ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW Σειρά 2 Coupe: Πρώτες Εντυπώσεις

bmw-seira-2-coupe-protes-entyposeis-631563

Επιστροφή στις ρίζες, για τη νέα αυτή BMW που διαθέτει κυλίνδρους και πιστόνια. Καθώς και την ικανότητα να σε δελεάζει με τη συμπεριφορά της στο δρόμο.

Tου Andrea Rapelli Aπόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

Δεν είναι διόλου τυχαίο το γεγονός ότι η BMW οργάνωσε μια ημέρα οδήγησης αποκλειστικά με εξακύλινδρα μοντέλα της. Σαν να ήθελε να μας υπενθυμίσει ότι καλό το ηλεκτρικό μέλλον, αλλά η φήμη της έχει βασιστεί σε μοντέλα με κυλίνδρους και πιστόνια.

Η Σειρά 2 Coupé είναι ίσως ο ιδανικότερος πρεσβευτής αυτής της σχολής σκέψης. Πρώτον, επειδή δεν βασίζεται στη διάταξη «εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας εμπρός, κίνηση εμπρός» των λοιπών εκδόσεων της Σειράς 1. Όχι, η Coupé παραμένει πιστή στην κουλτούρα της BMW που όλοι αγαπήσαμε. Κινητήρας εμπρός, σε διαμήκη διάταξη και κίνηση στον πίσω άξονα. Αλλά και εμπρός, όταν οι συνθήκες το απαιτούν (στην περίπτωση της τετρακίνητης M240i).

ΘΕΜΑ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ

Δεν έχω την παραμικρή όρεξη ν’ ανοίξω έναν νέο κύκλο αντιπαράθεσης. Οπότε θ’ αφήσω τον καθένα να βγάλει το δικό του συμπέρασμα για το εάν η νέα Σειρά 2 είναι μια κλασική BMW από σχεδιαστικής απόψεως. Ωστόσο, θεωρώ αδιαπραγμάτευτο το γεγονός ότι διαθέτει τις τέλειες αναλογίες για ένα coupé. Μακρύ καπό και καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω. Σίγουρα βοηθά και το συγκεκριμένο χρώμα. «Thundernight» το ονομάζει η ΒMW, μωβ μεταλλικό είναι στην καθομιλουμένη και το κόστος του 846 ευρώ.

Οι αλλαγές στην καμπίνα είναι λιγότερο τολμηρές. Το ταμπλό είναι, στην ουσία, ίδιο με των λοιπών μοντέλων της εταιρείας. Μόνο κάποιες λεπτομέρειες διαφοροποιούν την M240i. Όπως για παράδειγμα τα δερμάτινα καθίσματα στο μπλε χρώμα του τμήματος Μotorsport (υφασμάτινα στο βασικό εξοπλισμό), το τριάκτινο τιμόνι και τα αλουμινένια πεντάλ.

Η κυριότερη διαφορά της M240i κρύβεται κάτω από το καπό. Είναι ο εξακύλινδρος, σε σειρά, turbo κινητήρας που κάνει τη διαφορά σε σχέση με τις φθηνότερες εκδόσεις. Παρόλο που η χρονική συγκυρία δεν ευνοεί την απόκτηση αυτοκινήτων με κινητήρες που τροφοδοτούνται από τα παραδοσιακά καύσιμα. Στην προκειμένη περίπτωση, από βενζίνη. Ο κινητήρας ανεβάζει στροφές με αφοπλιστική ευκολία (έως την κόκκινη ζώνη που ξεκινά στις 6.500 σ.α.λ.), δίχως να παρατηρείται υστέρηση στην απόκρισή του στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Επιπλέον, είναι ελαστικός στις μεσαίες στροφές και εκπέμπει έναν ήχο αντάξιο της παράδοσης της ΒMW. Είναι μπάσος και εμπλουτισμένος με σκασίματα από τις εξατμίσεις. Οι 374 ίπποι, σε συνδυασμό με τα 500 Nm της ροπής, δεν αντιμετωπίζουν την παραμικρή δυσκολία με το βαρύ αμάξωμα των 1.765 κιλών (σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία).

Το αυτόματο κιβώτιο Steptronic με τις οκτώ σχέσεις (η Μ240i δεν διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο) λειτουργεί απαλά και βελούδινα σε χαλαρούς ρυθμούς. Εάν όμως επιλέξετε το πρόγραμμα Sport+, τότε αλλάζει και η συμπεριφορά του κιβωτίου που γίνεται πιο γρήγορο και συνεπές στην αλλαγή των σχέσεων.

Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, η M240i «ξεδιπλώνει» όλες τις αρετές της και μας δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα για το πόσο εκρηκτική θα είναι η επερχόμενη Μ2. Στο δρόμο, εντός των ορίων της ευπρέπειας, καλύπτει ταχύτατα οποιαδήποτε διαδρομή. Εάν αυτή περιλαμβάνει στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας, ακόμα καλύτερα για τον οδηγό της. Όχι βέβαια ότι δυσκολεύεται στις κλειστές στροφές ή το βρεγμένο οδόστρωμα. Ακόμα και στα χιόνια, με τα κατάλληλα ελαστικά, η τετρακίνηση σε βγάζει ασπροπρόσωπο. Για να είμαστε ειλικρινείς, η συμβολή του συστήματος xDrive είναι θετική ακόμα και σε στεγνό οδόστρωμα, καθώς μεταδίδει το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής στον πίσω άξονα. Σε συνδυασμό με το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με δυνατότητα κλειδώματος έως και 100%, το κλείσιμο της τροχιάς με το γκάζι σε μια στροφή θα γίνει η αγαπημένη σας ασχολία.

Η πλατφόρμα της βασίζεται στην CLAR, αλλά έχει αρκετές αλλαγές. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά πέντε εκατοστά (στα 2,74 μέτρα), ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά τρία. Το εμπρός μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά έξι εκατοστά και το πίσω κατά τέσσερα εκατοστά. Εάν σας έλεγα ότι εντόπισα σημαντικές διαφορές στην οδήγηση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της Σειράς 2, θα έλεγα ψέματα. Ωστόσο, η αύξηση της γωνίας κάμπερ των εμπρός τροχών κατά 30 λεπτά της μοίρας σίγουρα έχει βελτιώσει το τιμόνι. Η πληροφόρηση που μεταδίδει είναι επαρκής, αν και σε αίσθηση δεν είναι από τα κορυφαία του είδους.

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΝΕΤΗ

Μπορεί οι επιδόσεις της M240i να είναι εξωπραγματικές, ωστόσο δεν έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο «όπλο» για ειδικές διαδρομές. Τον ρόλο αυτό θα κληθεί να παίξει η Μ2. Οι δρόμοι γύρω από το Μόναχο όπου την οδηγήσαμε ήταν άψογης ποιότητας. Το ακριβώς αντίθετο από τους «βομβαρδισμένους» δρόμους στους οποίους καθημερινά οδηγούμε για να πάμε από το σπίτι στη δουλειά. Στους δρόμους αυτούς, η Μ240i με τα αμορτισέρ στη ρύθμιση Comfort (εάν έχετε επιλέξει την προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση με κόστος 582 ευρώ) είναι εξαιρετικά άνετη. Σε αυτό συμβάλλουν και τα περιορισμένα ντεσιμπέλ που παρεισφρύουν στην καμπίνα που, σε καμία περίπτωση δε γίνονται ενοχλητικά για τους επιβάτες. Εν ολίγοις, τα πολύωρα ταξίδια δεν κουράζουν τους επιβάτες.

Στην καμπίνα της, μην αναμένετε την ευρυχωρία ενός sedan. Οι εμπρός επιβάτες δεν αντιμετωπίζουν το παραμικρό θέμα. Ωστόσο, η πρόσβαση στις πίσω θέσεις δεν είναι η ευκολότερη των υποθέσεων. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, οι έχοντες ανάστημα άνω του 1,80 μ. θ’ αγγίξουν την οροφή με το κεφάλι τους. Τα επιπλέον πέντε εκατοστά του μεταξονίου οδήγησαν σε ελαφριά αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τα γόνατα. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δύο ενήλικες θα βολευτούν στις πίσω θέσεις για πολύωρο ταξίδι. Για παιδιά, από την άλλη, ή μετρίου αναστήματος ενήλικες, όλα είναι εντάξει. Όσον αφορά στο πλάτος, δύο επιβάτες θα βολευτούν μια χαρά.

Ο χώρος αποσκευών έχει αξιοπρεπή χωρητικότητα (390 λίτρα), αν και σαφώς και δεν αποτελεί τον κύριο λόγο αγοράς μιας Σειράς 2 Coupé. Το κεντρικό τμήμα της πλάτης του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται, δίνοντας τη δυνατότητα μεταφοράς μακριών αντικειμένων, όπως για παράδειγμα είναι τα πέδιλα του σκι. Από τη στιγμή που διαθέτει τετρακίνηση και έχει τόσο ευχάριστη συμπεριφορά στο στροφιλίκι, θα ήταν κρίμα να μην μπορεί ν’ ανέβει ο ιδιοκτήτης της στο αγαπημένο του χιονοδρομικό κέντρο με την M240i.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο