ΔΟΚΙΜΕΣ

Cayenne E-Hybrid: Η πιο πετυχημένη Porsche!

cayenne-e-hybrid-i-pio-petychimeni-porsche-648018

Ο πρωτοπόρος στην κατηγορία των σπορ SUV αποτελεί ακόμα και σήμερα το μέτρο σύγκρισης σε τομείς που άπτονται της ποιότητας κατασκευής και της τεχνολογίας. Με δέκα χρόνια εφαρμοσμένης εμπειρίας στα υβριδικά συστήματα, η Porsche έχει μεταλαμπαδεύσει στην 3η γενιά της Cayenne το απαύγασμα αυτής της τεχνογνωσίας. Και το αποτέλεσμα είναι εξόχως λειτουργικό τόσο στην απόδοση όσο και στις επιδόσεις

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες Βασίλης Κωστάκος

Ποιος θα το περίμενε να ομιλούμε το 2022 για το πιο εμπορικό μοντέλο της Porsche και να δείχνουμε την Cayenne! Ένα SUV, δηλαδή, που άλλαξε το ρου της εταιρείας από το Τσουφενχάουζεν ορίζοντας επίσης το μέτρο σύγκρισης για όλα τα πολυτελή SUV που παρουσιάστηκαν μεταγενέστερα από κατασκευαστές με σπορ γονίδια στο dna τους.

Η σημερινή γενιά Cayenne είναι η 3η κατά σειρά στην 20χρονη ιστορία του μοντέλου και η πιο πλήρης από πλευράς εκδόσεων και τεχνολογίας. H γκάμα Cayenne περιλαμβάνει 19 διαφορετικές εκδόσεις, μεταξύ αυτών και 6 επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα. H Porsche έχει φροντίσει από την 2η γενιά του μοντέλου (πριν από μια δεκαετία) να έχει υβριδικές εκδόσεις στην γκάμα της. Σήμερα, οι συγκεκριμένες εκδόσεις θεωρούνται ως η χρυσή τομή στην μεταβατική περίοδο προς τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Έχουν χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα στην πόλη ενώ εξασφαλίζουν καλή αυτονομία σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Ως εκ τούτου και η Cayenne E-Hybrid είναι ίσως η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή μεταξύ άλλων εκδόσεων εντός της γκάμας η οποία προτείνεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης με 462 ή 680 ίππους. Η πρώτη αφορά στις εκδόσεις E-Hybrid, E-Hybrid Platinum Edition, E-Hybrid Coupe και E-Hybrid Coupe Platinum Edition ενώ η δεύτερη τις εκδόσεις Turbo S E-Hybrid και Turbo S E-Hybrid.

Η βασική έκδοση Cayenne E-Hybrid εφοδιάζεται με έναν V6 βενζινοκινητήρα 3.0 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW με συνδυαστική απόδοση 462 ίππων και ροπή 700 Nm παρεχόμενη από τις 1.000 έως τις 3.750 σ.α.λ. δηλαδή στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας. Η εναλλαγή μεταξύ των δύο συστημάτων πρόωσης είναι εξόχως ομαλή ενώ και συνδυαστικά η λειτουργία τους φαντάζει ιδανική. Το μοντέλο προσφέρει πληθώρα παραμετροποιήσεων σχετικά με την λειτουργία του υβριδικού συστήματος ενώ το μενού των επιλογών έχει 4 βασικά προγράμματα διαχείρισης: Hybrid, Sport, Sport Plus και Individual . Το σύστημα μετάδοσης έχει ανασχεδιαστεί και αφορά την κίνηση και τους τέσσερις τροχούς μέσω ενός έξυπνου αυτόματου κιβωτίου Tiptronic S 8 σχέσεων το οποίο είναι νέο για ολόκληρη την γκάμα Cayenne.

Μεγαλύτερη μπαταρία

Το όλο σύστημα συμπληρώνεται από μια συστοιχία υγρόψυκτων μπαταριών τεχνολογίας ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 14,1 kWh που είναι κατά 30% διευρυμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της υβριδικής Cayenne που είχε χωρητικότητα 10,8 kWh. Ως εκ τούτου, η Cayenne E-Hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά (με μηδενικούς ρύπους) για περίπου 44 χλμ. Βεβαίως στο ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργίας η τελική ταχύτητα δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 135 χλμ./ώρα, για ευνόητους λόγους (γρήγορη αποφόρτιση μπαταρίας).

Για την πλήρωση των μπαταριών με ηλεκτρική ενέργεια από φορτιστή AC με έξοδο ρεύματος 22 kW στα 32 amps (o εσωτερικός φορτιστής είναι ρυθμισμένος να υποδέχεται 7,2 kW) απαιτείται χρόνος 2 ωρών και 41 λεπτών. Κατά την συνδυαστική λειτουργία το ηλεκτρικό σύστημα επενεργεί στα προγράμματα Sport και Sport Plus μόνο για να δώσει περαιτέρω ώθηση στον θερμικό κινητήρα και σε κατάσταση επιτάχυνσης. Εδώ η ανάκτηση ενέργειας είναι μικρή. Αντιθέτως, στα υπόλοιπα προγράμματα λειτουργίας γίνεται μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας και ως εκ τούτου, πιο γρήγορη φόρτιση των μπαταριών εν κινήσει.

Εντυπωσιακές επιδόσεις και άνεση

Σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις της Cayenne E-Hybrid είναι εντυπωσιακές για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει κοντά στους 2,3 τόνους – ένεκα και του επιπλέον προστιθέμενου βάρους από τις μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί χρόνο μόλις 5’’ ενώ η αντίστοιχη 0-200 πραγματοποιείται σε 19,1 δεύτερα, με την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 253 χλμ./ώρα. Με αυτές τις τιμές, η υβριδική Cayenne αποτελεί ένα εξαιρετικό SUV για ταξίδια με ασφάλεια το οποίο συνάμα είναι και ένα από τα πιο άνετα της κατηγορίας του. Πριν όμως αναλύσω τον τομέα της «άνεσης Cayenne» θα ήθελα να σταθώ και στις καταναλώσεις ενός τέτοιου μοντέλου. Σαφώς ο αγοραστής μιας υβριδικής Cayenne δεν έχει ως απόλυτη προτεραιότητα το πόσο οικονομική προκύπτει σε καθημερινή χρήση ή στο ταξίδι όμως ζούμε σε εποχές ενεργειακής κρίσης και όλα έχουν τη δική τους σημασία.

Έτσι λοιπόν, σε συνδυαζόμενη λειτουργία η μέση κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί από 3,4 έως 6 λίτρα/100 χλμ. Όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί μόνο με τον θερμικό κινητήρα οι καταναλώσεις ανεβαίνουν στην κλίμακα άνω των 10 λίτρων/100 χλμ. Το αποτύπωμα στους ρύπους CO2 με την συνδυαζόμενη λειτουργία προσδιορίζεται στα 78 γρ./χλμ.

Επιστρέφοντας στον τομέα της άνεσης θα ισχυριζόμουν μετά σιγουριάς πως η Cayenne με την αερανάρτηση – χρεώνεται επιπλέον 2.804 ευρώ μαζί με το σύστημα ενεργητικής διαχείρισης ανάρτησης PASM – έχει εξαιρετική λειτουργία προσδίδοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αλλά και άνεση για τους επιβάτες. Μια άνεση που ούτε τα ελαστικά χαμηλού προφίλ στις μαύρες ζάντες 22 ιντσών (έξτρα χρέωση 7.896 ευρώ) δεν αποτελούν – περιέργως πως – τροχοπέδη.

Από την άλλη, ο συνδυασμός του εξαιρετικού πλαισίου με τις αεροαναρτήσεις ανταποκρίνονται πλήρως στο κοινό της Porsche σε ότι αφορά την αίσθηση αλλά και την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε φιδίσιους δρόμους. Οι αδρανειακές τάσεις του αμαξώματος σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης απλά δεν υπάρχουν ενώ η πλευρική πρόσφυση είναι υψηλή χάρη στο καλοκουρδισμένο σύστημα τετρακίνησης αλλά και στα φαρδιά ελαστικά (285/35 ZR22 μπροστά και 315/30 ZR22).

Γενικώς η υβριδική Cayenne είναι ένα ολοκληρωμένο SUV με ποιοτικά στοιχεία κατασκευής και φινιρίσματος αλλά και με συστήματα που επιδέχονται παραμετροποίησεων. Εξωτερικά, η γενικότερη εικόνα αλλά και η σιλουέτα του μοντέλου ακολουθεί τα πρότυπα των προκατόχων της με τις ανάλογες ενέσεις εκσυχρονισμού που προέρχονται και από τα υπόλοιπα μοντέλα της Porsche. Η έκδοση της δοκιμής μας χαρακτηριζόταν από τα πλαϊνά αυτοκόλλητα logo της Porsche και τις μαύρες ζάντες 22 ιντσών ενώ χαρακτηριστικό στοιχείο της είναι και οι κίτρινες δαγκάνες στα εμπρός και πίσω δισκόφρενα.

Στο εσωτερικό της συγκεκριμένης έκδοσης κυριαρχούσε το καφέ δέρμα στις επενδύσεις και στο ταμπλό. Η πανοραμική οροφή που ανοίγει και διαθέτει συρόμενο σκιάδιο ηλιοπροστασίας προσφέρεται στον έξτρα εξοπλισμό και κοστίζει 2.639 ευρώ. Σε σχέση με τα μοντέλα Cayenne της προηγούμενης γενιάς, οι πίνακες ενδείξεων είναι πλέον όλοι ψηφιακοί πλην του στροφόμετρου. Η δε θέση οδήγησης ικανοποιεί με τις ρυθμίσεις της όλους τους σωματότυπους. Χαρακτηριστικά στοιχεία οι μπάρες/χειρολαβές εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλας αλλά και το τιμόνι που έρχεται κάθετα στα χέρια του οδηγού – κοινό γνώρισμα σε όλες τις Porsche.

Τελικά, η υβριδική Cayenne με επαναφορτιζόμενη τεχνολογία είναι ένα από τα πιο εξελιγμένα σπορ SUV προσφέροντας επιδόσεις με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα που συνδυάζονται με μια ποιοτική κατασκευή. Στοιχεία που τις προσδίδουν το χαρακτήρα μιας επένδυσης υψηλής αποτίμησης για τον χρήστη της.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο