ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 320d vs Mercedes C200: Αριστοκράτισσες της νέας εποχής!

bmw-320d-vs-mercedes-c200-aristokratisses-tis-neas-epochis-658121

Άκρως πετυχημένα μεγέθη της σύγχρονης αυτοκίνησης οι δύο Γερμανικές μεσαίες μπερλίνες, συνώνυμες της κορυφαίας ποιότητας σε όλα τα επίπεδα και ως εκ τούτου, σημεία αναφοράς για τους υπόλοιπους ανταγωνιστές, άλλοτε μα και σήμερα. Έστω με κάποιες διαφορές σε σχέση με τη φημισμένη προϊστορία τους…

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

«Ότι δίνεις παίρνεις» λέει ο θυμόσοφος λαός και αυτή η ρήση ισχύει απόλυτα στη περίπτωση, τόσο της σειράς 3 της BMW, όσο και στη C-Class της Mercedes, εδώ και πολλά πολλά χρόνια.

Σήμερα λοιπόν, ενώπιον μας έχουμε τη πρόσφατα ανανεωμένη σειρά 3 και τη τρέχουσα C Class. Αμφότερες, λευκές, ποιοτικές στον υπέρτατο βαθμό, εξοπλισμένες με τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας, εννοείται πισωκίνητες, εξηλεκτρισμένες (καθότι εφοδιάζονται με υβριδικά συστήματα κίνησης), ενώ διαθέτουν πλέον, πολύ μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,71μ. η Bmw, 4,75 μ. η Mercedes). Α και μην ξεχάσουμε: με τιμή πώλησης των βασικών τους εκδόσεων που ξεκινά και στις δύο περιπτώσεις λίγο πάνω από τις 50.000 ευρώ! Βλέπετε ανέκαθεν η υψηλή ποιότητα κόστιζε και κοστίζει…

Η ανανεωμένη σειρά 3 απέκτησε, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στη μάσκα και στον εμπρός προφυλαχτήρα, πιο λεπτούς full-LED προβολείς και φώτα ημέρας διατεταγμένα σε σχήμα ανεστραμμένου L. Επίσης τα πίσω φανάρια λέπτυναν, τα τόξα των φτερών διευρύνθηκαν και οι απολήξεις των εξατμίσεων τοποθετήθηκαν στα δύο άκρα του πίσω προφυλαχτήρα. Όλα αυτά, διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερα μυώδες, σπορτίφ σύνολο. Πλήρως αναβαθμισμένο και το εσωτερικό της σε επίπεδο εξοπλισμού και μόνον, καθώς η ποιότητα κατασκευής και υλικών ούτως ή άλλως είναι γνήσια BMW, τουτέστιν υπεράνω κριτικής! Ανοίγοντας τη βαριά πόρτα, το βλέμμα έλκεται από τη νέα κυρτή οθόνη BMW Curved Display, που περιβάλλει τον οδηγό.

Αποτελείται από μία οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και μία οθόνη ελέγχου με διαγώνιο στις 14,9 ίντσες που συγχωνεύονται αποτελώντας μία ενιαία ψηφιακή μονάδα υψηλής ανάλυσης. Η συγκεκριμένη σχεδιαστική επιλογή, επιτρέπει τον έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών (τριζωνικό κλιματισμό, προγράμματα οδήγησης, σύστημα πλοήγησης κ.α.) μέσω, αφής, φωνητικών εντολών και του περιστροφικού χειριστηρίου στη κεντρική κονσόλα iDrive Controller.

Προηγμένη τεχνολογία αναμφίβολα, όμως η πολυπλοκότητα του μενού, ενδέχεται να δυσκολέψει ακόμα και τους εξοικειωμένους με συστήματα του είδους. Αυτή είναι η πρώτη από τις δύο ενστάσεις μας, καθώς κατά τα λοιπά η εργονομία είναι αψεγάδιαστη. Η έτερη και τελευταία ένσταση μας, αφορά στην απουσία κάμερας οπισθοπορείας παράλειψη μάλλον αδικαιολόγητη για μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Αντ’ αυτής προσφέρεται το σύστημα παρκαρίσματος Park Distance Control (PDC) με αισθητήρες εμπρός και πίσω.

Εξίσου εντυπωσιακή και αναμενόμενα ποιοτική, η ομοεθνής και αιώνια αντίπαλος C Class. Δημιούργημα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας Cab Backward Design της Mercedes, υιοθετεί τη τεχνοτροπία της μετατοπισμένης προς τα πίσω καμπίνας, μεγιστοποιώντας το μήκος του καπό με το έντονο ανάγλυφο. Επιπρόσθετα, ο μικρός εμπρός πρόβολος, η τραπεζοειδής μάσκα και τα πίσω φανάρια που παραπέμπουν στην S-Class της προσδίδουν δυναμισμό και το παραδοσιακό – αριστοκρατικό στυλ της εταιρείας. Ας μην ξεχνάμε δε και, το κορυφαίο για τη κατηγορία, αεροδυναμικό συντελεστή οπισθελκούσας 0,24 Cd! Στα απαράμιλλης ποιότητας ενδότερα της εννοείται πως επικρατεί πλέον, η ψηφιακή τεχνολογία ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και διασύνδεσης MBUX (Mercedes Benz User Experience). Δύο οθόνες, η πρώτη τοποθετημένη κατακόρυφα στο μέσον του ταμπλό 11,9 ιντσών και η δεύτερη ως πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, οι πηγές ενημέρωσης του οδηγού και ταυτόχρονα, τα μέσα για το χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Προσφέρεται δυνατότητα χειρισμού μέσω, αφής, φωνητικών εντολών και επιπλέον, αναγνώρισης δακτυλικού αποτυπώματος του ιδιοκτήτη και της λειτουργία Smart Home (που επιτρέπει τον εξ αποστάσεως έλεγχο και χειρισμό οικιακών συσκευών)! Και εδώ το περιβάλλον απαιτεί φυσικά εξοικείωση, αν και αποδεικνύεται πιο εύχρηστο λόγω της ύπαρξης κλασσικών μπουτόν στη βάση της κεντρικής οθόνης (όπου εδράζονται τα προγράμματα οδήγησης και ελέγχου των επιμέρους συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας). Στον αντίποδα τα χειριστήρια αφής (που ελέγχουν ηχοσύστημα, cruise control, trip computer, προφίλ πίνακα οργάνων) στο πανέμορφο τριάκτινο τιμόνι της, αποτελούν μία διαρκή σπαζοκεφαλιά…

 

Να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος…

…η μόνη φράση που αντικατοπτρίζει τα όσα απολαυστικά βιώνεις εντός των δύο Γερμανικών σεντάν, τα οποία έχουν ήδη εξηλεκτρισθεί υιοθετώντας τη λύση του θερμικού κινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Πιο αναλυτικά, η Bmw 320d της δοκιμής χρησιμοποιεί, δίλιτρο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας Common Rail ο οποίος συνδυάζεται με, διπλό υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας με intercooler και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Το σύνολο από κοινού αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 400Nm (από τις 1.750-2.500 σ.α.λ.), καλύπτει τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων C02 Euro 6d και η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου Steptronic οκτώ σχέσεων. Στη πράξη, η τεράστια ροπή αρκεί για να μετακινήσει τη βάρους 1.645 κιλών Γερμανική μπερλίνα γρήγορα (0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτ., τελική ταχύτητα 240χλμ./ώρα).

Στον αντίποδα η Mercedes C200, εφοδιάζεται, με τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο με intercooler βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1,5 λίτρων και ήπιο υβριδικό σύστημα EQ Boost 48V με μίζα-δυναμό ISG. Η συνδυαστική απόδοση των δύο συνόλων είναι 204 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 300Nm (από 1.800 – 4.000 σ.α.λ.), που μεταδίδονται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων 9G-Tronic. Έτσι η C Class των 1.650 κιλών ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,3 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα της σταματά στα 246 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου δοκιμής «κλείδωσε» στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. για τη Bmw, έναντι των 9,4λίτρων/100 χλμ. της Mercedes, τιμές λογικές σε συνάρτηση με το βάρος τους, αλλά και τη παντελή απουσία εγκράτειας από μέρους μας και στις δύο περιπτώσεις.

Με διάθεση ανεβασμένη στα ύψη λοιπόν και προορισμό το «όσο πιο μακριά τόσο καλύτερα», πάμε BMW πρώτα. Αψεγάδιαστη η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης (που διαθέτει ηλεκτρική ρύθμιση για τη πλευρική στήριξη του καθίσματος) δεν απαιτεί παρά ελάχιστα λεπτά, για να βρεις την ιδανική θέση. Η συνέχεια από κει και πέρα, εξελίσσεται όπως μας συνηθίσει η Βαυαρική φίρμα. Ή έστω περίπου. Τι εννοούμε; Κατ’ αρχήν, είτε κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες επιπέδου αυτοφώρου, είτε κινείσαι σε ρυθμούς γραφείο-σπίτι, η εκπληκτική ηχομόνωση σε απομονώνει πλήρως από το περιβάλλον μα και το πετρελαιοκινητήρα. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, παρά την ακατάλληλη για τους Ελληνικούς δρόμους διάσταση των ελαστικών (255/35 R19) που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής και τη καταφανώς σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω αμφότερες με αντιστρεπτικές ράβδους). Όπως εξαιρετική είναι και η ακρίβεια με την οποία διαγράφει ανοικτές καμπές, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον άπειρο.

Ο τελευταίος θα νιώσει ιδιαίτερα ασφαλής σε δρόμο με στροφές και καλής ποιότητας άσφαλτο, καθώς η αντίδραση του πλαισίου υπό πίεση είναι υποστροφική, παρά την υψηλή ροπή και τη πίσω κίνηση. Ο έμπειρος-αμετανόητος, πρέπει να βρεθεί σε γλιστερό κομμάτι για να μπορέσει να γευθεί το απαγορευμένο μήλο της υπερστροφής. Εκεί λοιπόν, με το DSC απενεργοποιημένο η ανανεωμένη 320d θα ξεδιπλώσει το – καλά κρυμμένο – ταμπεραμέντο της και θα του προκαλέσει χαμόγελα, αν και με κάποιες διαφορές σε σχέση με το παρελθόν. Τι εννοούμε; Η περίφημη κοφτερή αίσθηση που είχαμε απαντήσει στο παρελθόν σε μοντέλα της εταιρείας με ανάλογη ιπποδύναμη, απλά δεν υφίσταται. Υπαίτιο φυσικά το αυξημένο βάρος (λόγω και του υβριδικού συστήματος), αν και οφείλουμε να παραδεχτούμε πως, αυτή η – σκληροπυρηνικού χαρακτήρα – απουσία λειτουργεί εν τέλει υπέρ της ασφάλειας του μέσου οδηγού. Της συντριπτικής πλειοψηφίας δηλαδή των αγοραστών που θα την επιλέξουν. Ακούραστα και αποτελεσματικά τα φρένα της (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-πίσω), ωστόσο το πεντάλ εμφανίζει τη γνώριμη, των υβριδικών, σπογγώδη αίσθηση στην αρχή της διαδρομής του. Στην ύπαρξη του υβριδικού συστήματος εξάλλου, πρέπει να αποδοθεί και η κάπως αργή αντίδραση του πολύ καλού κατά τα λοιπά αυτόματου κιβωτίου Steptronic, στα κατεβάσματα όταν βρίσκεται σε χειροκίνητη λειτουργία.

Από την αντίστοιχα πολύ καλή θέση οδήγησης της Mercedes C200, τα οδηγικά τεκταινόμενα είναι εξίσου απολαυστικά, αν και με λίγο διαφορετικό τρόπο. Κύριο χαρακτηριστικό και εδώ, η υψηλού επιπέδου άνεση που προσφέρει αφειδώς, σε κάθε είδους διαδρομή εντός ή εκτός πόλης. Εξίσου αθόρυβη μα και ακλόνητη στις υψηλές ταχύτητες, επιτρέπει αβίαστα την επίτευξη υψηλής μ.ω.τ. Σημαντική εδώ, η λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω αμφότερες με αντιστρεπτικές ράβδους) που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, η οποία απορροφά πιο αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες. Επιπλέον στις στροφές υπό πίεση, εμφανίζει ανάλογα υψηλή πλευρική πρόσφυση ενώ αποδείχθηκε λίγο περισσότερο ουδέτερη και φιλική στο χειρισμό της, λόγω του αισθητά πιο μαλακού στησίματος των αναρτήσεων της. Όσο για τους έχοντες γνώση μα και «πιπεράτες» σκέψεις θα σας πούμε πως, γυρίζει (εννοείται με απενεργοποιημένο το σύστημα ευστάθειας) ελέγχεται πολύ εύκολα, αν και ο υπέρμετρα πολιτισμένος χαρακτήρας της δεν σε προκαλεί να αμαρτάνεις. Το υψηλό επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας της συμπληρώνεται από την απόδοση των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/ δίσκοι πίσω) που διαθέτουν ελαφρώς καλύτερη αίσθηση. Καλύτερο εμφανίζεται στη χειροκίνητη λειτουργία του στα κατεβάσματα σχέσεων, το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic στοιχείο που βοηθά σε γρήγορους ρυθμούς. Τέλος, το επίσης ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές ωστόσο είναι πιο πολύστροφο γεγονός που ναι μεν δεν του προσδίδει την ταχύτητα του αντίστοιχου συστήματος της Βmw, από την άλλη όμως κόβει στοιχείο αρκετά σημαντικό κατά το παρκάρισμα.

 

Ώρα για web banking

Βmw 320d ή Mercedes C Class 200; Πετρέλαιο ή βενζίνη; Δύο κορυφαίας ποιότητας μοντέλα που προσφέρουν, πολύ άνετους χώρους για τέσσερις υψηλόσωμους ενήλικες και τις αποσκευές τους (Bmw 480, Mercedes 455 λίτρα αντίστοιχα), υψηλότατα επίπεδα άνεσης και εξοπλίζονται με τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Επιπλέον, στρίβουν, φρενάρουν και κινούνται σε ρυθμούς GT κι όλα αυτά με πολύ λογική κατανάλωση καυσίμου. Η μεγάλη επιτυχία των δύο εταιρειών είναι πως έχουν φανατικό κοινό που δεν αλλαξοπιστεί εύκολα. Επομένως οι λάτρεις τόσο της Bmw, όσο και της Mercedes προφανώς και ήδη έχουν πάρει την απόφαση τους, παρά το διόλου ευκαταφρόνητο χρηματικό αντίτιμο που πρέπει να εκταμιεύσουν. Όσο για την προσωπική μας άποψη και εστιάζοντας αυστηρά στις συγκεκριμένες εκδόσεις, θα βλέπαμε Mercedes C 200.

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο