TOP NEWS

Mini Countryman Cooper SE ALL4 vs Jeep Renegade 4xe: Κοινά στοιχεία, διαφορετικός χαρακτήρας

mini-countryman-cooper-se-all4-vs-jeep-renegade-4xe-koina-stoicheia-diaforetikos-charaktiras-629397

Δύο τετρακίνητα SUV, με ισχύ που ξεπερνά τους 200 ίππους, ονομαστική κατανάλωση κοντά στα 2 λίτρα/100χλμ. και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας: Πριν από λίγα μόλις χρόνια, θα ακουγόταν ουτοπικό. Πλέον, είναι η plug-in υβριδική πραγματικότητα.

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες/Βίντεο: Βασίλης Κωστάκος

Τα τελευταία χρόνια όλοι αναγνωρίζουμε πως οι κυβερνήσεις πολλών κρατών κάνουν προσπάθειες για ένα «πράσινο» μέλλον, πιέζοντας ακατάπαυστα τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων με κάθε δυνατό τρόπο, απειλώντας με «τσουχτερά» πρόστιμα και ποινές. Η απάντηση στις παραπάνω απαιτήσεις βρίσκεται στην ηλεκτροκίνηση και τον εκμηδενισμό των ρύπων, αλλά η τεχνολογία των μπαταριών, το υψηλό κόστος κατασκευής και οι υποδομές σε φόρτιση δεν επιτρέπουν την άμεση μετάβαση σε μία νέα ηλεκτρική εποχή. Το χάσμα μεταξύ θερμικών κινητήρων και ηλεκτροκινητήρων έρχονται να «γεφυρώσουν» τα plug-in hybrid (PHEV) αυτοκίνητα, που συνήθως συνδυάζουν έναν οικονομικό βενζινοκινητήρα με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Έτσι, λειτουργούν αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες, για αθόρυβη και «καθαρή» αστική οδήγηση, επιτρέποντας ταυτόχρονα στον οδηγό να καλύψει μεγάλες αποστάσεις ή να ταξιδέψει, χωρίς την ανάγκη φόρτισης.

Το Mini Countryman Cooper SE ALL4 και το Jeep Renegade 4xe, χρησιμοποιούν έναν turbo τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης για να κινήσουν τους εμπρός τροχούς, ενώ την κίνηση των πίσω τροχών αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρίες που έχουν τοποθετηθεί κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων. Οι ομοιότητές τους όμως, σταματούν εκεί.

Σχεδιασμός από άλλη …ήπειρο

Το Jeep Renegade μπορεί να κατασκευάζεται στην Ιταλία (δίπλα στο Fiat 500X, με το οποίο έχουν κοινή πλατφόρμα), αλλά ο σχεδιασμός του προήλθε από την άλλη όχθη του Ατλαντικού – και πιο συγκεκριμένα από το Μίσιγκαν. Έχει μυώδη και επιβλητική φιγούρα, παρά το σχετικά μικρό μέγεθός του. Με την αισθητική ανανέωση του μοντέλου (μαζί με την οποία παρουσιάστηκε και η έκδοση 4xe) πριν από λίγο καιρό, το Renegade εκμοντερνίστηκε, καθώς πλέον διαθέτει LED φώτα και διαφορετικούς προφυλακτήρες, διατηρώντας πάντοτε τον ρετρό-φουτουριστικό σχεδιασμό που συνέβαλε στην επιτυχία του. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα πλαστικά προστατευτικά στην περίμετρο του αμαξώματος, «μαρτυρούν» ότι το 4xe είναι ιδιαίτερα πρόθυμο να κινηθεί εκτός δρόμου.

Το εσωτερικό του έχει διαμορφωθεί με γνώμονα την πρακτικότητα και την εργονομία. Τα μεγάλα και ευδιάκριτα κουμπιά της κεντρικής κονσόλας αλλά και του τιμονιού, κάνουν το Renegade εξαιρετικά εύχρηστο, καθώς ο σκοπός των διαστάσεών τους είναι να μπορούν να χρησιμοποιηθούν φορώντας ακόμη και χοντρά γάντια. Κοιτώντας την άλλη όψη του νομίσματος, αυτό «στερεί» από το Jeep την δυνατότητα να προσφέρει ένα high-tech εσωτερικό, όπως αρκετά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Την ίδια στιγμή, η εκτεταμένη χρήση του -ομολογουμένως μαλακού- πλαστικού στο ταμπλό, προσθέτει στον τραχύ/off-road χαρακτήρα του Renegade.

Αντίθετα, το Mini Countryman έχει μία premium προσωπικότητα, ενώ ο Ευρωπαϊκός σχεδιασμός δεν μπορεί να …κρυφτεί. Το σχεδιαστικό DNA του ομίλου BMW είναι εμφανές, με ελάχιστες γραμμές ή γωνίες στο αμάξωμα και την πιο χαμηλή οροφή. Επίσης πρόσφατα ανανεωμένο, το Countryman πλέον διαθέτει, ανάμεσα σε άλλα χαρακτηριστικά, νέα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία στο πίσω μέρος, σχηματίζουν το Union Jack, την αγαπημένη σημαία της Mini. Οι επιλογές εξατομίκευσης ήταν πάντοτε πολλές σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας, αλλά με τις πρόσφατες προσθήκες νέων επιλογών πακέτων εξοπλισμού, χρώματος, ζαντών και εσωτερικού, είναι πλέον αμέτρητες.

Το facelift του Mini συνοδεύτηκε από ένα καινούργιο εσωτερικό: πίσω από το -νέο- sport τιμόνι πλέον βρίσκουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με πολλές επιλογές παραμετροποίησης, ενώ προσφέρονται επιπλέον επιλογές δερμάτων και επένδυσης των επιφανειών. Ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας, με την μεγάλη οθόνη του infotainment και τους μικρούς διακόπτες στο κάτω μέρος, κάνουν την επιλογή κάθε λειτουργίας εύκολη και γρήγορη. Η νέα επιλογή δέρματος “Chester Malt Brown” με τις ραφές σε σχήμα ρόμβου στο αυτοκίνητο δοκιμής, έδωσε έναν ιδιαίτερα πολυτελή τόνο στην καμπίνα, αναβαθμίζοντας την αίσθηση για όλους τους επιβάτες.

Η Jeep έχει εκμεταλλευτεί το σύστημα τετρακίνησης eAWD, έτσι ώστε να κάνει το Renegade ικανότατο εκτός δρόμου. Προσφέρει πολλές διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης για κάθε οδόστρωμα -Auto, Snow, Mud & Sand και Rock- ενώ στο ανανεωμένο μοντέλο υπάρχει και η επιλογή του Sport Mode, για βελτιωμένη απόκριση του γκαζιού αλλά και του τιμονιού. Οι ηλεκτροκινητήρες δεν χρησιμοποιούν διαφορικό, αλλά το 4xe προσομοιώνει το κλείδωμα του διαφορικού με την επιλογή 4WD Lock, ενώ το νέο κιβώτιο διαθέτει επίσης λειτουργία “Low”. Πέρα από τις λειτουργίες οδήγησης, το Renegade 4xe έχει μία ευχάριστη αίσθηση στον δρόμο, διατηρώντας την πρόσφυσή του «έξυπνα», χωρίς να δίνει την αίσθηση της παρέμβασης. Το «μαλακό» τιμόνι και το σκληρό (αλλά ταυτόχρονα βολικό) σύστημα της ανάρτησης χαρίζουν μία ξεκούραστη οδηγική εμπειρία, ειδικά σε αστικό περιβάλλον.

Αντίθετα, το Mini χρησιμοποιεί την τετρακίνηση ALL4 για να γίνει ταχύτερο και πιο ευκίνητο στην άσφαλτο. Οι μηχανικοί του Countryman δεν ασχολήθηκαν με την δημιουργία λειτουργιών για κίνηση εκτός δρόμου, αν και μέσα στο σύστημα infotainment, μία ειδική εφαρμογή «διαβάζει» τις κλίσεις και την κίνηση του αυτοκινήτου σε off-road διαδρομές, «βαθμολογώντας» τον οδηγό για τις επιδόσεις του. Το διαθέσιμο φάσμα λειτουργιών οδήγησης ξεκινά από το απόλυτα οικονομικό πρόγραμμα “Green+” και καταλήγει στο δυναμικό “Sport”. Το τιμόνι του χαρακτηρίζεται από ακρίβεια, ενώ το σφιχτό σύστημα αναρτήσεων ελαχιστοποιεί τις κλίσεις και κάνει το Mini ιδιαίτερα ευέλικτο. Ο ηλεκτροκινητήρας καλύπτει τα «κενά» του βενζινοκινητήρα (π.χ. κατά τις αλλαγές ταχυτήτων), χαρίζοντας γραμμική και γρήγορη επιτάχυνση. Fun Fact: Το Countryman Cooper SE είναι το πρώτο πισωκίνητο αυτοκίνητο της Mini …όταν βέβαια κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.

Μην αδειάσει…

Λόγω των μπαταριών, η χωρητικότητα των ρεζερβουάρ βενζίνης τους έχει μειωθεί περίπου στο μισό, απαιτώντας συχνότερες στάσεις για ανεφοδιασμό στα ταξίδια (καθώς εκεί χρησιμοποιείται λιγότερο ο ηλεκτροκινητήρας). Οι επιδόσεις και των δύο μοντέλων είναι αξιοπρεπείς, εντός και εκτός δρόμου, αλλά μετά από πολλές ώρες δυναμικής οδήγησης, τα plug-in υβριδικά SUV μας αποκάλυψαν την «αχίλλειο πτέρνα» τους: Όταν η μπαταρία τους αποφορτιστεί πλήρως, ο θερμικός κινητήρας ξαφνικά καλείται να κινήσει …αβοήθητος το αυτοκίνητο, το οποίο ταυτόχρονα φέρει παραπάνω κιλά σε σχέση με μία συμβατική έκδοση, καθώς «κουβαλάει» τις άδειες μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα. Το αποτέλεσμα: λιγότερη ιπποδύναμη και τρομακτικά αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, σε προσθιοκίνητο αυτοκίνητο. Αυτή η αδυναμία είναι πιο εμφανής στο Mini, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει σε μεγάλο ποσοστό της συνολικής απόδοσης (95 από τους 220 ίππους). Το Renegade, με τους 180 ίππους από τον turbo κινητήρα του, διατηρεί τις επιδόσεις του, ενώ ταυτόχρονα η λειτουργία «Powerloop» επιτρέπει βενζινοκινητήρα να παράγει ηλεκτρική ενέργεια, κρατώντας «ζωντανό» τον πίσω άξονα και την τετρακίνηση.

Φυσικά, υπάρχει λύση: Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν λειτουργίες διατήρησης ή φόρτισης των μπαταριών, έτσι ώστε η ηλεκτρική υποβοήθηση να είναι παρούσα όταν χρειαστεί. Παράλληλα, οι μικροί χρόνοι φόρτισης σημαίνουν ότι ακόμη και μία απλή στάση για καφέ είναι αρκετή για να επανέλθει η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οι μέγιστες επιδόσεις. Ένα τόσο εύκολα αντιμετωπίσιμο μειονέκτημα δεν πρέπει να απομακρύνει κανέναν ενδιαφερόμενο.

Μπορεί να έχουν παραπλήσιες τιμές και επιδόσεις, αλλά κάθε ένα από τα δύο μοντέλα της δοκιμής απευθύνεται στο δικό του αγοραστικό κοινό: Το Countryman Cooper SE ALL4 προσφέρει μία premium εμπειρία οδήγησης, με δυναμικές επιδόσεις και fun-to-drive χαρακτήρα. Από την άλλη, το Renegade 4xe θα προτιμηθεί από τους λάτρεις της περιπέτειας και της off-road κουλτούρας, καθώς σχεδιαστικά αλλά και οδηγικά, δείχνει πάντοτε έτοιμο για εκτός δρόμου εξορμήσεις.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο