ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Fabia: Για μανιακούς με την τάξη

skoda-fabia-gia-maniakous-me-tin-taxi-629467

Η τέταρτη γενιά του μοντέλου έχει βελτιωθεί επί της ουσίας, με αμέτρητες λύσεις που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής στην καμπίνα. Ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας ικανοποιεί με τη χαμηλή του κατανάλωση.

Tου Lorenzo Facchinetti Aπόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Φωτογραφίες: Federico Gualandi

Αυτό που λατρεύω να κάνω κάθε φορά που μπαίνω σε ένα καινούριο Skoda, είναι να εντοπίζω όλες αυτές τις λεπτομέρειες που επινοούν οι τεχνικοί της εταιρείας για τη βελτίωση της λειτουργικότητας. Κάθε φορά συνειδητοποιώ ότι το «simply clever» δεν είναι απλά ένα έξυπνο σλόγκαν που επινόησε το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρείας, αλλά το μανιφέστο των λαμπρών σχεδιαστών της τσέχικης εταιρείας. Ουσιαστικά, αυτό που με γοητεύει είναι ότι με το τίποτα -ή έστω με κάτι πολύ μικρό- καταφέρνουν να δημιουργήσουν πρακτικές λύσεις, ικανές να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην καμπίνα και να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Τέτοιες λύσεις είναι η διάσημη πλέον θήκη για ομπρέλα στην πόρτα και η ξύστρα για τον πάγο στην πόρτα της τάπας του καυσίμου. Στη νέα Fabia, τέτοια στοιχεία, επιπλέον των προαναφερθέντων, είναι η ελαστική κορδέλα που γίνεται θήκη για στυλό, ένας μίνι κάδος απορριμμάτων στην εσωτερική επένδυση των θυρών και μια υφασμάτινη «αιώρα» στο χώρο αποσκευών, για το παλτό ή τη βρεγμένη ομπρέλα σας. Λεπτομέρειες είναι όλα αυτά, με ελάχιστο κόστος, ωστόσο σε ορισμένες περιπτώσεις κάνουν τη διαφορά και αποδεικνύουν τη θέληση της εταιρείας για τη συνεχή βελτίωση των προϊόντων της.

ΚΑΛΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ

Η τέταρτη γενιά της Fabia είναι εμποτισμένη σε αυτή τη φιλοσοφία. Για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, το μήκος ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα (κατά 11 εκατοστά). Βασίζεται στην εντελώς νέα πλατφόρμα MQB A0 της VW. Η επιλογή αυτή επιφέρει σειρά βελτιώσεων όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, το infotainment και τον εξοπλισμό. Ανανέωση υπάρχει και στους κινητήρες. Μεταξύ άλλων, οι turbo βενζίνης TSI έχουν δεχτεί σημαντικές παρεμβάσεις με στόχο τη μείωση των τριβών στο εσωτερικό τους, όπως και οι ατμοσφαιρικοί MPI Evo. Εξακολουθούν να είναι τρικύλινδροι, 999 κ.εκ., με απόδοση 65 ή 80 ίππους για τους MPI και 95 ή 110 ίππους για τους TSI.

Επιλέξαμε να δοκιμάσουμε την λιγότερο ισχυρή έκδοση του TSI Evo, με τους 95 ίππους, στην πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Style. Ακόμα και στη βασική έκδοση Αmbition, ο εξοπλισμός είναι πλήρης. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, προβολείς LED και σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8”, συμβατή με κινητά Android και Apple. Η έκδοση Style διαθέτει επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ζάντες 16 ιντσών.

Πριν πάρω στα χέρια μου το τιμόνι, κάνω ένα γύρο και περιεργάζομαι το αυτοκίνητο. Οφείλω να ομολογήσω ότι οι όγκοι, οι αναλογίες και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες με βρίσκουν σύμφωνο. Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος υπάρχουν τα γνώριμα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των πλέον πρόσφατων μοντέλων της Skoda. Στο εσωτερικό, όπου εντόπισα στοιχεία από το Kamiq και την Octavia, η πρώτη εντύπωση είναι επίσης θετική. Ξεχωρίζουν το τιμόνι με τις δύο ακτίνες που διαθέτει εργονομικά χειριστήρια με καλή ανάδραση, καθώς και η οθόνη αφής με τη σωστά δομημένη λειτουργία, μέσω της οποίας ελέγχεις τα διάφορα συστήματα. Το ταμπλό ικανοποιεί στην όψη, ωστόσο έχει άκαμπτα πλαστικά χαμηλής αξίας ακόμα και στο επάνω μέρος του. Σχεδιαστικά όμως σε κερδίζει.

Το πρώτο πράγμα που συνειδητοποιείς μόλις μπεις στην καμπίνα είναι η αίσθηση ευρυχωρίας. Ειδικά πίσω, όπου έχει αυξηθεί κατά τρία εκατοστά το ύψος και επτά εκατοστά το πλάτος, με το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα να παραμένει στα επίπεδα της προηγούμενης πλέον γενιάς (24 εκατοστά κατά μέσο όρο). Άλμα ποιότητας στο χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα έχει αυξηθεί στα 312 πραγματικά λίτρα (380 λίτρα, σύμφωνα με την εταιρεία). Διαθέτει αρκετές πρακτικές λύσεις όπως το ελαστικό δίχτυ, τους ιμάντες συγκράτησης φορτίου, κρίκους και γάντζους για την ασφάλιση του φορτίου, καθώς και το αποτελούμενο από δύο τμήματα δάπεδο. Με λίγα λόγια, απευθύνεται στους μανιακούς με την τάξη που δεν θέλουν ν’ αφήσουν τίποτα στην τύχη.

Εξίσου καλά αισθάνεται και όποιος καθίσει στη θέση του οδηγού. Είναι άψογη από απόψεως εργονομίας και πρακτικότητας ρυθμίσεων. Ο τρικύλινδρος χιλιάρης εκκινεί από ένα κρυφό κουμπί στην κολόνα του τιμονιού, δίχως υπερβολικούς κραδασμούς και χαμηλό επίπεδο θορύβου. Είναι ζωηρός στις χαμηλές στροφές, χάρη στα 175 Νm ροπής στις 1.600-3.500 σ.α.λ. και πρόθυμος ψηλά. Συνεργάζεται αρμονικά με το χειροκίνητο κιβώτιο με τις πέντε σχέσεις και, συνολικά, μας ικανοποίησε με τη λειτουργία του. Η σχέση μετάδοσης είναι αρκετά μακριά και σε αναγκάζει συχνά να καταφεύγεις στον επιλογέα του κιβωτίου προκειμένου να προσπεράσεις με ασφάλεια ή να επιταχύνεις με νεύρο.

ΣΒΕΛΤΟ, ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΠΙΝΕΙ ΠΟΛΥ

Όπως γίνεται κατανοητό από τα παραπάνω, οι επιταχύνσεις εν κινήσει δεν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου. Ωστόσο, αναπληρώνει αυτή την αδυναμία με τις χαμηλές τιμές της κατανάλωσης. Θυμίζουμε ότι δεν διαθέτει καν ήπια υβριδικό σύστημα. Απλά η Skoda έχει εργαστεί με συνέπεια, προκειμένου να επιτύχει αυτό το αποτέλεσμα. Οι κύλινδροι διαθέτουν ειδική επικάλυψη για μείωση της τριβής, το πάτωμα του αυτοκινήτου διαθέτει δώδεκα πάνελ (αντί για τρία) για βελτίωση της ροή του αέρα και στο εμπρός μέρος υπάρχουν ενεργές εισαγωγές αέρα (κλείνουν όταν δεν υπάρχει ανάγκη ψύξης). Το αποτέλεσμα είναι ένας χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cx 0,28). Σύμφωνα με το Κέντρο Δοκιμών μας, η μέση κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο είναι 6,25 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στην εθνική οδό μειώνεται στα 5,4 λίτρα. Στην πόλη είναι ελαφρά υψηλότερη, στα 6,8 λίτρα. Μια πολύ καλή τιμή για ένα αυτοκίνητο δίχως ηλεκτρική χείρα βοηθείας. Με γεμάτο ρεζερβουάρ, η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 600 και 700 χιλιομέτρων.

Στο δρόμο, η Fabia διαθέτει εξαιρετική ισορροπία μεταξύ δυναμικής συμπεριφοράς και άνεσης. Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι χαμηλού επιπέδου, ακόμα και όταν ανεβάσεις το ρυθμό. Καλό βαθμό λαμβάνει και στην ευελιξία, χάρη στο καλά ζυγισμένο πλαίσιο, το περιορισμένο βάρος και τη σωστή ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο