TOP NEWS

Νέο Citroen C3 Aircross: Προσανατολισμός στην άνεση

neo-citroen-c3-aircross-prosanatolismos-stin-anesi-624024

Του Γιώργου Αγαπητού – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το facelift του C3 Aircross έρχεται ένα χρόνο μετά το αντίστοιχο του C3, με την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου να υιοθετεί μια σειρά σχεδιαστικών αλλαγών εντός και εκτός, που στοχεύουν τόσο στην αισθητική αναβάθμιση όσο και σε επίπεδο εργονομίας και χρηστικότητας. Παραμένει, όμως, ένα SUV για τον απόλυτα δραστήριο τρόπο ζωής 

To καλοκαίρι του 2017, η Citroen παρουσίασε την SUV έκδοση του δημοφιλούς C3 και, τέσσερα χρόνια και 330.000 πωλήσεις μετά, η γαλλική εταιρεία μας δείχνει τώρα την ανανεωμένη έκδοση του C3 Aircross, που το διατηρεί φρέσκο και με όλες τις αρετές που το έχουν κάνει να ξεχωρίζει στην κατηγορία.

https://youtu.be/KKXQ655XN8c

Οι αλλαγές του μοντέλου κάνουν πιο διακριτή την οπτική διαφοροποίηση από το C3, με την ανανεωμένη εκδοχή του γαλλικού SUV να διαθέτει μια τολμηρή, νεανική και ξεχωριστή εμφάνιση. Η σχεδίαση του εμπρός μέρους ενισχύει την προσωπικότητά του, όπου σύμφωνα με τη γαλλική εταιρία αυτή αντλεί έμπνευση από το CXperience concept. Η νέα φωτεινή υπογραφή τονίζει τη καινούρια ταυτότητα της Citroen, με το χρώμιο της μάσκας να επεκτείνεται μέχρι τα LED φώτα ημέρας, που υπογραμμίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Συνεχίζοντας, υπάρχουν νέα -πολύ λεπτά- φωτιστικά σώματα, που αντικαθιστούν τα στρογγυλά και είναι τεχνολογίας LED από την βασική έκδοση εξοπλισμού.

Πλήρως ανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας, που φιλοξενεί μια μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και πλαισιώνεται από ένα πιο επιθετικό προστατευτικό, σε ασημί απόχρωση. Παρατηρώντας το προφίλ βλέπουμε τις νέες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών (προαιρετικά 17 ιντσών), με ελαστικά διαστάσεων 205/60, ενώ το πίσω μέρος του αυτοκινήτου διατηρεί τις ομαλές καμπύλες του. Υπάρχουν, όμως, νέα 3D γραφικά στα φωτιστικά σώματα. 

Ένα, όπως το θες

Η Citroen έχει εμπλουτίσει τις επιλογές εξατομίκευσης, καθώς το C3 Aircross προσφέρεται με έως και 70 εξωτερικούς συνδυασμούς. Με βάση τα 7 εξωτερικά χρώματα (συμπεριλαμβανομένων τριών νέων), τα τέσσερα πακέτα χρωμάτων (συμπεριλαμβανομένων δύο νέων), που ενσωματώνουν νέες διακοσμητικές αποχρώσεις και την οροφή σε δύο χρωματικές αντιθέσεις, μπορείτε να διαμορφώσετε το ανανεωμένο C3 Aircross, ώστε να ταιριάζει στον χαρακτήρα σας.

Περνώντας στην καμπίνα, η Citroen προσφέρει νέες επιλογές για τις επενδύσεις, με νέα χρώματα, υφές και ραφές. Το ανανεωμένο C3 Aircross διαθέτει τα Advanced Comfort καθίσματα, γνωστά από τα C4 Cactus και C5 Aircross, που παρέχουν εξαιρετική άνεση, χάρη στον ειδικό αφρό τους στην επιφάνεια και στην παχιά ταπετσαρία των υφασμάτων, μετατρέποντας κάθε μετακίνηση σε μια εξαιρετικά ξεκούραστη και αγχολυτική εμπειρία.

Το νέο μοντέλο διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, με τη διαγώνιο της να αγγίζει τις 9 ίντσες. Για να γίνει αυτό, έχουν αντικατασταθεί τα κουμπιά αφής του προηγούμενου συστήματος με φυσικά, τα οποία έχουν μεταφερθεί κάτω από την οθόνη. Επιπλέον, αυτή ενσωματώνει το σύστημα πλοήγησης, και έχει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ και το μενού είναι πλέον πιο εύχρηστο και διαισθητικό.

Εκτός της οθόνης, ανασχεδιασμένη και μεγαλύτερη είναι η κεντρική κονσόλα που προσφέρει περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους, οι οποίοι επεκτείνονται μέχρι τα πίσω καθίσματα, ενώ υπάρχει και ένα νέο υποβραχιόνιο από την πλευρά του οδηγού. Από πλευράς εσωτερικών χώρων, το ανανεωμένο C3 Aircross εξακολουθεί να προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία, ιδίως όσον αφορά το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, που είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, φιλοξενώντας άνετα πέντε ενήλικες.

Το πίσω κάθισμα μετακινείται κατά 150 χλστ. προς τα εμπρός/πίσω, σε δύο ανεξάρτητα μέρη, κάτι που συμβάλλει στην αυξομείωση του χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών αλλά και του όγκου των αποσκευών. Ο τελευταίος κυμαίνεται από τα 410 έως τα 520 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος, αλλά όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, αυτός εκτοξεύεται στα 1.289 λίτρων.

Ασφάλεια

Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας, άνεσης και υποβοήθησης, πλέον το μοντέλο φέρει τα συστήματα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, αυτόνομης πέδησης, αυτόματων φωτιστικών σωμάτων ενώ προαιρετικά μπορείς να επιλέξεις -μεταξύ άλλων- head-up display, κάμερα περιμετρικής θέασης, σύστημα υποβοήθησης κατάβασης καθώς και ελέγχου πρόσφυσης.

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής υπήρχε ο 1,2 λίτρων τρικύλινδρος Puretech κινητήρας, απόδοσης 130 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Το κινητήριο σύνολο συνδυάζεται μόνο με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, στέλνοντας την κίνηση στον εμπρός άξονα, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα να πραγματοποιείται σε 10,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ/ώρα. Κατά την εβδομαδιαία δοκιμή του αυτοκινήτου διανύσαμε κάτι λιγότερο από 700 χλμ., με την κατανάλωση να αγγίζει τα 7,6 λίτρα/100 χλμ., όταν το εργοστάσιο ανακοινώνει 6,2 λίτρα/100 χλμ/ώρα.

Το κιβώτιο συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα, και σε χαλαρές μετακινήσεις διατηρεί τις στροφές χαμηλά, έχοντας επιλέξει μεγαλύτερη σχέση, εκμεταλλευόμενο την πλούσια ροπή του. Σε απότομο «βύθισμα» του πεντάλ του γκαζιού, το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ανταποκρίνεται άμεσα και συμβάλλει στις πολύ καλές εν κινήσει επιταχύνσεις. Το μεγάλο τιμόνι δεν διαθέτει paddles για αλλαγές σχέσεων, αλλά ο λεβιές ταχυτήτων έχει χειροκίνητη λειτουργία, με το «ανέβασμα» των σχέσεων να γίνεται πιέζοντας τον προς τα κάτω και το «κατέβασμα» προς τα πάνω.

Παρότι τον περισσότερο χρόνο του θα το περάσει στην άσφαλτο, η απόσταση από το έδαφος του C3 Aircross αγγίζει τα 178 χλστ. και κινηθήκαμε άνετα σε χωμάτινες διαδρομές, χωρίς ιδιαίτερο άγχος για επαφή του πατώματος σε κάποια πέτρα. O οδηγός κάθεται αρκετά ψηλά, έχοντας ανεμπόδιστη πανοραμική θέα του δρόμου, που θυμίζει SUV μεγαλύτερη κατηγορίας. Ταυτόχρονα, όμως, το υψηλό κέντρο βάρους και η ρύθμιση της ανάρτησης με σαφή προσανατολισμό την άνεση συμβάλλουν στην εμφάνιση κλίσεων στις στροφές, όταν επιλέξεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα σε δρόμο με συνεχείς στροφές, ενώ τα πολύ άνετα καθίσματα/πολυθρόνες θα μπορούσαν να προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Ωστόσο αυτό δεν είναι κάτι που ξενίζει, καθώς εκεί που διακρίνεται το νέο C3 Aircross είναι στα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις χωρίς κόπο. Σε αυτό συμβάλλει κυρίως η απορρόφηση όλων των ανωμαλιών του δρόμου και η καλή ηχομόνωση, κάτι που θα εκτιμηθεί κυρίως στο αστικό περιβάλλον.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και που -συνδυασμό των 10,8 μέτρων του κύκλου στροφής- κάνει τις μανούβρες πολύ εύκολες. Το σύστημα διεύθυνσης δεν διακρίνεται για αμεσότητα του, αλλά μεταφέρει στα χέρια επαρκώς ότι συμβαίνει στους εμπρός τροχούς. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, με το σύστημα ευστάθειας να επεμβαίνει διακριτική και πολύ νωρίς, ενώ τέλος για το σύστημα πέδησης υπάρχουν δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, συμβάλλοντας σε σύντομες ακινητοποιήσεις.

Οι τιμές για το νέο C3 Aircross ξεκινούν από τα 17.750 ευρώ για την βασική έκδοση Feel Pack με τους 110 ίππους. Αξίζει να σημειωθεί πως οι εκδόσεις με τους 130 ίππους διατίθενται με αυτόματο κιβώτιο EAT6. Τέλος υπάρχουν και οι εκδόσεις diesel BlueHDi στα 1.5 λίτρα με τιμή εκκίνησης στα 19.600 ευρώ.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο