ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το πρακτικό και αυτόματο νέο Volkswagen T-Cross

dokimazoume-to-praktiko-kai-aftomato-neo-volkswagen-t-cross-713036

Ανανεωµένο στα σηµεία και διατηρώντας τα µηχανικά του µέρη αµετάβλητα, το Volkswagen T-Cross γίνεται πιο πικάντικο και ποθητό από ποτέ.

του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου • Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Έχοντας πουλήσει περισσότερες από 1,2 εκατ. μονάδες παγκοσμίως από το ντεμπούτο του το 2019, το μικρότερο SUV στην γκάµα της Volkswagen ανανεώνεται στα σηµεία και, χωρίς να χρειάζεται εκ νέου συστάσεις, έρχεται να συνεχίσει την επιτυχηµένη πορεία που έχει χαράξει στην αγορά τα τελευταία χρόνια. Στα εφόδιά του βρίσκονται µια πληρέστατη γκάµα κινητήρων βενζίνης έως 150 ίππους, τρία επίπεδα εξοπλισµού µε πληθώρα επιλογών και φυσικά η άκρως δελεαστικότατη τιµή του.

Φειδωλές αλλαγές

Παρατηρώντας το ανανεωµένο πλέον T-Cross, µε δυσκολία θα αντιληφθεί κανείς τις αλλαγές στις οποίες προέβη η Volkswagen στο εξωτερικό. To σουλούπι των 4.127 x 1.760 x 1.573 χλστ. παραµένει απαράλλαχτο, ενώ οι µόνες αλλαγές στο µπροστινό µέρος εντοπίζονται στους επανασχεδιασµένους (σε όλες τις εκδόσεις) προφυλακτήρες και µάσκα, µα κυρίως στους νέους προβολείς LED για τη µεσαία και µεγάλη σκάλα, µε ενσωµατωµένα φώτα ηµέρας ίδιας τεχνολογίας. Από το προφίλ οι νέες ζάντες αλουµινίου 16 ιντσών, αν και δεν εντυπωσιάζουν από πλευράς σχεδίασης, γεµίζουν ικανοποιητικά τους ήδη τονισµένους θόλους, ενώ στο πίσω µέρος συναντούµε τα επίσης επανασχεδιασµένα φωτιστικά σώµατα τεχνολογίας Led και τον ελαφρώς φρεσκαρισµένο προφυλακτήρα. Η µοναδική διαφορά του τελευταίου µε το απερχόµενο µοντέλο έγκειται στο γεγονός ότι τα ανακλαστικά φώτα στο κάτω µέρος είναι πλέον σε κατακόρυφη αντί οριζόντια διάταξη. Προαιρετικά κάνουν το ντεµπούτο τους οι IQ. LED Matrix προβολείς που προσδίδουν µια εντελώς διαφορετική όψη στο µοντέλο, αλλά και στην ορατότητα κατά την οδήγηση τη νύχτα.

Ποιοτική αναβάθµιση

Οι αλλαγές στο εξωτερικό είναι εξίσου σπαρτιατικές αλλά εύστοχες, µε την κυριότερη να αφορά το αφρώδες πλέον υλικό που κοσµεί  το πάνω µέρος του ταµπλό, αν και παρατηρείται γενικότερα µια καθολική αναβάθµιση όλων των υλικών που έχουν χρησιµοποιηθεί. Η έκδοση µας έφερε επίσης το προαιρετικό σύστηµα αυτόµατου κλιµατισµού Air Care Climatronic, ο χειρισµός του οποίου γίνεται πλέον από µια φωτιζόµενη επιφάνεια αφής αντί για τα συµβατικά πλήκτρα που χρησιµοποιούσε το προηγούµενο µοντέλο, ακριβώς όπως και στο νεότερο Polo.

Όλα τα µοντέλα εξοπλίζονται πλέον µε ψηφιακό πίνακα οργάνων (µε επιλογές διαµόρφωσης) από 8 ίντσες, που δύναται να φτάσει έως τις 10,25” ως µέρος των προσφερόµενων έξτρα, ενώ η οθόνη του συστήµατος infotainment µπορεί επίσης να αγγίξει τις 9,2”. Κατά τα λοιπά, η εργονοµία του εσωτερικού είναι άψογη, µε πολλούς χώρους για µικροαντικείµενα, άνετη θέση οδήγησης που προσφέρει πολύ καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση και έξυπνες λειτουργίες όπως η αναδιπλούµενη πλάτη καθίσµατος του συνοδηγού και τα συρόµενα πίσω καθίσµατα που πριµοδοτούν µε επιπλέον 140 χιλιοστά είτε τους πίσω επιβάτες είτε το χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου µεταβάλλεται από τα 385 στα 455 λίτρα αντίστοιχα. Το τελευταίο διαθέτει µάλιστα διπλό πάτωµα, κάτω από το οποίο βρίσκεται και µια ρεζέρβα µικρότερων διαστάσεων µαζί µε τα απαραίτητα εργαλεία.

Γερµανικά στάνταρ

Ακολουθώντας την πάγια γερµανική τακτική, ο κατάλογος του βασικού εξοπλισµού είναι εξίσου µεγάλος αυτού του προαιρετικού εξοπλισµού, προσφέροντας έτσι αµέτρητες επιλογές διαµόρφωσης. Η εισαγωγική έκδοση Life που είχαµε στη δοκιµή µας διέθετε µεταξύ των κυριότερων ως στάνταρ: ηλεκτρικά αναδιπλούµενους, ρυθµιζόµενους και θερµαινόµενους εξωτερικούς καθρέπτες µε αυτόµατη ρύθµιση καθρέπτη συνοδηγού κατά την όπισθεν, αισθητήρες υποβοήθησης στάθµευσης εµπρός και πίσω µε ηχητική προειδοποίηση και οπτικές ενδείξεις, κάµερα οπισθοπορείας, δερµάτινο πολυ-λειτουργικό τιµόνι, ασύρµατη επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου και µια πληρέστατη σουίτα συστηµάτων ασφαλείας µε σύστηµα αναγνώρισης σηµάτων κυκλοφορίας, σύστηµα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου µε σύστηµα φρεναρίσµατος έκτακτης ανάγκης, ενεργό σύστηµα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και σύστηµα επιτήρησης πεζών και ποδηλάτων.

Αρκεί και περισσεύει

Σηκώνοντας το καπό, θα συναντήσουµε το γνώριµο υπερτροφοδοτούµενο σύνολο των 999 κ.εκ., ένα από τα µικρά διαµάντια που έχει στη φαρέτρα της η VW, και συνδυάζεται µε το πασπαρτού αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη επτά σχέσεων. Ο EA211, όπως ονοµάζεται, αποδίδει εν προκειµένω 116 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής µεταξύ 2.000 – 35.000 σ.α.λ. Κινεί µε περίσσια αξιοπρέπεια το αµάξωµα των 1.269 κιλών, χαρίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλµ./ώρα σε 10,3 δλ. και τελική ταχύτητα 192 χλµ./ώρα.

Στις αστικές µετακινήσεις -εκεί δηλαδή όπου το T-Cross απευθύνεται κατά κύριο λόγο- η ιπποδύναµη αρκεί και περισσεύει για να εξασφαλίσει άνετες µετακινήσεις ακόµα και µε πλήρες φορτίο, µε την κατανάλωση να αγγίζει τα 7,1 λίτρα. Το DSG συνεργάζεται άψογα µε τον κινητήρα χωρίς να αφήνει κανένα περιθώριο αµφισβήτησης, ενώ υποδειγµατική είναι και η λειτουργία του συστήµατος Start & Stop, όπου διακρίνεται για την αµεσότητά του. Διασχίζοντας ωστόσο τα αστικά σύνορα, κάποια σηµάδια κόπωσης του συνόλου αρχίζουν να γίνονται εµφανή, κυρίως σε ανηφορικές διαδροµές που συνιστούν όµως µεγάλο µέρος των ελληνικών δρόµων. Εκεί προς αποφυγή των προαναφερθέντων, απλά σπρώχνεις προς τα κάτω τον επιλογέα ταχυτήτων, αλλάζοντας τη χαρτογράφηση του κιβωτίου στο Sport, και επωφελούµενος από τη µια παρακάτω σχέση εξαλείφεις κάθε νωχελικότητα του «µικρού» TSI.

Εναλλακτικά, για πιο άµεση σύνδεση µε το αυτοκίνητο, τα paddles πίσω από το τιµόνι αναµένουν υποµονετικά την αξιοποίησή τους, αν και στη χειροκίνητη λειτουργία το κιβώτιο ανεβάζει ταχύτητα αισθητά πιο αργά απ΄ ό,τι κατεβάζει, µε την καθυστέρηση να αφορά το χρόνο που µεσολαβεί από την ώρα που ο οδηγός πιέζει το µοχλοδιακόπτη στο τιµόνι µέχρι να µεταφερθεί η εντολή και όχι το χρόνο που χρειάζεται για να πραγµατοποιηθεί η ίδια η αλλαγή αυτή καθαυτή. Περίεργα πράγµατα, όµως σε κάθε περίπτωση δεν έχουµε να κάνουµε µε µια σπορ έκδοση εδώ.

Σταθερότητα

Η επίγευση που µας αφήνει το T-Cross, που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρµα MQB A0, είναι πως πρόκειται για ένα στιβαρό B-SUV που δεν έχει να ζηλέψει πολλά στοιχεία από την αµέσως επόµενη κατηγορία. Η άψογη ποιότητα κύλισης, η καθολική απουσία θορύβου τουλάχιστον έως τις 3.500 στροφές, η βελούδινη και γραµµική λειτουργία του τρικύλινδρου κινητήρα, τα τέσσερα δισκόφρενα, το αµεσότατο ESP και η σφιχτή αλλά όχι σκληρή ρύθµιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson εµπρός µε ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ηµιάκαµπτος άξονας πίσω) συνθέτουν ένα εντυπωσιακό κοκτέιλ που δεν θα αφήσει παράπονα σε κανέναν.

Ίσως πράγµατι να θέλαµε το αµάξωµα να παίρνει λιγότερη κλίση στις καµπές, όµως ο «τετράγωνος»  σχεδιασµός του αµαξώµατος και κατά συνέπεια το ψηλό κέντρο βάρους, σε συνδυασµό µε την ψηλή απόσταση από το έδαφος, φαίνεται να µην αφήνουν πολλά περιθώρια. Δεν θυσιάζεται όµως η άνεση των επιβατών. Οφείλουµε να πούµε πως είναι αντάξια της φήµης της Volkswagen, καθώς φαίνεται πως υπήρξε προτεραιότητα των υπευθύνων του Βόλφσµπουργκ, µε µοναδική εξαίρεση τις εγκάρσιες ανωµαλίες στις οποίες αντιδρά κάπως ξερά, αναµενόµενο για την κατηγορία αλλά και γνώριµο για την ίδια τη µάρκα.

Στο ταμείο…

Στον απόηχο 23.950 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση των 95 ίππων του ανανεωµένου Volkswagen T-Cross πράγµατι αγοράζετε ένα από τα πιο ολοκληρωµένα και οικονοµικά αυτοκίνητα που υπάρχουν στην αγορά. Τα 3.200 ευρώ παραπάνω που απαιτούνται για την «ενδυνάµωση» του κινητήρα στους 116 ίππους και την προσθήκη του DSG ίσως να µετριάζουν το πλεονεκτικό κριτήριο της τιµής (που πλέον φτάνει τις 27.150 ευρώ), όµως προσθέτουν σηµαντικές ευκολίες στην καθηµερινή οδήγηση που σίγουρα θα εκτιµηθούν. Με τα ίδια χρήµατα, ωστόσο, ίσως υπάρχουν επιλογές στην αµέσως επόµενη κατηγορία, µε µοναδική θυσία το αυτόµατο κιβώτιο. Ή µε το ίδιο κόστος και υβριδική επιλογή στην ίδια κατηγορία, που πλέον δεν µας κάνει να αναρωτιόµαστε τους λόγους που βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 999 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 116 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 200Nm / 2.000 – 3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 192 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,3 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,8  λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 7 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 132 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

40 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.127 x 1.760 x 1.573

Μεταξόνιο χλστ.: 2.551

Βάρος: 1.296 κιλά

Χώρος αποσκευών

385 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: 23.950 ευρώ

Έκδοση δοκιμής: 27.150 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: 84 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία: Πώς θα μεταφέρονται – Ποιες εταιρείες εφαρμόζουν την εγκύκλιο

Πάσχα 2024: Ταξιδεύουμε στην Ριβιέρα της Πελοποννήσου

Ομάδα Σίγμα – Η επιστροφή στους δρόμους της Αθήνας

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο