TOP NEWS

BMW Σειρά 2 Active Tourer: Πρώτες Εντυπώσεις

bmw-seira-2-active-tourer-protes-entyposeis-632733

Η BMW με τη νέα σειρά 2 Active Tourer κάνει αισθητή την παρουσία της στην premium compact κατηγορία και στοχεύει να δείξει τις αξίες της μάρκας όχι μόνο στους πιστούς πελάτες της, αλλά και σε νέους που φιλοδοξεί να προσελκύσει.

Του Δημήτρη Διατσίδη

Στην περιοχή της Μάλαγα στην Ανδαλουσία, όλα ήταν σε θερμό κλίμα, παρά το ότι τις ίδιες ημέρες στην Ελλάδα είχαμε τον ισχυρότερο χιονιά των 20 τελευταίων χρόνων. Σε θερμοκρασίες 25° λοιπόν οδηγήσαμε αποκλειστικά για την Ελλάδα τη νέα σειρά 2 Active Tourer, που περήφανα παρουσίασαν στους δημοσιογράφους οι Γερμανοί τεχνικοί. Ο Dr. Bernhard Blatter της ομάδας που επιμελήθηκε την σειρά «THE 2» - όπως την αποκαλούν – είπε χαρακτηριστικά ότι αυτή η 2η γενιά του σπορ «all-rounder» μοντέλου της πολυτελούς compact κατηγορίας, με το δυναμικό στυλ και την επιβλητική παρουσία της, θέλει να μυήσει νέους πελάτες με ενεργό και δραστήριο τρόπο ζωής, στον πολύπλευρο χαρακτήρα της, που όμως έχει στα γονίδιά του την σπιρτάδα της σπορ οδήγησης, που είναι σήμα κατατεθέν της εταιρίας.

Το οκτάγωνο σήμα μπροστά, το εσωτερικό που έρχεται από τις iX & i4, με λιγότερα κουμπιά και πιο απλές τις λειτουργίες, το μήκος κάτω από τα 4.4 μέτρα, οι χώροι αποσκευών που από 470 μπορούν να φτάσουν και τα 1455 λίτρα, αλλά και το μασάζ που προσφέρουν τα καθίσματα, με πάρα πολλά να συμπεριλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό και να δίνουν τελικά μια ανταγωνιστική τιμή, είναι τα ατού, μαζί με την προσθήκη στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και αυτών ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V.

Εκδόσεις

Τέσσερις εκδόσεις με κίνηση μπροστά και ισχύ από 136 έως 218 ίππους διατίθενται με το λανσάρισμα, ενώ δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις θα προστεθούν στη γκάμα λίγους μήνες αργότερα. Οι εκτενώς ανανεωμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης, του μοντέλου που παράγεται από το εργοστάσιο στην Λειψία, μειώνουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, ενώ η τελευταία γενιά του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Steptronic τώρα περιλαμβάνεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με πρόσθετη ισχύ 19 ίππους.

Η 223i Active Tourer παράγει συνολικά 218 ίππους (κινητήρας εσωτερικής καύσης 204 ίπποι και ηλεκτροκινητήρας 19), η 220i Active Tourer 170 ίππους και η 218i Active Tourer 136 ίππους. Όλοι οι βενζινοκινητήρες υιοθετούν μία νέα διαδικασία καύσης και διπλό σύστημα ψεκασμού. Ο πετρελαιοκινητήρας που κινεί την 218d Active Tourer χρησιμοποιεί έμβολα χαμηλών τριβών και υπερσυμπίεση δύο σταδίων με αυξημένη απόδοση. Η μέγιστη ισχύς είναι 150 ίπποι. Το καλοκαίρι του 2022 θα έλθουν τα δύο plug-in υβριδικά με απόδοση 245 ίππους (136 από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και 109 από τον ηλεκτροκινητήρα) για την 225e και 326 ίππους (150 από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και 176 από τον ηλεκτροκινητήρα) για την 230e. Αυτά θα εφοδιάζονται για πρώτη φορά με την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, η οποία θα τους χαρίζει πολύ μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, στα 100 χλμ περίπου, μαζί με χαμηλότερο κέντρο βάρους, αλλά και με σχεδόν 400 κιλά επιπλέον βάρος από τις μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα.

Δομή
Η τεχνολογία πλαισίου της νέας 2 Active Tourer περιλαμβάνει ελαφρύτερη και συγχρόνως πιο ανθεκτική δομή αμαξώματος, μακρύ μεταξόνιο και φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η ακρίβεια διεύθυνσης και η ευελιξία έχουν αναβαθμιστεί με βελτιώσεις στον εμπρός άξονα ενός συνδέσμου με γόνατα ελατηρίων και τον πίσω άξονα τριών συνδέσμων. Το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης είναι ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό, όπως και τα αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers) στον εμπρός άξονα. Η προαιρετική ανάρτηση adaptive M περιλαμβάνει τεχνολογία επιλογής συχνότητας (frequency-selective damping), σπορ τιμόνι και μείωση απόστασης από το έδαφος κατά 15 χλιοστά. Ανάλογα με την έκδοση, ζάντες αλουμινίου 16” ή 17” τοποθετούνται στάνταρ. Αλουμινένιες ζάντες έως 19” διατίθενται προαιρετικά.

Η 223i που οδηγήσαμε πρώτη στο πρόγραμμα δοκιμών μας στις διαδρομές γύρω από την Μάλαγα, φορούσε ελαστικά Pirelli Pzero σε διάσταση 225/50-18 και σε κομμάτι σε μέτριες και κλειστές στροφές, έδειξε ότι ο συνδυασμός του νέου πλαισίου, με τον κινητήρα των 218 ίππων, είναι ιδανικός για να αναδείξει τις σπορ αρετές ενός compact αυτοκινήτου. Η αίσθηση της σιγουριάς στην επιλογή των ιδανικών γραμμών, ακόμη και σε μεγάλη πίεση των ελαστικών, είναι εξαιρετική και ο ρυθμός μπορεί να ανεβεί, χαρίζοντας απόλαυση σπορ οδήγησης. Ο «ανήσυχος» οδηγός, όταν δεν έχει την οικογένεια μαζί ή κάποιον που ζορίζεται σε γρήγορη οδήγηση, μπορεί να απολαύσει το σπορ DNA της BMW, ακόμη και σε ένα μπροσθιοκίνητο μοντέλο. Με τέτοιο ρυθμό οδήγησης βέβαια ανεβαίνει η κατανάλωση, που στην περίπτωσή μας έφτασε τα 14.9 λίτρα ανά 100 χλμ, σε μέγιστη τιμή για το «καυτό» μέρος της διαδρομής και τα 12 λίτρα/100 χλμ, σε όλη τη διαδρομή μας, τη στιγμή που η κατανάλωση των τυποποιημένων μετρήσεων είναι στα 6.6 λίτρα!

Με την 220i κινηθήκαμε σε άλλες διαδρομές, αρκετά σε αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακούς δρόμους με σχετική κίνηση και η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε είναι στα 7.7 λίτρα ανά 100 χλμ, αρκετά κοντά στα 6.5 των τυποποιημένων μετρήσεων. Η συμπεριφορά των αναρτήσεων και η όλη ποιότητα του εσωτερικού μας πρόσφερε άνετη και απολαυστική διαδρομή.

Τέλος είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε για λίγο και την υβριδική plug-in 225e των 245 ίππων, που τους έχεις όλους στη διάθεσή σου, μόνο μέσω ενός συστήματος διαχείρισης της δύναμης που ενεργοποιείς από τον αριστερό επιλογέα αλλαγής ταχυτήτων και σου δίνει τη συνολική δύναμη για 10'', κάθε φορά. Μια ευχάριστη στιγμή που μπορεί να είναι και χρήσιμη για ένα γρήγορο και ασφαλές προσπέρασμα. Οι λειτουργίες ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας και η όλη λειτουργία του συστήματος μπορεί να κατεβάσει πολύ χαμηλά την κατανάλωση, κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χλμ, αλλά το θέμα που πρέπει να σκεφτεί κανείς σε μια τέτοια επιλογή είναι το τι γίνεται αν τελειώσει η ηλεκτρική (μεγάλη) αυτονομία των 90-100 χλμ και μείνει κανείς με τους 136 ίππους του θερμικού κινητήρα που θα πρέπει να κινήσουν τα επιπλέον 400 κιλά.

Operating System 8

Αλλά την ώρα που έχεις αυτούς τους προβληματισμούς η νέα γενιά του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας iDrive (για πρώτη φορά σε ένα compact μοντέλο της BMW), που βασίζεται στο BMW Operating System 8, μπορεί να σε κάνει να τα ξεχάσεις όλα και να αφεθείς στην απόλαυση της κυρτής οθόνης BMW Curved Display – με προηγμένα γραφικά και δομή μενού – και με τον ευφυή ψηφιακό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant να σου μιλά, με ακόμα περισσότερες ικανότητες. Το πλήρως ψηφιακό σύστημα αποτελείται από μία οθόνη πληροφοριών 10,25” και μία οθόνη ελέγχου 10,7”. Το νέο BMW iDrive βασίζεται στο διαισθητικό έλεγχο αφής και τον έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών, που τις ακούς από το ηχοσύστημα Harman Kardon!

Η προηγμένη πολυτέλεια και η υψηλή λειτουργικότητα του εσωτερικού τονίζονται από πολυάριθμες λεπτομέρειες που είναι εμπνευσμένες από τη φιλοσοφία της τεχνολογικής ναυαρχίδας BMW iX. Η άνεση των καθισμάτων σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων είναι μεγαλύτερη συγκριτικά με την προκάτοχό της. Η ακουστική άνεση και η προστασία των επιβατών έχουν αναβαθμιστεί. Οι ποικίλοι αποθηκευτικοί χώροι και τα πίσω καθίσματα πολλαπλών ρυθμίσεων συνεισφέρουν επίσης στη λειτουργική άνεση του αυτοκινήτου σε καθημερινή χρήση και σε πιο μακρινά ταξίδια.

Η μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και διαδικασία στάθμευσης είναι γεγονός. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει Cruise Control με λειτουργία πέδησης, Lane Departure Warning, Evasion Assistant και προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης. Το Parking Assistant προσφέρεται στάνταρ. Οι υπάρχουσες λειτουργίες μπορούν να βελτιωθούν ή να επεκταθούν μέσω απομακρυσμένων αναβαθμίσεων λογισμικού (Remote Software Upgrades).

Ανάποδα από τα συνηθισμένα, ασχοληθήκαμε με το εξωτερικό της νέας BMW Σειράς 2 Active Tourer, μόλις τελειώσαμε με την οδηγική δοκιμή. Το προφίλ ενός σύγχρονου crossover περιλαμβάνει καθαρές, απέριττες επιφάνειες που αποπνέουν σπορ δυναμισμό, σύμφωνα με την Γερμανική αισθητική. Στο εμπρός τμήμα εκφράζονται κυρίως από τη μεγαλύτερη μάσκα ‘νεφρών’ BMW και το λεπτό περίγραμμα των προβολέων. Οι πολύ πιο έντονα κεκλιμένες κολόνες A, το εκτεταμένο σχήμα των πλαϊνών παραθύρων, οι λαβές στις πόρτες που δεν εξέχουν και οι λεπτές κολόνες C συνεισφέρουν επίσης στην αεροδυναμική σιλουέτα. Πάντως η προσωπική εκτίμηση του γράφοντος είναι ότι θα μπορούσε να γίνει λίγο περισσότερο δυναμικός ο σχεδιασμός αν περιλάμβανε περισσότερα στοιχεία από τη σειρά 2 κουπέ.

Τελικά μπορούμε να πούμε ότι η νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer είναι πετυχημένη σε όλα όσα υπόσχεται και μένει να δούμε το πόσους νέους πελάτες θα φέρει στη μάρκα, για να βιώσουν τα στοιχεία της πολυμορφικότητας και της υψηλής ποιότητας, μέσα από ένα σπορ χαρακτήρα.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο