δρόμου, επικοινωνώντας με αισθητήρες. Με τη σειρά τους, μεταφέρουν τα δεδομένα στο σύστημα ελέγχου των αμορτισέρ, που ανάλογα προσαρμόζουν την ενδοτικότητά τους. Χάρη σε αυτό, αλλά και στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η αίσθηση οδηγώντας το νέο μοντέλο θυμίζει περισσότερο μαγικό χαλί. Κάτι που αποτελεί ούτως ή άλλως, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της γαλλικής σχολής.

ΝΕΑ ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ

Αρχικά, το DS 9 θα διαθέτει δύο plugin υβριδικά σύνολα, αμφότερα συνδυαζόμενα με θερμικό μοτέρ 1,6 λίτρων. Στην πρώτη περίπτωση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 180 ίππους και 300 Nm ροπής. Μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων και των 320 Nm ροπής, έχει συνδυαστική ισχύ 225 ίππων και 360 Nm ροπής. Στη δεύτερη, το DS 9 διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τα οποία μεταφέρουν την ισχύ των 360 ίππων και στους τέσσερις τροχούς. Στο μέλλον θα υπάρξει και μία τρίτη έκδοση. Προσθιοκίνητη plug-in, η οποία θα αποδίδει συνδυαστική ισχύ 250 ίππων, καθώς και μία τετρακύλινδρη, αμιγώς βενζινοκίνητη, 225 ίππων. Οι plugin εκδόσεις διαθέτουν ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, καθώς και μία μπαταρία ιόντων-λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 11,9 kWh. Η τελευταία, μπορεί να φορτιστεί, στην καλύτερη των περιπτώσεων μέσα σε 1,5 ώρα. Τέλος, η θεωρητική αυτονομία που προσφέρει, ανέρχεται στα 50 χλμ.

Ανεξάρτητα με το οδηγικό προφίλ που θα επιλεγεί (EV, Plugin, Sport ή Comfort), από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα ο οδηγός συνειδητοποιεί ότι το DS 9 είναι ένα αυτοκίνητο που ενδείκνυται για μεγάλες αποστάσεις. Προσφέρει την ανάλογη άνεση και υψηλή μ.ω.τ. στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ στο επαρχιακό δίκτυο, οι αντιδράσεις του πλαισίου είναι λογικές. Αν και με αρκετές κλίσεις του αμαξώματος, αλλά χωρίς να επηρεάζεται η ασφαλής οδική συμπεριφορά. Σε αυτό σημαντικό ρόλο έχουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης, όπως και ο πλούσιος εξοπλισμός ασφαλείας, με το ενεργό cruise control και το σύστημα διατήρησης της λωρίδας. Δεν λείπει ούτε η κάμερα νυχτερινής όρασης Night Vision, που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει στο σκοτάδι πεζούς ή ζώα στην άκρη του δρόμου, μέσω του πίνακα οργάνων. Επίσης, το σύστημα ενεργοποίησης της προσοχής του οδηγού, αρκετές φορές επενεργεί απότομα, διαταράσσοντας την εξαιρετική ηχομόνωση του εσωτερικού.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο