TOP NEWS

Suzuki Jimny vs Jeep Wrangler Rubicon: Δαβίδ εναντίον Γολιάθ

suzuki-jimny-vs-jeep-wrangler-rubicon-david-enantion-goliath-626797

Η ιστορία του Δαβίδ με τον Γολιάθ πάντα γοήτευε τις μάζες και χρησιμοποιείται ως σχήμα λόγου για πολλές ανιπαραθέσεις του δυνατού απέναντι στον αδύναμο, του μεγάλου έναντι του μικρού και ούτω καθεξής. Ως εκ τούτου και εμείς, οργανώσαμε στο autotypos.gr μία εικονική αντιπαράθεση μεταξύ ενός επιβλητικού Jeep Wrangler Rubicon και ενός «ταπεινού» Suzuki Jimny πάνω στην βάση σύγκρισης των δυνατοτήτων τους κίνησης εκτός δρόμου.

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Είναι γεγονός πως το 5θυρο Jeep Wrangler εντυπωσιάζει με το μέγεθος και το εκτόπισμα του απέναντι σε ένα 3θυρο Suzuki Jimny. Το τελευταίο είναι το μικρότερο μοντέλο 4×4 που μπορείς να βρεις στην αγορά ενώ το Wrangler είναι από τα μεγαλύτερα off roader. Με αμάξωμα μήκους κοντά στα 4,9 μ. και βάρος άνω των 2.100 κιλών το Wrangler Rubicon αποτελεί τον Γολιάθ της εικονικής αντιπαράθεσης με τον ρόλο του Δαβίδ να εκχωρείται στο Jimny με το λιλιπούτειο αμάξωμα των 3,6 μ. που ζυγίζει μόλις 1.165 κιλά.

H 4η γενιά Suzuki Jimny παρουσιάστηκε το 2018 προσθέτοντας ένα ακόμα κεφάλαιο σε μία ιστορία που ξεκίνησε το 1970. Η νέα σειρά κέρδισε αμέσως το ενδιαφέρον της αγοράς όμως δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τις νόρμες ρύπων CO2 στην Ευρώπη και έτσι η κυκλοφορία του περιορίστηκε μόνο σε εκδόσεις με άδεια επαγγελματικής χρήσης – αφαίρεση πίσω καθίσματος και εγκατάσταση πλέγματος διαχωρισμού των μπροστινών καθισμάτων από τον χώρο φόρτωσης. Σήμερα προσφέρεται στην ελληνική αγορά με λιανική τιμή 20.560 ευρώ και αρκετά ενισχυμένο πακέτο εξοπλισμού σε σύγκριση με τους προκατόχους του.

Από την άλλη, η νέα γενιά Jeep Wrangler – η 4η κατά σειρά – παρουσιάστηκε και αυτή το 2018 με την ιστορία της να ξεκινά από το 1986, μολονότι το όνομα Jeep παράγει αξιόμαχα τετρακίνητα οχήματα για το κοινό αδιάλειπτα από το τέλος του Β. Παγκοσμίου Πολέμου. Προσφάτως, η σειρά Wrangler διατίθεται μόνο σε έκδοση plug-in hybrid με τιμή εκκίνησης στα 75.777 ευρώ.

Eκτός δρόμου χρήση

Αμφότερα τα δύο μοντέλα παρουσιάζουν εξαιρετικές ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου διαθέτοντας κιβώτια υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων. Το Jimny μάλιστα, και λόγω διαστάσεων είναι πιο ευκίνητο και παρουσιάζει καλύτερες γωνίες ράμπας καθώς έχει μικρό μεταξόνιο. Σε αντίθεση με τα σημερινά SUV, το Jimny είναι ένα σκληρό και καθαρό off-road όχημα, με ένα πλαίσιο με διαμήκεις δοκούς, χωριστό από το αμάξωμα και τους άκαμπτους άξονες. Διαθέτει την ίδια διάταξη με το αρχικό μοντέλο του 1970, παρά τις αναπόφευκτες βελτιώσεις.

Το σύστημα μετάδοσης είναι εξ ολοκλήρου μηχανικό όμως δεν προσφέρει κανονικό κλείδωμα των διαφορικών. Ωστόσο, σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης ενός τροχού, φρενάρει για να μεταφέρει τη ροπή στον τροχό της αντίθετης πλευράς. Επιστρέφοντας στην πιο παραδοσιακή τεχνολογία, το σύστημα διεύθυνσης παραμένει ο κλασικός τύπος με κρεμαγιέρα. Τώρα, όμως, στη θέση της υδραυλικής υποβοήθησης υπάρχει η ηλεκτρική, τοποθετημένη στην κολώνα του τιμονιού.

Από την πλευρά του το Jeep Wrangler προσφέρει πάντα μία ευχάριστη εμπειρία οδήγησης, κυρίως στη χρήση εκτός δρόμου. Για να μπεις στην καμπίνα, χρειάζεται να βάλεις το πόδι στο μασπιέ, να κρατηθείς από το χερούλι στην κολώνα της οροφής και να τραβήξεις το σώμα σου στο κάθισμα. Από εκεί θα αισθανθείς αμέσως κυρίαρχος του δρόμου, η ορατότητα είναι καλή και διακρίνεις εύκολα τα άκρα του καπό μέσα από το κατακόρυφο σχεδόν παρμπρίζ. Σε σύγκριση με το Jimny, το μακρύτερο μεταξόνιο του Wrangler συνεπάγεται μικρότερες γωνίες προσπέλασης εμποδίου με αποτέλεσμα το σασί να βρίσκει πιο εύκολα στο έδαφος.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο