ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Audi Q8 55 TFSI Hybrid: Stealth Wealth

dokimi-audi-q8-55-tfsi-hybrid-stealth-wealth-693656

Πριν από λίγους μήνες το Audi Q8 ανανεώθηκε, αποκτώντας ξανά τη σύγχρονη εμφάνιση και τις τεχνολογίες που αρμόζουν στο SUV-ναυαρχίδα της Audi, μαζί με μερικές βελτιώσεις στο εσωτερικό του.

του Θέμη Θεοδωρόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Μονάχα μια ματιά στο Audi Q8 είναι αρκετή για να προκαλέσει πολλές σκέψεις και συναισθήματα. Δέος από το παρουσιαστικό αλλά και τον όγκο του, απορία για τις επιδόσεις και την τιμή του, θαυμασμό για τα χαρακτηριστικά και τις παροχές του, ακόμη και… ζήλια για τη περίσσια πολυτέλεια που αποπνέει. Πάντως, είτε είναι θετικές είτε αρνητικές σκέψεις, δεν μπορείς να μείνεις ουδέτερος απέναντι σε ένα τέτοιο SUV.

Το Audi Q8 είναι ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Είναι η τελευταία προσθήκη στην γκάμα των SUV της, καλύπτοντας το κενό μιας niche αγοράς που αναζητά ένα SUV που είναι πολυτελές, αλλά και διακριτικό την ίδια στιγμή. Η φετινή ανανέωση σηματοδοτεί το μέσο του κύκλου ζωής του μοντέλου και επικεντρώνεται κυρίως στο αισθητικό κομμάτι, αλλάζοντας το μοτίβο στην εμπρός μάσκα, στους προφυλακτήρες και προσθέτοντας νέες επιλογές για το χρώμα του αμαξώματος (όπως το μεταλλικό Sakhirgold), αλλά και επιπλέον σχέδια για τις ζάντες. Βέβαια, όσα χρώματα και να έχει η παλέτα του Q8, πιστεύω πως το blacked-outlook είναι ιδανικό για ένα τέτοιο SUV.

Επιβλητική εμφάνιση

Ένα από τα δυνατά σημεία στην εξωτερική εμφάνιση είναι τα εντυπωσιακά φώτα: στο εμπρός μέρος, με τεχνολογία HD Matrix LED και πίσω με OLED. Εκτός από τη λειτουργία δυναμικής ακολουθίας όταν χρησιμοποιείς τα φλας, κάνουν μια όμορφη παράσταση όταν ξεκλειδώνεις ή κλειδώνεις τις πόρτες, με αρκετές διαφορετικές επιλογές που αλλάζουν μέσα από το σύστημα infotainment. Μου έκανε εντύπωση που μέσα από τη σχάρα βλέπεις ένα τεράστιο κενό πριν τα ψυγεία, αλλά, όταν θυμάσαι ότι υπάρχει το RSQ8 με τον twin-turbo V8, καταλαβαίνεις πως αυτός ο χώρος δεν είναι εκεί για… φιγούρα.

Κάτι επίσης ιδιαίτερο είναι τα frameless παράθυρα σε όλες τις πόρτες, μία επιλογή που ολοκληρώνει τον coupé χαρακτήρα του Q8, το οποίο δεν αρκέστηκε απλώς στη χαμηλή οροφή και την έντονη κλίση στο πίσω παρμπρίζ. Οι τεράστιες ζάντες του ξεκινούν από τις 21 και φτάνουν μέχρι και τις 23 ίντσες με χαμηλό προφίλ, θυσιάζοντας λίγη από την άνεση στο βωμό του στιλ.

Από τον πληθωρικό εξωτερικό σχεδιασμό, περνάμε σε ένα μίνιμαλ αλλά μοντέρνο εσωτερικό, με δύο οθόνες αφής με εξελιγμένα γραφικά και hapticfeedback στην κεντρική κονσόλα να σου δίνουν την αίσθηση κέντρου ελέγχου και από εκεί ρυθμίζονται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του Q8. Χρειάζονται λίγη εξοικείωση και ρύθμιση της φωτεινότητας για να μη σου αποσπούν τη προσοχή, αλλά όταν τις συνηθίσεις είναι εύχρηστες. Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι απλός και συνδυάζει όμορφα διάφορα υλικά καλής ποιότητας, ενώ και η συναρμολόγησή του είναι εξαιρετική. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και προσφέρουν πολλές δυνατότητες ρύθμισης για να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, κάτι σχετικά εύκολο όταν κάθεσαι τόσο ψηλά. Βέβαια, από ένα μεγάλο SUV, θα περίμενα περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους μέσα στην καμπίνα. Κάτι που δεν περίμενα να δω ξανά σε καινούργιο αυτοκίνητο είναι τα τασάκια στις πίσω πόρτες!

Φτιαγμένο για ανοιχτούς δρόμους

Ακόμη και με το βάρος του να ξεπερνά τους 2 τόνους, το Q8 σου επιτρέπει να οδηγήσεις δυναμικά, και μάλιστα σε ρυθμούς που βλέποντας τον όγκο του αυτοκινήτου, θα θεωρούσες αδύνατους. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους, τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης , η μόνιμη τετρακίνηση και, πρωτίστως, τα καλά ελαστικά τού επιτρέπουν να διατηρεί την πρόσφυσή του εντυπωσιακά και στρίβει με ακρίβεια. Μέσα στην πόλη, ακόμη και αν είναι εξαιρετικά άνετο και ευέλικτο, αντιμετωπίζοντας τις λακκούβες με έναν μαγικό τρόπο χάρη στις ρυθμιζόμενες αεραναρτήσεις, ο όγκος του είναι το βασικό μειονέκτημα, καθώς καταλήγεις να «στριμώχνεσαι» πιο συχνά από ό,τι περιμένεις.

Προφανώς, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να ταξιδεύει. Όταν πατήσει σε εθνική οδό, καταλαβαίνεις πως βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον: Κορυφαία ποιότητα κύλισης, καλή ηχομόνωση και αρκετή δύναμη για να φτάσει υψηλές ταχύτητες άκοπα. Όσο μεγαλύτερη η απόσταση τόσο καλύτερα για το Q8. Οι 340 ίπποι δεν εντυπωσιάζουν το 2023, αλλά το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διαχειρίζεται άριστα τη δύναμη, επιταχύνει γραμμικά και δεν αισθάνεσαι ποτέ πως θέλεις κάτι παραπάνω από το αυτοκίνητο. Ο τρίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος V6, βέβαια, συνοδεύεται από την αντίστοιχη κατανάλωση καυσίμου, που στη δοκιμή μας ήταν 18 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η Audi, πάντως, βρήκε τη λύση για να μην κάνετε τόσο συχνά στάσεις για βενζίνη, εφοδιάζοντας το Q8 με ένα μεγάλο ντεπόζιτο 85 λίτρων!

Ανάμεσα στην πληθώρα προγραμμάτων οδήγησης βρίσκονται και δύο επιλογές για κίνηση εκτός δρόμου, οι οποίες μάλιστα αυξάνουν την απόσταση από το έδαφος, χρησιμοποιώντας την αερανάρτηση, και μεγιστοποιούν την πρόσφυση, μοιράζοντας έξυπνα τη ροπή στους τροχούς και χρησιμοποιώντας αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Με άλλα λόγια, είναι το ιδανικό όχημα για διακοπές: Θα οδηγήσεις με απόλυτη άνεση μέχρι το βουνό και θα φτάσεις με ευκολία στο χιονοδρομικό του κέντρο!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Εξακύλινδρος σε διάταξη V

Turbo, ήπιο υβριδικό 48V, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 2.995 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 340 ίπποι / 5.200-6.400 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 500 Nm ροπής / 1.370-4.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους τέσσερις τροχούς (quattro)

Αυτόματο κιβώτιο tiptronic 8 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 250 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5.6”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 10.2 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 231-260 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

85 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.992 x 1.995 x 1.697

Μεταξόνιο 2.998 χλστ.

Βάρος 2.100 κιλά

Χώρος αποσκευών

605 λίτρα

Τιμή αγοράς

Από 114.900€

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο