ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW X1 vs Peugeot 3008: Επί ίσοις όροις

bmw-x1-vs-peugeot-3008-epi-isois-orois-629635

Η σύγκριση δύο επαναφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων από τα στρατόπεδα της Peugeot και της BMW δεν κρύβει εκπλήξεις. Παραπλήσιες διαστάσεις, επιδόσεις και τιμές συνθέτουν τον καμβά της αντιπαράθεσης με τις μοναδικές διαφορές να επικεντρώνονται στην διάθεση τετρακίνησης για το Βαυαρικό μοντέλο και στην ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων για το Γαλλικό μοντέλο.

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η Peugeot αποφάσισε το 2017 να μπει στα μεγάλα σαλόνια της αυτοκίνησης παρουσιάζοντας μια σειρά μοντέλων που ως κύριο χαρακτηριστικό τους είχαν την ποιότητα στην κατασκευή. Το μοντέλο ορόσημο αυτής της μεταστροφής ήταν το 3008, ένα μικρομεσαίο SUV όπου στην 2η γενιά του εξέπληξε κοινό και ειδικούς τόσο με την φινετσάτη σχεδίασή του όσο και με το επίπεδο της κατασκευαστικής του αρτιότητας. Αυτή η αλλαγή στην εικόνα του brand Peugeot σε πιο premium περιοχές της αγοράς όχι μόνο εκτελέστηκε ορθά αλλά πέτυχε συνάμα όπως τουλάχιστον αποδεικνύουν και τα νούμερα των πωλήσεων διεθνώς αλλά και εγχωρίως.

Από την άλλη, η BMW παραμένει μία premium εταιρεία, με διευρυμένο portfolio μοντέλων προσφέροντας κορυφαία τεχνολογία συνδυαζόμενη με σπορτίβ χαρακτηριστικά, σχεδόν σε όλες τις προτάσεις της γκάμας της. Η σειρά X1 αντιπροσωπεύει τα πιο μικρά – σε διαστάσεις – μοντέλα SUV στην οικογένειά της και προκύπτουν εξίσου πετυχημένα στον εμπορικό στίβο για περισσότερο από μια δεκαετία.

Οι επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων 3008 και X1 συναντήθηκαν για τις ανάγκες του συγκριτικού που διενεργήσαμε προσφάτως με στόχο να αποκρυπτογραφήσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο προτάσεων. Τα δύο μοντέλα έχουν παραπλήσιες αποδόσεις, ωστόσο διαφέρουν στην μετάδοση καθώς η BMW Χ1 είναι τετρακίνητη (xDrive) με τον ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται στον πίσω άξονα τροχών ενώ το Peugeot 3008 είναι μπροσθιοκίνητο με όλα τα συστήματα πρόωσης να βρίσκονται κάτω από το καπό. Ως εκ τούτου, η κατανομή του βάρους είναι πιο καλά μοιρασμένη στην X1 και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση προσφέρει μεγαλύτερα περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης σε οριακές συνθήκες. Γενικώς το απόβαρο στο 3008 είναι 1.835 κιλά ενώ στη X1, 1.820 κιλά που σημαίνει πως και τα δύο μοντέλα είναι αρκετά βαρύτερα από τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις τους με θερμικούς κινητήρες.

Μονάδες ισχύος

Στην περίπτωση της X1, ο θερμικός κινητήρας είναι 3κύλινδρος βενζίνης 1,5 λίτρων με ισχύ 125 ίππων ενώ το 3008 εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με ισχύ 180 ίππων. Η συνδυαστική ισχύ μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες προσδιορίζεται στους 225 ίππους για το 3008 και στους 220 ίππους για το X1. Μία άλλη διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων είναι τα αυτόματα κιβώτια όπου στην περίπτωση του 3008 είναι το γνωστό και πολύ καλό στην απόδοση 8άρι (EAT8) ενώ στο X1 είναι 6άρι (Steptronic) που έχει εξελιχθεί ειδικά για τον μικρό θερμικό κινητήρα της BMW. Εντούτοις, 8άρι της Peugeot εκμεταλλεύεται καλύτερα τις επιδόσεις του θερμικού κινητήρα των 180 ίππων προσφέροντας παράλληλα χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής σε συνθήκες ταξιδιού με ταχύτητα 130 χλμ./ώρα και ως εκ τούτου καλύτερη οικονομία καυσίμου με φορτίο. Γενικώς η μέση κατανάλωση των δύο μοντέλων στην υβριδική λειτουργία – με τις μπαταρίες φουλ φορτισμένες για τα πρώτα 100 χλμ. – δεν έχει μεγάλες διαφορές. Περίπου 0,3 λίτρα/100 χλμ. με το Peugeot να απαιτεί 4,4 λίτρα/100 χλμ. και το BMW, 4,7 λίτρα/100 χλμ. Με την λειτουργία μόνο των θερμικών κινητήρων (αφόρτιστη μπαταρία) οι καταναλώσεις ανεβαίνουν στα 7 λίτρα/100 χλμ. για το Peugeot και στα 7,6 λίτρα/100 χλμ. για το X1.

Η συστοιχία μπαταριών στο 3008 προσφέρει ενεργειακή χωρητικότητα 13,2 kWh. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή απαιτούνται από 2 ώρες έως 8 ώρες για την πλήρη φόρτιση ανάλογα με την πηγή. Οι 8 ώρες αφορούν φόρτιση από μία απλή οικιακή πρίζα σούκο 1,8 kW/8A. Η αυτονομία μόνο με ηλεκτρική ενέργεια κυμαίνεται από 40-48 χλμ. Αντίστοιχα, η συστοιχία μπαταριών της X1 έχει ως συνολική ενεργειακή χωρητικότητα 10 kWh (8,8 kWh διαθέσιμη για κίνηση) με την αυτονομία σε electric mode να κυμαίνεται μεταξύ 39-47 χλμ. H δε φόρτιση σε wallbox ή δημόσιο φορτιστή 3,7kW απαιτεί χρόνο 3,2 ωρών. Για το 3008 η Peugeot έχει προεγκατεστημένα 3 προγράμματα λειτουργίας (ElectricHybridSport) με ενδείξεις εξοικονόμησης ενέργειας (Eco), μέγιστης ισχύος για δυναμικές επιδόσεις (Power) και φόρτισης/ανάκτησης ενέργειας (Charge). H Χ1 προσφέρει και αυτή τρία mode οδήγησης (EcoProComfortSport) με αντίστοιχες ενδείξεις λειτουργίας του κάθε προγράμματος.

Γενική εικόνα

Η BMW X1 plugin Hybrid έχει αμάξωμα με μήκος 4,447 μ. που στηρίζεται σε ένα πάτωμα με μεταξόνιο 2,670 μ. Αντίστοιχα, το ίδιο μήκος αμαξώματος έχει και το υβριδικό 3008 με το μεταξόνιο να είναι κατά 5 χιλ. μεγαλύτερο (2,675 μ.). Συνεπώς και τα δύο μοντέλα παρουσιάζουν τις ίδιες διαστάσεις στην μεζούρα, με τους χώρους στην καμπίνα να είναι παραπλήσιοι. Αυτή η συνθήκη ωστόσο δεν ισχύει και στην περίπτωση του χώρου αποσκευών όπου στο μεν X1 είναι στα 450 λίτρα – επεκτάσιμα στα 1.470 με την πτώση των πίσω καθισμάτων – ενώ στο 3008 είναι μικρότερος, στα 395 λίτρα (1.357 λίτρα). Από την άλλη χωροταξικά, η BMW έχει βολέψει ένα ντεπόζιτο βενζίνης 36 λίτρων με την Peugeot να έχει δοχείο καυσίμου 43 λίτρων.

Οι καμπίνες είναι και στα δύο μοντέλα άρτια ενδεδυμένες με την σχεδίαση του ταμπλό στο 3008 να είναι πιο μοντέρνα και φουτουριστική ενώ στο X1, πιο κλασική και συμβατική. Ο πίνακας οργάνων στο Peugeot είναι πλήρως ψηφιακός ενώ στην BMW υβριδικός (αναλογικός και ψηφιακός μαζί). Γενικώς, το ταμπλό του 3008 έχει μεγάλο όγκο και έκταση και παρότι το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται σε όλους του άξονες δεν προσφέρει ιδανική ορατότητα στις γωνίες του καπό για οδηγούς χαμηλού αναστήματος. Αντιθέτως, η θέση οδήγησης στην X1 προκύπτει καλύτερη σε ορατότητα για τους αντίστοιχους χρήστες.

Στον τομέα της άνεσης η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του 3008 με τα καθίσματα να έχουν καλύτερο υπόβαθρο και τις αναρτήσεις να είναι πιο ενδοτικές στις ανωμαλίες. Βεβαίως η διαφορά με το X1 δεν είναι τόσο μεγάλη. Και αυτό προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης αν και είναι στημένο πιο σφικτά από πλευράς ρύθμισης αναρτήσεων. Γενικώς, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και στα δύο μοντέλα ωστόσο στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, το X1 φαίνεται πως ανταποκρίνεται καλύτερα ένεκα και τετρακίνησης.

Εκδόσεις-Εξοπλισμός

Η πρόταση της Peugeot για το επαναφορτιζόμενο υβριδικό 3008 των 225 ίππων στοιχειοθετείται πάνω σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (AllureAllure PlusGT). H βασική έκδοση περιλαμβάνει εκτός των άλλων ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, φυμέ κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 10 ιντσών, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων iCockpit και αρκετά συστήματα (ADAS) όπως αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος κ.ά. Η τιμή εκκίνησης προσδιορίζεται στα 46.000 ευρώ και ανεβαίνει έως τα 51.500 ευρώ για την κορυφαία έκδοση GT.

Αντιστοίχως η πρόταση της υβριδικής BMW X1 περιλαμβάνει επίσης τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (AdvantageBusinessBusiness Advanced) με την πρώτη έκδοση να περιλαμβάνει εκτός των άλλων ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φώτα LED, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας με έλεγχο απόστασης παρκαρίσματος, cruise control και αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Η τιμή της βασικής έκδοσης προσδιορίζεται στα 44.250 ευρώ και φθάνει μέχρι τα 52.522 ευρώ για την κορυφαία έκδοση Business Advanced.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο