TOP NEWS

Honda CR-V e:HEV AWD: Πολυσύνθετο και αποδοτικό

honda-cr-v-ehev-awd-polysyntheto-kai-apodotiko-631191

Η Honda κάνει το μαγικό της, αγγίζει το CR-V με το υβριδικό ραβδί και κάνει ένα από τα καλύτερα SUV της αγοράς, ακόμη καλύτερο.

Του Πάνου Ντάνου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος 

Το «δεν χρειάζεται συστάσεις», ακούγεται –και είναι- κοινότοπο, αλλά στην περίπτωση του CR-V ταιριάζει περισσότερο από άλλες στερεοτυπικές περιπτώσεις. Ακόμη και η στοιχειώδης ενασχόληση με τα «κοινά», είναι αρκετή για να γνωρίζεις το αυτοκίνητο που, πίσω στο μακρινό 1995 δημιούργησε μαζί με το RAV4 (και με ελάχιστη χρονική διαφορά από το μοντέλο της Toyota) μια κατηγορία που έμελλε να αλλάξει το τοπίο της αυτοκίνησης. Έκτοτε κύλισε πολύ βενζίνη και diesel στο αυλάκι, και αισίως φτάσαμε στην εποχή που το CR-V μπήκε στην πρίζα, αλλά με το απόθεμα και την ασφάλεια του θερμικού κινητήρα.

Η ουσία σε αυτό το CR-V κρύβεται, όχι μόνο κάτω από το καπό, αλλά «κάτω» από το αμάξωμα, γενικώς. Μιλάμε, φυσικά, για το υβριδικό σύστημα του μοντέλου, το οποίο περιλαμβάνει όχι έναν, αλλά δύο ηλεκτροκινητήρες, καθώς και ένα μοτέρ βενζίνης, με γενναίο κυβισμό 1.993 κ.εκ. Πριν φτάσουμε σ’ αυτό όμως, αξίζει να κάνουμε μια στάση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εκεί, αντίθετα με το αμάξωμα που δεν έχει ουσιώδεις διαφορές σε σχέση με τις «συμβατικές» εκδόσεις, παρατηρούμε ότι ο μοχλός ταχυτήτων λάμπει δια της απουσίας του και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει πλήθος πληροφοριών για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Η εργονομία είναι πολύ καλή, η ποιότητα κατασκευής απαράμιλλη, ενώ πραγματικά εντυπωσιάζει η σημασία στη λεπτομέρεια. Παρεπόμενο της μπαταρίας (που, παρεμπιπτόντως, συνταξιοδότησε την 7θέσια έκδοση), είναι ο περιορισμός του χώρου των αποσκευών, που πάντως παραμένει απόλυτα ικανοποιητικός στα 497 λίτρα.

Το υβριδικό σύστημα i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive) των 184 «συνολικών» ίππων, ουσιαστικά καθορίζει αυτόματα τον τρόπο κίνησης του αυτοκινήτου. Και λέμε «ουσιαστικά» διότι ναι μεν ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, αλλά για μόνο για δύο χιλιόμετρα ή/και μέχρι την ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα. Μετά από αυτό, εμπλέκεται στο παιχνίδι και ο βενζινοκινητήρας. Στο πρόγραμμα Hybrid Drive, αντίθετα με άλλα μοντέλα, το θερμικό μοτέρ παρέχει ενέργεια σε μια «γεννήτρια» που με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο Engine Drive, ο βενζινοκινητήρας αναβαθμίζεται σε πρωταγωνιστή και μεταδίδει την κίνηση μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης. Το σύστημα είναι –ασφαλώς- απλούστερο στην πράξη απ’ ότι στη θεωρία, αλλά το μείζον ζήτημα είναι το γεγονός ότι αποδίδει περίφημα, τουλάχιστον όσον αφορά στην κατανάλωση, που μετά βίας ξεπερνά τα 7 λτ./100 χλμ.

Οδηγικά το CR-V στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, που δεν είναι άλλες από τις απρόσκοπτες «οικογενειακές» μετακινήσεις. Ασφαλές, προοδευτικό σε όλα του και με την ανάρτηση να διαχειρίζεται πολύ αποτελεσματικά το αυξημένο βάρος της έκδοσης (που φλερτάρει με τα 1.800 κιλά), προσφέρει παράλληλα πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Πρέπει μάλιστα να αναφέρουμε ότι η τετρακίνητη έκδοση δεν θα διστάσει εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, με δεδομένη και την ικανή απόσταση από το έδαφος.

Οι τιμές για το υβριδικό, δικίνητο CR-V ξεκινούν από τις 37.700 ευρώ, ενώ για τις τετρακίνητες εκδόσεις, το κόστος είναι αρκετά υψηλότερο, στις 44.800 ευρώ. Καλό όμως να μην ξεχνάμε ότι το i-MMD της Honda, είναι ένα από τα πλέον προηγμένα υβριδικά συστήματα που διατίθενται αυτή τη στιγμή.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο