ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe

apostoli-stin-ispania-odigoume-to-neo-jeep-grand-cherokee-4xe-668402

Το νέο Grand Cherokee έρχεται στην Ευρώπη με Premium αύρα και εξηλεκτρισμένες επιδόσεις. Το οδηγήσαμε στην Ισπανία για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τη ναυαρχίδα της Jeep.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Jeep

Στις 20-21 Απριλίου η Jeep διοργάνωσε την Πανευρωπαϊκή παρουσίαση ολόκληρης της εξηλεκτρισμένης γκάμας της και φυσικά του Avenger, του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Σε αυτή την αποστολή, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την Plug-in υβριδική έκδοση του νέου Grand Cherokee, που ουσιαστικά ολοκληρώνει τον εξηλεκτρισμό των τετρακίνητων οχημάτων της. Βλέπετε, το 4Χ4 για την Jeep έχει εξελιχθεί σε 4xe, που χαρακτηρίζει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στον πίσω άξονα, αλλά και τη νέα εποχή των Off Road ικανοτήτων. Το νέο Grand Cherokee διαθέτει νέα αρχιτεκτονική, τεχνολογίες αιχμής στο εσωτερικό και στα συστήματα κίνησης, πολυτελή χαρακτήρα και στην Ευρώπη διατίθεται μόνο με το Plug-in υβριδικό σύνολο.

Κατά την παρουσίαση της πλήρους γκάμας 4xe της Jeep, ο Επικεφαλής της μάρκας στην Ευρώπη, κ. Eric Laforge, δήλωσε: «Η τεχνολογία 4xe αξιοποιεί την εξηλεκτρισμένη κίνηση έτσι ώστε να τονίσει το μοναδικό DNA της Jeep και να βελτιώσει περαιτέρω τις ήδη θρυλικές εκτός δρόμου δυνατότητες των μοντέλων της. Το σύστημα προσφέρει άμεση απόδοση ροπής, καλύτερη επιτάχυνση, περισσότερη διασκέδαση, αλλά και περισσότερη ησυχία. Σήμερα, με την ένταξη του νέου Grand Cherokee, το οποίο είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, προσφέρουμε ένα μοντέλο με περισσότερη τεχνολογία και σεβασμό προς το περιβάλλον, αλλά εξίσου διασκεδαστικό και αποδοτικό. Αναμφίβολα το νέο Grand Cherokee 4xe αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην πορεία της Jeep προς την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.»

Είναι Grand και Premium

Η νέα ναυαρχίδα της Jeep σέβεται το όνομα της και είναι πιο Grand από ποτέ. Το μήκος του φτάνει τα 4.914 χλστ., το πλάτος 1.968 και το ύψος αγγίζει οριακά τα 1.800, οπότε έχει ένα πραγματικά μεγάλο αποτύπωμα στον δρόμο. Σχεδιαστικά, όπως μας εξήγησε ο Ιταλοαμερικανός σχεδιαστής, Eugenio Sellaro, έχει κρατήσει το DNA της Jeep και στοιχεία από σχεδόν όλες τις γενιές του, όμως έχει κάνει ένα βήμα μπροστά.

Είναι σοβαρό αλλά ταυτόχρονα μοντέρνο, με αυστηρές γραμμές, λίγες καμπύλες και μικρές γυάλινες επιφάνειες. Ξεχωρίζει η εμβληματική μάσκα και τα επιθετικά φωτιστικά σώματα LED στο μπροστινό μέρος, αλλά και οι λεπτές κολώνες και το ρύγχος καρχαρία στο προφίλ του. Φυσικά, ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού το Grand Cherokee, διαφοροποιείται εξωτερικά στα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Limited, Overland, Summit Reserve και Trailhawk) που διαθέτει, με Premium ή σκληροτράχηλη… διάθεση, αντίστοιχα.

Εκεί που οι “Αμερικάνοι” ξεπέρασαν τους εαυτούς τους όμως, είναι στην καμπίνα. Το εσωτερικό έχει Premium αύρα και διαθέτει εξαιρετικά υλικά ακόμα και στα πιο χαμηλά σημεία, με τις δερμάτινες επενδύσεις να καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος αυτής και τη συνολική κατασκευή να είναι πολύ στιβαρή. Ο σχεδιασμός έχει έντονο το ψηφιακό στοιχείο, με δύο οθόνες για τον οδηγό και το σύστημα πολυμέσων, να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25″ διαθέτει αρκετές επιλογές διαμόρφωσης, ενώ το Infotainment σύστημα με οθόνη 10,1″ τρέχει το νεότερο λογισμικό σύστημα Uconnect 5. Για πρώτη φορά στη κατηγορία, το Grand Cherokee λανσάρει μια ακόμα οθόνη, στην πλευρά του συνοδηγού. Αυτή είναι επίσης 10,25″, αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, και επιτρέπει τον χειρισμό των πολυμέσων και άλλων λειτουργιών άνεσης, την προβολή ταινιών ή άλλων αρχείων βίντεο και μάλιστα χωρίς να ενοχλεί τον οδηγό. Το τελευταίο το καταφέρνει χάρη σε ένα ειδικό φιλμ, που “μπλοκάρει” τις γωνίες θέασης του οδηγού. Την εμπειρία απογειώνει και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της McIntosh με 19 ηχεία και συνολική ισχύ 950W.

Οι χώροι είναι πολύ μεγάλοι, τόσο για τα μικροαντικείμενα όσο και για τους επιβάτες. Ειδικότερα οι πίσω, έχουν στη διάθεσή τους άπλετο χώρο και τις ίδιες ανέσεις με τους μπροστά, όπως ψυχόμενα ή θερμαινόμενα καθίσματα, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει 533 λίτρα.

Ο εξηλεκτρισμός της εμβληματικής ναυρχίδας

Για το σύστημα κίνησης του Plug-in υβριδικού Grand Cherokee, συνεργάζονται ένας turbo βενζινοκινητήρα 2 λίτρων, δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής τάσης, το ανθεκτικό αυτόματο κιβώτιο TorqueFlite των 8 σχέσεων και ένα εξαιρετικά ικανό σύστημα μετάδοσης σε όλους τους τροχούς. Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι 380 ίπποι και 637Nm ροπής. Το ηλεκτρικό σύστημα των 400V τροφοδοτείται από μια μπαταρία 96 στοιχείων lithium-ion και εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως και 51χλμ.

Στην πράξη το σύνολο είναι προφανώς πιο ραφιναρισμένο από τα αντίστοιχα των μικρότερων μοντέλων, με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.300 κ.εκ.. Παρά το πολύ μεγάλο βάρος, που στη περίπτωση του εφοδιασμού του με την προαιρετική αερανάρτηση αγγίζει τους 2.5 τόνους, έχει μπόλικα αποθέματα ροπής και επιταχύνει πειστικά από χαμηλά μέχρι τον κόφτη. Οι επιδόσεις του είναι αρκετά ανταγωνιστικές, με τα 0-100 να έρχονται σε 6,3″ και τη τελική του ταχύτητα να περιορίζεται στα  210 χλμ./ώρα ή στα 190 για την έκδοση TrailHawk.

Εφόσον η μπαταρία του είναι φορτισμένη, θα δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση και ο θερμικός κινητήρας θα ξυπνήσει σε δύο μόνο περιπτώσεις, στην απότομη επιτάχυνση ή στην επιλογή της φόρτισης μέσω του e-Save, το οποίο μπορεί να διατηρήσει κι’ όλας το επιλεγμένο ποσοστό της μπαταρίας. Υπάρχουν επίσης 5 προγράμματα οδήγησης Selec-Terrain, που μπορούν να συνδυαστούν με τα προγράμματα Hybrid, Electric και e-Save, του υβριδικού συστήματος.

Όπως θα περίμενε κανείς, το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe προσφέρει παράλληλα με την πολιτισμένη λειτουργία στις καθημερινές μετακινήσεις και τις κορυφαίες off-road δυνατότητες. Δύο συστήματα 4×4 είναι διαθέσιμα με το μοντέλο, τα Quadra-Trac II και Quadra-Drive II, με το δεύτερο να εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Και τα δύο συστήματα χρησιμοποιούν ενεργό κιβώτιο μεταφοράς για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης μέσω της μεταφοράς ροπής ανάμεσα στους άξονες.

Η αποκλειστική αερανάρτηση Quadra-Lift πλέον συνεργάζεται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, συμβάλλοντας στην κορυφαία ποιότητα κύλισης, αλλά και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος που μπορεί να φτάσει έως και τα 275χλστ., επιτρέποντας του να περάσει υδάτινο κόλλημα ύψους 61εκ.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας, είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το Grand Cherokee 4xe, για 100-120 χιλιόμετρα, σε αυτοκινητόδρομο. Τα συμπεράσματα μας από αυτό το σύντομο ταξίδι, είναι πως κινείται με απόλυτη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες, με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους, κορυφαία ηχομόνωση και ποιοτική κύλιση. Στις εκτός δρόμου διαδρομές, απέδειξε πως δεν υπάρχει εμπόδιο που να μπορεί να το περιορίσει, κρατώντας τους επιβάτες άνετους και καθαρούς. Το λέμε αυτό μιας και οδηγήσαμε το ανοιχτό Plug-in υβριδικό Wrangler στην διαδρομή πρώτα, οπότε εκτιμήσαμε την άνεση με την οποία πέρναγε πάνω από τον ανώμαλο δρόμο και τα εμπόδια, την πολυτέλεια και φυσικά την αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει. Εδώ να αναφέρουμε ότι έχει στον εξοπλισμό του 110 προηγμένα συστήματα ασφάλειας που περιλαμβάνουν κάμερα νυχτερινής όρασης, σύστημα προστασίας από πλάγιες συγκρούσεις, αυτόματο σύστημα στάθμευσης, κ.α.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο