EDITOR'S PICK

Παρουσίαση: Ferrari 296 GTB

parousiasi-ferrari-296-gtb-622379

Tου Fabio Sciarra

Ονομάζεται 296 GTB και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Ferrari. Βασικό γνώρισμά της, ο υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας, που συνδυάζεται με ένα υβριδικό plugin σύνολο, με αποτέλεσμα η ισχύς να φτάνει τους 830 ίππους

Καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε μία από τις πιο ξεχωριστές Ιταλίδες ντίβες της οικογένειας Ferrari. Μετά από σχεδόν 50 χρόνια πίστης στους V8 κινητήρες, που έγραψαν την δική τους ιστορία στα «κεντρομήχανα» μοντέλα της φίρμας από το Μαρανέλο –ξεκινώντας από την 308 GTB του 1975 ή ακόμα νωρίτερα από το 1973 με την 308 GT4– έρχεται το επόμενο σημαντικό βήμα. Η Ferrari ξαναφέρνει στο προσκήνιο τον εξακύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα, μετά τις θρυλικές Dino 206 και 246.

Και το όνομα αυτής 296 GTB, η οποία παίρνει τη σκυτάλη από την F8 Tributo για να οδηγήσει την ιταλική εταιρεία στο επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας της. Συγκριτικά με την F8 Tributo, χάνει δύο κυλίνδρους, αλλά κερδίζει έναν νέο εξακύλινδρο biturbo κινητήρα με χωρητικότητα 3,0 λίτρων. Οι διαστάσεις του είναι παρόμοιες με τον 4.0 V8 της SF90 Stradale και τον 3.0 V6 Nettuno της Maserati MC20. Έχει, για παράδειγμα, το ίδιο μήκος και διαδρομή (88×82) με την πρώτη και ίδιο κυβισμό με τη δεύτερη (2.993 κ.εκ.).

Όμως, η ασυνήθιστη επιλογή αφορά τη γωνία μεταξύ των κυλίνδρων και μαρτυρά μια συγκεκριμένη διαφοροποίηση. Όπως την περιεχόμενη γωνία των 120ο, κάτι για το οποίο γνωρίζαμε αρκετούς μήνες πριν την επίσημη εμφάνιση του νέου κινητήρα.

ΜΕ ΕΝΔΟΞΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

Αυτή η περίεργη γωνία μεταξύ των κυλίνδρων μας ταξιδεύει στο μακρινό παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα σε ένα από τα πρώτα V6 μοτέρ που είχαν κατασκευαστεί από τη Ferrari. Αυτό με τον κωδικό Tipo 178, που δημιουργήθηκε το 1961 από τον μηχανικό Carlo Chiti. Το πρώτο όχημα στο οποίο τοποθετήθηκε, ήταν το μονοθέσιο της Formula 1, που οδηγούσε ο Αμερικάνος Phil Hill. Το αποτέλεσμα ήταν να κατακτήσει εκείνη τη χρονιά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Το πρώτο και μοναδικό μοντέλο παραγωγής που εφοδιαζόταν με το εν λόγω θερμικό σύνολο ήταν η Dino 206 GT του 1967. Έμεινε δε στην ιστορία, ως ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σχήματα της Ferrari, που ποτέ δεν έγινε Ferrari. Για να δούμε και πάλι ένα εξακύλινδρο μοτέρ, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 1981. Με το μονοθέσιο 126 CK και τον 1.5 V6 turbo να κάνει το ντεμπούτο του. Καθώς και το 2014, με την έλευση των μονάδων ισχύος, εκ των οποίων η 296 GTB ενσωματώνει αρκετά συστατικά, όπως την αρχιτεκτονική V6, τα turbo και τον ηλεκτρικό κινητήρα.

ΣΠΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΡΕΚΟΡ

Η θερμική μονάδα ισχύος της 296 GTB αποδίδει 663 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. (+33 σε σχέση με τον κινητήρα Nettuno και +78 συγκρινόμενη με τον άμεσο ανταγωνιστή την McLaren Artura), ενώ «στροφάρει» μέχρι τις 8.500 σ.α.λ. Παράλληλα, κατέχει τον τίτλο του ισχυρότερου συνόλου με βάση την αναλογία ιπποδύναμης ανά λίτρο με 221 ίππους/λίτρο, σπάζοντας το ρεκόρ που είχε μέχρι πρότινος η τετρακύλινδρη MercedesAMG A45S με 210,5 ίππους/λίτρο. Στα παραπάνω, προσθέστε την ύπαρξη μίας ηλεκτρικής μονάδας MGUK, που είναι τοποθετημένη μεταξύ του V6 συνόλου και του εξελιγμένου για την περίσταση αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.

Η τελευταία, αποδίδει επιπλέον 167 ίππους (85 ίπποι ο αντίστοιχος ηλεκτροκινητήρας της Artura) και φέρνει την συνδυαστική ισχύ στους 830 ίππους και τα 740 Nm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. Αναλύοντας τα παραπάνω νούμερα, βρισκόμαστε πολύ πιο ψηλά (πάντα μιλώντας για την δύναμη που παράγει ο κινητήρας), σε σχέση με τους 680 ίππους της McLaren και τους 720 ίππους της F8 Tributo. Ακριβώς όπως και στην SF90 Stradale, το ηλεκτρικό σύνολο εγγυάται μία αυτονομία 25 χλμ. με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα, μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα και εκπομπές ρύπων. Κάτι που πετυχαίνει χάρη στην μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 7,45 kWh (7,9 kWh της SF90).

Όπως και στο μοντέλο ναυαρχίδα, έτσι και η 296 GTB διατίθεται σε έκδοση με το πακέτο «Assetto Fiorano». Σ’ αυτό περιλαμβάνεται ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Multimatic και χαμηλότερο βάρος, χάρη στην εκτενή χρήση carbon στο αμάξωμα. Ανάμεσα όμως στα δύο plugin υβριδικά μοντέλα, υπάρχουν κάποιες σημαντικές διαφορές. Στην περίπτωση της SF90 έχουμε δύο ηλεκτρικά μοτέρ που δίνουν κίνηση στους εμπρός τροχούς. Με αυτόν τον τρόπο χαρίζει μία «έξυπνη» τετρακίνηση, ενώ η 296 GTB είναι ένα καθαρά πισωκίνητο μοντέλο.

Η υλοποίηση του πρότζεκτ F171 (που οδήγησε στην δημιουργία της 296 GTB), είχε ως γνώμονα ένα συμπαγών διαστάσεων και μικρού βάρους αμάξωμα, με την τοποθέτηση ενός μικρότερου σε διαστάσεις μοτέρ. Πιο αναλυτικά, το μήκος της 296 GTB είναι κατά 15 εκατοστά πιο κοντό από την SF90 Stradale (4.560 χιλ.) και το πλάτος φτάνει τα 1,96 μέτρα. Την ίδια στιγμή, το μεταξόνιο περιορίζεται στα 2.600 χιλ. (μικρότερο κατά 5 εκατοστά σε σχέση με την SF90). Επίσης, το βάρος ανέρχεται στα 1.470 κιλά, καθιστώντας την ελαφρύτερη κατά 100 κιλά. Εξαιτίας της αναλογίας βάρους-ισχύος που φτάνει τα 1,77 κιλά/ίππο, οι επιδόσεις είναι αν μη τι άλλο εκρηκτικές. Το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 2,9 δευτερόλεπτα, το 0-200 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 330 χλμ./ώρα. Τέλος, στην πίστα του Φιοράνο, το γυρολόγιο γράφει 1:21,0.

car-prices
google-news
Tags
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο